Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Solukämppiksellä korona - voinko välttyä tartunnalta?

Vierailija
26.03.2021 |

Olen opiskelija ja asun solussa, koska yksiöön ei ole varaa. Sain äsken tietää, että yhdellä solukämppiksistäni todettiin eilen korona. Kyseinen sankari ei suostu ottamaan tilannetta tosissaan vaan hilluu nytkin olkkarissa katsomassa telkkaria ilman maskia. Tahtoisin kovasti välttyä tartunnalta, mutta onko siihen mitään realistista mahdollisuutta, kun jaan vessan, suihkun, keittiön jääkaappeineen kaikkineen tällaisen välinpitämättömän idiootin kanssa? Saan varmaan pian virallisen karanteenimääräyksen, joten joudun viettämään kotonani 24/7 pääsemättä hetkeksikään pakoon. Mitä mun kannattaa tehdä suojatakseni itseäni, vai olisiko sittenkin parempi luovuttaa ja antaa mennä vaan?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän olet jo niin altistunut ettet voi kauppaan tms enää mennäkään vaan karanteenissa jo olet.

Älä puhu paskaa. Karanteeni ei ala altistumishetkestä vaan siitä hetkestä, kun altistunut on määrätty karanteeniin ja saa tiedon karanteenimääräyksestä.

Siihen tietoon voi mennä viikko tai enemmänkin kun jäljityksessä on ruuhkaa. Onko joku oikeasti niin pölvästi ettei osaa itse jäädä karanteeniin? Korona tarttuu jo ennen oireiden alkamista.

Vierailija
22/28 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähän olet jo niin altistunut ettet voi kauppaan tms enää mennäkään vaan karanteenissa jo olet.

Älä puhu paskaa. Karanteeni ei ala altistumishetkestä vaan siitä hetkestä, kun altistunut on määrätty karanteeniin ja saa tiedon karanteenimääräyksestä.

Kylläpä vainen karanteeni aloitetaan kun tiedetään että on altistunut varmasti. Eli sillä hetkellä kun ap on saanut tiedon kämppiksen taudista alkoi myös ap:n karanteeni.

Ulos voi mennä jos ei tapaa muita ja pitää turvavälit. Mutta kauppaan ei ole asiaa.

Älä valehtele. Karanteenin kesto määräytyy sen mukaan milloin altistuminen on tapahtunut. Sen jälkeen altistunut saa kuitenkin elää normaalia elämää siihen asti, kunnes päätös tartuntatautilääkärin määräämästä karanteenista annetaan hänelle tiedoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen tietoon voi mennä viikko tai enemmänkin kun jäljityksessä on ruuhkaa. Onko joku oikeasti niin pölvästi ettei osaa itse jäädä karanteeniin? Korona tarttuu jo ennen oireiden alkamista.

Minä en ainakaan jää mihinkään omaehtoiseen "karanteeniin", koska siitä aiheutuvia kuluja ei korvata eikä oikeutta tartuntatautipäivärahaan ole ennen kuin karanteeni on virallinen.

Vierailija
24/28 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan jää mihinkään omaehtoiseen "karanteeniin", koska siitä aiheutuvia kuluja ei korvata eikä oikeutta tartuntatautipäivärahaan ole ennen kuin karanteeni on virallinen.

Mutta tartuntapäivärahaa saa takautuvasti. Karanteeni alkaa siitä hetkestä kuin altistuu ja vaikka virallisen karanteenimääräyksen saisi vasta kolmen päivän päästä, niin sitä korvausta saa jo niiltä ekalta kolmelta päivältä jos on jäänyt omaehtoiseen karanteeniin.

Vierailija
25/28 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kahden viikon ajan

-vietä lähes kaikki aika omassa huoneessasi

-poistu vain pakollisille nopeille wc ja suihku käynneille. Säilytä pyyhkeet ja hammasharjat yms. omassa huoneessasi koska aika monet kämppikset lainailee ja kähmii näitä (vaikka eivät sitä myönnä)

-syö vain valmiita mikroruokia, nopea lämmitys keittiössä ja syö omassa huoneessasi

-muista pestä käsiä ja käyttää käsidesiä

-koske kaikkiin pintoihin (esim. ovenkahvoihin) nenäliinalla tai hihalla

-älä ahdistu ja stressaa (helpommin sanottu kuin tehty) koska se laskee kehosi puolustuskykyä. Vähintään vältä valvomista ja omaan kuntoosi nähden liian raksasta liikuntaa koska näillä sama vaikutus

Vierailija
26/28 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on brittivariantti, tarttuu aika todennäköisesti suhun. Vanha korona olisi voinut olla estettävissä.

Vierailija
27/28 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä määrätään takautuvasti pässi. Joo ja tiedän varmasti, mulla on jo kaksi karanteenitodistusta.

Vierailija
28/28 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä(kin) puolta olen esikoiselleni yrittänyt selittää, ei soluun, autamme vuokran kanssa jne, hän siis muuttamassa yliopisto-opintojen vuoksi kotoa toiseen kaupunkiin ja olisi valmis, jopa halukas, soluasumiseen 🤔☹️.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi