Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitin e-pillerit 9-luokalla

Vierailija
27.03.2021 |

Äitini ei ollut moksiskaan, kun kerroin hänelle. Nyt, kun itse olen aikuinen, niin ihmettelen miksi hän ei asiaan puuttunut, koska en edes seurustellut. Loppupeleissä kävi niin, että tulin 7 vuotta vanhemman miehen hyväksikäytetyksi ja sain sukupuolitaudin myöhemmin. Ihmettelen myös miten neuvolassa ja hoitotahoissa ei tehty lastensuojeluilmoitusta, kun kerroin mitä minulle oli tehty. Yritin kovasti hakea hyväksyntää sieltä mistä sitä ei olisi todellakaan pitänyt hakea. Äidin kanssa en uskaltanut asioista silloin paljoa puhua.

Jos nyt antaisin ohjeen, niin pitäkää lapsista ne huolta, älkää tuomitko heitä, jotta he uskaltavat teitä vanhempia lähestyä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että jouduit pillereiden takia hyväksikäytetyksi? En nyt ymmärrä logiikkaasi.

Vierailija
2/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoiko tissit niillä pillereillä?

A-kuppi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan, että äiti ei puuttunut niin nuoren pillereiden käyttöön tai missään terveydenhuollossa ei kyselty nuoren tilannetta.

Vierailija
4/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvoiko tissit niillä pillereillä?

A-kuppi

Heti seuraavana aamuna oli B-kuppi aloituksen jälkeen.

Vierailija
5/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselty nuoren tilannetta? Että mahdatko myöhemmin tulla "loppupeleissä" hyväksikäytetyksi? Miten pilleriresepti siihen liittyy?

Vierailija
6/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen oli yleistä että 8-9 lukalla aloitettiin.

Vierailija
7/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaan, että äiti ei puuttunut niin nuoren pillereiden käyttöön tai missään terveydenhuollossa ei kyselty nuoren tilannetta.

Miksi e-pillereihin olisi pitänyt puuttua? Millä perusteella se muka oli syynä hyväksikäyttöön?

Jos äiti olisi kieltänyt syömästä pillereitä, et olisi mennyt sänkyyn miehen kanssa, vai?

Vierailija
8/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko ap halunnut tulla raskaaksi?

Vierailija
9/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusit siis olla halpa.

Vierailija
10/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-luokkalainen on 15 tai 16 -vuotias. Äiti ei voi kieltää sen ikäiseltä pillereitä. Moni syö niitä esim. kivuliaiden kuukautisten takia.

Jos sait "myöhemmin" sukupuolitaudin, olit kaiken järjen mukaan yli 16. Sen ikäinen voi harrastaa seksiä minkä ikäisen kanssa ilman että se on rangaistavaa.

Vierailija
11/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei halua ymmär

Vierailija
12/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko seurustelusuhteessa", "miksi haluat aloittaa pillerit"... Niillä kyssäreillä vois lähtee liikkeelle.

Tai kun kerroin itkien sukupuolitautien polilla mitä mulle oltiin tehty, niin hoitajat ei tuumannut mitään. Siinä vaiheessa olis kellojen pitänut soida, että miten noin nuorella on tollasia kokemuksia, että onkohan ollu ikäisensä seurassa vai olisko kyseessä nyt joku tapaus, jossa nuori ei oo saanu päättää mitä omalla kehollaan tekee.

Vierailija
13/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunneäly kehittyy miten?

Vierailija
14/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Oletko seurustelusuhteessa", "miksi haluat aloittaa pillerit"... Niillä kyssäreillä vois lähtee liikkeelle.

Tai kun kerroin itkien sukupuolitautien polilla mitä mulle oltiin tehty, niin hoitajat ei tuumannut mitään. Siinä vaiheessa olis kellojen pitänut soida, että miten noin nuorella on tollasia kokemuksia, että onkohan ollu ikäisensä seurassa vai olisko kyseessä nyt joku tapaus, jossa nuori ei oo saanu päättää mitä omalla kehollaan tekee.

Oliko kyseessä siis poliisiasia? Jos olit vasten tahtoa miehen kanssa, olisi toki pitänyt tehdä rikosilmoitus.

Pillerireseptistä ei kyllä voi mitenkään päätellä, että nuori henkilö olisi alttiina hyväksikäytölle.

Vierailija
15/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni hoitajakin on putkinäkijä

Vierailija
16/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin sain minä yläasteella vahvat kolmivaihe e-pillerit. Valitin koululääkärille pitkiä ja runsaita kuukautisia. Lääkäri kysyi seurustelenko, sanoin joo (seksiä ei kylläkään ollut vielä). Lääkäri ei muuta kysellyt, löi pillerireseptin käteeni. Vanhemmilleni en mitään kertonut, oli sen verran aina omaa rahaa, että sain pillerit ostettua.

Vierailija
17/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kyllä 15 v kun sain sen taudin. Jos äiti tai joku muu olis kysellyt kenen kanssa liikun, niin olis jäänyt murheet vähemmälle siinä iässä ja ehkä myöhemminkin. Se pillerihomma oli sellainen asia, johon olis ollut helppo puuttua. Tavallaan näkyvin asia. "Hei, mites sä syöt pillereitä, kun et seurustele? " ja siitä lähtee asiaa keskusteleen eteenpäin ja ainaki seuraamaan tilannetta.

Vierailija
18/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kyllä 15 v kun sain sen taudin. Jos äiti tai joku muu olis kysellyt kenen kanssa liikun, niin olis jäänyt murheet vähemmälle siinä iässä ja ehkä myöhemminkin. Se pillerihomma oli sellainen asia, johon olis ollut helppo puuttua. Tavallaan näkyvin asia. "Hei, mites sä syöt pillereitä, kun et seurustele? " ja siitä lähtee asiaa keskusteleen eteenpäin ja ainaki seuraamaan tilannetta.

Niitä pillereitä syödään tuossa iässä usein muista kuin ehkäisysyistä. Ja olisitko kertonut äidille miehestä jos hän olisi kysynyt pillereistä?

Vierailija
19/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pilleriasia saa nyt kohtuuttomat mittasuhteet päässäsi, ap. Eivät ne olleet ongelmasi eivätkä ne ole asia josta nuoren elämää sinänsä pitää lähteä perkaamaan. Sun ongelmat oli muualla.

Vierailija
20/23 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko kyseessä siis poliisiasia? Jos olit vasten tahtoa miehen kanssa, olisi toki pitänyt tehdä rikosilmoitus.

Pillerireseptistä ei kyllä voi mitenkään päätellä, että nuori henkilö olisi alttiina hyväksikäytölle.

Olisi se ollut poliisiasia, mutta ei edennyt sinne asti, koska en aluksi tiennyt sellaisesta mahdollisuudesta ja mies kielsi myöhemmin kertomasta aikuisille. En tiennyt miksi ei saanut kertoa, mutta luotin häneen. Kavereille olin kertonut ja mies olisi halunnut heidätkin mukaan "harrastuksiinsa". Mies painosti moneen asiaan ja suostuin. Sai manipuloitua. Syytin kauan itseäni kunnes pitkän terapian jälkeen ymmärsin, että nuoret haluavat olla cool siinä iässä ja silloin vielä haetaan rajoja, mutta vanhemman ihmisen kuitenkin kuuluu tietää mitä tekee ja pysyä kasvavan ja kehittyvän ihmisen seksuaalisuudesta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä