Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työpaikka ilmoituksessa vaaditaan huumetesti, tarkoittako se sitä, että...

Vierailija
26.03.2021 |

pitää käydä kusemassa purkkiin, kun joku katsoo vieressä?

Mietin, että jääkö nyt taas hakemus laittamatta :(

Ei sillä, että käyttäisin huumeita, en käytä edes alkoa, mutta tuohon en suostu.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään peiteltävää, ei pitäisi purkkiin pissaamisenkaan olla ongelma. Urheilijoillehan se on normaalia arkea. 

Vierailija
42/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä piti valvottu näyte antaa.

Niin ja siinähän näkyy myös mm opioidilääkkeet.

Joidenkin on pakko käyttää näitä. Pitäisikö näiden henkilöiden sitten jäädä työttömiksi?

Jos on reseptit, niin ei pitäisi olla kyllä ongelma.

Tota... en minä kyllä työpaikalla halua kertoa, mitä sairautta sairastan..

Ei tarvitsekaan. Riittää, että näytät reseptin työterveydessä näytteenoton yhteydessä. 

Hankalaksi menee kun pitää muistaa vapauttaa kannasta reseptit. Huoh.

Kyllä onkin hankalaa. Mitenhän selviäisit, jos pitäisi tilata rikosrekisteriote?

Se olisikin helpomaa kun kerta riittäisi. Minulla on normaalisti kaikki reseptit piilossa ja vapautan vain kun menen apteekkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole noin kolmeenkymmeneen vuoteen viettänyt huumeissa päivääkään mutta voisi jäädä hakematta tuollaiseen työpaikkaan. En pidä viranomaiskontrollista.

Eikö tuo testit ole ollut jo kymmeniä vuosia ja perustuu työlainsäädäntöön esim. kuljetus-lentoliikenne, rakennus yms. Ja luulen myös terv.hoidossa.

Vai olisiko sinusta ok. nousta lentokoneeseen ja vaarantaa ihmisten hengen. Tai jossakin rakennusalalla, aiheuttaa koneilla milj. eurojen vahingot, joka jäisi työnantajan maksettavaksu, kun vakuutukset eivät korvaa.

Vierailija
44/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin on pakko käyttää näitä. Pitäisikö näiden henkilöiden sitten jäädä työttömiksi?

Ei minulla reseptissä lue, mihin tarkoitukseen lääke on määrätty. Toki en huumelääkkeitä käytä. 

Mulla kyllä usein lukee. Opioidi ihan pysyväksi lääkkeeksi kirjoitettu poliklinikalta.

Jos ne on laillisesti määrätty, miksi sitä reseptiä ei voisi testin yhteydessä näyttää? Eihän sitä testiä pomo tai kukaan työkaveri tee. 

Koska sairauteni ei kuulu näytteen ottajalle. eikä minulla siitä edes ole mitään mukana kuljetettavaa resepitä, vain sähköinen.

Etkä kykene e-reseptiä tulostamaan tai näyttämään laitteen ruudulta? Oletettavasti sinulla on tietotekninen laite, kun täällä olet. Sitä näytteenottajaa ei voisi vähempää kiinnostaa sairautesi. Mutta ole toki työtön, jos noin paljon on salattavaa. Kyllä niihin paikkoihin hakijoita riittää. 

Vierailija
45/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mitään peiteltävää, ei pitäisi purkkiin pissaamisenkaan olla ongelma. Urheilijoillehan se on normaalia arkea. 

Tätä logiikkaa en ole ikinä ymmärtänyt. Minulla ei ole mitään salattavaa, en ole huumeriippuvainen, mutta en silti pidä, että yksityisyyteni kajotaan.

Vierailija
46/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NurseBetty kirjoitti:

Kyllä on katsomassa. Itse istuin näytettä antamassa vessakopissa, jonka seinässä oli avonainen luukku, josta labrahoitaja seurasi toimitusta huoneen puolelta. He katsovat, ettet vaikka tuo jonkun toisen pissaa pullossa ja anna sitä omana näytteenäsi. Tätäkin kuulemma tapahtuu. Pissaamisen jälkeen ojensin näytepurkin tuosta luukusta hoitajan käteen.

Älä nyt tuommoisen takia jätä hakematta töihin!

Heh heh, itse "en kykene pissaamaan kuin kahdella kädellä" joten hoitajan oli pakko pidellä purkkia. Jos minua nöyryytetään niin pistetään hieman takaisin päin.

Luuleeko joku ihan oikeasti, että hoitajalle on jotenkin noloa pidellä pissapurkkia??! 😂

Vierailija
47/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin työterveyslääkärin odotustiloissa olevaan wc-koppiin, ja terkkari vahti oven ulkopuolella. Ei siis katsonut itse toimitusta.

T. Pankkivirkailija

Vierailija
48/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole noin kolmeenkymmeneen vuoteen viettänyt huumeissa päivääkään mutta voisi jäädä hakematta tuollaiseen työpaikkaan. En pidä viranomaiskontrollista.

Eikö tuo testit ole ollut jo kymmeniä vuosia ja perustuu työlainsäädäntöön esim. kuljetus-lentoliikenne, rakennus yms. Ja luulen myös terv.hoidossa.

Vai olisiko sinusta ok. nousta lentokoneeseen ja vaarantaa ihmisten hengen. Tai jossakin rakennusalalla, aiheuttaa koneilla milj. eurojen vahingot, joka jäisi työnantajan maksettavaksu, kun vakuutukset eivät korvaa.

Terveydenhuollossa ei aina. Itse työskentelen terkkarissa enkä ole kertaakaan antanut huumetestiä, ylläri ylläri olisi negatiivinen.

Vierailija
49/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla reseptissä lue, mihin tarkoitukseen lääke on määrätty. Toki en huumelääkkeitä käytä. 

Mulla kyllä usein lukee. Opioidi ihan pysyväksi lääkkeeksi kirjoitettu poliklinikalta.

Jos ne on laillisesti määrätty, miksi sitä reseptiä ei voisi testin yhteydessä näyttää? Eihän sitä testiä pomo tai kukaan työkaveri tee. 

Koska sairauteni ei kuulu näytteen ottajalle. eikä minulla siitä edes ole mitään mukana kuljetettavaa resepitä, vain sähköinen.

Etkä kykene e-reseptiä tulostamaan tai näyttämään laitteen ruudulta? Oletettavasti sinulla on tietotekninen laite, kun täällä olet. Sitä näytteenottajaa ei voisi vähempää kiinnostaa sairautesi. Mutta ole toki työtön, jos noin paljon on salattavaa. Kyllä niihin paikkoihin hakijoita riittää. 

On läppäri, mutta en käytä älypuhelinta. Ei ole tapana kuljettaa mukana läppäriä labrassa..

Vierailija
50/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitsekaan. Riittää, että näytät reseptin työterveydessä näytteenoton yhteydessä. 

Kyllä onkin hankalaa. Mitenhän selviäisit, jos pitäisi tilata rikosrekisteriote?

Se olisikin helpomaa kun kerta riittäisi. Minulla on normaalisti kaikki reseptit piilossa ja vapautan vain kun menen apteekkiin.

No kerta riittää vallan hyvin. Sillä ensimmäisellä kerralla laittavat tietoihin, että sinulla on reseptillä huumeita. Ei ne sitten joka testissä reseptiä kysele, jos testejä tehdään muulloinkin kuin hakuvaiheessa. 

Vierailija
51/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis tosiaan näkyy jopa 6 viikkoa. Miten nämä yrttiuskovaiset hoitaa sen ongelman, onko niin että ne ei vaan mene tuollaisiin työpaikkoihin?

Ja sehän siinä juuri on kaikkein hulluinta, että joku kannabis näkyy 6 viikkoa eikä sillä ole paljon mitään merkitystä työn kannalta. Sitävastoin monet väkevämmät aineet näkyvät pari päivää. 

Aika hyödytön tuo huumetesti oikeasti on työhönottotilanteessa, kun sillä ei tosiasiassa saa mitään selville. Eri asia on satunnaiset testit sitten töissä ollessa, joihin ei voi varautua etukäteen. 

Kannabiksen hajoamistuotteet ovat rasvaliukoisia ja jos on lihava, niin niitä voi vielä viikkojenkin jälkeen jäädä huumetestiin aiheuttaen positiivisen tuloksen. Eli kannattaa pysyä hoikkana. Itse olen kussut hoikkana puhtaat maanantaina, vaikka viikonloppuna olen pari hatsia polttanutkin. Satunnaiskäyttäjällä kannabis näkyy max viikon, yleensä alle 5 päivää. Mielestäni testaus on rahan hukkaa.

Vierailija
52/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä logiikkaa en ole ikinä ymmärtänyt. Minulla ei ole mitään salattavaa, en ole huumeriippuvainen, mutta en silti pidä, että yksityisyyteni kajotaan.

No onpa hirveää, jos pitää oikein pissata. Sitäpä ei olekaan kukaan ennen tehnyt :D Miten selviät terveydellisistä syistä tehtävästä pissakokeesta, jos pissaaminen on sinulle noin iso ongelma?

Vierailija
53/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata hakea sellaiseen työpaikkaan joka ei luota puheeseen vaan vaatii tuollaista testiä.

Ei kysymys ole luottamuksesta, vaan lainsäädännöstä.

Jos ei halua suostua, kannattaa pysyä hanttihommissa.

Vierailija
54/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On läppäri, mutta en käytä älypuhelinta. Ei ole tapana kuljettaa mukana läppäriä labrassa..

Ei minullakaan ole tapana pissata purkkiin, mutta joskus niin vaan täytyy tehdä. Asiat eivät ole vaikeita, jos niistä ei sellaisia tee. 

Vierailija
55/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmasti niitä, jotka myös ihan periaatteesta eivät noudata koronasuosituksia, koska MINULLA ON OIKEUS. 

Vierailija
56/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerta riittää vallan hyvin. Sillä ensimmäisellä kerralla laittavat tietoihin, että sinulla on reseptillä huumeita. Ei ne sitten joka testissä reseptiä kysele, jos testejä tehdään muulloinkin kuin hakuvaiheessa. 

Ei minulla on huumeita reseptillä vaan panacodia krooniseen sairauteen.

Vierailija
57/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa hirveää, jos pitää oikein pissata. Sitäpä ei olekaan kukaan ennen tehnyt :D Miten selviät terveydellisistä syistä tehtävästä pissakokeesta, jos pissaaminen on sinulle noin iso ongelma?

Pakollisuus ja kyttäys ovat tässä se ongelma. Yksityisyyden menetys. Terveylliset pissakokeet päätän itse.

Vierailija
58/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis tosiaan näkyy jopa 6 viikkoa. Miten nämä yrttiuskovaiset hoitaa sen ongelman, onko niin että ne ei vaan mene tuollaisiin työpaikkoihin?

Ja sehän siinä juuri on kaikkein hulluinta, että joku kannabis näkyy 6 viikkoa eikä sillä ole paljon mitään merkitystä työn kannalta. Sitävastoin monet väkevämmät aineet näkyvät pari päivää. 

Aika hyödytön tuo huumetesti oikeasti on työhönottotilanteessa, kun sillä ei tosiasiassa saa mitään selville. Eri asia on satunnaiset testit sitten töissä ollessa, joihin ei voi varautua etukäteen. 

Kannabiksen hajoamistuotteet ovat rasvaliukoisia ja jos on lihava, niin niitä voi vielä viikkojenkin jälkeen jäädä huumetestiin aiheuttaen positiivisen tuloksen. Eli kannattaa pysyä hoikkana. Itse olen kussut hoikkana puhtaat maanantaina, vaikka viikonloppuna olen pari hatsia polttanutkin. Satunnaiskäyttäjällä kannabis näkyy max viikon, yleensä alle 5 päivää. Mielestäni testaus on rahan hukkaa.

Ai että painoindeksikin vaikuttaa? On teillä yrttiuskovaisilla hieno salatiede. Onneksi en itse ole uskossa.

Vierailija
59/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla on huumeita reseptillä vaan panacodia krooniseen sairauteen.

Se on huume, vaikkakin reseptillä laillinen sellainen. 

Vierailija
60/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakollisuus ja kyttäys ovat tässä se ongelma. Yksityisyyden menetys. Terveylliset pissakokeet päätän itse.

Et sitten varmaan käytä turvavyötäkään, koska sen käyttöä valvotaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi