Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Afrikassa käyneitä?

Vierailija
27.03.2021 |

Mitä koit ja missä? Oletko asunut missääb ja minkälainen oli kokemus? Vastasiko kokemus ennakko-odotuksia ja toiveita?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kuuma. En ole käynyt.

Vierailija
2/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunisiassa olen lomaillut viikon. Tykkäsin.

Suurin yllätys oli kuinka länsimaalainen Tunisia on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne pitää kai ottaa tietyt rokotteet? Tiettyihin maihin.

Vierailija
4/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olyn käynyt useasti useissa maissa. Asunut hotelleissa, majataloissa, paikallisten luona.

Vierailija
5/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen reissun jälkeen sitä kuulemma vihaa tai rakastaa. Lukeudun jälkimmäisiin. Kohteina Tansania, Kenia ja Etelä-Afrikka. Luonto, valo, värit ja ennen kaikkea ihmiset hurmaa. Siellä on ihmisten alkukoti, itse ainakin koin sen vahvasti. Vaikea selittää.

Vierailija
6/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Afrikassa joitain kertoja tullut käytyä. Hotelleissa, Guest House:ssa jne. Yhteisenä tekijänä hyvä laatu ja todella edulliset hinnat kotimaisen verattuna varsinkin kesä (=joulu-tammi...) sesongin ulkopuolella. Grugeriin ei ole matka kantanut, mutta pienenpiin Game Park:n muutaman kerran. Haaveissa joskus vieläkin käydä siellä... Voin suositella, mutta matkakohteet ennalta ja huolella harkiten.   Oma makunsa on vääräkätisessä liikenteessä, varsinkin alkuun se oli itselle jonkinmoinen lisärasitus ensi kertaa koskaan ja missään. Kyllä siihenkin tottui ; - "

Vierailija
7/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruandassa ja Ugandassa kävin. 2 vko kierreltiin ympärinsä, pääasiassa Ugandassa. Eri paikoissa majoituksia,: savimajassa, teltassa ja hotellissa. Ihana 'aktiivimatka'. Nähtiin gorillat ja laskettiin koskea Niilillä yms. Kaikki 'big five' pongattiin matkan aikana. Tehtiin kaikkiaan viisi safaria.Piece of Uganda ja sen suomalaisen omistajapariskunnan kanssa räätälöitiin meidän näköinen matka. Yksi parhaista matkoista ikinä. Vieläkin usein muistelen.

Vierailija
8/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarian saarilla muutaman kerran. Lähes inhimillistä.

Vierailija
9/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei bingo bango bongo aina rakas ompi Kongo....

Vierailija
10/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinne pitää kai ottaa tietyt rokotteet? Tiettyihin maihin.

Länsi-Afrikassa ainakin keltakuumerokotus on ehto maahanpääsyyn. Malarian ennaltaehkäisy aloitettava jo kotimaassa ja jatketaan koko oleskelun ajan. Joillakin malarialääkkeillä on ikäviä sivuvaikutuksia.

Olen asunut puolisen vuotta Norsunluurannikolla. Talvella puhaltaa Harmattan-tuuli, eikä ole yhtään liian kuuma. Kesällä keskipäivä on hotti, illat ei.

Vierailija
11/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Ugandassa kansainvälisessä seminaarissa puhujana ja sen lisäksi Tunisiassa lomamatkalla. Oli mahtavia maita ja ainakin Uganda turvallisempi kuin Intia jossa olen myös käynyt.

Vierailija
12/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä jo kertoo aika paljon siitä, kuinka hataria mielikuvat Afrikasta ovat. Afrikka on tietysti valtava manner, ja itse olen matkaillut Etelä-Afrikassa, Namibiassa ja Botswanassa. Mahtava luonto ja eläimet ykköselämyksiä. Vuokra-autolla ajeltiin, tiet oli ihan ok, samoin liikenne ym. Yllättävän vähän tuolla päin näkyi mitään semmoista köyhyyttä, mitä Afrikkaan usein liitetään. Valkoihoisten etuoikeutettu asema oli toki silmiinpistävä kaikissa näissä maissa. Eniten turvattomalta tuntui Etelä-Afrikan kaupungeissa, eikä nyt tuolla muutenkaan kauheasti pimeällä liikuttu. Kuuma ei juuri ollut, vuorilla oli lunta, yöt kylmiä ja päivälläkin lämpötila välillä luokkaa Suomen kesä.

Vierailija
13/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen reissun jälkeen sitä kuulemma vihaa tai rakastaa. Lukeudun jälkimmäisiin. Kohteina Tansania, Kenia ja Etelä-Afrikka. Luonto, valo, värit ja ennen kaikkea ihmiset hurmaa. Siellä on ihmisten alkukoti, itse ainakin koin sen vahvasti. Vaikea selittää.

Nyt kun sanoit tuon, koin samaa itsekin: elämä on lähtöisin mustasta Afrikasta. Siellä oli alkukantaisen juurevaa; ihmisten tapa olla ja elää. Vaikka nykyaika vaihtuvinen muoti-ilmiöineen on tullut Afrikkaankin, siellä aistii sen alkuperäisen hengen. Vaikea selittää.

Pääsenköhän koskaan enää takaisin... ❤️

Vierailija
14/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä jo kertoo aika paljon siitä, kuinka hataria mielikuvat Afrikasta ovat. Afrikka on tietysti valtava manner, ja itse olen matkaillut Etelä-Afrikassa, Namibiassa ja Botswanassa. Mahtava luonto ja eläimet ykköselämyksiä. Vuokra-autolla ajeltiin, tiet oli ihan ok, samoin liikenne ym. Yllättävän vähän tuolla päin näkyi mitään semmoista köyhyyttä, mitä Afrikkaan usein liitetään. Valkoihoisten etuoikeutettu asema oli toki silmiinpistävä kaikissa näissä maissa. Eniten turvattomalta tuntui Etelä-Afrikan kaupungeissa, eikä nyt tuolla muutenkaan kauheasti pimeällä liikuttu. Kuuma ei juuri ollut, vuorilla oli lunta, yöt kylmiä ja päivälläkin lämpötila välillä luokkaa Suomen kesä.

Miten se etuoikeutettu asema näkyi?

Vierailija
15/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikkapa siten, että kaikki (ja siis todellakin vähintään 95%) asiakkaista missä vain kahviloissa, ravintoloissa, ostoskeskuksissa yms oli valkoihoisia. Samoin kaikki majoitusliikkeiden ym palvelujen omistajat mitä tuli vastaan reissulla. Suorittavana työvoimana sitten oli mustia. Ylipäätään valkoisten ja mustien jollain tavalla täysin eriytyneet elämät oli havaittavissa vähän kaikesta. Vaikea selittää. Selvimmillään tämä oli Etelä-Afrikassa.

Vierailija
16/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei bingo bango bongo aina rakas ompi Kongo....

soi juuri nyt radio suomi

Vierailija
17/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikkapa siten, että kaikki (ja siis todellakin vähintään 95%) asiakkaista missä vain kahviloissa, ravintoloissa, ostoskeskuksissa yms oli valkoihoisia. Samoin kaikki majoitusliikkeiden ym palvelujen omistajat mitä tuli vastaan reissulla. Suorittavana työvoimana sitten oli mustia. Ylipäätään valkoisten ja mustien jollain tavalla täysin eriytyneet elämät oli havaittavissa vähän kaikesta. Vaikea selittää. Selvimmillään tämä oli Etelä-Afrikassa.

Mitä valkoihoisten alarotua nuo etuoikeutet oli? Anna kun arvaan heeren rassen Anglo Saxoneita mutta sun kirjoissa kaikki valkoihoiset on alistanut noita mustia ja silti samaan aikaan ihailet englantilaisia ihmisiä? Ohh the irony...

Vierailija
18/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoihoiset Afrikassa ovat yleensä: 1. matkailijoita, 2. Työkomennuksella, 3. varakkaiden Eurooppalaisten jälkeläisiä. Valkoinen iho on täten helpoin tapa tunnistaa omasta elinympäristöstään varakkaita ihmisiä. Valkoista kohdellaan eri tavoin, koska häneltä voidaan saada rahaa. Valkoisten asema ei siis ole mitenkään poikkeuksellisen etuoikeutettu Afrikan valtioissa (sen enempää kuin varakkaan ihmisen asema on etuoikeutettu tällä maapallolla), vaikkakin valkoinen ihonväri varmasti auttaakin liiketoimien edistämisessä ja palvelun saamisessa joissain tilanteissa. Etelä-Afrikan tilanne voi olla hieman erilainen, koska kyseinen maa oli erittäin avoimesti rasistinen vielä about 30 vuotta sitten. Vanhat asenteet saattavat vieläkin vaikuttaa siellä. Sanottakoon tähän loppuun vielä, että Afrikka ei ole maa, se on maanosa. Siellä on useita kulttuureja, ilmastoja ja tutkittavia paikkoja. Eihän kukaan kysy esim "Oletko käynyt Aasiassa, mitä tykkäsit?", koska esim Japani, Laos ja Saudi-Arabia ovat täysin erilaisia valtioita, kuten on Afrikan valtiotkin.

Vierailija
19/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ainakaan edes laske Afrikaksi jotain Tunisiaa tai Egyptiä. Ainakaan jos hengaa vaan jossain hotellilla uima-altaalla tai käy vilkaisemassa ne pakolliset pyramidit.

Vierailija
20/60 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse ainakaan edes laske Afrikaksi jotain Tunisiaa tai Egyptiä. Ainakaan jos hengaa vaan jossain hotellilla uima-altaalla tai käy vilkaisemassa ne pakolliset pyramidit.

Ja silti Afrikkaa nekin kuuluu, laskit tai et. Sinähän se tässä hölmö olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän