Idiootti työkaveri soittelee molempien vapaapäivänä työasioista
Kommentit (53)
Mun työkaveri soitteli juovuksissa. Ja ryyppäsi samalla kun puhui. Lopulta puheesta oli tuskaa saada mitään selvää. Toisen kaverin kanssa oli jutellut kolme tuntia ja lopulta oli kuulemma kuulunut rojahdus ja puhe loppui. Varmaan oli sammunut ja pudonnut tuolilta.
Mulla on yksi työkaveri joka soittelee vapaa- tai lomapäivinäni jostain työpaikan rahankeräyksistä, jos joku on sairaslomalla niin kyselee perään. En vastaa puhelimeen kyseiselle ihmiselle.
"Moi Lissu/Pera, kuis panee. ... Jaahas, että muistanko jäikö sulta yksi vai kaksi jogurttia työpaikan jääkaappiin loppuviikoksi. Eipä ole tietoa. Mä olen vapaalla tänään, jutellaan jogurteista ja muista työasioista kun nähdään töissä seuraavan kerran". Jogurtin tilalle voit vaihtaa minkä tahansa muun asian. Jos olet ainoa, joka tietää kassakaapin yhdistelmän asia voi olle toinen XD
Onneksi mun työkaverit harvemin soittelee lomalla. Pomo joskus soittaa mutta sillä on silloin oikeasti asiaa. Kuten seuraavan viikon yt-neuvottelujen alkaminen tms.
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri soitteli juovuksissa. Ja ryyppäsi samalla kun puhui. Lopulta puheesta oli tuskaa saada mitään selvää. Toisen kaverin kanssa oli jutellut kolme tuntia ja lopulta oli kuulemma kuulunut rojahdus ja puhe loppui. Varmaan oli sammunut ja pudonnut tuolilta.
Minulla samanlainen työkaveri. Ne puhelut kestää ja jankkaa samoja asioita. Yhden tällaisen laitoin jo estolistalle. Toista en kehtaa, kun on niin läheinen työkaveri. Harvoin viitsin enää vastata
Omaa tyhmyyttä.
Itsellä työpuhelin menee kiinni sillä sekunnilla, kun työaika loppuu.
Jos sen jostain syystä pitää jäädä päälle, niin työnantajan sopii siitä suorittaa rahallista kompensointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samanlainen työkaveri. Ne puhelut kestää ja jankkaa samoja asioita. Yhden tällaisen laitoin jo estolistalle. Toista en kehtaa, kun on niin läheinen työkaveri. Harvoin viitsin enää vastata
Juu, hankalia ja vaikeita juttuja. Olin välillä vastaamatta ja toisinaan taas hellyin. Oli muuten välillä nolona tämä kaveri, kun maanantaina taas nähtiin.
Vierailija kirjoitti:
Omaa tyhmyyttä.
Jos sen jostain syystä pitää jäädä päälle, niin työnantajan sopii siitä suorittaa rahallista kompensointia.
Hankalampaa laittaa kiinni jos on puhelinetu. Mut en minäkään alkaa työasioita vapaalla käymään läpi, sanon et puhutaan sitten toimistolla.
Kaikilla ei ole työpuhelimia. Kannattaa laittaa estoon, sillä huomautukset eivät kokemukseni mukaan tehoa.
Tän takia pidän huolen, että mulla on erikseen oma puhelin ja työpuhelin, ja se työpuhelin menee kiinni arkisin täsmälleen 16.00 ja pysyy viikonloput visusti kiinni.
Onneksi ei ole moisia työkavereita. Meillä on onneksi sellainen porukka, että jos joku soittaa vapaa-aikana, tietää heti että nyt on (töissä) piru merrassa ja syytä vastata. Onneksi näitä ei tule usein, mutta tiedän myös että jos tarvitsee soittaa, saan lähes kenet tahansa kiinni milloin tahansa. Olenkohan harvinaisen hyvässä työporukassa, kun meillä kaikki puhaltaa yhteen hiileen eikä kukaan ole marttyyriprimadonnanarsistiuhriutuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa tyhmyyttä.
Hankalampaa laittaa kiinni jos on puhelinetu. Mut en minäkään alkaa työasioita vapaalla käymään läpi, sanon et puhutaan sitten toimistolla.
Vaikka on puhelinetu, ei se estä ihmistä hankkimasta myös omaa kännykkää ja pitämään puhelinetupuhelinta vain työkäytössä. Sen saa kyllä kiinni sen puhelimen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa tyhmyyttä.
Miten se on hankalaa?
Puhelinetu ei tarkoita sitä, että työntekijän pitää olla tavoitettavissa 24/7, jollei näin ole erikseen työsopimuksessa mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaa tyhmyyttä.
Miten se on hankalaa?
Puhelinetu ei tarkoita sitä, että työntekijän pitää olla tavoitettavissa 24/7, jollei näin ole erikseen työsopimuksessa mainittu.
En ala kahden kännyn loukkuun, jos sammutan ei läheisetkään saa kiinni
Mullakin on puhelinetu mutta en vastaa jos olen vapaalla.
Me taas mennään työkavereiden kanssa silloin tällöin porukalla vapaapäivänä työpaikalle 🎢🎡🎠😃
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole työpuhelimia. Kannattaa laittaa estoon, sillä huomautukset eivät kokemukseni mukaan tehoa.
Jos työasioita pitää hoitaa puhelimitse, työnantajan pitää hankkia puhelin. Työntekijän ei tule hoitaa työasioita omasta henkilökohtaisesta numerostaan.
Sano ettet halua puhua työasioista vapaalla. Niin minä teen.