Tarvitsen ruoanlaittoon mausteille pussin jonka voi laittaa kattilaan kahdeksi tunniksi. Mistä sellaisen saa?
Prismasta ei ainakaan löytynyt. Onko tälle mitään korvikkeita/vaihtoehtoja. Teesiivilä on liian pieni.
Kommentit (25)
Otat palan puhdasta puuvillaa, esim. valkoista lakanakangasta. Suljet nyytiksi kalastajalangalla. Tämä on se perinteinen tapa.
Juuttinarulla sidottu kahvinsuodatin.
Vierailija kirjoitti:
Mausteet ilman pussia? En ole ikinä missään tarvinut erillistä pussia mausteille, vaikka olen tehnyt lähes päivittäin ruokaa pian 20 vuotta.
Se on vanha tapa maustaa, kun ei haluta niistä mausteista ulkonäköä esim kirkkaaseen liemeen. Vanha kunnon bouquet garni.
https://kotiliesi.fi/ruoka/tee-itse-yrttikimppu-bouguet-garni/
Olen improvisoinut tuollaisen mm. verkkomaisesta valkosipulipussista tai vähän isommasta vastaavasta. Paistinarulla tms. voi sitoa pään kiinni. Toisessa päässä metalliklipsi tuskin vaarallinen sekään.
No höh, ihan vain 100-prosenttista puuvillaa sopivan kokoinen pala ja solmit puuvillalangalla kiinni. Keitä kangas varmuuden vuoksi ensin, ettei jää pesuainejäämiä tai muuta.
Teeosastolla, teekaupassa tai esimerkiksi Annankadun Tokyokanissa myydään sellaisia japanilaisia teepusseja, joihin laitetaan itse teelehdet ja sitten pussukka teekannuun veden kanssa. Olen käyttänyt samoja ruoanlaitossa ja toimii hyvin. Yrtit voi myös kietaista puuvillalangalla nipuksi ja pudottaa ruuan sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Juuttinarulla sidottu kahvinsuodatin.
Ei juuttia, se maistuu. Puuvillalankaa pitää olla.
Enkä ole kyllä varma että kahvinsuodatin kestää tuntikaupalla ehjänä.
Vierailija kirjoitti:
Olen improvisoinut tuollaisen mm. verkkomaisesta valkosipulipussista tai vähän isommasta vastaavasta. Paistinarulla tms. voi sitoa pään kiinni. Toisessa päässä metalliklipsi tuskin vaarallinen sekään.
Siis muovistako?
Vierailija kirjoitti:
Teeosastolla, teekaupassa tai esimerkiksi Annankadun Tokyokanissa myydään sellaisia japanilaisia teepusseja, joihin laitetaan itse teelehdet ja sitten pussukka teekannuun veden kanssa. Olen käyttänyt samoja ruoanlaitossa ja toimii hyvin. Yrtit voi myös kietaista puuvillalangalla nipuksi ja pudottaa ruuan sekaan.
Ajattelet sitten kaikkien asuvan Helsingissä "Annankadun"... Entäs jos sanon Terveystien Luontaistuotteessa? Minne suuntaat?
Lainasin kirjastosta ravintola murun kirjan. Kyseisessä ohjeessa "kanelinen karitsapata" mausteet oheistettiin laittamaan pieneen harsoliinaan tai maustepussiin joka poistetaan kun liha on kypsynyt kahden tunnin ajan.
Mausteina on musta- ja maustepippureita, katajanmarjoja, tuoretta timjamia ja laakerinlehtiä.
Siinä tulee olemaan melkoinen työ jos alan noukkimaan 0,6dl pippureita ruoasta plus katajanmarjat.
Haluaisin ensimmäisellä kerralla tehdä ruoat oikein ohjeen mukaan jotta saan tietää miltä kyseisen ruoan kuuluisi maistua. Myöhemmin tietysti oikaisen ohjeista kotikokkien tavoin.
Ap
Marketeissa myydään irtoteelle kertakäyttöisiä haudutuspusseja. Pussin materiaali kahvinsuodatinpussi tyyppinen.
Laita mausteet sukkaan, sukka solmuun ja kattilaan. Näin saat myös mukavan lisäaromin ruokaasi.
Vierailija kirjoitti:
Laita mausteet sukkaan, sukka solmuun ja kattilaan. Näin saat myös mukavan lisäaromin ruokaasi.
Isäsi taisi käyttää sukkaa ehkäisynä ennenkuin "vahinko" tapahtui.
Joo anopin kusenpolttamat sukkikset on luova ratkaisu, siitä saa hapotkin ruokaan, ei tartte etikoita.
Mä kokeilen tuota puuvillakangasta. Kiitoksia paljon kaikille asiallisesti vastanneille.
Ap
tilaa Kiinasta, kun olet noin uusavuton.
Mausteet ilman pussia? En ole ikinä missään tarvinut erillistä pussia mausteille, vaikka olen tehnyt lähes päivittäin ruokaa pian 20 vuotta.