Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Saako teillä lapset käydä pullavadilta ottamassa naposteltavaa ilman lupaa?

Vierailija
12.08.2006 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, ei meillä ole mitään pullavatia, paitsi jos on vieraita tai juodaan muuten pullakahvit ja tottakai lapsetkin pyydetään silloin pöytään.

Vierailija
2/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimessä jätskipuikkoja, mutta niitäkin pitää pyytää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki kaikki saavat siitä ottaa, lapsetkin. Mutta kun vati nostetaan kahvien jälkeen jossain vaiheessa kaappiin, se myös pysyy siellä.

Sen sijaan esim. tuoreita hedelmiä ja nyt kesällä myös esim. kirsikoita ja herneitä on lähes aina tarjolla lapsille vapaasti otettaviksi.

Vierailija
4/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pullat on piilossa kaapissa niin pitää kysyä.

Vierailija
5/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset eivät saa ottaa ilman lupaa kahvipöydästä, eivät kotona eivätkä vieraissa. Erikseen on ne tilanteet, jolloin katan lastenherkkuja esim. kun kaverit ovat käymässä tai on synttärit.

Kaapista ei saa itse hakea.

Vierailija
6/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yleensä ns. herkkuja vain silloin, kun on vieraita. Mies voi ostaa itselleen karkkia, keksejä ja suklaata, mutta on niistä niin nuuka, että pitää ne yleensä käskemättäkin poissa lasten ulottuvilta.

Meillä tämä tosin ei ole kovin akuutti aihe, esikoinen ei ole kolmeakaan vuotta, eikä ole kovin perso minkään syötävän, edes makean perään. Mutta uskoisin tilanteen jatkuvan em. kuvatun kaltaisena ainakin kunnes lapset oppivat kavereiltaan makean kärttämisen.

Vierailija
7/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraittenkaan ollessa ei ole pullavateja. Kyllä silloin lapsetkin saavat tietenkin sitä, mitä on tarjolla, mutta jos jää tähteitä tarjottavista, ei ne jää minnekään tarjolle lojumaan, niin että niitä närpsittäisiin. Herkkuja ei muuten pidetä huushollissa (koska me aikuiset mussutettaisiin niitä itse muuten liikaa).

Vierailija
8/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt mitään herkkupäiviä erikseen, vaan olen ostanut jos on tehnyt mieli jotain. Ehkä siksi eivät edes välitä kauheasti karkeista tai muista herkuista koska ne eivät ole meillä koskaan ollet mitenkään rajoitettuja.

Nojaa, joskus saattavat soittaa mulle töihin ja kysyä että saako ottaa jätskiä pakkasesta? Naurattaa että tietty saatte, sitä vartenhan se on siellä :), ei tartte kysyä.

Kaverin lapsilla on launtaina herkkupäivä, ja kinuavat koko viikon jotain makeaa. Kauppareissut ovat kaaosta. Kertaakaan ei ole antanut periksi niille, vaan pitää päänsä. Sitten lauantaina ahmivat mahansa kipeiksi. Ja sunnuntaina alkaa ruinaus taas. Luulen että syövät makeaa enemmän kuin meidän pennut.

Vierailija
9/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaapista löytyy aina makeaa, mutta eipä se tunnu kiinnostavan. Karkkipäivää ei ole, vaan syödä saa silloin kun haluaa. Kysyvät luvan, mutta lupaan aina. Ellei ruoka ole ihan puolen tunnin sisällä. Ja lapset ovat 6 ja 3,5 vuotiaat.

Vierailija
10/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullavati on täysi kerran viikossa, kun leivon neljä pellillistä pullia. Ne menee saman päivän aikana. Muuta ei silloin oikeastaan syödäkään.

Vierailija
11/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole karkkipäiviä, eikä hirveän tarkkaan nipoteta herkuista. Jätskiä ja keksejä menee. Mutta en tykkää yhtään siitä, että lapset rohmuavat niitä kasapäin kahvipöydästä tai penkovat ominpäin kaapista.

Meillä aikuiset päättävät, mitä lapset syövät ja jos on vieraita, lapsien pitää osata käyttäytyä.

Vierailija
12/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin lapsi onkin vasta 2,5-v. Aikuiset meillä kyllä napostelevat (siis toki lapselta salaa), mutta hepä syövätkin kitisemättä ruokalautasensa tyhjäksi siitä huolimatta. Toisin kuin pikkuihminen.

Vierailija
13/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tainnut kyllä kertaakaan yrittää ja ikääkin on vasta 2 vuotta. En halua että lapsi oppii samanlaiseksi napostelijaksi kuin mitä itse olen. Ruoka-aikana vaan syödään ja herkkuja sillon kun muutkin syö.

Vierailija
14/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi hienosti ekat 5 vuotta eikä lapsi edes hinkunut herkkuja vaikka niitä on aina kaapissa tai pakastimessa... pullaa ja muuta mm. vierasvaraksi, siis.

Hän aloitti päivähoidon 4-vuotiaana, ja pian kaveripiiristä tuli tutuksi tapa että lauantai on karkkipäivä. Okei, nyt 6-vuotiaana hän itse kyllä noudattaa sitä ihan omasta tahdostaan, joskin puolet karkeista jää aina syömättä. Jännää kyllä, kaverit osaavat tulla meille tivaamaan että onko keksejä tai jäätelöä ;) Niille yleensä valehtelen että ei ole.

Ehkei meillä sitten vaan olla kovinkaan makeanhimoisia, suklaalevy saa ihan rauhassa vaikka homehtua kaappiin...

Mutta siis... Jos jotain on tarjolla, siis näkyvillä, saa ottaa. Mutta kaapeista ei ilman lupaa.

Vierailija
15/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kyllä vähän perua. On nimittäin yksi kaappi, minkä sisältöön ei ole lupa koskea. Siellä on " vierasvara" herkut. Lähinnä marmelaadi- ja suklaarasioita yms.

Vierailija
16/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin herkkuja on aina tarjolla koko ajan koska sipsit, popparit, namit jne.. lojuvat aina keittiössä saatavilla. Yleensä sunnuntaihin mennessä kaikki on syöty tai loput nostettu kaappeihin.

Vierailija
17/17 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei meilläkään sellaista ole. Siis onko se joku erityinen vati vai siis lautanen tai muu astia jolle makeat laitetaan tarjolle?

Meillä on muuten pullat leipäkorissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän