Pelkään psykiatria
Kommentit (26)
Sinun kannattaa mennä hoitoon jos pelkäät psykiatria.
usko itseesi! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattais käydä psykiatrin kanssa juttelemassa sun peloista.
Pelkään sitä ihmistä ja sitä valtaa, mikä hänellä on. Voi määrätä injektiolle tai osastolle, jos huvittaa.
Olin kerran joutua keskivaikean masennukseni vuoksi suljetulle. Menin sinne ja minua haastatteli usean hengen ryhmä. Olin ihan pelosta sekaisin. Pääsin kuitenkin pois, kun tajusivat, että en kuulu sinne.
Sen jälkeen en ole uskaltanut kertoa masennuksestani, ahdistuksestani ja mahdollisesta sekamuotoisesta persoonnallisuushäiriöstäni kenellekään. Jos pelkän masennuksen vuoksi oltiin viemässä normielämä pois, niin mitähän näistä seuraisi. En todellakaan kerro lääkärille / hoitajalle enää mitään ongelmiani.
Plus että olin ihan sumussa niiden lääkkeiden kanssa, olo helpotti kun lopetin lääkkeet ja ajatukset kirkaistuivat.
Laitat vain hulluja järjestykseen, eli vertaat itseäsi muihin, mutta et pyri hävittämään hulluutta käsitteenä maailmasta, joka käsite on pilkkaaja. Elämän antajan kuin aurinko vastakohta. Siksi se pilkkaaja kuuluu tuleen kuin aurinko. Ei ikävistä asioista pidä jäädä mitään jäljelle.
Se että pilkkaa ei ole
Pelkäisin minäkin. Psykiatrian koneistossa tuli oltua 15 vuotta, kunnes ymmärsin irtaantua ja sanoa heipat. Lääkkeet (toki hieman eri asia kun itselläni mm. traumaperäinen stressihäiriö...) vaan pahensivat tilannetta sivuvaikutuksineen. Myös helvetilliset vieroitukset esim. venlafaksiinista ja ketipinorista (jota siis nukkumiseen söin.)
Ei enää ikinä. 🙏 Kirjallisuus, vertaistuki ja ihmisten kanssa vuorovaikutukseen uskaltautuminen, harrastukset ja liikunta... Ovat auttaneet mua enemmän kuin yksikään täyskliininen psykiatri, tai asioiden pintaraapaisuun koulutettu mt-hoitaja ikinä.
Ymmärrän ap, psykiatreilla on paljon valtaa ja osaavat kyllä tulkita kaiken normaalinkin epänormaaliksi. Lukkojen taakse sinua ei kuitenkaan ihan noin vain saa. Mutta jos silti pelottaa, niin ota mukaasi jo esim kännykkään juristin puhelinnumero.
Moni, joka ei ole kokenut psykiatrista väkivaltaa, ei ymmärrä, mitä se on. Aina vaan luullaan, että "hullut horisee". On tuskaisaa, kun normaalikin elämä väännetään psykiatriseen muottiin. Normaalia elämään pidetään sairautena.
Ei ne mitään laita. Minullakin luki papereissa että olen lääkevastainen ja lääkevastainen siksi kun tulin vaan hullummaksi lääkkeillä ja psykiatri väitti että minä teeskentelen oireeni ettei tarvitsisi syödä. Mitään siitä ei kuitenkaan seurannut.
Otat vain kiltisti lääkkeesi niin kaikki on hyvin