90-luvun nuoret. Mitä vaatteita pidit silloin?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa vielä olitteko j ännätyttöjä vai ei?
ap
Joo, oli Mustat Pillifarkut ja prätkärotsi, iso gollegepaita, maiharit tai bootsit. V. -92, olin 18v.
Oon syntynyt -90 ja teininä pukeuduin fiorellan ja seppälän trumpetti/strech housuihin. Spagetti olkain toppeihin, fiorellan t-paitoihin missä tekstejä bitc99% , hustler jne. Kenkinä oli paksupohjaiset spaissari kengät.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa vielä olitteko j ännätyttöjä vai ei?
ap
Tämä ei ole minun kommenttini. Ap
Muistan, että mulla oli -98 ainakin leveälahkeisia suoriahousuja. MicMac farkut oli ja tennarit yhditettynä napapaitaan. Fiorellasta ostin muutaman paidan. Mulla oli sellaiset kankaiset korolliset kengät joissa solki. Trumpettihousuja ja ns avaruustyyliä oli meikeissä. Hopeaa ja kimalletta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Alkuvuosikymmen oli niin Levistä, 501 ja t-paidat tai neuleet. Sitten tuli Nirvana-kausi, buutsit ja ruutupaidat. Jossain vaiheessa oli kukkamekkoja. Minihameita, lyhyitä mekkoja ja spagettiolkaintoppeja ehkä vuosikymmen lopussa. Addua en käyttänyt, mutta pyöräilytrikoot joka paikassa jossain kohtaa vuosikymmentä.
Ja miehet. Niillä oli farkut ja t-paita. On edelleen 30 vuotta myöhemmin. Joskus kauluspaita.
2000-luvun alussa miehillä oli ruutupaitoja ja kauluspaitoja kaikissa väreissä kaupan hyllyllä. Ihailin miesten värikkäitä paitoja. :D Keinokarvahuppua oli naisten takeissa, nykyäänkin pidän siitä, suojaa tuulelta paremmin kuin ilman.
Solmuvärjätty t-paita, nappiverkkarit, isohkot college paidat (adidas tai fila tekstillä), skeittikengät, farkut. Ja kaikki oli jotain piraattituotteita tallinan mustalta torilta tai Turkin basaareilta.
Solmuvärjätyt paidat oli IN Ala-asteella.
Vm85
Ehkä - 96 oli chokerit, kolmiraita addun verkkarit, i love Boys mustavalkoinen tiukka napapaita. Flanellipaitoja myös. 501 levikset ja conversen mokkaiset skeittikengät oli - 98. Ysärin lopussa myös kaivettiin mummolan vintiltä kaikki 60-70 luvun vaatteet ja yhdisteltiin niitä niihin leviksiin ja skeittikenkiin. Oli lävistyksiä ja hippimäisiä koruja. Kuljin enon vanhassa jokapoika paidassa, reikäisessä villapaidassa,farkuissa, Marimekon musta olkalaukku olalla ja tuima ilme kasvoilla koko vuodet - 97-98. Hiukset oli myös mallia peikkotyttö. Lämmöllä muistelen.
Vuosi oli 94. Mitään muita vaatteita en käyttänyt, paitsi jättimäisen leveitä mustia farkkuja, joiden lahkoissa kannoin puolet Tampereen hiekoista suoraan sänkyyni. Yläosana toimi yksi ja sama myrkynvihreä huppari (tämäkin jättisuuri, vaikka kokolapussa luki S). Jalassa oli Adidaksen lenkkarit (oli hyvin tärkeää, että olivat Adidakset tai Niket). Talvitakki oli punainen kansitakki.
Lama: bootcut farkut vaaleansiniset, villapaita joka ylettyi yli lantion. Poolopaita ja liivi. Levis 501. Kukkakuvioiset paidat. Valkoinen kauluspaita, väljä malli. Skottiruudullinen vekkihame. Oi niitä aikoja; syksyllä koulun alussa ostettiin noin viikon vaatteet, joita käytettiin kesään saakka (kestivät hyvin siitä pidemmällekin). Vaatekaappi ei pursunut niin kuin nyt. Sitten suomi eurooppalaistui 1995 ja katukuva muuttui ruotsalaiseksi uusien vaatemerkkien tulon myötä.
1994 rippijuhlavaatteena oli mustat housut, musta liivi ja valkoinen röyhelöpaita.