Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti. Onko ihmiset näin tyhmiä?

Vierailija
26.03.2021 |

Hallitus asettaa liikkumista estävän lain. Ihmiset etsii siitä kokoajan porsaanreikiä miten pääsisi liikkumaan.
Eikö ne tajua asian pointtia?
Näille pitäs kai asettaa totaalirajoitus liikkumiseen. Ei saa mennä kuin ruokakauppaan , apteekkiin ja töihin. Olisiko se sitten tarpeeksi selkeästi sanottu?

Kommentit (254)

Vierailija
81/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jotenkin naurattaa tämä pikkulapsiksi heittäytyminen: No entä jos oon tuntenu mun miesystävän 4 kk, nii saanks mennä sen luo?? No entä jos mökki on kuolinpesän omistuksessa, saanks mä mennä sinne?? Entä jos mehu on loppu, saanko mennä kauppaan??

Vierailija
82/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jotenkin naurattaa tämä pikkulapsiksi heittäytyminen: No entä jos oon tuntenu mun miesystävän 4 kk, nii saanks mennä sen luo?? No entä jos mökki on kuolinpesän omistuksessa, saanks mä mennä sinne?? Entä jos mehu on loppu, saanko mennä kauppaan??

Saa mennä miesystävän luokse. Saa mennä kauppaan ostamaan mehua. Kaikki on sallittu, mitään ei ole kielletty. Käytännössä näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena aapeelle

On. Ihmiset on just näin tyhmiä.

Tässä on vuosi kuultu selityksiä miksi rajaa ei saada kiinni ja ihmiset uskoo että se onkin se maski joka pelastaa. "Kun nyt vaan kaikki käyttäisi maskia niin problem solved"

Jos Suomi olisi Oy Yritys Ab ja sen henkilökunta olisi vaarassa kun ilmanvaihtokanavasta tulee myrkkyä.

Ja sit yrityksen johto antaa kaikille maskin ja kieltää liikkumista lähelle työkaveria. Sit työntekijöille on ok että laitetaan maski päähän ja jatketaan työntekoa vaikka ympärillä ihmiset saa oireita ja osa kuolee silmien edessä.

Joku asettuu poikkiteloin että mitä tää on, tää ei ole riittävää niin ihmiset äänestää sen kumoon koska yrityksen johto sanoi ja antoi maskit niin silloin se on riittävää, mitä siinä kitiset. Johto tosin on jo poistunut aika päivää sitten yrityksen tiloista.

Miten meni niinku omasta mielestä? Tekikö Oy Yritys Abn johto tarpeeksi suojellakseen työntekijöitä?

Ei hyvää päivää. Juu, se koronahan tosiaan leviääkin ilmassa ihan itsekseen ilman ihmisiä.. 

Vierailija
84/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kysyjänä Riitta Kervalta.

Vierailija
85/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vain ruokakaupat ja apteekit saisivat olla auki tai vain niissä saisi käydä (kuten joissakin maissa on ollut) ja sitten vaikka jääkaappi/puhelin/silmälasit hajoaisivat?

Oletko kuullut koskaan kuullut verkkokaupoista ja kotiinkuljetuksesta? Esim jääkaapin saa suoraan kotiovelle, jopa seuraavaksi päiväksi.

Ja itselleäni on varalasit ihan muutenkin, kun esim puolisokeana on vähän haasteellista lähteä hakemaan uusia.

Silmälasitkin saa tilattua kotiin. Koettakaa nyt keksiä jotain jota ei saa netistä tilattua vuonna 2021?

Netissä ei käy käteinen raha

Vierailija
86/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vain ruokakaupat ja apteekit saisivat olla auki tai vain niissä saisi käydä (kuten joissakin maissa on ollut) ja sitten vaikka jääkaappi/puhelin/silmälasit hajoaisivat?

Oletko kuullut koskaan kuullut verkkokaupoista ja kotiinkuljetuksesta? Esim jääkaapin saa suoraan kotiovelle, jopa seuraavaksi päiväksi.

Ja itselleäni on varalasit ihan muutenkin, kun esim puolisokeana on vähän haasteellista lähteä hakemaan uusia.

Silmälasitkin saa tilattua kotiin. Koettakaa nyt keksiä jotain jota ei saa netistä tilattua vuonna 2021?

Kuinka yleismaailmalliset piirteet ja mittasuhteet pitää olla ja allergiaton, jotta voi tilata silmälasit netistä? Entäpä vahvuudet niihin? Teet itse näöntarkastuksen netin kautta?

Vierailija
87/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksena aapeelle

On. Ihmiset on just näin tyhmiä.

Tässä on vuosi kuultu selityksiä miksi rajaa ei saada kiinni ja ihmiset uskoo että se onkin se maski joka pelastaa. "Kun nyt vaan kaikki käyttäisi maskia niin problem solved"

Jos Suomi olisi Oy Yritys Ab ja sen henkilökunta olisi vaarassa kun ilmanvaihtokanavasta tulee myrkkyä.

Ja sit yrityksen johto antaa kaikille maskin ja kieltää liikkumista lähelle työkaveria. Sit työntekijöille on ok että laitetaan maski päähän ja jatketaan työntekoa vaikka ympärillä ihmiset saa oireita ja osa kuolee silmien edessä.

Joku asettuu poikkiteloin että mitä tää on, tää ei ole riittävää niin ihmiset äänestää sen kumoon koska yrityksen johto sanoi ja antoi maskit niin silloin se on riittävää, mitä siinä kitiset. Johto tosin on jo poistunut aika päivää sitten yrityksen tiloista.

Miten meni niinku omasta mielestä? Tekikö Oy Yritys Abn johto tarpeeksi suojellakseen työntekijöitä?

Ja lisäyksenä vielä että sit myöhemmin median eteen marssitaan se kaikkein kaunein ja kerrotaan mitä sen pitää sanoa. Opetetaan sille käsien ojentelu. Ja sit se voi ojennella käsiä kertoessaan että kaikki asiat tehtiin mitä voitiin.

Ja ihmiset uskoo. Kun kerran niin sanotaan.

Ainahan voi irtisanoutua duunista ja mennä muualle. 

Vierailija
88/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja turhauttavinta tässä on, kun porukka keksii näitä sääntöjä ihan omasta päästään. Yksi selitti ihan tosissaan, että ei saa nähdä poikaystäväänsä, mutta voi lähteä Tallinnaan ja joku ihmetteli, miksi kauppaan saa mennä, mutta ei ulos.

Sitten nämä taukit, jotka eivät ymmärrä, mitä eroa altistumisen kannalta on viinipullon ostamisella ja rukoushetkellä tai tindertreffeillä. Vitsikkäitäkin ovat "höhöö, menenpäs treffeille alkoon". No siinähän menet, jos sinulle riittää treffeiksi, että moikkaat siinä hyllyjen välissä. 

Vierailija
89/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko poiketa kauppaan ostamaan esim. KORISTE-ESINEITÄ.

Mikä näiden rajoitusten ymmärtämisessä ja koko pandemiatilanteen ymmärtämisessä on

niin vaikeaa juuri NÄILLÄ KOULUTETUILLA NUORILLA,

Miten se suukku sitten tötteröidään kun oma perheenjäsen on kuolemassa tai erittäin vakavasti sairasna teholla. Tuleeko ne KORISTE-ESINEET tai niiden vajaus mieleen.

ÄLY H O I !!

Ainakin minulla on kyllä mennyt ihan ohi, että suurimmat tartuntaketjut olisivat syntyneet nimenomaan holtittomasta koriste-esineiden ostamisesta. Olen ollut siinä käsityksessä, että virus tarttuu pitempiaikaisessa lähikontaktissa erityisesti jos pärskitään tai puhutaan kovalla äänellä niin, että sylki roiskuu, ja että vaaran paikkoja on känniset yhdessäolot baarissa tai kotona isossa seurueessa.

Vierailija
90/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. Liikun miten lystään, ilman porsaassa olevia reikiäkin.

Ei ne reiät siinä porsaassa ole. Ajatus ei näköjään toimi useammallakaan tasolla näillä minäminä- tyypeillä.

Oletko vájàkki?

Jätä tuo ilkeily, ei anna hyvää kuvaa sinusta ja on täysin turhaa näillä palstoilla.

Vierailija
91/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä aloittaja/juntti asuu? Keiteleellä?

Vierailija
92/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka yleismaailmalliset piirteet ja mittasuhteet pitää olla ja allergiaton, jotta voi tilata silmälasit netistä? Entäpä vahvuudet niihin? Teet itse näöntarkastuksen netin kautta?

Jos viime silmälasien hankinnasta on useampi vuosi, miksi sinne näöntarkastukseen pitää päästä juuri niiden kolmen viikon aikana, kun liikkumisrajoitukset ovat voimassa? Eikö sitä voi tehdä vaikka nyt heti, ennen kuin rajoitukset tulevat tai sen jälkeen? 

Vierailija
93/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos viime silmälasien hankinnasta on useampi vuosi, miksi sinne näöntarkastukseen pitää päästä juuri niiden kolmen viikon aikana, kun liikkumisrajoitukset ovat voimassa? Eikö sitä voi tehdä vaikka nyt heti, ennen kuin rajoitukset tulevat tai sen jälkeen? 

En ota kantaa siihen, koska ne hankitaan vaan siihen, ettei niitä voi hankkia netistä. 

Olen lykännyt silmälasien uusimista, koska mitä ihmettä niiden sovittamisesta tulee maskin kanssa. 

Vierailija
94/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä näiden rajoitusten ymmärtämisessä ja koko pandemiatilanteen ymmärtämisessä on

niin vaikeaa juuri NÄILLÄ KOULUTETUILLA NUORILLA,

Miten se suukku sitten tötteröidään kun oma perheenjäsen on kuolemassa tai erittäin vakavasti sairasna teholla. Tuleeko ne KORISTE-ESINEET tai niiden vajaus mieleen.

ÄLY H O I !!

Ainakin minulla on kyllä mennyt ihan ohi, että suurimmat tartuntaketjut olisivat syntyneet nimenomaan holtittomasta koriste-esineiden ostamisesta. Olen ollut siinä käsityksessä, että virus tarttuu pitempiaikaisessa lähikontaktissa erityisesti jos pärskitään tai puhutaan kovalla äänellä niin, että sylki roiskuu, ja että vaaran paikkoja on känniset yhdessäolot baarissa tai kotona isossa seurueessa.

Voi hyvä jumala, miten vaikeaa tämä voi olla. Pointti ei ole se koriste-esine vaan tarpeeton julkisella paikalla hengailu. 

Vierailija
95/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisivat ensin sen rajavalvonnan kuntoon.

Kaikenmaailman vaihto-oppilaat ym ym saavat tuoda tullessaan variantteja Suomeen.

Vain välttämätön rajaliikenne pitäisi olla sallittu.

Tätä valmistelleet, kotkottaneet vuoden ajan......

Niin, asia ei ole niin yksinkertainen, koska olemme EU:n jäsenmaa, vapaa liikkuvuus jne.

Muut EU-maat ja alueet kyllä voivat tehdä niin, mutta eihän me nyt hyvänen aika voida!

Kerropa nyt vielä, missä kuvitteellisessa EU-maassa on rajat kiinni tai esim. vaihto-opiskelijoiden tulo kielletty. Ainakin omassa tuttavapiirissäni yhden perheen nuori on Ranskassa vaihtarina parhaillaan, toinen Italiassa yliopistossa ja kolmannen aikuiset nuoret reissaavat Suomen ja Saksan väliä säännöllisesti, kun vanhemmat isän työn takia asuvat Saksassa, mutta pojat opiskelevat Suomessa. Se olisi niin kiva, että niistä asioista otettaisiin selvää, ennen kuin väitettäisiin faktana, että "Kyllä muissa maissa tehdään niin tai näin". 

Juuri näin. Lukekaa muutakin kun sitä Aku Ankkaa! Ottakaa selvää, jäätte muuten vain sen musta tuntuu=mutu- tunteen varaan. Pitää viitsiä selvitellä asioita, eikä kehitellä omia ” teorioita” päässään.

Vierailija
96/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa siihen, koska ne hankitaan vaan siihen, ettei niitä voi hankkia netistä. 

Olen lykännyt silmälasien uusimista, koska mitä ihmettä niiden sovittamisesta tulee maskin kanssa. 

No voisikohan olla, että sen maskin voi ottaa pois sen sovittamisen ajaksi. Huoh... Luuletko, että hammaslääkäriinkin on tänä aikana menty maski päällä? 

Vierailija
97/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silmälaisesta löytyy mitat. Itselläni on paperinen tuloste vahvuuksista, jotka tuli lasien mukana ja ne löytyy myös sähköisesti tallennettuna liikkeestä, jossa olen viimeksi asioinut. Vai meinaatko, että tarkastus lähdetään aina nollasta?

Vierailija
98/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu täysin. Silmälasikiikkeissä osataan asia huomioida, on desit, maskit ym. Soita liikkeseen ja kysy asiasta ja yksilöllisestä lasien sovittamisesta.

Vierailija
99/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netissä ei käy käteinen raha

Miksi pitäisi maksaa käteisellä? Jos sinulla on jotain laillisia tuloja, ne tulevat kyllä pankkitilille. 

Vierailija
100/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat ostaa esimerkiksi Prismasta koriste-esineitä tai kenkiä, kunhan ne ovat samassa kerroksessa kuin ruoka. Jos pitää mennä ylempään kerrokseen, niin ei, koska korona tarttuu vain muissa kerroksissa. Näin minä olen tämän ymmärtänyt.

Jos koriste-esineitä myydään viereisessä myymälässä, eri kassan takaa, niin niitä ei saa ostaa. Erikoisliikkeet saavat olla auki, kunhan niihin ei päästetä asiakkaita.

Jokin logiikka tässä varmasti on takana, mutta minun on vaikea hahmottaa sitä.

Jostain syystä minun ei ole hankala hahmottaa asiaan. Saan liikkua välttämättömille ruokaostoksille ja ostaa tuotteita joita siinä kaupassa myydään. Muualle minun ei ole syytä liikkua.

Ei ole kovin vaikeaa.

Juuri näin, järki päässä ja elämä jatkuu.