Jos työpaikka ilmoituksessa vaaditaan huumetesti, tarkoittako se sitä, että...
pitää käydä kusemassa purkkiin, kun joku katsoo vieressä?
Mietin, että jääkö nyt taas hakemus laittamatta :(
Ei sillä, että käyttäisin huumeita, en käytä edes alkoa, mutta tuohon en suostu.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole mitään peiteltävää, ei pitäisi purkkiin pissaamisenkaan olla ongelma. Urheilijoillehan se on normaalia arkea.
Tätä logiikkaa en ole ikinä ymmärtänyt. Minulla ei ole mitään salattavaa, en ole huumeriippuvainen, mutta en silti pidä, että yksityisyyteni kajotaan.
No onpa hirveää, jos pitää oikein pissata. Sitäpä ei olekaan kukaan ennen tehnyt :D Miten selviät terveydellisistä syistä tehtävästä pissakokeesta, jos pissaaminen on sinulle noin iso ongelma?
Pakollisuus ja kyttäys ovat tässä se ongelma. Yksityisyyden menetys. Terveylliset pissakokeet päätän itse.
No oletpa herkkänahkainen. Mitenhän selviät, jos joudut onnettomuuteen ja menet tajuttomaksi ja sinulta otetaan tietämättäsi erinäisiä kokeita. Saatetaan jopa leikata ilman, että kysytään, sopiiko. Ja vaatteetkin riisutaan kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä piti valvottu näyte antaa.
Niin ja siinähän näkyy myös mm opioidilääkkeet.
Joidenkin on pakko käyttää näitä. Pitäisikö näiden henkilöiden sitten jäädä työttömiksi?
Jos on reseptit, niin ei pitäisi olla kyllä ongelma.
Tota... en minä kyllä työpaikalla halua kertoa, mitä sairautta sairastan..
Ei tarvitsekaan. Riittää, että näytät reseptin työterveydessä näytteenoton yhteydessä.
Hankalaksi menee kun pitää muistaa vapauttaa kannasta reseptit. Huoh.
Kyllä onkin hankalaa. Mitenhän selviäisit, jos pitäisi tilata rikosrekisteriote?
Se olisikin helpomaa kun kerta riittäisi. Minulla on normaalisti kaikki reseptit piilossa ja vapautan vain kun menen apteekkiin.
No kerta riittää vallan hyvin. Sillä ensimmäisellä kerralla laittavat tietoihin, että sinulla on reseptillä huumeita. Ei ne sitten joka testissä reseptiä kysele, jos testejä tehdään muulloinkin kuin hakuvaiheessa.
Ei minulla on huumeita reseptillä vaan panacodia krooniseen sairauteen.
Se on huume, vaikkakin reseptillä laillinen sellainen.
Ei luokitella apteekissa huumeeksi. Eli ei siis ole huume. Sinulla on väärää tietoa. Panacod on aika mieto lääke kuitenkin, keskivahva opioidi.
tarkottaa, teemme testin.Emme palkkaa päihderiippuvaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin on pakko käyttää näitä. Pitäisikö näiden henkilöiden sitten jäädä työttömiksi?
Niin on ja siksi ennen näytteen antamista ilmoitetaan säännöllisesti käytössä olevat lääkkeet jotka voivat testissä näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, samassa wc:ssä sermin takana seisoi hoitaja. En pysty pissaamaan toisten läsnäollessa, mutta jotenkin sain muutaman tipan väännettyä niin että se riitti testiin.
Inhottavia kokemuksia. Mieluummin vaikka antaisin tehdä ensin ruumiintarkastuksen ja menisin vessaan alusvaatteisillani (varmistus, ettei mitään pulloa tms mukana), jos vaan saisin yksin tehdä asiani.
Se pullohan ois sun römpsässäsi. Pissasta mitataan välittömästi toimituksen lämpötila mm. siksi, että tietää onko se tullut ruumiin ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on ja siksi ennen näytteen antamista ilmoitetaan säännöllisesti käytössä olevat lääkkeet jotka voivat testissä näkyä.
Aivan mutta lääkkeen käytön syy ei kuulu testaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan. Riittää, että näytät reseptin työterveydessä näytteenoton yhteydessä.
Kyllä onkin hankalaa. Mitenhän selviäisit, jos pitäisi tilata rikosrekisteriote?
Se olisikin helpomaa kun kerta riittäisi. Minulla on normaalisti kaikki reseptit piilossa ja vapautan vain kun menen apteekkiin.
No kerta riittää vallan hyvin. Sillä ensimmäisellä kerralla laittavat tietoihin, että sinulla on reseptillä huumeita. Ei ne sitten joka testissä reseptiä kysele, jos testejä tehdään muulloinkin kuin hakuvaiheessa.
Ei luokitella apteekissa huumeeksi. Eli ei siis ole huume. Sinulla on väärää tietoa. Panacod on aika mieto lääke kuitenkin, keskivahva opioidi.
Aivan varmasti jää työpaikkaa saamatta, jos huumetestissä näkyy, että sitä käytän eikä ole reseptiä. Eli huumeeksi luokitellaan.
1. Tuollaisessa firmassa on ilmeisesti ollut ongelmia aineiden kanssa.
2. Työnantaja ei luota työntekijöihin.
3. Huono työilmapiiri.
joten en hakisi töihin vaikka raitis olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti jää työpaikkaa saamatta, jos huumetestissä näkyy, että sitä käytän eikä ole reseptiä. Eli huumeeksi luokitellaan.
Mutta se ei ole huumelääke. Apteekki ei sitä luokittele huumelääkkeeksi. Ja minulla on siihen reseptin, koska käytän sitä krooniseen sairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan mutta lääkkeen käytön syy ei kuulu testaajalle.
Arvaapa kiinnostaako se edes häntä? No ei todellakaan. Ihan turhaan olet noin vauhkona. Jos kertoisitkin syyn, näytteenottaja ei todellakaan sillä päätään vaivaisi. On parempaakin mietittävää.
Vierailija kirjoitti:
3. Huono työilmapiiri.
Ei tarvita mitään noista, kun laki määrää testit. Näin on aika monella alalla ja hyvä niin. En itse ainakaan haluaisi koneeseen, jota lentää huumehörhö tms.
Ei ollut ainakaan minun huumetestissä kukaan vieressä katsomassa. Onneksi, koska käytin huumeita käyttämättömän kaverin virtsaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun työpaikalla tarvitsekkaan vaan siellä työterveyshuollossa. Heitä sitoo vaitiolovelvollisuus ja Ilmoittavat mahdolliselle työnantajalle näytteen jälkeen vain käytätkö huumeita vai et. Eivät kerro mitä lääkkeitä sinulla on reseptillä ja mihin sairauteen ne ovat määrätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis tosiaan näkyy jopa 6 viikkoa. Miten nämä yrttiuskovaiset hoitaa sen ongelman, onko niin että ne ei vaan mene tuollaisiin työpaikkoihin?
Ja sehän siinä juuri on kaikkein hulluinta, että joku kannabis näkyy 6 viikkoa eikä sillä ole paljon mitään merkitystä työn kannalta. Sitävastoin monet väkevämmät aineet näkyvät pari päivää.
Aika hyödytön tuo huumetesti oikeasti on työhönottotilanteessa, kun sillä ei tosiasiassa saa mitään selville. Eri asia on satunnaiset testit sitten töissä ollessa, joihin ei voi varautua etukäteen.
Kannabiksen hajoamistuotteet ovat rasvaliukoisia ja jos on lihava, niin niitä voi vielä viikkojenkin jälkeen jäädä huumetestiin aiheuttaen positiivisen tuloksen. Eli kannattaa pysyä hoikkana. Itse olen kussut hoikkana puhtaat maanantaina, vaikka viikonloppuna olen pari hatsia polttanutkin. Satunnaiskäyttäjällä kannabis näkyy max viikon, yleensä alle 5 päivää. Mielestäni testaus on rahan hukkaa.
Ai että painoindeksikin vaikuttaa? On teillä yrttiuskovaisilla hieno salatiede. Onneksi en itse ole uskossa.
Ei täällä taida olla muita uskovaisia kuin sinä. Kannabiksen hajoamistuotteet ovat rasvaliukoisia ja he joilla rasvasoluja on paljon, voivat niitä myös varastoida paljon. Ei tämä uskon asia ole. Huumeriippuvaiset ovat löytäneet keinoja manipuloida näitä testejä ja tietoa niistä löytyy kyllä netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. Huono työilmapiiri.
Ei tarvita mitään noista, kun laki määrää testit. Näin on aika monella alalla ja hyvä niin. En itse ainakaan haluaisi koneeseen, jota lentää huumehörhö tms.
Muistatko jonkun vuoden takaa kohun lentäjien kokaiinin käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis tosiaan näkyy jopa 6 viikkoa. Miten nämä yrttiuskovaiset hoitaa sen ongelman, onko niin että ne ei vaan mene tuollaisiin työpaikkoihin?
Ja sehän siinä juuri on kaikkein hulluinta, että joku kannabis näkyy 6 viikkoa eikä sillä ole paljon mitään merkitystä työn kannalta. Sitävastoin monet väkevämmät aineet näkyvät pari päivää.
Aika hyödytön tuo huumetesti oikeasti on työhönottotilanteessa, kun sillä ei tosiasiassa saa mitään selville. Eri asia on satunnaiset testit sitten töissä ollessa, joihin ei voi varautua etukäteen.
Kannabiksen hajoamistuotteet ovat rasvaliukoisia ja jos on lihava, niin niitä voi vielä viikkojenkin jälkeen jäädä huumetestiin aiheuttaen positiivisen tuloksen. Eli kannattaa pysyä hoikkana. Itse olen kussut hoikkana puhtaat maanantaina, vaikka viikonloppuna olen pari hatsia polttanutkin. Satunnaiskäyttäjällä kannabis näkyy max viikon, yleensä alle 5 päivää. Mielestäni testaus on rahan hukkaa.
Ai että painoindeksikin vaikuttaa? On teillä yrttiuskovaisilla hieno salatiede. Onneksi en itse ole uskossa.
Ihmiset koittaa täällä keskustella sivistyneesti, koita sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3. Huono työilmapiiri.
Muistatko jonkun vuoden takaa kohun lentäjien kokaiinin käytöstä?
En. Mutta olen aika varma, että se on osaltaan vaikuttanut siihen, että testeistä on tullut lakisääteisiä. Tuo lakihan ei ole ollut voimassa käsittääkseni kovin kauaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun työpaikalla tarvitsekkaan vaan siellä työterveyshuollossa. Heitä sitoo vaitiolovelvollisuus ja Ilmoittavat mahdolliselle työnantajalle näytteen jälkeen vain käytätkö huumeita vai et. Eivät kerro mitä lääkkeitä sinulla on reseptillä ja mihin sairauteen ne ovat määrätty.
En halua kertoa työterveyteen sairauttani.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole mitään peiteltävää, ei pitäisi purkkiin pissaamisenkaan olla ongelma. Urheilijoillehan se on normaalia arkea.
Kyse on enemmänkin siitä että se on hyvin alentavaa kun joutuu virtsaamaan niin että joku tuijottaa. Ei meinaa kusi tulla ja olo on niin epämukava että muna vetäytyy pieneksi ja naishoitaja luulee että on pieni penis. Mielummin on ilman töitä kun alentuu tuollaiseen. Jos hommansa hoitaa eikä aja mitään vehkeitä niin jonkun huumeidenkäyttö ei kuulu kenellekkään. Käyttipä sitten mitä hatseja tai pirejä hyvänsä. Just tollanen hemmetinmoinen kyyläys syrjäyttää ihmiset mitkä muuten voisi olla töissä. Tekee myös ihmiset vainoharhaisiksi.
Jep, samassa wc:ssä sermin takana seisoi hoitaja. En pysty pissaamaan toisten läsnäollessa, mutta jotenkin sain muutaman tipan väännettyä niin että se riitti testiin.
Inhottavia kokemuksia. Mieluummin vaikka antaisin tehdä ensin ruumiintarkastuksen ja menisin vessaan alusvaatteisillani (varmistus, ettei mitään pulloa tms mukana), jos vaan saisin yksin tehdä asiani.