netti.fi sähköposti elisalta poistuu käytöstä, MITEN VOIN TALLENTAA TÄRKEÄT SÄHKÖPOSTIT, gmailiin, ei kai yksitellen
Olen niin huono sähköpostiasioissa, kertokaa miten voin tallentaa tärkeät viestit gmailiin, niitä on hirveästi, ei kai vaan yksitellen. Olen nyt pulassa.
Minulle tuli yllättäen elisan sähköpostin poistamisesta tiedote, netti.fi poistuu käytöstä. En halua sitä maksullisena.
......Sähköposti poistuu tällöin automaattisesti käytöstäsi 1.5.2021 jälkeen ja sähköpostin sisältö poistetaan......
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Migratoi vaikka käyttäen imapsynciä
https://www.howtoforge.com/how-to-migrate-mailboxes-between-imap-server…
no nyt meni yli. Kerro ihan tavalliselle ihmiselle, vanhalle sellaiselle.
Tavallisten ihmisten tietotekniset taidot ovat kovin erilaisia, vanhojenkin. Vaikea tietää, mikä olisi sopiva taso. Mutta kun mainitsit LibreOfficesta, niin ilmeisesti sinulle olisi ok ratkaisu se, että sähköpostien tekstisisältö olisi koneella tiedostona tallennettuna. Eli niiden ei olisi sinänsä pakko olla sähköpostiohjelmassa. Onko tekstin kopioiminen ja liittäminen (copy/paste) sinulle tuttua puuhaa? Itse varmaan lähtisin sille linjalle, että kopioisin viestien sisällön tällä tavalla LibreOfficeen ja tallentaisin joko yhtenä tiedostona vaikkapa "vanhat sähköpostit" nimellä tai sitten kukin viesti tai aihepiiri kerrallaan erillisiksi tiedostoiksi. Erillisille tiedostoille voisi sitten vaikka luoda oman kansion, josta viestit löytyvät.
Jos tässä ehdotuksessani oli kovasti sellaista asiaa joka menee yli hilseen, niin luultavasti sellaista keinoa ei ole olemassa, jonka joku voisi tällaisten viestien avulla sinulle opastaa. Siinä tapauksessa suosittelisin pyytämään ammattilaisen apua, mutta se tietysti maksaa jotain.
voiko netti.fi laittaa lähetä edelleen, huomasin että gmailissa voi ruksata , mutta netti.fi se voi. Tarkoitus on saada kaikki pdf tiedostot myös, vaikka 10 Mt ei paljon mahdu. gmail on valtavan iso.
ei kai sitä muuteta tai poisteta?
Onko joku muu helppo ilmainen sähköposti? Elisa poistaa kaikki luukku, kolumbus, ja mitä kaikkea siihen kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Migratoi vaikka käyttäen imapsynciä
https://www.howtoforge.com/how-to-migrate-mailboxes-between-imap-server…
no nyt meni yli. Kerro ihan tavalliselle ihmiselle, vanhalle sellaiselle.
Tavallisten ihmisten tietotekniset taidot ovat kovin erilaisia, vanhojenkin. Vaikea tietää, mikä olisi sopiva taso. Mutta kun mainitsit LibreOfficesta, niin ilmeisesti sinulle olisi ok ratkaisu se, että sähköpostien tekstisisältö olisi koneella tiedostona tallennettuna. Eli niiden ei olisi sinänsä pakko olla sähköpostiohjelmassa. Onko tekstin kopioiminen ja liittäminen (copy/paste) sinulle tuttua puuhaa? Itse varmaan lähtisin sille linjalle, että kopioisin viestien sisällön tällä tavalla LibreOfficeen ja tallentaisin joko yhtenä tiedostona vaikkapa "vanhat sähköpostit" nimellä tai sitten kukin viesti tai aihepiiri kerrallaan erillisiksi tiedostoiksi. Erillisille tiedostoille voisi sitten vaikka luoda oman kansion, josta viestit löytyvät.
Jos tässä ehdotuksessani oli kovasti sellaista asiaa joka menee yli hilseen, niin luultavasti sellaista keinoa ei ole olemassa, jonka joku voisi tällaisten viestien avulla sinulle opastaa. Siinä tapauksessa suosittelisin pyytämään ammattilaisen apua, mutta se tietysti maksaa jotain.
Kiitos tästä, tähän olen päätynyt jos ei ole jotain nopeampaa siirtoa gmailiin.
Oikein hyvin olet selittänyt ja ymmärsin kaiken. Olen kyllä töissä käyttänyt tietokonetta, mutta eri ohjelmia.
Ja tällainen oman tiedon taltiuoiminen on hieman arveluttavaa, kun saatan sörssiä viestit. Sitten harmittaa, siksi olen nyt tässä kun en voi mennä ammattilaisten luo tai edes kirjastoon.
Viimeiksi, kun ilmaissähköposti oli pakko vaihtaa, karsin ensin turhat viestit pois ja lopuista otin jokaisesta viestistä tekstit talteen Muistioon (Notepadiin) kopioiden. Tiedosto on jossain ulkoisella levyllä tallessa, mutta enpä juuri niitä viestejä ole tarvinnut.
Kohta taas on sama ruljanssi edessä kun Elisa käy röyhkeäksi ja vaatii 3€/kk sähköpostista hintaa. Tällä kertaa otan vain toddella tärkeät viestit jemmaan eli kopioin ne Muistioon ja Muistio-tiedosto sekä sähköposteissa olleet liitetiedostot yhteen kansioon muistitikulle/ulkoiselle levylle talteen. Muistion sijaan voisi käyttää myös Word:ia. Joka tapauksessa, tekstimuotoisena tallennetuissa viesteissä voi käyttää hakutoimintoa (Ctrl+F) ja näin etsiä vanhoja sähköpostejaan vaikka päivämäärällä tai lähettäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en nyt hellitä ennenkuin ystävällisesti joku kertoo miten saan kätevästi noin 100 viestiä siirrettyä tai taltioitua.
Voi jeesus mikä asenne. Meinasin jo kertoa helpon konstin, mutta eipä.kiinnosta enää.
Sehän on jo kauan ollutmaksullinem.
Aktivoi netti.fi-viestit.
Valitse "Lähetä eteenpäin"
Anna vastaanottajan osoite
Valitse "Lähetä"
Nyt vastaanottavaan osoitteeseen ilmestyy yksi viesti, jonka liitteinä ovat netti.fi-viestit. Liitteiden nimet ovat samat, kuin netti.fi viestien aihekentän sisältö.
Toivottavasti tästä on apua.
Miksi huudat otsikossa ja vaadit palvelua? Tuolla käytöksellä suosittelen, että printtaat jokaisen sähköpostin, otat kuvat seuraavasta tuoreesta ulosteestasi ja lähetät kuvan gmailiin.
Vanhat naiset ja tietotekniikka = katastrofi
Vierailija kirjoitti:
Löysin tämmöisen vinkin:Gmailissa on asetuksissa kohta , jonka kautta voit hakea postit toisesta palvelusta
Gmail Asetukset » Tilit ja tuonti » Tuo sähköposti ja yhteystiedot
Eli +
semmonen rattaan näköinen hökötys,siellä etsi tuo tili ja asetukset ja siellä on siirrä (tms en muista enää mitä siinä luki) kokeile sitä. Palataan aamulla asiaan.
Miten tuo käytännössä toimii, kopioiko vain sen hetkiset viestit ja yhteystiedot, vai tekeekö pysyvän "linkityksen" toiseen sähköpostiosoitteeseen? Jos jälkimmäinen, niin ei hyvä, sillä Elisa poistaa (30.4.2021 jälkeen) ne osoitteet, joita ei rekisteröidä eli joista ei makseta 3€/kk kuukausimaksua.
- sivusta -
Jos sähköposteja on sata, kuten jossain viestissäsi sanoit, niin jos lähetät uuteen postiisi vaikka 5 postia päivässä, ehdit kyllä lähettää ne sinne.
Vierailija kirjoitti:
Miksi huudat otsikossa ja vaadit palvelua? Tuolla käytöksellä suosittelen, että printtaat jokaisen sähköpostin, otat kuvat seuraavasta tuoreesta ulosteestasi ja lähetät kuvan gmailiin.
ei ole tarkoitus ollut huutaa, mutta näkyä kaiken muun viestityksen, joskus ylimenevän ohella, kun olen ihan hämmentynyt. Sellaista sattuu.
"Onko joku muu helppo ilmainen sähköposti? Elisa poistaa kaikki luukku, kolumbus, ja mitä kaikkea siihen kuuluu."
Ilmaisia sähköposteja ovat gmailin lisäksi muun muassa outlook.com ja mail.com.
Elisa ei poista netti.fi-osoitetta, jos maksaa siitä 2.90 e/kk.
Miten jollain vanhalla tietokoneista juurikaan ymmärtämättömällä voi olla 100 tärkeää sähköpostia? Niin montaa ei ole edes minunlaisellani etätöitä pääosin sähköpostin ja puhelimen välityksellä tekevällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ole tarkoitus ollut huutaa, mutta näkyä kaiken muun viestityksen, joskus ylimenevän ohella, kun olen ihan hämmentynyt. Sellaista sattuu.
Joko olet keksinyt ihan uuden provokulman tai olet uskomattoman röyhkeä ja ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat naiset ja tietotekniikka = katastrofi
Ei haittaa, tällätavalla pysyn mukana tietokoneen käytössä. Ja ystävälliset , kuten täällä palstalla, ovat auttaneet minua, ja olen kiitollinen.
Ihanat söpöt mummeliiittt ootte niin cute 🤗🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vain sinun asiasi on tärkeä ja sinua tulee palvella. Suksi vi**uun.
kiitos, sen rattaan muistan mutta en ole kurkannut sinne. älä unohda aamulla minun asiaani. kopioin viestisi ja katson mitä tapahtuu.