Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväksytkö miehesi uuden naispuolisen ystävyyden

Vierailija
27.03.2021 |

Jos suhteessa ei ole mitään seksuaalista vaan olisivat vaan tutustuneet vaikka työn merkeissä ja toisella olisi vaikea elämäntilanne ja miehesi yrittäisi tsempata tätä työkaveria elämässään. He jakaisivat välillä asioitaan vapaa-ajalla kahvittelun tai lenkkeilyn parissa kahdestaan ja auttaisivat toisiaan elämän haasteissa, silti tilanne olisi se ettei mitään seksiä olisi eikä olisi ollut ja ystävyys pelkkä platoninen ystävyys josta sinullekin avoimesti kerrottaisiin ja tuotaisiin uusi ystävä kotiin näytille?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2, höpö höpö, mulla on monia työkavereita jotka on miehiä (kaikki kollegat on), ja niistä muutama on ihan täysin kavereita, naimisissa jne kaikki ja minä. Vain epäkypsä ja lapsellinen ihminen ajattelee noin kun sinä.

Työskentelen miesvaltaisella alalla emmekä todellakaan vietä vapaa-aikaa yhdessä, edes viestittelyjen verran. Jokaisella on puoliso ja perhe, töissä tulee nähdyksi ihan riittävästi.

Vierailija
42/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksi miespuolinen ystävä, jonka kanssa uskon, että ystävyys on molemminpuolin täysin epäseksuaalista. Ollaan ihan ok näköisiä molemmat, mutta hänen ominaistuoksunsa on ihan kuin isälläni.

Niinhän sä luulet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin naapurustossa, jossa kaikki itseäni lukuun ottamatta olivat poikia. Leikin siis aina poikien kanssa. Kaveripiirini oli vain pojista koostuva koko alakoulun ajan. Samat ystävyydet jatkuivat, minulla oli yhdeksän todella hyvää kaveripoikaa. En itse nähnyt ketään heistä muina kuin ystävinä. Kuitenkin enemmin tai myöhemmin jokainen heistä on tunnustanut tunteensa minua kohtaan. Myöhemmin elämässäni olen saanut lisää mieskavereita, ja aina, siis ihan aina, juttu päättyy siihen, että mies tunnustaa tunteensa. Laskin kerran, että 28 kaverimiestä on tunnustanut tunteensa. 0 ei ole tunnustanut.

Pahin tapaus oli, kun eräs kaverimies joi kerran itsensä humalaan ja alkoi vaatia seksiä. Sanoi odottaneensa minua 16 vuotta (tapasimme, kun olimme 15) ja että hän odotti koko ajan, milloin olisimme enemmän kuin ystäviä. Ei ollut kuulemma siksi vakiintunut, kun odotti minua. Ja tämä oli minun vikani, olin ryöstänyt 16 vuotta kuulemma hänen elämästään. Tilanne meni väkivaltaiseksi hänen puoleltaan, kun en halunnut harrastaa seksiä.

Olen ihan perusnätti, pieni ja hoikka nainen, mutta en mikään kaunotar. Silti en ole onnistunut olemaan näköjään ikinä vain ystävä, aina mies on kokenut myös muita tunteita. Edes se, että olen ollut naimisissa mieheni kanssa (jonka kanssa olin kaveri aluksi, mutta omat tunteeni heräsivät ensimmäistä kertaa) jo kauan, ei ole saanut miehiä ajattelemaan minusta platonisesti.

N34

Kaikki tuo tiedettävissä. Ja nuo kaverin 16 vuotta hukkaan jutu ihan arkipäivää isolle osalle meitä naisia, ei mitän ihmeellistä. N40

Vierailija
44/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä voisi olla ongelma. Ihan vapaasti saa olla ystävä kenen kanssa tahansa.

Jos joku haluaa pettää, niin hän pettää. Siihen ei ystävyydet vaikuta senttiäkään suuntaan tai toiseen.

Vierailija
45/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on löytänyt uuden bestiksen ja mielenkiinnon kohteen.

Joskus se ystävyys etenee rakkaudeksi.

Vierailija
46/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes viitsisi alkaa vatuloimaan hyväksyä vai ei. Ajan hukkaa. Jos olen miehen kanssa, se ei lohduttele muijia kovin säännöllisesti ihan siitä etuoikeudesta, että saa olla minun kanssani ja jos tämä ei käy, hän saa ihan rauhassa lohduttaa vaikka Pihtiputaan mummoa, mutta itse en ole siellä enää puntaroimassa paneeko se sitä myös. Minä en omista sitä miestä, mutta omaa itseäni rakastan niin paljon, että kehtaan vaatia etuoikeuksia.

Vierailija
47/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyin. Työkaveri ja yhteinen harrastus. Suhde oli.

Vierailija
48/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron teille nyt faktan. Mies ja nainen ei ole ikinä miehen puolelta vaan ystäviä. Nainen voi näin kuvitella mutta siinä on aika joku intressi miehen puolelta. Yleensä seksuaalinen. Mahdollisuus siihen. Ei aikaa tuhlata jonkun ruman naisen pelkkään auttamiseen. Raakaa faktaa

M38

Puhu vain omasta puolestasi.

Todellakin voi olla vain ystävä. Minulla on yks parhaista ystävistäni mies. Aloittajalle : hyväksyn, jos se ei vaadi päivittäistä yhteydenpitoa. Eikä tunti tolkulla viestittelyä. En minäkään naisena halua jokaista Enkä edes joka toista miestä seksuaalisesti.

Vierailija
49/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerron teille nyt faktan. Mies ja nainen ei ole ikinä miehen puolelta vaan ystäviä. Nainen voi näin kuvitella mutta siinä on aika joku intressi miehen puolelta. Yleensä seksuaalinen. Mahdollisuus siihen. Ei aikaa tuhlata jonkun ruman naisen pelkkään auttamiseen. Raakaa faktaa

M38

Tän kommentin luettuani on lainattava johtaja Tuuran legendaarista lausetta "Tämähän on oikein ilon ja onnen päivä!", miespuolinen työpaikkaihastukseni käyttäytyminen ei siis olekaan vain ystävällisyyttä vaan kaiken sen kohteliaisuuden ja pyyteettömien palvelusten tekemisen taustalla onkin salainen himo mua kohtaan, hihii!!

N40 

Riippuu onko perusystävällinen niinkuin muillekin vai jotain muutakin

No jonkinlaista erityiskohtelua koen saavani sen perusteella että hän on hierarkiassa aavistuksen ylempänä mua eikä silti jelpi mun kanssa samassa tasossa olevia kollegoja. Ja tekee tän ihan pyytämättä, on kyllä ollut läsnä/kuuloetäisyydellä joskus kun olen maininnut jollekin että asia x & y tuottaa omassa työssäni toistuvasti päänvaivaa. On itse ylityöllistetty omien duuniensa kanssa ja silti tuntuu olevan aikaa helpottaa mun selviämistä omista hommistani vaikkei tätä todellakaan häneltä odoteta/vaadita eikä kukaan muu häneen verrattuna vastaavassa asemassa oleva tällaista apua tarjoa.

Ei rehelliseltä avulta kuulosta, hakee jotain jännitystä, odottaa sulta ”vastapalveluksia”. Älä mene lankaan!!

Vierailija
50/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy saatko tulla mukaan lenkille ym. Ellei ongelmaa, homma ok. Muuten on miehellä sutinat mielessä.

Saman kokenut mies

Vierailija
51/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyin. Työkaveri ja yhteinen harrastus. Suhde oli.

Tämä sama. Työ- ja hotellireissuja, Levin reissuja, lounaita, kahvitteluja, pikkujouluja.., vuosien aikana. Lopulta minua ei enää kelpuutettu työpaikan pikkujouluihin, vaikka oli avec. Se joku muu oli avec.

Vierailija
52/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut miespuoleisia hyviä ystäviä vuosia. Miesten tai minun sinkkuus tai parisuhteessa olo ei näitä ystävyyksiä ole muuttanut. Minkäälaista seksuaalista virittyneisyyttä ei näihin ystävyyksiin liity. Mutta: ikinä ei toisen kumppanin selän takana ole tehty mitään, puhelinkeskusteluin saa osallistua vapaasti omasta halustaan, mukaan rientoihin saa kumppani tulla jne. Olen tietoisesti halunnut näyttää miesten naisille, että todellakin olen vain ystävä, puhtaasti ystävä.

Satun vain tulemaan paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa. Näin se on ollut aina.

Vierailija
53/61 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää menee aina siihen, että todistellaan, kuinka mies ja nainen voi olla ystäviä ja kuinka mullakin on ja niin edelleen. Unohdetaan tuo otsikon sana UUDEN. Jos mies löytää UUDEN NAISYSTÄVÄN jonka kanssa alkaa hengailla kahdestaan, mitä ei ole ennen tehnyt, niin kyllä se on epäilyttävää. Ihan eri asia joku 20 vuotta vanha ystävyys. Oma puolisoni ei satavarmasti hyväksyisi minulta sellaista.

Vierailija
54/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Tän kommentin luettuani on lainattava johtaja Tuuran legendaarista lausetta "Tämähän on oikein ilon ja onnen päivä!", miespuolinen työpaikkaihastukseni käyttäytyminen ei siis olekaan vain ystävällisyyttä vaan kaiken sen kohteliaisuuden ja pyyteettömien palvelusten tekemisen taustalla onkin salainen himo mua kohtaan, hihii!!

N40 

Riippuu onko perusystävällinen niinkuin muillekin vai jotain muutakin

No jonkinlaista erityiskohtelua koen saavani sen perusteella että hän on hierarkiassa aavistuksen ylempänä mua eikä silti jelpi mun kanssa samassa tasossa olevia kollegoja. Ja tekee tän ihan pyytämättä, on kyllä ollut läsnä/kuuloetäisyydellä joskus kun olen maininnut jollekin että asia x & y tuottaa omassa työssäni toistuvasti päänvaivaa. On itse ylityöllistetty omien duuniensa kanssa ja silti tuntuu olevan aikaa helpottaa mun selviämistä omista hommistani vaikkei tätä todellakaan häneltä odoteta/vaadita eikä kukaan muu häneen verrattuna vastaavassa asemassa oleva tällaista apua tarjoa.

Ei rehelliseltä avulta kuulosta, hakee jotain jännitystä, odottaa sulta ”vastapalveluksia”. Älä mene lankaan!!

Paitsi ettei mies ole pyytänyt vastapalveluksia koko aikana kun on käyttäytynyt näin ja tätä on kestänyt nyt reilu puoli vuotta. Ja ennen lyhyt, neutraalilla äänellä ja ilmeellä sanottu "moi" ohimennessä on muuttunut maskinkin läpi tunnistettavaan hymyyn, lämpimään katseeseen ja ääneen ja keskimmäinen vokaalikin on venynyt reippaasti. Ihanaa!

Vierailija
55/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä voisi olla ongelma. Ihan vapaasti saa olla ystävä kenen kanssa tahansa.

Jos joku haluaa pettää, niin hän pettää. Siihen ei ystävyydet vaikuta senttiäkään suuntaan tai toiseen.

Ihan tyynen rauhallisena jaksat kuunnella puolisosi päivittäisiä kertomuksia uudesta ihanasta "ystävästä" sekä odotella puolisoasi kotiin keskellä yötä kahdenkeskisistä tapaamisista ystävän kanssa?

Mitään et kysy, vaan ajattelet, että pettää, jos pettää ja sitä rataa...

Ja ihan varmasti sitten puoliso kertoo, jos seksiin etenevät ja sitten eroatte aikuismaisesti ystävinä?

Vierailija
56/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kovasti uskoa että mies ja nainen voi olla pelkkiä kavereita. Exällä oli useita naispuolisia kavereita. Kaikki ei pysyneet kavereina.. todellakaan. Nekin jotka näennäisesti oli vain kavereita, niin niihinkin suhteisiin liittyi jonkinasteinen kevyt flirttailu.

En silti lähtisi suoriltaan tuomitsemaan miehen kaverisuhdetta naiseen. Haistele ilmaa, kyllä sen huomaa missä mennään.

Itse olen nainen eikä minulla ole ikinä ollut miespuolista ystävää vaikka haluaisin. Väitän että jokainen mies on sitten ennemmin tai myöhemmin kuitenkin ollut kiinnostunut minusta seksuaalisesti tai jopa rakkaudellisesti. Niin eihän siitä kaveruudesta silloin mitään tule. Ne jotka ei ole kiinnostuneet seksuaalisesti tai parisuhteen merkeissä niin eivät ole kiinnostuneet myöskään minun ystävyydestäni sitten, näin olen tulkinnut.

Vierailija
57/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M38

Olen kyllä samaa mieltä. Hetero mieheltä tuo ei käy ilman jonkinlaisia taka-ajatuksia. Toki ne taka-ajatukset voivat olla vaikka uralla etenemistä tai jotain muuta.yleensä seksiin liittyviä.

mies53v

Ehkä mies on kannibaali tai suvkki

Vierailija
58/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävälläni oli muutama naispuolinen ystävä. Ystävät Ok, mutta se ei ollut että näitä tavattiin salassa minulta ja minä en saanut tavata heitä. Samoin hän soitteli heidän kanssa vain silloin kun minä en ollut paikalla. Teki myös asioita heidän kanssaan mitä minä olisin halunnut tehdä mieheni kanssa, esim meni katsomaan leffaa naispuolisen kaverinsa kanssa mihin olin aiemmin itse pyytänyt miestä seuraksi.

Erottiin ja itse siirryin kaverin asemaan ja sama peli jatkui. Ilmoitin että voin olla kaveri vain avoimesti (emme seuraa toisia somessa eikä mistään muutenkaan käy ilmi että tunnemme edes toisemme). No se ei miehelle sopinut joten emme ole enää kavereita.

En itse voi ymmärtää tuollaista. Miehen mielestä tässä ei mitään väärää.

Vierailija
59/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miehelläni oli lukuisia naispuolisia ystäviä, suurin osa ihan aidosti ystäviä. Mutta kyllähän ex-miehen eleistä ja puheista näki, kun ex-mieheni mielessä oli jokin muukin kuin ystävyys.

Kun hän kävi pettämässä, vakiolause oli, että kyllä hänellä saa olla ystäviä.

Vierailija
60/61 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelläni on työkavereita, jotka ovat naisia. Ovat joskus esimerkiksi menneet kimppakyydillä johonkin työjuttuun, ja oletan että näillä reissuilla varmasti käyneet yhdessä kahvilla ja ehkä syömässäkin. Tämä ei ole minulle mikään ongelma, mutta jos vapaa-ajalla alkaisivat muuten vain kahvittelmaan, niin vähän ihmettelisin kyllä.

Pariskuntaystävien kanssa on myös vietetty aikaa eri kokoonpanoilla, esimerkiksi yksi miespuolinen ystävämme oli vanhempainvapaalla kanssani samaan aikaan joten kävimme paljonkin kahvilla ja kyläilimme puolin ja toisin. Samoin mieheni jossain välissä kävi paljon kaikenmoisilla asioilla kaverinsa vaimon kanssa, kun kaverinsa toipui leikkauksesta ja ajokortiton puolisonsa järjesteli häitä, mieheni sitten oli avuksi ja kuskaili tulevaa rouvaa ympäri kyliä ja kanniskeli ostoksia, he itseasiassa olivat ystäviä muutenkin ja kyseinen pari tapasi toisensa mieheni kautta. Varmasti myös kahvittelivat näillä reissuilla, ei haittaa.

Suhteen luonteesta se lienee aika paljolti kiinni, jos nyt tutustuisi johonkin uuteen naiseen jonka kanssa pitäisi kahvitella ja lenkkeillä vapaa-ajalla sen sijaan, että tekisi näitä asioita minun kanssani, niin kyllä ne hälytyskellot alkaisi soida...

Jos mies on istunut naisen kanssa samassa autossa tai työmatkalla ovat liikkuneet yhdessä. He ovat jo todennäköisesti pettäneet. En antaisi koskaan anteeksi, jos hän kävisi työmatkalla naisen kanssa. Kuvitellakin jo kuinka vähäisesti nainen pukeutuisi. Oksettavaa, mies pettänyt varmasti jo. Uskon, tiedän ymmärrän.