Ex haluaa tietää onko pakko maksaa lapsista elatusmaksuja
Mies (ex) tienaa n. 1700 euroa kuussa ja nainen (siis minä) tienaa n 4600 euroa kuussa. Lasten huoltajuus naisella (siis minulla), joten onko miehen (ex) edelleen pakollista vielä maksaa naiselle (siis minulle) elarit kahdesta lapsesta erikseen vai saako mies luistaa elareiden maksusta naisen (siis minun) palkkaan vedoten kuten mies (ex) itse väittä?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ettei exän tarvi maksaa kuin muutama kymppi. Lastenvalvoja laskee elatustuen määrän.
Eikö siis mitenkään ole mahdollista saada 600 tai edes 400 euroa kuussa kummastakin lapsesta erikseen?
Ap
Paljonko exällä on lasten luonapitoa? Kuka saa lapsilisät? Miten lasten kulut maksetaan?
Jos sovitte keskenänne, ettei tarvitse maksaa, niin sillon ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ettei exän tarvi maksaa kuin muutama kymppi. Lastenvalvoja laskee elatustuen määrän.
Eikö siis mitenkään ole mahdollista saada 600 tai edes 400 euroa kuussa kummastakin lapsesta erikseen?
Ap
En tiedä, eikä kiinnosta. Oma vikasi, kun otit köyhän siittäjän. Et varmaan oman"tasoistasi" löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei todellakaan. Lastenvalvoja laskee lapsen elatuksen tarpeen ja se jaetaan vanhempien kesken suhteessa kummankin tuloihin. Eli sinä maksat siitä potista merkittävästi enemmän kuin exäsi. Vaikka et tienaisi yhtään mitään, silti 1700 euron tuloilla elatusmaksu ei olisi 600 tai 400 edes molemmista lapsista yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämän on pakko olla provo.
Surkea isä, jos ei halua elättää omia lapsiaan. Summaan en ota kantaa.
Kyllähän ne joutuu maksamaan minimi varmaan noin 200 euroa kuussa.
Suurpiirteisesti laskettuna maksu olisi noin 40 euroa per lapsi, loput (100 e/lapsi) elatustukena kelasta.
Aloittaja taitaa olla melkoisen ahne nainen....
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset lapset, joten molemmat - tietenkin - elättävät heitä.
t. lapseton
Mulla oli 1600e bruttotuloilla noin 8 vuotta sitten elarit 186e per muksu ( oli 3 lasta) , nehän on nyt noussut siitä pari kymppiä niin varmasti saat 400e ellet enemmänkin. Tarkoitushan on että etät ajetaan toimeentulotuelle elatusmaksuilla. Siksi moni jättääkin menemättä töihin.
Meillä on suurin piirtein noin paitsi tulot toisinpäin. Joskus huvikseni laskin laskurilla, niin yhdestä lapsesta maksaisin noin 70€ ja loput mies saisi Kelasta. Hih!
Vierailija kirjoitti:
Suurpiirteisesti laskettuna maksu olisi noin 40 euroa per lapsi, loput (100 e/lapsi) elatustukena kelasta.
Lähivanhemmalla on niin hyvät tulot ettei välttämättä tule kelan osuutta. Itsellänikin oli näin. Sain yhden vuoden ajan lasten isältä 69€/lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiset lapset, joten molemmat - tietenkin - elättävät heitä.
t. lapseton
Tulojensa suhteessa
Laskin tuossa yksi päivä mitä itse maksaisin elareita jos olisin etä ja 1400e nettotuloilla sai pulittaa yhdestä 181e, että en tiedä miten revitte noita muutaman kympin elareita. Onko teillä jotain 300e lääkekulut kuukaudessa vai mikä kuluttaa?
Itse joudun maksamaan 3 lapsesta . 2500 euron nettotuloista 1400 euroa elareita . 1100 euron tuloista ei tarttis maksaa lainkaan .
On toki kiva nähdä kun lapset pääsevät lomailemaan exän kanssa ja saavat ajella uudella autolla. Onneksi itselleni sai jäädä sentään toimeentulotuen verran kuukaudessa. Toki nyt hajosi 20 vuotias relluni ja pesukone, eikä varaa korjauttaa.
Kysyin sossusta jospa voisivat auttaa, sanoivat ettei rahaa tipu kun niin hyvät tulot. Ehdottivat jospa vaan pyöräilen 8 kilometriä,joka aamu töihin. Ei voi olla todellista, olen keskituloinen eikä varaa ostaa mitään. Nyt riitti, jättäydyn työttömäksi,niin ei ainakaan tarvitse murehtia niin paljon . Rahaakin jää enemmän kun ei työmatkakuluja eikä työruokailua jne...