Tyk vai Norssi
Tyttäreni menee yläasteelle ja ei tiedä kumpaan menee. Haluan tietää muilta, että kumpi on parempi.
Kommentit (360)
Norssin latina! Ette tule katumaan.
Aika vahvasti menee Norssin voitoksi 😀
Mistä vaatimattomat tavoitteet? Rima ylös eli Sykkiin!
Se puhelin kisa oli joo ja palkittiin luokka joka ei käyttänyt puhelimia tunnilla. Jostain syystä ei kielletä vaan puhelimia (esim Mykissä on puhelin kielto ja se toimii). Latinaluokalla on aika samanlaista Tykissä kuin muut luokat siellä.
Jo on aikoihin eletty. Siis palkitaanko nuoria nykyään siitä että eivät käytä puhelinta tunneilla? Eikös sen pitäisi olla itsestään selvää että niitä ei käytetä? Nyt olen aika sanaton.
Vierailija kirjoitti:
Mistä vaatimattomat tavoitteet? Rima ylös eli Sykkiin!
Ei sinne yläasteella enää mennä.
Norssissa on hyvä ja rauhallinen ilmapiiri. Olen kuullut monien kehuvan.
TYK 83-86, helkkarin hyvä koulu kuulemma edelleen. Hyviä muistoja töölössä vietetystä nuoruudesta.
Norssi ilman muuta. Jo on aikoihin eletty, palkintoa siitä että oppilaat ei oo tunnilla puhelimella...onko tuo tottakaan?
Valitettavasti tuo puhelinkisa on täyttä totta. Aika monet vanhemmat pyöritteli silmiään kun lukivat wilmaa...
Vierailija kirjoitti:
Jo on aikoihin eletty. Siis palkitaanko nuoria nykyään siitä että eivät käytä puhelinta tunneilla? Eikös sen pitäisi olla itsestään selvää että niitä ei käytetä? Nyt olen aika sanaton.
Kuulostaa vähän tympeältä tuollainen kauhistelu. Omassa koulussani palkittiin 80-luvulla hyvästä käytöksestä, eli ei ole mikään uusi asia.
Oppilaatkin nauroivat tolle puhelinkisalle. Heillä on kova kaipaus sille että aikuiset uskaltaa olla aikuisia ja vetää rajat. Tämä "sikamagee puhelinskaba" herätti teineissä lähinnä myötähäpeää 😀
Vierailija kirjoitti:
Tampereellakin on TYK ja Norssi. Kovin helsinkikeskeistä olettaa, että puhutaan just Helsingin kouluista.
Nimenomaan kun näitä Yhteiskouluja ja Normaalikouluja on siellä sun täällä.
Kyllä siitä puhelinkisasta ainakin keskusteltiin vanhempien kesken.Voi olla että annettiin siitä palautettakin.Oli jotenkin niin hellyyttävä yritys mennä teinien tasalle (ei ne teinit sitä aikuisilta toivo, ne haluu vahvoja aikuisia)
Norssi, ihan mahtava latinan opetus. Ja muutkin asiat toimii hienosti.
Norssin latina, suosittelen!