Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis ettekö te ihmiset viihdy omissa kodeissanne??

Vierailija
12.08.2006 |

Luin tuota ketjua lasten kotona hoitaminen vs. päivähoito ja aloin oikein ihmetellä sitä, että monet siinä kirjoittaneet eivät selvästi viihtyneet kotonaan. Heille kotona omien lastensa kanssa oleminen on kauhean raskasta. En tajua. Eikö teillä ole ollenkaan ystäviä tai mitään harrastuksia? Onko työ ja työpaikka tosiaankin se ainoa elämässä tärkeä asia tai " henkireikä" ? Eikö silloin olisi tärkeää tehdä jotain kodin ilmapiirin parantamiseksi, että kotonakin olisi hyvä olla, sehän on kuitenkin ihmisille se tärkein paikka (ainakin toivottavasti?).

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kotona voi normaalien kotiaskareiden lisäksi tehdä paljon kaikkea: hoidan puutarhaa, kirjoitan, luen, teen ylipäätään kaikkea mitä en työssäkäydessä sitten jaksa tai ehdi tehdä.

Eivätkä lapset nyt suuresti minun harrastuksiani tai ystävieni tapaamista estä. Vaikka ystäväni olisivat lapsettomia, voin silti ottaa omat lapseni mukaan, hehän ovat osa perhettäni!

--- kuules oletko yksinkertainen? Ei kaikilla ole samaa elämäntilannetta! Et kai uskalla väittää että pätkäunta nukkuvan vauvan kanssa olisi helppo tehdä päivisin yhtään mitään? Toki jos on saanut vauvan joka nukkuu joka päivä 3h päikkärit samaan aikaan niin silloinhan ehtisi vaikka KIRJOITTAA sen romaanin. Ellei olisi niitä kahta vanhempaa lastakin... Ja sinäkö siis otat lapset mukaan juoksulenkille, pyöräretkille (kerro miten saan kolme lasta mukaan, joista yksi vauva, eikä tästä voi noiden kahden vanhemman kanssa lähteä tuolle tielle?)??? Entäs punttisalille, ovatko he sielläkin?

-- ei kaikki kuule kiinnosta nuo sinun mainitsemasi harrastukset. Mä haluaisin harrastaa liikuntaa eikä se onnistu muuten kuin silloin kun mies on kotona. Eikä hänellä ole mitään 8-16 työtä, joten mun harrastusten järkkääminen on vähän vaikeaa.

Luulen, että pitkälle kyse on asenteesta. Jos kotona ollessa kaiken haluaa nähdä raskaana ja synkkänä, niin silloin se myös on sellaista.

-- niinhän sinä sen haluat nähdä vai mitä? Naiivi sinä olet.

Vierailija
22/24 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan hirveitä lainoja jotta saadaan se omakotitalo (kun muillakin on) ja sitten ei viihdytä niiden sikakalliiden seinien sisällä...Sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona viihdyn TOSI hyvin, kunhan se on vähän sellaista " harvinaista herkkua" esimerkiksi rankan työviikon jälkeen kaksi täysin tyhjää päivää keskittyä kotiin ja lapsiin, ihanaa!

Tai yksi vapaapäivä TÄYSIN yksin kotona, luen ja teen kotihommia, ihanaa.

Mutta 24/7 .. ei kiitos.

Puutarha, ei kiinnosta.

Ruuanlaitto, välttämätön paha, ei kiinnosta.

" Maailman seuraaminen" eli lehdet, netti, tv.. ihan ok mutta suurissa määrin passivoi.

Lukeminen, kivaa satunnaisesti.

Eli en viihdy kotona, jos olisin lasten kanssa kotona, mulle menisi JÄRJETÖN energia keksiä sijaistoimintaa (joka korvaisi työstä saamani tyydytyksen) ja olisin KAMALA vaimo ja KIREÄ äiti.

Mulla on tällaset geenit...

Vierailija
24/24 |
12.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuallakin. Minulla ainakin on kunnianhimia työelämässä ja viihdyn kolleegojeni kanssa. Minusta on kotona kiva kehittyä kodinhengettärenä, lukea kirjoja jne. vapaa-ajallani, mutta töissä kehityn oman alani ammattilaisena ja sillä on omalle hyvinvoinnilleni iso merkitys.