Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: yhdeksän kymmenestä etätyötä tekevästi juo alkoholia työaikana

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai-iltapäivän palaveriin aina viski- tai rommihömpsyn kera näin etätyövuorossa Useimmiten olen kuitenkin konttuurilla perjantaisin joten aika harvinaista herkkua.

Vierailija
22/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun sitten varmaan siihen 10%

Tuo tutkimustulos tarkoittanee sitä ne ihmiset kuten sinä ja minä, jotka eivät käytä alkoholia muutenkaan eivät käytä sitä myöskään etätyötä tehdessä. Kaipa britteistäkin noin 10-15 % raittiita.

Vierailija
24/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tulos vähä huijata. Ehkä 1/10

Vierailija
25/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä on ihan normaalia työlounaalla vetää pari kaljaa tai lasi viiniä. Kulttuurieroja.

Suomessa ei. Mutta itse olen asiantuntijaorganisaatiossa ja alkoholiongelmat ovat nousussa eli jotain täälläkin näkyy. 

Vierailija
26/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo varmaan pitää paikkansa jossain Belgiassa. Siellä juotiin viiniä usein työlounailla. Miksipä siis ei etätyölounaillakin?

Vierailija
27/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha, nyt sitten tiedetään mitä etä"työläiset" tekevät siellä kotonaan. Ei ihme kun BKT laskee kymmenillä miljardeilla.

Nyt tuli vasta vuoden 2019 BKT :hen eniten vaikuttaneet yrityksen ilmi Etlalta. Saadaan siis hetki odottaa, että yllä esitettyyn väitteeseen saadaan luotettavat lähteen käyttöön ;)

Tämän kommentit lähteenä on käytetty Etlan 25.3.2021 julkaistua tiedotetta.

Terveisin,

etäpäivänsä selvinpäin tekevä ja juuri työpäivänsä lopettanut, aihetta seuraava kommentoija

Vierailija
28/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ministeri Harakka ainakin tykkää käydä shamppanjasosialistin tapaan vetämässä iltapäivälärvejä veronamaksajien piikkiin.

Hakkaraisesta puhumattakaan.

Vierailija
29/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä nyt läträtään kaljalla ja viinillä muutenkin päivittäin, se on niille ihan normia.

Vierailija
30/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en työaikana juo, mutta iltaisin olen usein umpihumalassa ja aamulla nukun krapulassa turhan pitkään.

Sama täällä. Laitan aamulla kahdeksalta kaikki puhelimet ym. Päälle ja yleensä herään noin kymmeneltä. Saan siinä noin kuudessa tunnissa ihan riittävästi aikaan. Alkoholin käyttöni on kyllä lisääntynyt korona-aikana, sitä ennen en ikinä juonut arkena pisaraakaan.

Vierailija
31/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en työaikana juo, mutta iltaisin olen usein umpihumalassa ja aamulla nukun krapulassa turhan pitkään.

Sama täällä. Laitan aamulla kahdeksalta kaikki puhelimet ym. Päälle ja yleensä herään noin kymmeneltä. Saan siinä noin kuudessa tunnissa ihan riittävästi aikaan. Alkoholin käyttöni on kyllä lisääntynyt korona-aikana, sitä ennen en ikinä juonut arkena pisaraakaan.

Luuletko oikeasti ettei datankäyttöä seurata firmassa? Seuraavissa yt:ssä lähdet ekana.

Vierailija
32/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Ei ainakaan Suomessa

Vierailija
33/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin tehokkuus kasvanut. Kaikki tekee pari tuntia enemmän töitä päivässä. Voi olla että joku juo muttei kerro. Eikä työaika ole se 8-4 vaan ihan mitä itse haluaa.

Vierailija
34/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tutkimuksia... 9/10 positiivisesti vastanneista todennäköisesti hörppäsi yhden glögin joulun alla työpäivän päätteeksi, ja päätyi tähän huolestuttavaan kategoriaan.

Vierailija
36/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri maissa on eri tavat. Britanniassa vieläkin monin paikoin mennään pubiin lounaalle ja juodaan se tuoppi olutta ruuan kanssa. Kaupoissa myydään lounasateriaa, jossa diiliin siis kuuluu pieni pullo viiniä.

Ihan on toinen meno kuin Suomessa. Molemmissa maissa kulutetaan noin kymmenen litraa sataprosenttista alkoholia vuodessa, mutta Suomessa sellainen arkinen ja päivittäinen tissuttelu on harvinaisempaa.

Vierailija
37/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulun sitten varmaan siihen 10%

Millaista Briteissä on tällä hetkellä? Onko yhtään mennyt tilanne paremmaksi?

Ai koronatilanne? Siellä koronatilanne on huomattavasti parempi kuin täällä.

Vierailija
38/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko oikeasti ettei datankäyttöä seurata firmassa? Seuraavissa yt:ssä lähdet ekana.

Sikäli vähän ohut väite että oli juuri yt:t 2 kertaa ja kummassakaan en ollut lähelläkään lähteä.

Vierailija
39/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aahhahhaa. Etätöissä työmoraali on muutenkin alkanut lipsua aika monelta. Riippuen työn laadusta, siinä voi sivussa puuhata yhtä sun toista. Toki jotkut ovat tehneet tätä työpaikallakin.

Siellä joku kateellinen, joka ei ole päässyt etätöihin.

Vierailija
40/42 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa täysin normaalia nauttia lasi tai kaksi viiniä lounaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi