Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toispuoleinen kipu kasvoissa,korvassa, leukaluussa ja kurkussa

Vierailija
26.03.2021 |

Eli mitä tohtorit on mieltä. Onko hampaasta johtuvaa? Siis oireet on vasemmalla puolella ja kipu on erittäin voimakas. Jos en ota särkylääkettä, niin nieleminen on vaikeaa ja suu ei avaudu. Särkylääkkeen (burana+panadol) jälkeen kipu hellittää muutamaksi tunniksi. Eli samanaikaisesti vasen korva ja nielukin on kipeä. Nyt uutena huulien tunnottomuus/puutuminen.

Tänään en pääse päivystykseen edes, kun on lapsenvahtiongelmia. Pakko kitkutella huomiseen. Päivän Burana ja panadol annostuksetkin olen jo ottanut.

Onko jollain ollut samaa? Mikä oli dg?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasta veikkaisin, mutta tuo puutuminen on vähän outo oire. Voithan sä silti soittaa päivystykseen, neuvoohan ne puhelimitsekin, jos mielenrauhaa kaipailet. Tsemii kivun kanssa!

Vierailija
2/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko puhe normaalia tai näkökenttähäiriöitä? Milloin oireilu alkoi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tollasta kun hammas oli juurihoidon tarpeessa.

4/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoishermosärky? Migreeni?

Vierailija
5/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hammas haljennut juureen asti ja tulehdus juuressa ja samat oireet paitsi huulen puutuminen ja tietty särkyä oli!

Vierailija
6/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla märkäpaise hampaan juuressa. Mulla oli, ja just noi samat oireet. Tilanne voi olla jopa vakava, hakeudu pikaisesti hammaslääkärille.

Vierailija
7/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla leukanivelen välilevyongelma. Leukanivel siirtyy vähän pois paikoiltaan ja suuta ei saa avattua ja leuka, nielu, korva ja kaulakin tosi kipeät. Yleinen naisten ongelma johtuen esim. estrogeenista.

Vierailija
8/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on nyt pari päivää ollut, mutta nyt on oireet voimistunut. Kipu lähtee vain 800mg burana+panadol 1g yhdistelmällä. Ja tosiaan tän vuorokauden katto tuli jo täyteen. Tänään alkoi tuo puutuminen vasta.

Töissä mittasin pikacrp:n ja leukkarit. Niissä ei näkynyt mitään.

Vierailija
9/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutuminen voi kyllä viitata johonkin vakavampaankin. Itse soittaisin päivystykseen, terveysneuvontaan tms. jotta mm. aivoinfarktin mahdollisuus voidaan sulkea pois. Tsemppiä!

Vierailija
10/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla leukanivelen välilevyongelma. Leukanivel siirtyy vähän pois paikoiltaan ja suuta ei saa avattua ja leuka, nielu, korva ja kaulakin tosi kipeät. Yleinen naisten ongelma johtuen esim. estrogeenista.

No juu...leukanivelet paukkuu nyt todella paljon. Ja kaulaongelmiakin on ollut aiemmin

Vierailija
11/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla leukanivelen tulehdus, omat oireena juuri nuo. Lopulta haukottelin ja leukani juuttui kummaan asentoon ja jouduin lääkäriin. Tulehtunut leukanivel oli turvonnut aiheuttaen säteistä kipua ja lopulta turvotus täytti nivelkuopan ja leuka pongahti sijoiltaan.

Silloin kun katsoi peiliin niin tuli hyvin outo olo että olenko tuo minä, kasvojen geometria oli väärä!

Vierailija
12/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää hemmetin korona vaan nyt aiheuttaa sen etten edes pääse suoraan hammaslääkäripäivystykseen vaan ensin täytyy mennä infektiopäivystyksen kautta testille. Koska kurkku ja korva kipeä myös. Tämä tarkoittaa siis monen tunnin reissua 40 kilometrin päähän. Kiva, kun äijä on ulkomailla töissä, niin lapsenvahdin saaminen on vähän haasteellista. Huomiseksi saan onneksi tarvittaessa hoitajan.

Vierailija
13/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää hemmetin korona vaan nyt aiheuttaa sen etten edes pääse suoraan hammaslääkäripäivystykseen vaan ensin täytyy mennä infektiopäivystyksen kautta testille. Koska kurkku ja korva kipeä myös. Tämä tarkoittaa siis monen tunnin reissua 40 kilometrin päähän. Kiva, kun äijä on ulkomailla töissä, niin lapsenvahdin saaminen on vähän haasteellista. Huomiseksi saan onneksi tarvittaessa hoitajan.

Saat ajan kun sanot että on kova hammassärky. Kerrot vasta hammaslääkärissä että korva ja leuka jne. tosi kipeät myös. 

Vierailija
14/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin mietin, että nostaako hampaasta oleva tulehdus nuo tulehdusarvot ja nousisitko kuume? Mulla siis CRP 5 ja leukosyytit 9 (no tämä inan koholla). Lämpö 36.2. Eli noiden perusteella ei ainakaan mitään bakteeriperäistä olis.

Vierailija
15/16 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko puhe normaalia tai näkökenttähäiriöitä? Milloin oireilu alkoi?

Ei näköhäiriöitä, mutta huomasin tuossa et välillä sössötän. Johtunee noista puutuneista huulista. Ihan samanlainen olo kuin olis hammaslääkäri puuduttanut suun ja huulista lähtee tunto silloinkin

Vierailija
16/16 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noi aloittajan oireet+ näkökentän häiriöitä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä