Mulla on vaateostokset tulossa kiinasta. Voinko hakea ne tankkerin ruumasta jos mun paketti seisoo siellä?
Uikkarit ja paita on paketissa.
Miten vaikee on saada se laiva irti, ärsyttävää.
Kommentit (78)
Hyvä kommentti, jos mun paketti ei ole edes siellä laivalla.
Onkohan sinne joku neuvontapistenumero tai jotain?
Suomen Posti panttaa, vilkaise paketin seuranta-infoa ja huomaat, ainakin useimmiten näin: kuljetus kestää aikansa ja kun paketti saapuu Suomeen, posti laittaa jakeluun 2vk-2kk kuluessa. Todella harvoin nopeammin.
Joskus tosin ihmetyttää kun ilmoitetaan: sent by Air mail, se kestää viikkoja se lento. Käyttävät ilmeisesti kuumailmapalloja ja tuulen suunta ratkaisee, joskus osuu lopulta kohdalle ja paketin voi pudottaa...
Vierailija kirjoitti:
1. Ruiskutetaan vettä kovalla paineella siihen kohtaan mistä se laiva on kiinni
2. Hinurilaivat vetävät naruilla yhtäaikaa toiseen suuntaan
3. Iso armeijan helikopteri keventää keulasta.
Siis yhtäaikaa, erikseen se ei lähde irti.
OMG. Voi olla sitte vaikeeta.
Mä soitan sinne.
Kyllä mammat tietää, miten jumiutunut tankkeri saadaan liikkeelle. Kuka meistä ei ole joskus joutunut tilaamaan puolustusvoimien kopteria?
Nii paitsi nyt ei ole aika mennä Suezille penkomaan uimapukua.
Ei voi kuin odotella, tosi ärsyttävää.
Koko kesä menee pilalle. Ja vielä tää
koronakin.
Mitä enää voi tapahtua, et kynsi lohkee,
argghhhhh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Ruiskutetaan vettä kovalla paineella siihen kohtaan mistä se laiva on kiinni
2. Hinurilaivat vetävät naruilla yhtäaikaa toiseen suuntaan
3. Iso armeijan helikopteri keventää keulasta.
Siis yhtäaikaa, erikseen se ei lähde irti.
OMG. Voi olla sitte vaikeeta.
Mä soitan sinne.
Kyllä mammat tietää, miten jumiutunut tankkeri saadaan liikkeelle. Kuka meistä ei ole joskus joutunut tilaamaan puolustusvoimien kopteria?
Ihan kohtuullista. Täs on kuitenki uimapuvut ja irtoripset vaakakupissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki menis reunalle roikkumaan samalle puolelle, alus kallistuisi ja irtoaisi siten hiekasta. Olen testannut itse monesti. Tää on sitä suomalaista osaamista jota pitää viedä maailmalle, ei ne siellä ymmärrä näitä.
Just näin. Ollaanhan me irrotettu mm. isoja ruotsinlaivoja rantahietikosta. Täältä pesee! Härifrån tvättas!
Sukella sen alle, ja kairaa tosi iso reikä sinne pohjaan, niin että mahdut menemään salavihkaa sisälle. Sitten etsit sen sviitin, jonka ovessa lukee sun nimi, niin sieltä löytyy. Kyllä siellä opasteet on. Taskulamppu vois olla kätevä.
Konttilaivalla täytyy osata kontinkieltä, muuten eivät luovuta mitään paketteja konteista.
Vierailija kirjoitti:
Konttilaivalla täytyy osata kontinkieltä, muuten eivät luovuta mitään paketteja konteista.
Koletuntti kopuunantti Konnasantti Korinmantti!
Laiva kevenisi jos niitä kontteja saataisiin pois kyydistä tai tyhjennettyä. Mitähän niissä on?
Miksi tilaatte sieltä maapallon p.reiästä eli Kiinasta mitään?! Eikä Euroopasta saa uikkareita?
Suezilla seisoo rahtia yli 8 miljardin euron edestä. Siellä täytyy olla jonkun muunkin uikkarit...
Maskit ja hengityskoneet on kans siellä konteissa jumissa. :(
Mäkin tilaan Kiinasta, mut ne tulee lentokoneella tai näin koronan aikana maanteitä Kazakstanin ja Valko-Venäjän kautta.
Ei oo mitään jumissa muualla ku Suomen Postissa.
Mä heräsin innokkaana että nyt se tankkeri on jo pakko olla irti.
Mutta ei.
Miksei ne tee mitään.
Todella ärsyttävää.
Ihan kuin ei tietäis miten se irrotetaan.
Täälläkin on hyviä neuvoja vaikka osa pilkkaakin niitä.
Ap
Merirosvot tietenkin! Ja kohta on Tarzanille myyty kontillinen uusia kalsareita Afrikan länsirannikolla.