Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeasti. Onko ihmiset näin tyhmiä?

Vierailija
26.03.2021 |

Hallitus asettaa liikkumista estävän lain. Ihmiset etsii siitä kokoajan porsaanreikiä miten pääsisi liikkumaan.
Eikö ne tajua asian pointtia?
Näille pitäs kai asettaa totaalirajoitus liikkumiseen. Ei saa mennä kuin ruokakauppaan , apteekkiin ja töihin. Olisiko se sitten tarpeeksi selkeästi sanottu?

Kommentit (254)

Vierailija
41/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisivat ensin sen rajavalvonnan kuntoon.

Kaikenmaailman vaihto-oppilaat ym ym saavat tuoda tullessaan variantteja Suomeen.

Vain välttämätön rajaliikenne pitäisi olla sallittu.

Tätä valmistelleet, kotkottaneet vuoden ajan......

Niin, asia ei ole niin yksinkertainen, koska olemme EU:n jäsenmaa, vapaa liikkuvuus jne.

Muut EU-maat ja alueet kyllä voivat tehdä niin, mutta eihän me nyt hyvänen aika voida!

"Saksa sulkee rajansa ilkomaisilta matkailijoilta Ranskaan, Sveitsiin, Itävaltaan, Tanskaan ja Luxemburgiin. "

Suomi: tulkaa vaan, ihan mistä vain ja milloin vain, tervetuloa vaikka sairaanakin!!

Eihän Suomeen ole käytännössä suuntautunut mitään lomamatkailua kuukausiin. Kaikki liikenne on joko työmatkaliikennettä tai ulkomailla asumiseen ja opiskeluun liittyvää.

Vierailija
42/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään variantteihin. Koko virusta ole kukaan edes nähnyt. Pelotellaan näilläkin. Kuolleisuusluvut eivät ole nousseet missään maassa prosentuaalisesti. Influenssa ei enää ole.

Mikä median voima! Älkää ihmetelkö miksi saksalaiset antoivat sen kaiken tapahtua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko poiketa kauppaan ostamaan esim. KORISTE-ESINEITÄ.

Saat ostaa esimerkiksi Prismasta koriste-esineitä tai kenkiä, kunhan ne ovat samassa kerroksessa kuin ruoka. Jos pitää mennä ylempään kerrokseen, niin ei, koska korona tarttuu vain muissa kerroksissa. Näin minä olen tämän ymmärtänyt.

Jos koriste-esineitä myydään viereisessä myymälässä, eri kassan takaa, niin niitä ei saa ostaa. Erikoisliikkeet saavat olla auki, kunhan niihin ei päästetä asiakkaita.

Jokin logiikka tässä varmasti on takana, mutta minun on vaikea hahmottaa sitä.

Jostain syystä minun ei ole hankala hahmottaa asiaan. Saan liikkua välttämättömille ruokaostoksille ja ostaa tuotteita joita siinä kaupassa myydään. Muualle minun ei ole syytä liikkua.

Ei ole kovin vaikeaa.

Alkot kiinni. Heti.

Vierailija
44/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä ne on vielä hyvin paljon tyhmempiä.

Vierailija
45/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenmaailman vaihto-oppilaat ym ym saavat tuoda tullessaan variantteja Suomeen.

Ei sillä ole mitään merkitystä ENÄÄ. Tauti riehuu valtoimenaan maan sisällä.

Juuri näin. Jossain oli tieto että tällä hetkellä pari prosenttia tartunnoista tulee ulkomailta. Ja silti ihmiset jaksavat jauhaa "rajat kiinni ensin" ettei tarvitsisi itse muuttaa elämäänsä.

Vierailija
46/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat ostaa esimerkiksi Prismasta koriste-esineitä tai kenkiä, kunhan ne ovat samassa kerroksessa kuin ruoka. Jos pitää mennä ylempään kerrokseen, niin ei, koska korona tarttuu vain muissa kerroksissa. Näin minä olen tämän ymmärtänyt.

Jos koriste-esineitä myydään viereisessä myymälässä, eri kassan takaa, niin niitä ei saa ostaa. Erikoisliikkeet saavat olla auki, kunhan niihin ei päästetä asiakkaita.

Jostain syystä minun ei ole hankala hahmottaa asiaan. Saan liikkua välttämättömille ruokaostoksille ja ostaa tuotteita joita siinä kaupassa myydään. Muualle minun ei ole syytä liikkua.

Ei ole kovin vaikeaa.

Alkot kiinni. Heti.

Alkoholi katsotaan elintarvikkeeksi.

Vierailija
47/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko mihinkään variantteihin. Koko virusta ole kukaan edes nähnyt. Pelotellaan näilläkin. Kuolleisuusluvut eivät ole nousseet missään maassa prosentuaalisesti. Influenssa ei enää ole.

Mikä median voima! Älkää ihmetelkö miksi saksalaiset antoivat sen kaiken tapahtua...

Esim. Venäjällä kuoli viime vuonna 18% enemmän ihmisiä kuin tavallisesti.

Vierailija
48/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Miksi täytyy tehdä tuollaisia mukarajoituksia, kun melkein kaikki on kuitenkin sallittua? Kunnon sulku päälle sitten vaan, jos sille linjalle lähdetään! Aamu-tv:ssä joku mainitsi, että näissä suunnitelmissa ei ole huomioitu polyamorisessa suhteessa eläviä! 🙈 Tää on ihan hullua!

Vuoden on persut itkenyt kun hallitus ei tee mitään ja nyt kun se tekee, itkee silti.

Hellyttävää sinänsä että persu on huolissaan monimuotoisista perheistä:D.

Vierailija
49/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, asia ei ole niin yksinkertainen, koska olemme EU:n jäsenmaa, vapaa liikkuvuus jne.

Muut EU-maat ja alueet kyllä voivat tehdä niin, mutta eihän me nyt hyvänen aika voida!

"Saksa sulkee rajansa ilkomaisilta matkailijoilta Ranskaan, Sveitsiin, Itävaltaan, Tanskaan ja Luxemburgiin. "

Suomi: tulkaa vaan, ihan mistä vain ja milloin vain, tervetuloa vaikka sairaanakin!!

Eihän Suomeen ole käytännössä suuntautunut mitään lomamatkailua kuukausiin. Kaikki liikenne on joko työmatkaliikennettä tai ulkomailla asumiseen ja opiskeluun liittyvää.

Jep, ne Skopjen lennotkin olivat vain työmatkoja.

Vierailija
50/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ihmiset ovat juuri näin tyhmiä. Sillä ei ole edes mitään väliä, onko tavallinen peruspertti tai tavistaina, vaiko päättävässä asemassa oleva virkamies. Ihan samoinhan Etelä-Suomen avin virkamiehet oikein kaivamalla kaivoivat porsaanreikiä ja vaihtoehtoisia tulkintoja, että jotenkin pystyttäisiin kiertämään kuntosalien rajoitukset. Itse en käsitä, mikä siinä on niin vaikeaa tajuta, että vähemmällä selvittäisiin, jos kaikki nyt kunnolla sitoutuisivat hetkeksi hoitamaan asiaa sen sijaan, että yrittävät naurettavalla porsaanreikien etsiskelyllä ja besserwisseröinnillä päteä ja keräillä jotain kuvitteellisia irtopisteitä. Lopputuloksena sitten kaikki roikkuvat löysässä hirressä ties kuinka pitkään, ja tuhot ja kärsimykset ovat paljon pahemmat.

änkyrä -sana avautui

Vierailija
51/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tämä aivan järjetöntä

” Liikkumisrajoitusten valvonta aiheuttaa teoriassa tilanteen, jossa jokainen jalankulkija on potentiaalinen rikoksesta epäilty. Jokaisella ulos menevällä ihmisellä on siis oikeus olla selvittämättä oleskelunsa syytä poliisille – eli valehdella. Valehtelun tarve lienee tietysti vain sellaisella ihmisellä, jolla ei ole syytä olla ulkona.

Vierailija
52/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kyllä teet itse asioista liian monimutkaista. Eikö ole ymmärrettävää, että käyt vain välttämättömissä paikoissa, kuten ruoka-kauppa, apteekki, ulkoilet oman perheen kanssa tai itseksesi jne. Muu on ylimääräistä ja sen jokainen sietää, koska on poikkeusaika - kuin sotavuosina.

Vierailija
53/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ihmiset ovat noin tyhmiä.

Ja vielä tyhmempiä.

Vierailija
54/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni tympii se, että kauppiaat, jne kehittää erilaisia tapoja toimia, että se asionti olisi turvallista ja niitä ihmiskontakteja voitaisiin välttää. Mutta mitä tekee nykyajan humblebragaaja. Se pukee maskin naamalle ja kuskaa sitä äitiään apteekkiin, kaupoille, jne. Ja tulee aihe vapaalle vaahtopallot pöksyissä paheksumaan, kun sillä yskivällä papalla ei ollut siellä apteekissa sitä maskia. Niin mitä sinä siellä apteekissa teit? Sinne kun olisi voinut soittaa ja yhdessä miettiä miten ne äidin lääkkeet oisi saanut turvallisemmin.

Vierailija
55/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ. Ihmiset ovat todella näin tyhmiä.

Johtuu siitä että he ovat suurin osa holhottavia koska eivät

käytä omia aivojaan juuri mihinkään.

Jos on maskipakko ja joukkokielto, se tarkoittaa juuri sitä.

Turha kysyä entä jos lapsen synttärit, entä jos lomalle lappiin, entä jos risteilee.

KÄYTTÄKÄÄ sitä järkeänne.

Ottakaa vastuu itsestänne.

Vierailija
56/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa ei saa ja mitä jos ostaa sieltä ruokakaupasta jotain, joka ei ole ehdottoman välttämätöntä?

Saat käydä kaupassa, suojautuneena. Saat ostaa mitä haluat, suojautuneena.

Vierailija
57/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena aapeelle

On. Ihmiset on just näin tyhmiä.

Tässä on vuosi kuultu selityksiä miksi rajaa ei saada kiinni ja ihmiset uskoo että se onkin se maski joka pelastaa. "Kun nyt vaan kaikki käyttäisi maskia niin problem solved"

Jos Suomi olisi Oy Yritys Ab ja sen henkilökunta olisi vaarassa kun ilmanvaihtokanavasta tulee myrkkyä.

Ja sit yrityksen johto antaa kaikille maskin ja kieltää liikkumista lähelle työkaveria. Sit työntekijöille on ok että laitetaan maski päähän ja jatketaan työntekoa vaikka ympärillä ihmiset saa oireita ja osa kuolee silmien edessä.

Joku asettuu poikkiteloin että mitä tää on, tää ei ole riittävää niin ihmiset äänestää sen kumoon koska yrityksen johto sanoi ja antoi maskit niin silloin se on riittävää, mitä siinä kitiset. Johto tosin on jo poistunut aika päivää sitten yrityksen tiloista.

Miten meni niinku omasta mielestä? Tekikö Oy Yritys Abn johto tarpeeksi suojellakseen työntekijöitä?

Vierailija
58/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämä itsekyys, kehittymätön ajattelu ja asioiden laajempi ymmärtäminen on ongelma. Kun ei lueta ja oteta asioista selvää. Kiukutellaan kuin 2v. uhmaiässä, en halua, minä itte.

Ei ymmärretä vielä vuoden härdellin jälkeenkään, että kyseessä on zoonoosi, eri asia siis kuin ”pelkkä pikku nuha”.

Moni ei ymmärrä sitäkään, kuinka koronaepidemiaa voi verrata esim. historiallisesti Suomessa jyllänneisiin mustasurmaan, lavantautiin tai tuberkuloosiin.

Jokaisen suvussa ja perheessä on ollut ihmisiä, jotka menehtyivät tuberkuloosiin, ja vain siksi, että ei ymmärretty suojautua!

Ei ole korona verrannollinen näihin luettelemiisi tauteihin. Esim. ruttoon sairastuneista puolet kuolee ilman hoitoa, lähes 100% jos kyseessä keuhkorutto. Tuberkuloosi taas ei tartu kovin herkästi, ja siinä avainasemassa on nimenomaan pärskeiltä suojautuminen, basilli ei säily hengissä pitkään elimistön ulkopuolella ja mm. auringonvalo tappaa sen nopeasti.

Vierailija
59/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vain ruokakaupat ja apteekit saisivat olla auki tai vain niissä saisi käydä (kuten joissakin maissa on ollut) ja sitten vaikka jääkaappi/puhelin/silmälasit hajoaisivat?

Vierailija
60/254 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisliikkeet voi olla auki mutta niihin ei saa mennä. Mun kampaaja esimerkiksi hommaa liiketilan ikkunaan verhot, jotta asiakkaita ei nähdä, ovi lukossa ja avataan kun sovittu asiakas tulee. Kaikkea joutuu tekemään.... lapset saa kuitenkin leikkiä vapaasti ja levittää oireetonta/lieväoireista koronaansa. Ymmärrän toki että tärkeintä on lailla estää joukkokokoontumiset joissa koronaa on levinnyt paljon. No ite en ole kyläillyt enkä joukkokokoontunut. Iäkästä äitiä olen tavannut ulkona lähinnä.