Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko eropuheista päästä yli?

Vierailija
26.03.2021 |

Ollaan oltu vajaa 10 vuotta yhdessä ja meillä on kaksi pientä lasta. Puoliso rupesi joulun aikoihin puhumaan että on miettinyt eroa. Kuulemma arki ahdistaa ja on tylsää, haluaa ihan erilaista elämää, tunteet minua kohtaan hiipuneet jne. Sanoi että ei oikeasti kuitenkaan nyt halua erota mutta että on ajatellut välillä eroa. On pari kertaa ottanut asian puheeksi.

Sanoin hänelle että jos erota haluaa niin selvä kirjoitetaan eropaperit. Silloin sanoi että ei nyt kuitenkaan halua erota. Mutta en oikein tiedä... minun tunteet kuoli siihen kun hän alkoi puhua ajatelleensa eroa. Minua ei oikein enää yhtään kiinnosta tämä parisuhde eikä hänen asiat. Jotenkin henkisesti irtaannuin tästä avioliitosta hänen puheiden takia vaikka hän tavallaan ne perui tai sanoi niiden olleen vain sellaista että joskus miettinyt asioita kun on niin uupunut.

Voiko eropuheista päästä yli? Nyt tuntuu että en enää pysty haluamaan jatkaa yhdessä, koska hänen puheet tappoi tunteeni ja kiinnostukseni.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Tunteen hiipuneet miehellä ja säännöllisesti heittää erokortin. On käyty terapiassa, ei hyötyä. Tämän kestettyä kuukausia, sairastuin masennukseen ja sama shitti jatkuu vaan. Masennuksen takia en jaksa yksin lasten kanssa , eikä ole voimia lähteä. Ihan helvetillinen tilanne, jossa hyviä vaihtoehtoja ei ole. Kyllä se niin taitaa olla, että jos toinen sanoo tunteidensa hiipuneen useampaan kertaan niin kannattaa vaan nostaa kytkintä. Kaikki muu on masokismia.

Vierailija
42/57 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan osaisi unohtaa. Anteeksi voisin antaa mutta kyllä ne jotain rikkoisi lopullisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne. Tunteen hiipuneet miehellä ja säännöllisesti heittää erokortin. On käyty terapiassa, ei hyötyä. Tämän kestettyä kuukausia, sairastuin masennukseen ja sama shitti jatkuu vaan. Masennuksen takia en jaksa yksin lasten kanssa , eikä ole voimia lähteä. Ihan helvetillinen tilanne, jossa hyviä vaihtoehtoja ei ole. Kyllä se niin taitaa olla, että jos toinen sanoo tunteidensa hiipuneen useampaan kertaan niin kannattaa vaan nostaa kytkintä. Kaikki muu on masokismia.

Masennuksesi menisi joku päivä ehkä vähemmälle tai pois, jos asuisit eri asunnossa, oikeasti. Jos et voi lähteä ja koet esteitä, niin juttele yksin sellaisen eroterapeutin kanssa, joka auttaa erossa ja lähisukulainen. Et voi jäädä jonkun random -miehen armoille elämässäsi. Usein sukulaiset ovat myös lapsirakkaita. Joku muu mies olisi kyllä kanssasi eikä ailahtele.

Vierailija
44/57 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmekään, että eroja tulee niin paljon! Ole tyytyväinen, että sanoi asian ääneen eikä esim hommannut jotain toista naista tai lähtenyt vain lätkimään. Ehkä ajatteli, että saa sut reagoimaan ja taistelemaan suhteen eteen, korjaamaan asioita. Seuraavassa suhteessannekin ne tunteet tulee hiipumaan, ja sitä seuraavassa, ja sitä seuraavassakin..  Ei sellaista suhdetta olekaan, mistä ei joskus tekisi mieli erota. Vähän sinnikkyyttä, ja epäitsekkyyttä. Ei perheen perustaminen ja ylläpitäminen voi perustua pelkästään romanttisiin tunteisiin, tai muuten ollaan hataralla pohjalla.

Ihan kuin ihmiset eläisi jossain prinsessa(prinssi)sadussa, jossa kaikki on oikeutettuja täydelliseen puolisoon, jonka kanssa ei ikinä riidellä ja joka ei ikinä ajattele susta pahasti ja joka on unelmapuoliso 24/7. Sit mietitään miksi ollaan yksin..hmm.

Vierailija
45/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ihan kauheaa että erosta ei saisi puhua. Mitä mahdollisuuksia on pitkään parisuhteeseen jos kriisin tullessa heti tunteet kuolee ja eropaperit vireille? Se että toinen sanoo miettineensä eroa muttei halua erota, lienee viesti siitä että rakas, minulla on paha olla, jonkin pitää muuttua. Olisihan sama voinut käydä sullekin. Ja puhun kokemuksesta koska olen aika samanlaisessa elämäntilanteessa, ja pitkässä parisuhteessa jonka mies on aiemmin kriisiyttänyt samaan tapaan. Pidimme vähän taukoa suhteesta, mies asui hetken muualla. Tottakai se oli kova pala. Mutta jälkeenpäin ajateltuna olen todella iloinen että mies nosti kissan pöydälle (suhteen ongelmat ja oman tyytymättömyyden), koska se oli mahdollisuus alkaa käsitellä ja purkaa niitä. Prosessi oli pitkä, mutta suhde selvisi siitä ja on nyt entistä parempi. Nyt molemmilla on hyvä olla suhteessa. Keskinäiset tunteet ottivat kolauksen mutta elpyivät, ja kunnioitus toista kohtaan kasvoi. Eli tsemppiä ap, kannustan työstämään omaa asennetta ja näkemään kriisin mahdollisuutena.

Vierailija
46/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eropuheesta minä pääsin yli sillä, että pakkasin tavarani ja jätin sormuksen pöydälle.

Tilanne on vähän monivaiheisempi, jos on lapsia ja ollaan avioliitossa. Puoliso ei ehkä ymmärrä, että pitempiaikaisessa parisuhteessa on hiljaisempia vaiheita, mutta ei ero ole aina ensimmäinen eikä edes paras ratkaisu.

Vierailija
47/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, ihan kauheaa että erosta ei saisi puhua. Mitä mahdollisuuksia on pitkään parisuhteeseen jos kriisin tullessa heti tunteet kuolee ja eropaperit vireille? Se että toinen sanoo miettineensä eroa muttei halua erota, lienee viesti siitä että rakas, minulla on paha olla, jonkin pitää muuttua. Olisihan sama voinut käydä sullekin. Ja puhun kokemuksesta koska olen aika samanlaisessa elämäntilanteessa, ja pitkässä parisuhteessa jonka mies on aiemmin kriisiyttänyt samaan tapaan. Pidimme vähän taukoa suhteesta, mies asui hetken muualla. Tottakai se oli kova pala. Mutta jälkeenpäin ajateltuna olen todella iloinen että mies nosti kissan pöydälle (suhteen ongelmat ja oman tyytymättömyyden), koska se oli mahdollisuus alkaa käsitellä ja purkaa niitä. Prosessi oli pitkä, mutta suhde selvisi siitä ja on nyt entistä parempi. Nyt molemmilla on hyvä olla suhteessa. Keskinäiset tunteet ottivat kolauksen mutta elpyivät, ja kunnioitus toista kohtaan kasvoi. Eli tsemppiä ap, kannustan työstämään omaa asennetta ja näkemään kriisin mahdollisuutena.

Ehkä minun ongelma on se, että puoliso ottaa eron esille mutta ei suostu keskustelemaan asiasta kunnolla. Eli hänen eroajatukset on nyt sanottu julki mutta hän on jättänyt asian siihen. Miten kriisi voi olla mahdollisuus jos eroa ajatteleva ei suostu yhdessä kriisiä työstämään?

Ap

Vierailija
48/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun aletaan toistuvasti puhumaan erosta ja tunteiden kuolemisesta niin pitäisi joku suunnitelma erosta käytännössä olla jo olemassa. Muuten voi pitää turpansa kiinni. On silkkaa kidutusta oksentaa tollasta puolison niskaan ja sitten vaan jättää asia siihen!

Vierailija
49/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,tässä vielä 45. Onpa kurjaa että miehesi vaan pudotti tuollaisen pommin muttei ole valmis käsittelemään asiaa. Jospa hän vielä suostuisi terapiaan, tai väliaikaiseen muualla asumiseen tms taukojärjestelyyn että ehtisitte miettiä tunteitanne? Tsemppiä!

Vierailija
50/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunteet alkavat heitellä niin, että ihan ääneen siitä sanoo niin kyllä se on lopun alkua. Turha pitkittää enempää.

Vierailija
51/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt, onko kuvioissa toinen nainen? Mies ei halua tunnustaa pettämistään, mutta haluaisi mahdollisesti erota. Tilanteen puiminen on hankalaa, jos toinen salaa ison asian. Siksi saattaa vältellä keskustelua.

Tuollaista ei voi vaan heittää! Romuttaa yhdessä olon merkityksen. Istuuttaisin miehen kyllä rauhassa alas keskustelemaan vihjailuistaan. Jos ei kykene avaamaan, en nöyryyttäisi itseäni olemalla yhdessä tietäen,että toinen ei tahdo enää olla kanssani.

Vierailija
52/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista voi unohtaa. Kissa pöydälle

Vierailija
53/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei olisi jo uusi kuvioissa...

vähän kyllä siltä vaikuttaa

Vierailija
54/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi eikä tarvitse päästä yli noin vain, mutta erotakaan ei tarvitse jos molemmat ovat valmiita selvittämään asiaa.

Vierailija
55/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää sinua

Vierailija
56/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi sanat loukkasivat sinua, ymmärrettävää. Kysyitkö häneltä, miten voisitte tehdä toisin, jotta elämä ei tuntuisi niin tylsältä? Eiköhän korona-aikaan aika monen elämä tunnu tylsältä...

Kaiken se kestää, uskoo ja toivoo <3 Ei rakkaus saa kuolla tylsään vaiheeseen, rakkaus on niin paljon muutakin kuin tunnetta! Se on tahtoa ja hyviä tekoja toista kohtaan. Etenkin silloin, kun se toinen tuntuu tylsältä tai tunteet tuntuu kuolleen. SILLOIN vasta aletaan koitella rakkautta, kaivetaan se tahto esiin.

Miehelläsi on tarpeita ja sinulla on tarpeita. Nyt puhutte avoimesti ja rehellisesti niistä ja keksitte yhdessä, mikä auttaisi molempia.

Tämä

Vierailija
57/57 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi sanat loukkasivat sinua, ymmärrettävää. Kysyitkö häneltä, miten voisitte tehdä toisin, jotta elämä ei tuntuisi niin tylsältä? Eiköhän korona-aikaan aika monen elämä tunnu tylsältä...

Kaiken se kestää, uskoo ja toivoo <3 Ei rakkaus saa kuolla tylsään vaiheeseen, rakkaus on niin paljon muutakin kuin tunnetta! Se on tahtoa ja hyviä tekoja toista kohtaan. Etenkin silloin, kun se toinen tuntuu tylsältä tai tunteet tuntuu kuolleen. SILLOIN vasta aletaan koitella rakkautta, kaivetaan se tahto esiin.

Miehelläsi on tarpeita ja sinulla on tarpeita. Nyt puhutte avoimesti ja rehellisesti niistä ja keksitte yhdessä, mikä auttaisi molempia.

Kysyin kyllä mitä pitäisi olla toisin. Kuulemma minun pitäisi olla jotenkin erilainen mutta ei suostunut sanomaan miten. Kuulemma meidän elämässä pitäisi olla kiinnostavia asioita kuten kesämökki. Kyllähän se minulle sopii mutta ei meillä ole mitenkään sellaiseen rahaa, edes vuokralle ja hän tietää sen kyllä. En saanut siis kuulla yhtään mitään sellaista mihin voisin jotenkin vaikuttaa. Ap

Voisiko nyt mies olla jotenkin erilainen? Älä lähde muuttamaan itsesi toisen vaatimusten vuoksi. Myös miehen olisi syytä katsoa peiliin.

Saletisti hänellä on joku toinen nainen mielessä, jota haluaa ja ihannoi.

Onko seksuaalinen yhteys hälvennyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi