Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväksytkö miehesi uuden naispuolisen ystävyyden

Vierailija
27.03.2021 |

Jos suhteessa ei ole mitään seksuaalista vaan olisivat vaan tutustuneet vaikka työn merkeissä ja toisella olisi vaikea elämäntilanne ja miehesi yrittäisi tsempata tätä työkaveria elämässään. He jakaisivat välillä asioitaan vapaa-ajalla kahvittelun tai lenkkeilyn parissa kahdestaan ja auttaisivat toisiaan elämän haasteissa, silti tilanne olisi se ettei mitään seksiä olisi eikä olisi ollut ja ystävyys pelkkä platoninen ystävyys josta sinullekin avoimesti kerrottaisiin ja tuotaisiin uusi ystävä kotiin näytille?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26 kirjoitti:

Nii paljo ku se joitaki naisii triggeröi, nii mies voi ja saa olla naisen kaveri, ystävä tai paras ystävä. Deal with it.

Ai naisiako se vain triggeröi.

Vierailija
22/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai naiset yleisesti uskoo, että mies ja nainen voi olla pelkkiä ystäviä, koska eivät voi kuvitella edes moista tilannetta oman miehensä kohdalle ja kokevat olevansa "turvassa". Mutta auta armias sitä mustasukkaista draamailua, jos sellainen tilanne jostain putkahtaakin eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron teille nyt faktan. Mies ja nainen ei ole ikinä miehen puolelta vaan ystäviä. Nainen voi näin kuvitella mutta siinä on aika joku intressi miehen puolelta. Yleensä seksuaalinen. Mahdollisuus siihen. Ei aikaa tuhlata jonkun ruman naisen pelkkään auttamiseen. Raakaa faktaa

M38

Tän kommentin luettuani on lainattava johtaja Tuuran legendaarista lausetta "Tämähän on oikein ilon ja onnen päivä!", miespuolinen työpaikkaihastukseni käyttäytyminen ei siis olekaan vain ystävällisyyttä vaan kaiken sen kohteliaisuuden ja pyyteettömien palvelusten tekemisen taustalla onkin salainen himo mua kohtaan, hihii!!

N40 

Riippuu onko perusystävällinen niinkuin muillekin vai jotain muutakin

No jonkinlaista erityiskohtelua koen saavani sen perusteella että hän on hierarkiassa aavistuksen ylempänä mua eikä silti jelpi mun kanssa samassa tasossa olevia kollegoja. Ja tekee tän ihan pyytämättä, on kyllä ollut läsnä/kuuloetäisyydellä joskus kun olen maininnut jollekin että asia x & y tuottaa omassa työssäni toistuvasti päänvaivaa. On itse ylityöllistetty omien duuniensa kanssa ja silti tuntuu olevan aikaa helpottaa mun selviämistä omista hommistani vaikkei tätä todellakaan häneltä odoteta/vaadita eikä kukaan muu häneen verrattuna vastaavassa asemassa oleva tällaista apua tarjoa.

Vierailija
24/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tavannut miestä, jolla ei olisi ollut kuitenkin loppujen lopuksi taka-ajatuksia. Tiedän myös miehen, joka 59 vuotta oli ihastunut parhaaseen naiskaveriinsa. Kertoi vasta kuolinvuoteella asiasta. Olivat siis olleet 59 vuotta kuin paita ja peppu, mutta naisen käsityksen mukaan täysin platonisesti...

Vierailija
25/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on työkavereita, jotka ovat naisia. Ovat joskus esimerkiksi menneet kimppakyydillä johonkin työjuttuun, ja oletan että näillä reissuilla varmasti käyneet yhdessä kahvilla ja ehkä syömässäkin. Tämä ei ole minulle mikään ongelma, mutta jos vapaa-ajalla alkaisivat muuten vain kahvittelmaan, niin vähän ihmettelisin kyllä.

Pariskuntaystävien kanssa on myös vietetty aikaa eri kokoonpanoilla, esimerkiksi yksi miespuolinen ystävämme oli vanhempainvapaalla kanssani samaan aikaan joten kävimme paljonkin kahvilla ja kyläilimme puolin ja toisin. Samoin mieheni jossain välissä kävi paljon kaikenmoisilla asioilla kaverinsa vaimon kanssa, kun kaverinsa toipui leikkauksesta ja ajokortiton puolisonsa järjesteli häitä, mieheni sitten oli avuksi ja kuskaili tulevaa rouvaa ympäri kyliä ja kanniskeli ostoksia, he itseasiassa olivat ystäviä muutenkin ja kyseinen pari tapasi toisensa mieheni kautta. Varmasti myös kahvittelivat näillä reissuilla, ei haittaa.

Suhteen luonteesta se lienee aika paljolti kiinni, jos nyt tutustuisi johonkin uuteen naiseen jonka kanssa pitäisi kahvitella ja lenkkeillä vapaa-ajalla sen sijaan, että tekisi näitä asioita minun kanssani, niin kyllä ne hälytyskellot alkaisi soida...

Vierailija
26/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tavannut miestä, jolla ei olisi ollut kuitenkin loppujen lopuksi taka-ajatuksia. Tiedän myös miehen, joka 59 vuotta oli ihastunut parhaaseen naiskaveriinsa. Kertoi vasta kuolinvuoteella asiasta. Olivat siis olleet 59 vuotta kuin paita ja peppu, mutta naisen käsityksen mukaan täysin platonisesti...

Ai kamala.. mikä oli naisen reaktio? :o

Vierailija
27/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla naisen kanssa 100% ystävä, mutta nainen on silloin sellainen johon en koe minkäänlaista fyysistä vetovoimaa. Eli hieman lihava ja kasvoiltaan vähemmän kaunis jne. M33

Vierailija
28/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin olla naisen kanssa 100% ystävä, mutta nainen on silloin sellainen johon en koe minkäänlaista fyysistä vetovoimaa. Eli hieman lihava ja kasvoiltaan vähemmän kaunis jne. M33

Niin ja unohtui mainita, että niiden kauniidenkin kanssa on vähintään yritetty jotain sutinaa, ennenkuin on tyytynyt ystävän osaan "toivo menetetty"-asenteella. M33

Vierailija
29/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron teille nyt faktan. Mies ja nainen ei ole ikinä miehen puolelta vaan ystäviä. Nainen voi näin kuvitella mutta siinä on aika joku intressi miehen puolelta. Yleensä seksuaalinen. Mahdollisuus siihen. Ei aikaa tuhlata jonkun ruman naisen pelkkään auttamiseen. Raakaa faktaa

M38

Olet niin väärässä, kuin olla voi.

Ensinäki homomies voi olla vain ja ainoastaaan ystävä naiselle, ei mitään muuta.

Samoin työelämässä on tilanteita, joissa vanhemmasta naisesta tulee mentori nuorelle miehelle, jolloin myös tiettyä ystävyyttä ja jopa oluella käyntiä tapahtuu.

Ei kaikilla ihmisillä ole aina seksi mielesssä 7/24/365.   Työelämässä, joukoissa, tiimeissä syntyy ystävyyssuhteita, joissa jutelellaan myös ongelmista, perheistä ym. miesten ja naisten välillä.

Ja toisekseen, eivät kaikki ihmiset edes sytytä toisiaan. Ei alkunkaan.  Ei mieskään ole mikään kani, joka jatkuvasti ajattelee vain sitä yhtä ainoaa asiaa.  Se seksi on vain yksi osa elämää, työ, harrastukset, kumppani ja perhe täyttävät myös suuren osan ihmisen elämää.

Väitän vankalla kokemuksella, että kyllä, kyllä mies ja nainen voivat olla vain kavereita keskenään.

Vierailija
30/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään hyväksyisi. Eikä mieheni ole niin tyhmä että mitään "naisystävää" itselleen hommaisikaan.

Vierailija
31/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Olet niin väärässä, kuin olla voi.

Ensinäki homomies voi olla vain ja ainoastaaan ystävä naiselle, ei mitään muuta.

Samoin työelämässä on tilanteita, joissa vanhemmasta naisesta tulee mentori nuorelle miehelle, jolloin myös tiettyä ystävyyttä ja jopa oluella käyntiä tapahtuu.

Ei kaikilla ihmisillä ole aina seksi mielesssä 7/24/365.   Työelämässä, joukoissa, tiimeissä syntyy ystävyyssuhteita, joissa jutelellaan myös ongelmista, perheistä ym. miesten ja naisten välillä.

Ja toisekseen, eivät kaikki ihmiset edes sytytä toisiaan. Ei alkunkaan.  Ei mieskään ole mikään kani, joka jatkuvasti ajattelee vain sitä yhtä ainoaa asiaa.  Se seksi on vain yksi osa elämää, työ, harrastukset, kumppani ja perhe täyttävät myös suuren osan ihmisen elämää.

Väitän vankalla kokemuksella, että kyllä, kyllä mies ja nainen voivat olla vain kavereita keskenään.

Nää on poikkeuksia. Ei jotain homoutta lasketa, tietenkään.

Vierailija
32/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi miespuolinen ystävä, jonka kanssa uskon, että ystävyys on molemminpuolin täysin epäseksuaalista. Ollaan ihan ok näköisiä molemmat, mutta hänen ominaistuoksunsa on ihan kuin isälläni.

Vierailija
33/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan ei ole selkeää binaarista vastausta, sillä se riippuu niin monesta seikasta.

Minä hyväksyn ystävyyssuhteet yli sukupuolirajojen, jos kaikki on reilua ja avointa, eikä mitään epäilyttäviä asioita ilmene missään vaiheessa. On ok käydä syömässä, kahvilla, elokuvissa yms. ja jutella asioista niin kuin kaverit juttelee.

Jos näihin tapahtumiin liittyy jotain kynttilänvalossa sielun syvimpien salojen avaamista ja uskoutumista, kiehnäämistä, flirttailua, sylikkäin sohvalla halailua, hitaiden tanssimista ja silmiin tuijottelua tai jotain muuta sopimatonta käytöstä, niin silloin kyseessä ei ole platoninen ystävyys, enkä sitä sulattaisi.

Mutta jos kyseessä on ystävä siinä missä muutkin ystävät, ja hänen kanssaan kommunikoidaan samalla tavalla kuin muidenkin kavereiden kanssa, niin kaikki on ok.

Minulla on miehiä kaverina, ja kohtelen heitä samalla tavalla kuin naisiakin. Toki keskustelunaiheet eroaa jonkin verran, mutta pääsääntöisesti menee näin. Jos käyn kaverinaisen kanssa kahvilla, niin silloin juodaan kahvia, syödään pullaa ja puhutaan elämästä ja muusta mielenpäällä olevasta. Ei flirttailla, kosketella, puhuta vihjailevia, eikä muutenkaan käyttäydytä mitenkään sopimattomasti. Kun käyn kahvilla kaverimiehen kanssa, kaikki edellämainittu pätee siihen yhtä lailla.

Jos kaverimies haluaa jotain enemmän, niin se on hänen ongelmansa ja se täytyy hänen itse käsitellä. Minä en ole antanut ymmärtää mitään ylimääräistä, pelisäännöt on selvillä molemmilla.

Muutama kaverimies on tunnustanut tunteensa, mutta moni kaverimies toisaalta ei koskaan ole vihjannut mitään siihen suuntaan että jokin sutina kiinnostaisi.

Ihan viehättävä, älykäs, mukava ja normaalipainoinen nainen olen.

Kaverimiesten kanssa synkkaa kiinnostuksenkohteiden ja älyllisten asioiden suhteen, siksi on helppo ymmärtää miksi olemme kavereita ja viihdymme yhdessä.

Vierailija
34/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisen sen hyvin outona, jos mies kahdestaan naisen kanssa viettäisi aikaa. Itsekään en miespuolisen kaverin kanssa kahdestaan menisi lenkille jne .

Vierailija
35/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no jos tuollainen pitäisi hyväksyä, niin sitten hankkisin minäkin itselleni miespuolisen kaverin... Ja miehellä ei siihen mitään sanottavaa :) 

Vierailija
36/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt olla ajattelematta sua, mutta se ei ole toistaiseksi onnistunut kun tulet edelleen ajatuksiin. Kai niillä ajatuksilla on tehtävänsä ja ne täytyy ajatella. Hassuja yksityiskohtia palautuu mieleen ja välillä tuntuu, että saan palasia loksahtamaan paikoilleen kunnes taas huomaan, että joku pala ei sovi joukkoon ja kaikki sekoittuu jälleen. On varmaankin kirous ja lahja yrittää aina ymmärtää. Ehkä jonain päivänä ajatukset lakkaavat ja hyväksyn, että jäät mystiseksi hopeiseksi liskomieheksi. Sitä odotellessa...

Vierailija
37/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt olla ajattelematta sua, mutta se ei ole toistaiseksi onnistunut kun tulet edelleen ajatuksiin. Kai niillä ajatuksilla on tehtävänsä ja ne täytyy ajatella. Hassuja yksityiskohtia palautuu mieleen ja välillä tuntuu, että saan palasia loksahtamaan paikoilleen kunnes taas huomaan, että joku pala ei sovi joukkoon ja kaikki sekoittuu jälleen. On varmaankin kirous ja lahja yrittää aina ymmärtää. Ehkä jonain päivänä ajatukset lakkaavat ja hyväksyn, että jäät mystiseksi hopeiseksi liskomieheksi. Sitä odotellessa...

Lipsahti hilpeästi väärään ketjuun kuten varmaan huomannee, pahoittelut!

Vierailija
38/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se nainen hengailis meillä ja olisi myös mun kaveri. Muuten red flag.

Vierailija
39/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu ainakaan jos nainen on hyvännäköinen tai nuori.

Vierailija
40/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on naisvaltaisella alalla ja on ystävystynyt monen kans. En kuitenkaan mitään päiväkahvitteluja ala katselemaan kahden kesken, mutta on käynyt illanvietoissa naisporukalla ja mm katsomassa vauvaa. Jos pettää, niin sitten pettää. Minä en miestä ala kahlitsemaan. Pettämisen jälkeen kyllä jatkettais eri teille.