Itsepalvelukassat ovat käsittämätöntä asiakkaan itsepetosta
Asiakas ei saa edes alennusta tuotteista vaikka skannaa tuotteet itse!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain ihmisiä arvottomina hylkiöinä pitävät käyttävät itsepalvelukassoja.
No nyt on aika paksua settiä. En viitsi jonottaa normikassalle jos ostan vain pari tuotetta. Seisoskeluun ja odottamiseen käytetyssä ajassa olen jo suitsait ulkona kaupasta. Kai käsität että tämä on ihmisystävällisempi (ja vähemmän riskialtis) tapa näin korona-aikana?
Lisäksi auttaa kaikkia. Itsepalvelukassalle EI KUULU mennä, jos on kärry kukkuroillaan tavaraa. Eli isojen ostosten kanssa normikassalle, jossa ei sitten ole tukkeena niitä muutamaa maitolitran ostajaa - > kaikille nopeampaa asiointia
Käytän itsepalvelukassoja liki aina. Itsepalvelukassojen yleistymisen myötä henkilökuntaa voidaan vähentää ja tuotteiden hinta laskee.
Itse asiassa itsepalvelukassalla juurikin saa alennusta, kun se tarkoittaa, että tuottamattoman työn tekijät (= kassat) voidaan heivata mäkeen, jolloin tuotteiden hinta laskee.
Kylmäasemille halvempaa bensaa, kun itse pitää kaikki tehdä!!
Voisiko kassatyöntekijät kommentoida: inhoatteko itsepalvelukassoja? Viekö ne teidän työpaikat?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko kassatyöntekijät kommentoida: inhoatteko itsepalvelukassoja? Viekö ne teidän työpaikat?
Itsepalvelupisteet helpottavat kassoihin kohdistuvaa asiakaspainetta ruuhka-aikoina automarketin kokoisessa myymälässä. Joulu, pääsiäinen, juhannus, uusivuosi etunenässä. Lisäksi pahimmat ärrimurrityypit menevät usein mielummin itsepalvelun kuin normikassan kautta. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja jonotat toisen kerran palvelukassalle pelkkien kaljojen kanssa.
Itsepalvelukassalla saa ne kaljat ihan samalla tavalla. Kassoja vahtiva työntekijä vetää kortin koneeseen ja hyväksyy ostokset. Aikaa ei mene yhtään enempää, kun heti pyytää työntekijän siihen viereen.
En käytä itsepalvelukassoja lähes koskaan. Syy on se että robotit ja automatiikka ei maksa veroja eikä eläkemaksuja. En ikinä usko että kauppias laittaa henkilökunnasta tulevat säästöt hintoihin. Oma suu on lähempänä.
Sitäpaitsi on naurettavaa että samaan aikaan halutaan säästöjä digitalisaatiolla ja laittamalla robotit tekemään hommia kun huudetaan että eläkeikää pitää nostaa, rahat ei muuten riitä, nuorille pitää saada töitä, no robotti tekee... Verotulot ei riitä, nostetaan tuloveroja, polttoaineveroja, alveja, ym. Miten olisi robotiikka vero, itsepalvelukassavero, jne.
Vierailija kirjoitti:
Pyydätkö myös alennusta vessapaperista, jos pyyhit perseesi itse?
En, koska en käytä perseenpyyhkijöiden ammattikunnan palveluita. Enkä tiedä sellaisia olevan, oletteko te ehkä palkanneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää että säästän aikaa. Hatuttaa seistä kassajonossa 15min muutaman ostoksen takia. Itsepalvelukassalla pääsee kolme kertaa vähemmällä ajalla
En mene kauppaan jossa on 15 minuutin kassajono. Niin kauan kuin minulle ei makseta ostosten skannaamisesta en vie kassojen työpaikkoja.
Olet vienyt työpaikkoja vaikka miten paljon, kun käytät nettiä. Esim. pankkivirkailijoilta ja erilaisilta asiakaspalvelijoilta.
Jenkeissä on Amazon Go, jossa sun ei tarvitse skannata ostoksia ollenkaan vaan liikkentunnistimet tietävät mitä ostat ja voit vain kävellä 'maksamatta 'ulos kaupasta.
Kyllä se olisi parempi, että kaikki elettäisiin maakuopissa ja syötäisiin matoja.
Miten jaksat jankata tätä samaa paskaa vuodesta toiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan käy itsepalvelukassalla. En periaatteestakaan, vaikka sinne pääsisi heti, ja jonoa kassalle olisi vaikka kuinka. En halua viedä ihmisten työpaikkoja, sillä kassatyöntekijöitä tarvitaan entistä vähemmän, jos kaikki käyttävät itsepalvelukassoja. En myöskään halua antaa signaalia, että minulle on ihan ok tehdä toisten työt kun tulen ostoksille
Sama, en koskaan mene itsepalvelukassalle. Jokainen työttämäksi jäävä kassatyöntekijä lisää yhteiskunnan menoja --> näkyy ihmislle mm. verojen kororuksina mitä pakko tehdä jos menot (=yhteiskunnan maksamat tuet) kasvavat.
Ja jos ajatellaan että iso joukko (esim. puolet kassatyöntekijöistä) jää työttömiksi, niin se alkaa vaikuttaa muihinkin aloihin (ei varaa käydä kampaajalla/hierojalla/lounaalla jne.) ja kertautuu.
Kukas ne kassojen palkat maksaa? Se raha tulee asiakkailta kuitenkin.
Mitä enemmän työntekijöitä, sen suuremmat kustannukset.
Vähän kuin nordean palvelumaksu, maksu on iso vaikka mitään palvelua ei saakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä on Amazon Go, jossa sun ei tarvitse skannata ostoksia ollenkaan vaan liikkentunnistimet tietävät mitä ostat ja voit vain kävellä 'maksamatta 'ulos kaupasta.
Eiköhän tuo ole tulevaisuutta, kun ihmiset sirutetaan.
Minulla ei ole aikaa leikkiä jotain lammasta ja seistä rahvaan seassa normikassalle 15 minuuttia. Ip-kassan kautta pääsee nopeasti kun lampaat jonottaa. En kertakaikkiaan käsitä sitä millaisia lampaita ihmiset ovat, kun pientenkin ostosten kanssa jonotetaan normikassalle. Jotkut luulevat vieläkin ettei esim. Prisman ip-kassasta voi ostaa alkoholia.
Aarg millaisia lampaita ihmiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan käy itsepalvelukassalla. En periaatteestakaan, vaikka sinne pääsisi heti, ja jonoa kassalle olisi vaikka kuinka. En halua viedä ihmisten työpaikkoja, sillä kassatyöntekijöitä tarvitaan entistä vähemmän, jos kaikki käyttävät itsepalvelukassoja. En myöskään halua antaa signaalia, että minulle on ihan ok tehdä toisten työt kun tulen ostoksille
Sama, en koskaan mene itsepalvelukassalle. Jokainen työttämäksi jäävä kassatyöntekijä lisää yhteiskunnan menoja --> näkyy ihmislle mm. verojen kororuksina mitä pakko tehdä jos menot (=yhteiskunnan maksamat tuet) kasvavat.
Ja jos ajatellaan että iso joukko (esim. puolet kassatyöntekijöistä) jää työttömiksi, niin se alkaa vaikuttaa muihinkin aloihin (ei varaa käydä kampaajalla/hierojalla/lounaalla jne.) ja kertautuu.
Tekniikka kehittyy ja meillä on tulevaisuudessa edessä massatyöttömyys ratkaistavana.
Puheet tulevasta työvoimapulasta ovat valhetta.
"Oxfordin yliopiston tutkijoiden syyskuussa julkaiseman raportin mukaan 47 prosenttia Yhdysvaltain työpaikoista on vaarassa 20 vuoden sisällä, kun tietokoneet ja keinoäly ja muut uudet teknologiat vievät ne. Tutkijat uskovat, että koneet valtaavat työpaikat kahdessa aallossa. Ensin koneet korvaavat ihmisiä kuljetuksessa ja logistiikassa, tuotantotyössä ja hallinnollisissa tukitehtävissä.
- Ei ole mitään syytä sille, miksei melkein mikä tahansa fyysinen tehtävä, esimerkiksi lähes kaikki tehdastyö, olisi 20 vuoden päästä robottien hoidettavissa, Rouvinen sanoo.
Myös palvelualalla, myynnissä ja rakennusalalla robotit tekevät työt pian ihmistä halvemmalla, nopeammin ja tarkemmin. Sitten pullonkaulat hidastavat korvattavuutta vaikeammin automatisoitavissa töissä, kuten tekniikan alalla. Toisessa aallossa kehitys riippuu siitä, missä vaiheessa keinoälyn kehittely on meneillään. Vuorossa voisivat olla työpaikat hallinnossa, tieteessä, tekniikassa ja taiteessa."
Prismassa voin skannata ostokset ottaessani ne hyllystä ja laittaa suoraan kassiin. Maksu sujuu nopeasti, eikä tuotteita tarvitse heitellä edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Itsepalvelukassoissa on parasta se, että ei tarvitse kohdata ihmistä.
Yleensä myös pääsee lyhyemmällä jonottamisella.
Kunpa näin olisikin. Meillä päin on ainakin joka kaupassa täpäkkä virkaintoinen rosollipaitamyyjä siinä itsepalvelukassoilla pyörimässä ja lätisemässä kiitokset ja heiheit, vaikkei hänen kanssaan mitään asioisikaan. TOOOOOOOOOOOOOODELLA rasittavaa ja ahdistavaa!!!!!!!!!! Odotan kunnes vitutuseni saavuttaa sen vaiheen, että kehtaan kävellä ihan katsomatta hänen ohitseen. Nykyään vielä kyttään tilannetta, että hän joutuisi lukemaan jonkun tampion pullonpalautuskuittia tms. että pääsisin sillä välin luikahtamaan ostoksineni sanomatta hänelle mitään.
No nyt on aika paksua settiä. En viitsi jonottaa normikassalle jos ostan vain pari tuotetta. Seisoskeluun ja odottamiseen käytetyssä ajassa olen jo suitsait ulkona kaupasta. Kai käsität että tämä on ihmisystävällisempi (ja vähemmän riskialtis) tapa näin korona-aikana?