Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen ruoanlaittoon mausteille pussin jonka voi laittaa kattilaan kahdeksi tunniksi. Mistä sellaisen saa?

Vierailija
27.03.2021 |

Prismasta ei ainakaan löytynyt. Onko tälle mitään korvikkeita/vaihtoehtoja. Teesiivilä on liian pieni.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mausteet ilman pussia? En ole ikinä missään tarvinut erillistä pussia mausteille, vaikka olen tehnyt lähes päivittäin ruokaa pian 20 vuotta. 

Vierailija
2/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat palan puhdasta puuvillaa, esim. valkoista lakanakangasta. Suljet nyytiksi kalastajalangalla. Tämä on se perinteinen tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuttinarulla sidottu kahvinsuodatin.

Vierailija
4/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sideharso

Vierailija
5/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee haudutin.

Vierailija
6/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mausteet ilman pussia? En ole ikinä missään tarvinut erillistä pussia mausteille, vaikka olen tehnyt lähes päivittäin ruokaa pian 20 vuotta. 

Se on vanha tapa maustaa, kun ei haluta niistä mausteista ulkonäköä esim kirkkaaseen liemeen. Vanha kunnon bouquet garni.

https://kotiliesi.fi/ruoka/tee-itse-yrttikimppu-bouguet-garni/

Vierailija
7/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen improvisoinut tuollaisen mm. verkkomaisesta valkosipulipussista tai vähän isommasta vastaavasta. Paistinarulla tms. voi sitoa pään kiinni. Toisessa päässä metalliklipsi tuskin vaarallinen sekään.

Vierailija
8/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No höh, ihan vain 100-prosenttista puuvillaa sopivan kokoinen pala ja solmit puuvillalangalla kiinni. Keitä kangas varmuuden vuoksi ensin, ettei jää pesuainejäämiä tai muuta.

Vierailija
9/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudutuspallo.

Vierailija
10/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeosastolla, teekaupassa tai esimerkiksi Annankadun Tokyokanissa myydään sellaisia japanilaisia teepusseja, joihin laitetaan itse teelehdet ja sitten pussukka teekannuun veden kanssa. Olen käyttänyt samoja ruoanlaitossa ja toimii hyvin. Yrtit voi myös kietaista puuvillalangalla nipuksi ja pudottaa ruuan sekaan.

Vierailija
11/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuttinarulla sidottu kahvinsuodatin.

Ei juuttia, se maistuu. Puuvillalankaa pitää olla.

Enkä ole kyllä varma että kahvinsuodatin kestää tuntikaupalla ehjänä.

Vierailija
12/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen improvisoinut tuollaisen mm. verkkomaisesta valkosipulipussista tai vähän isommasta vastaavasta. Paistinarulla tms. voi sitoa pään kiinni. Toisessa päässä metalliklipsi tuskin vaarallinen sekään.

Siis muovistako?

Vierailija
13/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teeosastolla, teekaupassa tai esimerkiksi Annankadun Tokyokanissa myydään sellaisia japanilaisia teepusseja, joihin laitetaan itse teelehdet ja sitten pussukka teekannuun veden kanssa. Olen käyttänyt samoja ruoanlaitossa ja toimii hyvin. Yrtit voi myös kietaista puuvillalangalla nipuksi ja pudottaa ruuan sekaan.

Ajattelet sitten kaikkien asuvan Helsingissä "Annankadun"... Entäs jos sanon Terveystien Luontaistuotteessa? Minne suuntaat?

Vierailija
14/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasin kirjastosta ravintola murun kirjan. Kyseisessä ohjeessa "kanelinen karitsapata" mausteet oheistettiin laittamaan pieneen harsoliinaan tai maustepussiin joka poistetaan kun liha on kypsynyt kahden tunnin ajan. 

Mausteina on musta- ja maustepippureita, katajanmarjoja, tuoretta timjamia ja laakerinlehtiä. 

Siinä tulee olemaan melkoinen työ jos alan noukkimaan 0,6dl pippureita ruoasta plus katajanmarjat.

Haluaisin ensimmäisellä kerralla tehdä ruoat oikein ohjeen mukaan jotta saan tietää miltä kyseisen ruoan kuuluisi maistua. Myöhemmin tietysti oikaisen ohjeista kotikokkien tavoin. 

Ap

Vierailija
15/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketeissa myydään irtoteelle kertakäyttöisiä haudutuspusseja. Pussin materiaali kahvinsuodatinpussi tyyppinen.

Vierailija
16/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mausteet sukkaan, sukka solmuun ja kattilaan. Näin saat myös mukavan lisäaromin ruokaasi.

Vierailija
17/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita mausteet sukkaan, sukka solmuun ja kattilaan. Näin saat myös mukavan lisäaromin ruokaasi.

Isäsi taisi käyttää sukkaa ehkäisynä ennenkuin "vahinko" tapahtui.

Vierailija
18/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo anopin kusenpolttamat sukkikset on luova ratkaisu, siitä saa hapotkin ruokaan, ei tartte etikoita.

Vierailija
19/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kokeilen tuota puuvillakangasta. Kiitoksia paljon kaikille asiallisesti vastanneille.

Ap

Vierailija
20/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaa Kiinasta, kun olet noin uusavuton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän