Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttääkö suttuinen meikki tai rasvainen iho oikeasti epämiellyttävältä muista ihmisistä?

Vierailija
26.03.2021 |

En pahimmillani pese kasvojani viikkoon, enkä piilolinssejäni ota silmistänikään joskus jopa kahteen viikkoon (siis nukun ne silmissäni melkein aina). Jos kasvoillani on meikkiä, lisäilen uutta päälle ja varisseet ripsivärit pyyhkäisen ja laitan lisää uutta (meikkaan hyvin kevyesti sinänsä, mutta se vähäkin saattaa varista).

Otan piilolinssit pois aina siinä vaiheessa, kun tulee näköongelmia, silmätulehdus tai silmäni alkavat särkeä pahasti. Joskus tuli pahaa karsastusta siksi, kun sarveiskalvoni olivat ärtyneet ja yö ilman piilolinssejä korjasi vaivan.

Hiukseni ovat yleensä aika rasvaiset, sillä rasvoittuvat helposti ja menevät takkuunkin helposti. En jaksa niitäkään pestä tai laittaa usein. Kehoni ja hampaani pesen kyllä usein, sillä inhoan tunnetta, jossa kroppa on hikinen tai nuhjainen tai hampaat pesemättömät. Olen tietääkseni melko raikas, sillä vain kasvotja hiukset ovat pesemättömät yleensä.

Omasta mielestäni olen sen verran ruma kasvoiltani, etten itse huomaa juurikaan eroa sen välillä, jos olen vastapestyillä hiuksilla ja kasvoilla, mutta olen toisinaan havainnut jotenkin ikävää suhtautumista. Siksipä mietin, pitäisikö vain "alistua" fiksailemaan naamaani ja hiuksiani enemmän? Haluan olla raikkaan tuoksuinen, mutta en usko, että ruma naamani olisi sen kummempi laitettunakaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa äärimmäisen iljettävältä ja siltä, ettei elämänhallintasi ole aivan kunnossa.

Miten määritelläån elämänhallinta? Onko niin, että naisen on pakko näyttää siistiltä ja "nätiltä", jotta elämänhallinta on kunnossa?

Vierailija
22/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä pessyt kasvojani, mitä nyt suihkussa varmaan peseytyvät. En ole koskaan meikannut. Hiukset pesen vähintään joka toinen päivä. Hiuksiani en muista harjata läheskään päivittäin. Hampaat harjaan kerran päivässä. Vartaloni pesen hiustenpesun yhteydessä. Käytän deodoranttia, mutta silti haisen. Koulussakin aina haukuttiin hajustakin. Minua ei haju haittaa. Jos ihmisiä haittaa, niin väistäkööt. Minä en väistä.

Huom. Tämä ei ollut ap, vaan joku muu. Oon itse kilttiluonteinen muuten, mutta en vain jaksa motivoitua itseni puunaamisesta, kun harmittaa pelkkä peiliin katsominenkin.

En minä ole väittänytkään olevani ap. Vertasin vain sinun ja minun tapoja näissä asioissa. Kilttiluonteisena minuakin pidetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa äärimmäisen iljettävältä ja siltä, ettei elämänhallintasi ole aivan kunnossa.

Miten määritelläån elämänhallinta? Onko niin, että naisen on pakko näyttää siistiltä ja "nätiltä", jotta elämänhallinta on kunnossa?

Elämänhallintaa on se, että on puhtaat hiukset ja kroppa, eikä haise. Viikkoja vanhat meikit sekä jatkuvan piilolinssien käytön karhentamat silmäluomet sekä silmätulehdukset eivät ole elämänhallintaa.

Vierailija
24/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit äsken ketjun, jossa kävit läpi näitä samoja asioita.

Sait siihen jo vastauksia. Etkö uskonut niitä vastauksia, kun piti tehdä toinen ketju?

Usko pois vaan: jos et halua näyttää muiden ihmisten mielestä suttuiselta, alkoholistilta, epämiellyttävältä jne, niin pese myös kasvosi päivittäin ja lakkaa nyt hitossa käyttämästä piilareita tuolla tavalla väärin.

Inhoatko itseäsi?

Vierailija
25/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallintaa on se, että on puhtaat hiukset ja kroppa, eikä haise. Viikkoja vanhat meikit sekä jatkuvan piilolinssien käytön karhentamat silmäluomet sekä silmätulehdukset eivät ole elämänhallintaa.

Tuossa vain ärsyttää se, että muiden ihmisten vuoksi pitäisi näyttää paremmalta. Itselleni asialla ei ole juurikaan merkitystä, jos olo on muuten hyvä. Suttuiset kasvot eivät tunnu likaisilta, toisin kuin keho tai hampaat. Se piilolinssiongelma vaivaa vasta siinä vaiheessa, jos silmät kipeytyvät, näkö heikkenee tai tulee silmätulehdus. En pidä omasta ulkonäöstäni lainkaan, joten periaatteessa itselleni on samantekevää, miltä näytän. Ikävä kohtelu harmittaa kuitenkin kyllä.

Vierailija
26/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teit äsken ketjun, jossa kävit läpi näitä samoja asioita.

Sait siihen jo vastauksia. Etkö uskonut niitä vastauksia, kun piti tehdä toinen ketju?

Usko pois vaan: jos et halua näyttää muiden ihmisten mielestä suttuiselta, alkoholistilta, epämiellyttävältä jne, niin pese myös kasvosi päivittäin ja lakkaa nyt hitossa käyttämästä piilareita tuolla tavalla väärin.

Inhoatko itseäsi?

Inhoan kyllä itseäni. En ole varhaislapsuuden jälkeen ollut koskaan tyytyväinen fyysiseen tomumajaani. Tiedän olevani ruma, epäsymmetrinen, nolo ja jotenkin vajavainen määrittelemättömällä tavalla.

Vierailija
27/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa vain ärsyttää se, että muiden ihmisten vuoksi pitäisi näyttää paremmalta. Itselleni asialla ei ole juurikaan merkitystä, jos olo on muuten hyvä. Suttuiset kasvot eivät tunnu likaisilta, toisin kuin keho tai hampaat. Se piilolinssiongelma vaivaa vasta siinä vaiheessa, jos silmät kipeytyvät, näkö heikkenee tai tulee silmätulehdus. En pidä omasta ulkonäöstäni lainkaan, joten periaatteessa itselleni on samantekevää, miltä näytän. Ikävä kohtelu harmittaa kuitenkin kyllä.

Tuossa lihavoituina ne tärkeimmät lauseet.

Sun pitää valita, harmittaako ikävä kohtelu niin paljon, että kuitenkin jaksat yrittää näyttää paremmalta muiden ihmisten vuoksi, vai otatko mieluummin sen ikävän kohtelun.

Kukaan ei vaadi sulta mitään pakkelikerrosta ja hirveetä puunaamista. Ihan vaan, että olet puhdas. Myös kasvoista, jotka eivät muille ihmisille ole mikään poikkeus hygieniasta, vaikka sinä olet tällaisen harhakäsityksen jostain rakentanut.

Ihosi ihan oikeasti paranee, jos peset ja hoidat sitä. Puhun kokemuksesta.

Vierailija
28/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse puunata itseäsi jos et halua, miksi silloin edes meikkaat? Luulen että näyttäisit siistimmältä kun lopettaisit meikkauksen kokonaan, vaikka iho olisikin huonossa kunnossa. Silloinhan pääsisit myös vähemmällä vaivalla. Ihonkin voi pestä vaan suihkun yhteydessä, ja vaikka vähän rasvaa sen jälkeen, ei ole pakko ostaa monia eri tököttejä tai mitään.

Vierailija
29/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ihosi parempaan kuntoon: puhdista iltaisin ihollesi sopivalla tuotteella ja kosteuta hyvillä tuotteilla. Aamuisin pelkkä huuhtelu vedellä jos sitäkään. Tee tuo puhdistus vaikka muutamaa tuntia ennen nukumaanmenoa, niin sen jaksaa tehdä. (Jätä vaikka meikki pois joksikin aikaa.) Ja suojaa iho auringossa.

Vierailija
30/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itsekin huomannut meikkisi olevan suttuinen silloin kun lätkit vaan uutta entisen päälle niin toki sen silloin muutkin ihmiset huomaa. Ja kyllähän nyt näyttää epämiellyttävälle, jos naama ja hiukset ovat kuin öljyssä uitetut, itsekin valitettavasti kärsin kasvojen ja hiusten nopeasta rasvoittumisesta ja huomaan kyllä silloin näyttäväni epäsiistillle ja omastakin mielestni epämiellyttävälle.

Vierailija
31/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukenitko avaamaan kolmatta ketjua samasta aiheesta, jos vaikka saisit erilaisia vastauksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi