Te joilla on ulkomaalainen kumppani...
Mistä hän on kotoisin ja miten tapasitte? Eroaako elämänne jotenkin elämästä suomalaisen kumppanin kanssa?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on neljä kolumbialaista naisystävää 16-22v.
Jos on varakas avoinkätinen mies, niin ei haittaa tuollaiset järjestelyt.
Ihan medellinissä oon ne tavannut. Tinderissä tai kavereitten kautta.
Niin no. Jos rahalla ostaa on se aika ihmeellistä. Olet ilmeisesti vähemmin haluttu vapailla markkinoilla.
Et kyllä tunne kolumbialaista kulttuuria jos pidät sitä ihmeellisenä. Harvalta naiselta siellä irtoaa ilmaiseksi. Tosin suomessakin on ihan sama meininki missien keskuudessa. Rumat naiset eivät vaan ole tietoisia siitä kun pyörivät eri piireissä.
Tunnen erittäin hyvin latinalaisen kulttuurin. On monta ystävää niistä maista ja asunut Espanjassa ja ollut työelämässä siellä.
Olen niin kyllästynyt näihin loputtomiin naikkosten vaimosatuihin 😴😴😴 ainoastaan täysi i d i 0 0 t t i menee noihin miekkosta esittävien pellejen juttuihin.
Minulla ei ole ollut ulk. miekkosystävää, koska en halua seurustella minkään turk. tai vastaavan kanssa ja pohjoismaalaiset ovat liian epävarmoja (ELI EIVÄT IKINÄ LÄHESTY!!!)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Venäjältä kotoisin oleva naisystävä. Puhumme Suomea keskenämme ja tapasin hänet Tinderissä, mutta hän asui jo silloin Helsingissä. Ex-vaimooni verrattuna hän on perinteisempi ja pukeutuu naisellisemmin. M40
Venäläiset naiset ovat upeita ja hieman mystisiä.Minulla on tuttava venäjätär. Hän on tosi erilainen. Tulemme hyvin toimeen.Ruotsalaiset eivät pidä hänestä.Hän ottaa jotenkin automaattisesti paikan ja se näkyy. Minua ei häiritse , päinvastoin.
Hän rakastaa suomalaisia.Hänen tytön isä on suomalainen.
Mutta nythän se SUOMIMIEKKONEN otti yhteyttä XDDDD Saas nähdä että tapaammeko joskus XDDDDDD olen kyllä vieläkin sangen hämmentynyt. SUOMIMIEKKONEN USKALSI OTTAA YHTEYTTÄ emmekä edes tavanneet missään deittailuun liittyvässä paikassa XD.
HAAVEILEN KYLLÄ TUM. IH. MIEKKOSESTA EDELLEEN XDDDDDD. siis en mistään perus lähiön m--a--musta, vaan sellaisesta tyylikkäästä, joka tekee töitä ja on sellainen laadukkaampi versio XDDDDD Eikä LIIAN tumma.
En tiedä miksi mutta vetoa olen tuntenut aina tummapaahtoisiin. Ikinä en ole heitä edes pan.nut XD Yhtä olen suudellut XDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on neljä kolumbialaista naisystävää 16-22v.
Jos on varakas avoinkätinen mies, niin ei haittaa tuollaiset järjestelyt.
Ihan medellinissä oon ne tavannut. Tinderissä tai kavereitten kautta.
Olet katsellut liikaa Pabloa.
Kuuleppas, ei nuo pablon jutut ihan tyhjästä oo tulleet. Ihan tosi juttuihin kun ne perustuvat. Paitsi että kolumbialaiaset muijat on kyllä monin verroin pahempia hor oja kuin mitä sarjassa. Useimmat oikein uneksivat siitä että saisivat olla jonkun narcon ykkösnainen.
Olen kuullut että castillassa (kaupunginosa) yhdellä jengipomolla olisi kokonainen kortteli minne se on laittanut naisensa asumaan.
Mies on kotoisin Teksasista. Tosin hänellä oli suomalainen äiti, joten eipä arki juuri eroa. Hän on saanut kasvatuksen, missä mies hankkii elannon ja vaimo on kotona.
Olen työelämässä ja mieskin on tajunnut että tämä vähentää hänen työtaakkaa.
Tavattiin 4v sitten kaverien järkkäämillä sokkotreffeillä, ja ihanin mies mitä olen ikinä tavannut. Esikoinen on nyt 5kk.
N27
Vierailija kirjoitti:
M46 kirjoitti:
Toi ei pidä paikkaansa. M-mies voi mennä naimisiin kirjaan uskovan (kristitty tai juutalainen) naisen kanssa, mutta m-nainen vain m-miehen kanssa. Toi siis määrittelele jotain 90%, joitakin poikkeuksia siis on. Lapset on lähtökohtaisesti uskoltaan m-ja. Lapset kuuluvat isälle, joten lapsikaappauksia ilmenee aika-ajoin. Vanhemmat ja suku tietty painostaa elämään uskon mukaan, esim. että lapset saavat valita oman uskonsa, voi päättyä siihen että vanhempia pitää kunnioitaa. Kasvojen menetys esim. eron tilanteessa on kova paikka eikä suku ja ystävät todennäköisesti ehdota hillitympää reaktiota. I-usko rajaa miesten oikeuksia vähän, mutta naisten todella paljon, joten onnea ja menestystä elämällään kokeilunhaluisille.
Riippuu paljon koulutustasosta, meidan perheessa on muslimi nainen naimisissa hindun kanssa ja toinen kristityn kanssa. E kaikki ole kiihkouskovaisia.
Muslimi nainen naimisissa hindun kanssa.... fantasiaa, ei ole totta, eikä muslimi nainenkaan kristityn miehen kanssa.
Kyse ei ole uskovaisuudesta, vaan vanhoista arvoista, tavoista, perinteistä ja perheen kunniasta, jotka ovat hyvin iso osa perheen sosioekononista statusta yhteisössä. Sillä muut yhteisön jäsenet näkevät ja perhe eristetään ja tai suhteet heihin loppuvat, bisnekset loppuvat jne. koska perhe on joutunut naurunalaiseksi.
Ainoastaan jostain slummista kadulla asuva m-nainen voidaan naida ulkomaiselle hindulle tai kristitylle jos siitä perhe saa riittävän ison jatkuvan rahavirran, elannon ja pääsyliput pois slummista sinne ulkomaille. Silloinkin lähinnä kotiapulaisen tasoon siihen miehen perheeseen.
No ei ne norjalaiset miehet ole mikään homogeeninen ryhmä. Mullekin sattui sohvaperuna, jota kiinnosti lähinnä pelaaminen eikä mikään luonnossa liikkuminen. Oli hoikka ja komea, tosin tukka lähti päästä jo 30-vuotiaana. Peruskäytöstavat ei aina olleet hallussa. Nykyään mulla onkin keskieurooppalainen mies, joka ottaa mut paremmin huomioon.
Espanjalainen aviomies, aikoinaan yliopistossa tavattiin eikä ole loppujen lopuksi sen ihmeempiä kulttuurieroja. Molemmat hieman introverttejä, tykätään reippailla luonnossa ja lukea. Aika kaukana on stereotypiat, että kaikki eteläeurooppalaiset miehet olisi baarissa naisia tanssittavia gigoloita :D ainoa ero on, että he pitävät sukulaisten kesken paljon useammin yhteyttä, ja mama saattaa loukkaantua jos ei poika soittele viikoittain. Myös jalkapalloa on meillä pakko seurata, ja olen oppinut että ainoastaan silloin voi nähdä miehen jopa hieman kiivastuvan kun ei peli suju. Itselleni 90min pallottelu on unettavan tylsää, kun taas mies ei tajua seuraamani lätkän päälle
Mies Ranskasta. Ollaan samanikäisiä ja olen huomannut, että sillä on iso merkitys, jopa isompi kuin kulttuurieroilla. Ainakin Euroopan alueella. Samat kulttuuriset referenssit. Meidän perheet on myös, eri maista huolimatta, tosi samankaltaisia. Samat arvot. En usko, että mieheni hirveästi eroaa suomalaisesta kumppanista loppujen lopuksi. Olen aina päätynyt deittailemaan samantyyppisiä miehiä kansallisuudesta huolimatta. Mieheni ei ole ollut ainoa ulkomaalainen seurustelukumppanini ja ehdinpä nuorempana seurustella pidempään myös parin suomalaisen kanssa. Hyvät tyypit on hyviä tyyppejä maasta ja kulttuurista huolimatta.
No minäpä tiedän myös musliminaisen, joka on naimisissa ateistin kanssa (miehen suku alunperin kristittyjä). Perheellä ja suvulla ei ole ollut ongelmia asian suhteen ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Nainen ei peitä päätään eikä rukoile säännöllisesti mutta paastoaa ramadanina. Eivätkä todellakaan ole slummista. :D Nainen on korkeakoulutettu ja omistaa oman yrityksensä.
Vierailija kirjoitti:
Moniko myöntää elävänsä miehensä rahoilla ulkomailla?
En minä. Mä elän ulkomaalaisen mieheni rahoilla Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
No minäpä tiedän myös musliminaisen, joka on naimisissa ateistin kanssa (miehen suku alunperin kristittyjä). Perheellä ja suvulla ei ole ollut ongelmia asian suhteen ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Nainen ei peitä päätään eikä rukoile säännöllisesti mutta paastoaa ramadanina. Eivätkä todellakaan ole slummista. :D Nainen on korkeakoulutettu ja omistaa oman yrityksensä.
Nimenomaan rikkaat ja koulutetut muslimit usein elävät vapaammin, eivätkä niin välitä puolison uskonnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46 kirjoitti:
Toi ei pidä paikkaansa. M-mies voi mennä naimisiin kirjaan uskovan (kristitty tai juutalainen) naisen kanssa, mutta m-nainen vain m-miehen kanssa. Toi siis määrittelele jotain 90%, joitakin poikkeuksia siis on. Lapset on lähtökohtaisesti uskoltaan m-ja. Lapset kuuluvat isälle, joten lapsikaappauksia ilmenee aika-ajoin. Vanhemmat ja suku tietty painostaa elämään uskon mukaan, esim. että lapset saavat valita oman uskonsa, voi päättyä siihen että vanhempia pitää kunnioitaa. Kasvojen menetys esim. eron tilanteessa on kova paikka eikä suku ja ystävät todennäköisesti ehdota hillitympää reaktiota. I-usko rajaa miesten oikeuksia vähän, mutta naisten todella paljon, joten onnea ja menestystä elämällään kokeilunhaluisille.
Riippuu paljon koulutustasosta, meidan perheessa on muslimi nainen naimisissa hindun kanssa ja toinen kristityn kanssa. E kaikki ole kiihkouskovaisia.
Muslimi nainen naimisissa hindun kanssa.... fantasiaa, ei ole totta, eikä muslimi nainenkaan kristityn miehen kanssa.
Kyse ei ole uskovaisuudesta, vaan vanhoista arvoista, tavoista, perinteistä ja perheen kunniasta, jotka ovat hyvin iso osa perheen sosioekononista statusta yhteisössä. Sillä muut yhteisön jäsenet näkevät ja perhe eristetään ja tai suhteet heihin loppuvat, bisnekset loppuvat jne. koska perhe on joutunut naurunalaiseksi.
Ainoastaan jostain slummista kadulla asuva m-nainen voidaan naida ulkomaiselle hindulle tai kristitylle jos siitä perhe saa riittävän ison jatkuvan rahavirran, elannon ja pääsyliput pois slummista sinne ulkomaille. Silloinkin lähinnä kotiapulaisen tasoon siihen miehen perheeseen.
Puppua.
Mun paras ystävä on muslimi, meni kolme vuotta sitten naimisiin brittimiehen kanssa asuttuaan sitä ennen avoliitossa useamman vuoden. Mies ei kääntynyt muslimiksi eikä se ole ollut kenellekään ongelma. Kyseessä siis korkeasti koulutettu, moderni, länsimaissa varttunut nainen.
Eikä ole mitenkään ainoa laatuaan, tai edes ainoa tuttavapiirissäni.
Vierailija kirjoitti:
Moniko myöntää elävänsä miehensä rahoilla ulkomailla?
En minä, tienaan tällä hetkellä rutkasti enemmän kuin yrittäjäpuolisoni. Lasten ollessa pieniä mies kyllä elätti meidät.
Se uusi-seelantilaisen kanssa naimisissa oleva.
Englantilainen, tavattiin kun olin pitkällä työkomennuksella briteissä.
Ei eroa kovinkaan paljoa, tosin sukulaistädit ihastelevat hänen sosiaalisuuttaan ja kohteliaisuuttaan. Hänen mielestään hyviin tapoihin kuuluu pienet kohteliaisuudet kuten oven avaaminen muille, Suomessa muutama nainen on meinannut seota tästä sukkiinsa - on todella komea mutta ei todellakaan flirtti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M46 kirjoitti:
Täsmälleen samoin voisi sanoa lestadiolaisista, jotka ovat luterilaisia. Kukaan ei kuitenkaan väitä että kaikki luterilaiset Utsjoelta Addis Abebaan noudattavat suviseuralaisten sääntöjä. Voidaan toki ottaa kimppaan vielä protestantit tai vaikka kaikki kristitytkin.
Että pullo pois, eikä sitten katota mitään jalkapalloa televisiosta siellä Keski-Amerikassa. Ei kuulu kristittyjen kulttuuriin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, millaista elämä olisi suomalaisen kanssa. Vähän vaikea verrata.
Sama. Mies on Koreasta.