Itsepalvelukassat ovat käsittämätöntä asiakkaan itsepetosta
Asiakas ei saa edes alennusta tuotteista vaikka skannaa tuotteet itse!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
En koskaan käy itsepalvelukassalla. En periaatteestakaan, vaikka sinne pääsisi heti, ja jonoa kassalle olisi vaikka kuinka. En halua viedä ihmisten työpaikkoja, sillä kassatyöntekijöitä tarvitaan entistä vähemmän, jos kaikki käyttävät itsepalvelukassoja. En myöskään halua antaa signaalia, että minulle on ihan ok tehdä toisten työt kun tulen ostoksille
Minua taas ihmetyttää etenkin näin korona-aikana, miksi ihmeessä jotkut haluavat käyttää kolminkertaisen ajan siihen, että ruuhkassakin jonottavat kassalle sen sijaan, että käyttäisivät itsepalvelukassoja, jotka lähes poikkeuksetta ovat tyhjiä. Itse vietän mieluummin mahdollisimman lyhyen ajan kaupassa näinä aikoina. Asiakkaallehan itsepalvelukassan valtti on nimenomaan se ajan säästäminen, joten mitään alennuksia tuotteista ei ole tarvetta saada.
Niin ja voihan niille koneillekin huutaa kun ne ei viddu toimi. Hehe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää että säästän aikaa. Hatuttaa seistä kassajonossa 15min muutaman ostoksen takia. Itsepalvelukassalla pääsee kolme kertaa vähemmällä ajalla
En mene kauppaan jossa on 15 minuutin kassajono. Niin kauan kuin minulle ei makseta ostosten skannaamisesta en vie kassojen työpaikkoja.
Olet vienyt työpaikkoja vaikka miten paljon, kun käytät nettiä. Esim. pankkivirkailijoilta ja erilaisilta asiakaspalvelijoilta.
Itse asiassa en välttämättä. Soittelen ja chattailen pankin toimihenkilöiden kanssa. Miksi itse pohtia ratkaisua ongelmatapauksissa? Osaava pankkivirkailija olisi hoitanut homman parissa sekunnissa, mutta mun sössimisen takia siihen asian hoitamsieen menee minuutteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan käy itsepalvelukassalla. En periaatteestakaan, vaikka sinne pääsisi heti, ja jonoa kassalle olisi vaikka kuinka. En halua viedä ihmisten työpaikkoja, sillä kassatyöntekijöitä tarvitaan entistä vähemmän, jos kaikki käyttävät itsepalvelukassoja. En myöskään halua antaa signaalia, että minulle on ihan ok tehdä toisten työt kun tulen ostoksille
Sama, en koskaan mene itsepalvelukassalle. Jokainen työttämäksi jäävä kassatyöntekijä lisää yhteiskunnan menoja --> näkyy ihmislle mm. verojen kororuksina mitä pakko tehdä jos menot (=yhteiskunnan maksamat tuet) kasvavat.
Ja jos ajatellaan että iso joukko (esim. puolet kassatyöntekijöistä) jää työttömiksi, niin se alkaa vaikuttaa muihinkin aloihin (ei varaa käydä kampaajalla/hierojalla/lounaalla jne.) ja kertautuu.
Tekniikka kehittyy ja meillä on tulevaisuudessa edessä massatyöttömyys ratkaistavana.
Puheet tulevasta työvoimapulasta ovat valhetta."Oxfordin yliopiston tutkijoiden syyskuussa julkaiseman raportin mukaan 47 prosenttia Yhdysvaltain työpaikoista on vaarassa 20 vuoden sisällä, kun tietokoneet ja keinoäly ja muut uudet teknologiat vievät ne. Tutkijat uskovat, että koneet valtaavat työpaikat kahdessa aallossa. Ensin koneet korvaavat ihmisiä kuljetuksessa ja logistiikassa, tuotantotyössä ja hallinnollisissa tukitehtävissä.
- Ei ole mitään syytä sille, miksei melkein mikä tahansa fyysinen tehtävä, esimerkiksi lähes kaikki tehdastyö, olisi 20 vuoden päästä robottien hoidettavissa, Rouvinen sanoo.
Myös palvelualalla, myynnissä ja rakennusalalla robotit tekevät työt pian ihmistä halvemmalla, nopeammin ja tarkemmin. Sitten pullonkaulat hidastavat korvattavuutta vaikeammin automatisoitavissa töissä, kuten tekniikan alalla. Toisessa aallossa kehitys riippuu siitä, missä vaiheessa keinoälyn kehittely on meneillään. Vuorossa voisivat olla työpaikat hallinnossa, tieteessä, tekniikassa ja taiteessa."
Sehän on pelkästään hyvä asia. Miksi ihmeessä ihmisten pitäisi vaivata itseään työllä, jonka voi teettää koneilla? Vai meinaatko, että moni erityisesti nauttii kaupan kassalla tai tehtaan liukuhihnalla työskentelystä?
Kyllä mä tykkään olla kassalla, tapaa erilaisia ihmisiä. Mutta perimmäinen syy on, ettei tällä paikkakunnalla ole muita töitä tarjolla. Puhumattakaan että olisi oman alan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ihmetyttää etenkin näin korona-aikana, miksi ihmeessä jotkut haluavat käyttää kolminkertaisen ajan siihen, että ruuhkassakin jonottavat kassalle sen sijaan, että käyttäisivät itsepalvelukassoja, jotka lähes poikkeuksetta ovat tyhjiä. Itse vietän mieluummin mahdollisimman lyhyen ajan kaupassa näinä aikoina. Asiakkaallehan itsepalvelukassan valtti on nimenomaan se ajan säästäminen, joten mitään alennuksia tuotteista ei ole tarvetta saada.
Minusta asiakaspalvelu on luksusta, en halua luopua siitä. Pankkiasiointi esim. on vain tullut kalliimmaksi, vaikka nykyään asiakas tekee kaiken itse. Ahneudella ei ole rajaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, en koskaan mene itsepalvelukassalle. Jokainen työttämäksi jäävä kassatyöntekijä lisää yhteiskunnan menoja --> näkyy ihmislle mm. verojen kororuksina mitä pakko tehdä jos menot (=yhteiskunnan maksamat tuet) kasvavat.
Ja jos ajatellaan että iso joukko (esim. puolet kassatyöntekijöistä) jää työttömiksi, niin se alkaa vaikuttaa muihinkin aloihin (ei varaa käydä kampaajalla/hierojalla/lounaalla jne.) ja kertautuu.
Kassatyöntekijöiden pitää sitten vain opiskella sellainen ammatti, joka työllistää. Automatisaatio tulee joka tapauksessa muuttamaan yhteiskunnan rakenteita jo lähitulevaisuudessa, joten siihen olisi hyvä jokaisen jo osaltaan valmistautua esim. miettiessään koulutusvalintojaan. Tulevaisuudessa yhteiskunnan on tosin välttämätöntä järjestäytyä uudenlaisilla tavoilla, sillä hyvin moni ala tulee vielä katoamaan automatisaation ja robotiikan kehittymisen myötä. Kannattaa miettiä, mitä puoluetta äänestää, kellä on kestäviä ratkaisuja tulevaisuuden ongelmiin.
Vain käteisellä maksavat asiakkaat pidättävät lopullista siirtymää itsepalvelukassoihin. Sitten kun se jää pois käytöstä, kaupoissa on enää vartijakyyliä.
En käytä itsepalvelukassoja koskaan, koska maksan käteisellä, enkä ole nähnyt vielä ainuttakaan kauppaa, missä tämä olisi mahdollista ip-kassalla.
Voisin käyttää itsepalvelukassaa, jos siitä saisi alennusta. Siihen asti käyn normikassalla.
Itsepalvelukassoilla on nopeampi asioida, mutta totta on, että siitä pitäisi ehdottomasti saada esim. 2-3% alennus, koska tekee kassaneidin työt.
Ennustan, että joskus tulevaisuudessa ostokset voi kerätä suoraan kassiin ja lähtiissä kassi laitetaan läpivalaisulaitteeseen joka skannaa hinnat ja sitten vilautetaan lähimaksukorttia.
Kehitteillähän on ollut hintalappu, joku tuotteessa oleva siru tai vastaava, jolloin tuotteet voisi skannata ostoskärrystä purkamatta sitä. Näistä ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään.
Voisi olla erikseen älykkäiden ja rehellisten ihmisten kauppa, jossa olisi käytössä uusin tekniikka. Kaupassa käynti olisi sujuvaa ja hinnat alhaiset vähäisen työvoiman tarpeen ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Kehitteillähän on ollut hintalappu, joku tuotteessa oleva siru tai vastaava, jolloin tuotteet voisi skannata ostoskärrystä purkamatta sitä. Näistä ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään.
Voisi olla erikseen älykkäiden ja rehellisten ihmisten kauppa, jossa olisi käytössä uusin tekniikka. Kaupassa käynti olisi sujuvaa ja hinnat alhaiset vähäisen työvoiman tarpeen ansiosta.
En edes halua tietää, miten kalliiksi tuollainen sirusysteemi tulisi. Voisi toimia ehkä jossain erikoiskaupassa, mutta jos ruokakauppoihin tuo tulisi, niin joka ainoa tuote tikkuaskista ja tikkarista lähtien pitäisi siruttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes halua tietää, miten kalliiksi tuollainen sirusysteemi tulisi. Voisi toimia ehkä jossain erikoiskaupassa, mutta jos ruokakauppoihin tuo tulisi, niin joka ainoa tuote tikkuaskista ja tikkarista lähtien pitäisi siruttaa.
Tekniikka on ollut olemassa jo pitkään mutta tosiaan sen hinta ei ole vertailukelpoinen kassaneitien palkkohin.
Minusta nuo itsepalvelukassat on käteviä jos on vaan pienet ostokset ja tavallisille kassoille pitkät jonot. Ei niistä ole tarkoituskaan saada mitään extra-alennusta vaan säästää aikaa ettei tarvi niiden parin tuotteen kanssa jonottaa kassoille joissa jonoissa on ihmisiä joilla on kärryt täynnä tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassoissa on parasta se, että ei tarvitse kohdata ihmistä.
Yleensä myös pääsee lyhyemmällä jonottamisella.En viitsi lääppiä p@skaisia näyttöjä ja viivakoodiskannereita.
En ole käyttänyt saat nähnyt ainuttakaan likaista näyttöä. Oma puhelimesi on taatusti p*skaisempi kuin itsepalvelukassat.
Kännykän näyttö on tietty likainen mutta siinä on minun omia basiliskoja. Tollaisessa kassanäytössä on koko kylän sonnat. Ja ei, niitä ei desinfioida joka asiakkaan jälkeen.
Sehän on pelkästään hyvä asia. Miksi ihmeessä ihmisten pitäisi vaivata itseään työllä, jonka voi teettää koneilla? Vai meinaatko, että moni erityisesti nauttii kaupan kassalla tai tehtaan liukuhihnalla työskentelystä?