Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sivistäviä kirjoja sinun kirjahyllystäsi löytyy?

Vierailija
27.03.2021 |

?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei ole paljon kirjoja. Suurin osa on toisessa kotimaassani. Täällä mulla on iso kasa Murakameja, osa Pottereista, Neil Gaimanin Pohjoismainen mytologia, Stephen Fryn Mythos ja Julius Caesarin The Gallic Wars. 

Kaippa nuo on kaikki omalla laillaan sivistäviä. Potterit on englanniksi. Ne suomennokset on pikkulasten kirjoja.

Vierailija
2/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten määritellään sivistävä kirja? Minulla on paljon tietokirjoja historiasta, luonnosta, psykologiasta, filosofiasta ja paljon romaaneja, sekä klassikoita että kevyempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ei ole paljon kirjoja. Suurin osa on toisessa kotimaassani. Täällä mulla on iso kasa Murakameja, osa Pottereista, Neil Gaimanin Pohjoismainen mytologia, Stephen Fryn Mythos ja Julius Caesarin The Gallic Wars. 

Kaippa nuo on kaikki omalla laillaan sivistäviä. Potterit on englanniksi. Ne suomennokset on pikkulasten kirjoja.

Ei todellakaan ole Potterien suomennokset pikkulasten kirjoja, sen verran niissä kuolee porukkaa ja juonitaan. Ekat ehkä joo.

Kirjahyllyssäni on vähän kaikenlaisia kirjoja, sivistävimpiä varmaan 7 veljestä, Kurjat, Raamattu, Täällä Pohjantähden alla, Ihmisen lyhyt historia ja Mies, joka luuli vaimoaan hatuksi. Sekä opiskeluihin liittyvät kirjat. Muistakin kirjoista olen oppinut yhtä ja toista, viihdearvosta puhumattakaan.

Vierailija
4/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Guinnesin suuri ennätyskirja 2000

-Kaikki kissoista

5/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita klassikkorunokokoelmia, mm. Harmajan, Södergranin, Kailaan ja Leinon. Luen niitä usein. Eivät ole siis vain pölyä keräämässä.

Muutamia klassikkoromaaneja.

Muutamia tietokirjoja, jotka ovat paitsi antaneet tietoa, myös avanneet ajatteluani eli herättäneet kiinnostusta tietää lisää. Yksi sellainen on neurologi Oliver Sacksin kirja Mies joka luuli vaimoaan hatuksi.

Raamattu tietty löytyy, ja se on myös valtavan sivistävä. Luen / kuuntelen Raamattua kyllä lähinnä netin kautta.

Vierailija
6/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein jokainen kirja "sivistää", jos nyt jätetään ihan pumpulisin viihdehöttö pois.

Mulla on kotihyllyissä noin neljätuhatta opusta, joten sivistystä riittää laidasta laitaan.  :)

Vierailija
7/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistävin on varmaan Tuulen viemää, oppii historiaakin kunhan suhtautuu krittisesti. Mulla on tosi vähän kirjoja itsellä, lainaan ennemmin kirjastosta.

Vierailija
8/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää noin 10 top-lista jos kerran omistaa 4000 kirjaa hyllyssä?

Vierailija
9/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Windows 95 for dummies

Vierailija
10/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni hyvin laidasta laitaan romaaneja tieteiskirjoja. Tällä hetkellä luen Ihminen 2.0.

Vierailija
11/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy muutama hyllymetri Suomen historiasta sekä toisesta maailmansodasta kertovaa kirjallisuutta. Samoin biologian ja biokemian perusteokset opiskeluajoilta, erinäistä nykyiseen työhön liittyvää alan kirjallisuutta, yritys- ja henkilöhistoriikkeja, eri eläinten käyttäytymistä käsittelevää kirjallisuutta, suhteellisuusteoriaan ja tähtitieteeseen liittyviä teoksia ym..

Lisäksi on fiktiivistä kirjallisuutta maailmankirjallisuuden klassikoista joihinkin hyvin köykäisiin Lars Keplerin ja Ilkka Remeksen dekkareihin.

Vierailija
12/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko Kama Sutra sivistäväksi?

Vierailija
13/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä metriä kirjahyllyä, kyllä sinne sivistäviäkin mahtuu.

Vierailija
14/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat kirjahyllyssä on vanhanaikaisia, kuuntelen äänikirjoja.

Vierailija
15/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivistävin on varmaan Tuulen viemää, oppii historiaakin kunhan suhtautuu krittisesti. Mulla on tosi vähän kirjoja itsellä, lainaan ennemmin kirjastosta.

Eikös tuo ole kielletty nykyään "vihakirjallisuutena"?

Vierailija
16/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jallu ja ratto , baarikaapissa konjakkia

Vierailija
17/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dan Braunin, Da Vinci-koodi👍

Vierailija
18/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne siellä hyllyssä ketään sivistää, ei välttämättä muutenkaan.

T. Kirjastonhoitaja

Vierailija
19/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

How to survive robot uprising

What to Do When You Meet Cthulhu: A Guide to Surviving the Cthulhu Mythos

The Zombie Survival Guide: Complete Protection from the Living Dead

Haynes Klingon Bird-of-Prey owners manual

Platon Dialogit

Vierailija
20/22 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jo pienenä pseudonyymi George Sandin Taiteilijattaren tarinan. Siitä muistan saaneeni tietää säveltäjä Nicola Porporasta. Ylelläkin tuli juuri Sandista ja myös Porporaa on soitettu. Kirjan sain äskettäin perinnöksi ja olen ajatellut lukea sen uudemman kerran.

Eilen juuri lueskelin sieltä täältä uudestaan venäläisen maalari Ilja Repinin omaelämäkertaa Mennyt aika läheinen. Hänkin on ajankohtainen.

Muuten on kirjoja laidasta laitaan joka paikka täynnä. En ole laskenut yksittäisiä enkä hyllymetrejä. Onhan niitä, kun mies on 70+ ja minä 60+ ja koko elämän ajan olemme molemmat keräilleet.

Hauskimpia lienee vanhentunut Seuratavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän