Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttääkö suttuinen meikki tai rasvainen iho oikeasti epämiellyttävältä muista ihmisistä?

Vierailija
26.03.2021 |

En pahimmillani pese kasvojani viikkoon, enkä piilolinssejäni ota silmistänikään joskus jopa kahteen viikkoon (siis nukun ne silmissäni melkein aina). Jos kasvoillani on meikkiä, lisäilen uutta päälle ja varisseet ripsivärit pyyhkäisen ja laitan lisää uutta (meikkaan hyvin kevyesti sinänsä, mutta se vähäkin saattaa varista).

Otan piilolinssit pois aina siinä vaiheessa, kun tulee näköongelmia, silmätulehdus tai silmäni alkavat särkeä pahasti. Joskus tuli pahaa karsastusta siksi, kun sarveiskalvoni olivat ärtyneet ja yö ilman piilolinssejä korjasi vaivan.

Hiukseni ovat yleensä aika rasvaiset, sillä rasvoittuvat helposti ja menevät takkuunkin helposti. En jaksa niitäkään pestä tai laittaa usein. Kehoni ja hampaani pesen kyllä usein, sillä inhoan tunnetta, jossa kroppa on hikinen tai nuhjainen tai hampaat pesemättömät. Olen tietääkseni melko raikas, sillä vain kasvotja hiukset ovat pesemättömät yleensä.

Omasta mielestäni olen sen verran ruma kasvoiltani, etten itse huomaa juurikaan eroa sen välillä, jos olen vastapestyillä hiuksilla ja kasvoilla, mutta olen toisinaan havainnut jotenkin ikävää suhtautumista. Siksipä mietin, pitäisikö vain "alistua" fiksailemaan naamaani ja hiuksiani enemmän? Haluan olla raikkaan tuoksuinen, mutta en usko, että ruma naamani olisi sen kummempi laitettunakaan.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää epämiellyttävältä.

Vierailija
2/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Et ole tosissasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat vähän pimeältä.

Pilata nyt silmänsä noin.

Vierailija
4/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisuus on inhottavaa, meikkaamattomuus tai kiiltävä iho ei. 

Vierailija
5/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök. Otat piilarit pois vasta, kun tulee tulehdus tms? Mitä helvettiä? Ihmisellä on vain yksi pari silmiä ja ne ovat aika tärkeät.  Taidat olla vaikeasti masentunut. Sinuna en meikkaisi ollenkaan, jos et kerran jaksa tehdä sitä kunnolla. Ei kukaan varmaan ohi kävellessä ehdi kiinnittää huomiota, mutta tuskin tuo kovin hyvännäköistä on lähempää katsellessa. Siistimmän näköinen lienet ilman meikkiä. Jos kerran peseydyt muutenkin, niin samalla voit suihkussa pestä kasvot. 

Vierailija
6/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
7/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin näyttää. Ja ei tuo tee hyvää itsellesikään. Missä kunnossa sun silmien täytyy olla, varmaan joku tulehdus päällä koko ajan...

Vierailija
8/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök. Otat piilarit pois vasta, kun tulee tulehdus tms? Mitä helvettiä? Ihmisellä on vain yksi pari silmiä ja ne ovat aika tärkeät.  Taidat olla vaikeasti masentunut. Sinuna en meikkaisi ollenkaan, jos et kerran jaksa tehdä sitä kunnolla. Ei kukaan varmaan ohi kävellessä ehdi kiinnittää huomiota, mutta tuskin tuo kovin hyvännäköistä on lähempää katsellessa. Siistimmän näköinen lienet ilman meikkiä. Jos kerran peseydyt muutenkin, niin samalla voit suihkussa pestä kasvot. 

Iltaisin olen niin väsynyt, että nukahdan niille sijoilleni, joten en ikinä ehdi pestä kasvoja tai ottaa piilolinssejä pois. Linssejäni voi pitää periaatteessa yönkin yli, mutta tosiaan vedän sen joskus liian pitkälle. En ole tietääkseni masentunut, mutta olen hyvin yksinäinen. Senkään vuoksi ei ole erityistä syytä näyttää kovin siistiltä tai edustavalta.

Vierailija
9/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt ainakin meikkaaminen ja hanki silmälasit, teet palveluksen itsellesi.

Vierailija
10/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin näyttää. Ja ei tuo tee hyvää itsellesikään. Missä kunnossa sun silmien täytyy olla, varmaan joku tulehdus päällä koko ajan...

Silmät on ihan ok, tosin niissä on pari punoittavaa kohtaa, jotka ovat tulleet jäädäkseen. Kävin silmälääkärillä joskus noin viisi vuotta sitten ja hän jo kommentoi, että silmäluomien sisäpinnat näyttävät poikkeuksellisen karheilta (eivät olleet sileän limakalvon tyyliset, vaan jotenkin karheutuneet). Olen siis käyttänyt piilolinssejä nykytyyliin jo noin 7 vuoden ajan.

Vierailija
11/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta nyt ainakin meikkaaminen ja hanki silmälasit, teet palveluksen itsellesi.

Harmittaa, että edes aloitin meikkaamista koskaan, sillä se alun perin pilasi ja arpeutti ihoni. Äitini kannusti meikkaamaan, kun olin noin 17-vuotias. Mulla oli aiemmin todella sileä iho.

Vierailija
12/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvottavaa.

Vierailija
13/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, että edes aloitin meikkaamista koskaan, sillä se alun perin pilasi ja arpeutti ihoni. Äitini kannusti meikkaamaan, kun olin noin 17-vuotias. Mulla oli aiemmin todella sileä iho.

Pahenee vaan iho, jos et pese meikkejä pois tai muutenkaan pese kasvojen ihoa. 

Nyt itseä niskasta kiinni ja alat luomaan rutiinia, ettävähintään kerran päivässä peset kasvot vaikka et käyttäisi meikkiä. Myös sopivat tuotteet voivat auttaa iho-ongelmiin. Jos taloudellisesti mahdollista, niin suosittelen menemään kosmetologille ja sitä kautta suositukset oikeisiin tuotteisiin. 

Vierailija
14/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt itseä niskasta kiinni ja alat luomaan rutiinia, ettävähintään kerran päivässä peset kasvot vaikka et käyttäisi meikkiä. Myös sopivat tuotteet voivat auttaa iho-ongelmiin. Jos taloudellisesti mahdollista, niin suosittelen menemään kosmetologille ja sitä kautta suositukset oikeisiin tuotteisiin. 

Mistä tuollaiseen voisi saada motivaatiota, kun se tuntuu niin turhalta?

Vierailija
15/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollaiseen voisi saada motivaatiota, kun se tuntuu niin turhalta?

Hankalaahan se on ja alussa joutuu pakottamaan itsensä, mutta pikkuhiljaa, niin alkaa muodostumaan rutiiniksi. Laitat vaikka puhelimeen hälytyksen/muistutuksen x aikaan illalla, (huomattavasti ennen mahdollista nukkumaanmenoaikaa, jos tapana nukahtaa niille sijoilleen) jolloin menet tekemään tuon, vaikka mikä olisi kesken. Naaman pesemiseen ei kuitenkaan kauan mene. 

Hiuksia ei tarvitse usein pestä, tietty jos todella rasvoittuva yms, niin voi helpottaa oikeilla tuotteilla. 

Itse pesen tällä hetkellä 2-3 kertaa viikossa ja yritän pidentää pesuvälejä pidemmäksi vielä, koska tukka alkanut voimaan paremmin ja rasvoittuu huomattavasti vähemmän. 

Vierailija
16/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä meikkaa ollenkaan, äläkä ainakaan käytä niitä linssejä. Jos kerran kaikki on yhdentekevää, niin miksi käyttää aikaa moisten kanssa pelaamisen?

Itselleen on aina kriittinen, mutta toisten ihonlaatuun, meikkiin tai silmälaseihin ei oikeastaan kiinnitä mitään huomiota, jos ihminen on muuten ok ja perussiisti.

Vierailija
17/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole ikinä pessyt kasvojani, mitä nyt suihkussa varmaan peseytyvät. En ole koskaan meikannut. Hiukset pesen vähintään joka toinen päivä. Hiuksiani en muista harjata läheskään päivittäin. Hampaat harjaan kerran päivässä. Vartaloni pesen hiustenpesun yhteydessä. Käytän deodoranttia, mutta silti haisen. Koulussakin aina haukuttiin hajustakin. Minua ei haju haittaa. Jos ihmisiä haittaa, niin väistäkööt. Minä en väistä.

Vierailija
18/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta meikkaaminen kokonaan puoleksi vuodeksi ainakin ja ala käyttämään vain silmälaseja myös.

Sitten myöhemmin alat vielä opettelemaan kasvojen pesun ja muunkin itsesi pesun säännöllisesti. Kyllä se joskus alkaa tuntumaan mukavalta.

Vierailija
19/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa äärimmäisen iljettävältä ja siltä, ettei elämänhallintasi ole aivan kunnossa.

Vierailija
20/31 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole ikinä pessyt kasvojani, mitä nyt suihkussa varmaan peseytyvät. En ole koskaan meikannut. Hiukset pesen vähintään joka toinen päivä. Hiuksiani en muista harjata läheskään päivittäin. Hampaat harjaan kerran päivässä. Vartaloni pesen hiustenpesun yhteydessä. Käytän deodoranttia, mutta silti haisen. Koulussakin aina haukuttiin hajustakin. Minua ei haju haittaa. Jos ihmisiä haittaa, niin väistäkööt. Minä en väistä.

Huom. Tämä ei ollut ap, vaan joku muu. Oon itse kilttiluonteinen muuten, mutta en vain jaksa motivoitua itseni puunaamisesta, kun harmittaa pelkkä peiliin katsominenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme