Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää koskaan muuttako rivariin, ihan kauheaa!

Vierailija
25.03.2021 |

Tällä hetkellä säästetään miehen kanssa käsirahaa, jotta joskus saisi lainan pankista ja omakotitalon, hermot jo riekalaina rivarissa! Eli ollaan vuokralla, täälläpäin ei kerrostaloja paljoa ole vuokralla eli rivari.. Ja vuosien kokemuksella/useammalla muutolla voin kertoa, että rivarissa:

- Ne s*atanan pahviseinäiset talot, joissa on tullut asuttua! Ei ole niin pientä ääntä, jota ei naapurista tahtomattaan kuullut!

- Kyttäys, jatkuva kyttäys! Kerrostalossa asuin nuorena ja jos joku tuli rappuun, ei mitään tietoa/kiinnostusta mihin kämppään menee. Täällä naapurit kyttäävät vieraasi. Uskokaa pois, ei ole asiaa mitä ei kytättäisi!

- Naapuri joka sekoaa muiden äänistä, itse popittaa päivät pitkät kovaa ja piski räksyttää yms!

- Narkkari/sekakäyttäjä naapuri oli joskus, jota ei saanut häädettyä koska kunnan mielestä senkin piti jossain asua.. Muutin itse lopulta pois!

- Piha-alue, ei jumankauta! Ei tee mieli viettää aikaa pihalla koska se hemmetin kyttäys/biletys/koiranpaskat joita ei tietenkään korjata nurmikolta/röökinkatku seinänaapurin ketjupolttajan pihalta yms yms!

Makkarin vieressä suoraan piha-alue = mahtava yhdistelmä koittaa nukkua, kun kaikki kuuluu pihalta. Naapurin bileet/vieraiden tulo kun ovea paiskotaan/känninaurut ovella/auton starttaamiset yms!!!

Hulluksi täällä tulee, kuka saakeli keksi tämän vihoviimeisen asumismuodon?!

Kommentit (414)

Vierailija
381/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme kolmekymmrntä vuotta rivarissa, ja on vain hyvää sanottavaa. Talkoilla tehtiin vuosittain pikkukorjauksia pihatöiden lisäksi, lumityöt vuorotellen, ja kesällä vietettiin yhdessä elojuhlia. Muutama puuhaperhe osallistui järjestelyihin ja itse juhliin yleensä suht kaikki. Hayskaa oli.

Vierailija
382/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan erilaisia kokemuksia kuin ap:lla. 

30 cm betoniseinät asuntojen välissä, ei kuulu mitään. Ulkoa joskus jotain, sijainti vaikuttaa.

Kukaan ei ole kytännyt, johtuu varmaan siitä, että naapurit on niin vanhoja, etteivät jaksa tulla ulos. Kannattaa selvittää millaista porukkaa talossa asuu jo ennen kuin ostaa tai tekee vuokrasopimuksen.

Yhden naapurin pojanpoika oli käynyt kerjäämässä mummoltaan rahaa. Mummo pyyteli anteeksi häiriötä minulta, mutta en minä ollut mitään kuullut. Ne seinät.
Vanhoja asukkaita, ei koiria, kiinteistöhuolto hoitaa. 
Makkari takapihalle, kannattaa käydä tutustumassa kohteeseen jonka on vuokraamassa tai ostamassa ja tarkistaa huoneiden sijainti suhteessa piha-alueeseen.

Eli jos olisit ap ollut huolellisempi asuntoa hakiessasi, olisit välttynyt nåiltä kaikilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh kerrostalosta vähän samat kokemukset, suurin osa naapureista oli iäkästä väkeä ja nalkutusta tuli milloin mistäkin, kuten hiekanjyvän kulkeutumisesta käytävään, joka siivottiin vastikerahoilla kahdesti viikossa... Koko ajan kytättiin ikkunoista ja yhtiön pj sitten kyseli että kuka se oli, mitä teitte ja minne menitte. Kävi luonnollisesti myös heti pihalla haastattelemassa vieraspaikan käyttäjät. 

Ei siis enää koskaan mummotaloon, oli sitten kerrostalo tai rivari. Minusta on mukavaa ja luonnollista, kun on vähän elämää ja siihen kuuluvia ääniä. On hyvin ahdistavaa, jos naapureiden mielestä vain huopatossutehtaan kaltainen meno on sallittu asumisen kriteeri.

Vierailija
384/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempaa asumismuotoa ei ole. Tietysti riippuu missä tuo rivari on.

mies53v

Asumismuoto, jossa yhdistyy kerrostaloasumisen ja omakotiasumisen huonot puolet?

Jepjep.

Vierailija
385/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin joskus erään vanhan pariskunnan luona kylässä. Asuivat rivarissa omistusasunnossa, ei vuokralla. Kyttäsivät ikkunasta kaikki liikkeet mitä ulkona tapahtui. ”Katohan naapuri, voi raukkaa, sillä on semmonen ja semmonen sairaus, pälä pälä” . Jouduin kuuntelemaan kaikkien naapureitten asiat. Nyt en enää käy kylässä kun ukkonsa kuoli, ja rouva on dementoitunut.

Vierailija
386/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on makkari lasten leikkipaikan vieressä, onneksi kesällä ei ole tarvinnut tehdä aikaista aamuvuoroa, kun monesti kiljutaan kymmeneen asti illalla. Takapihalla ei tee mieli viettää ikinä aikaa, kun pensasaita nyrhitään huoltoyhtiön toimesta aina niin lyhyeksi, ettei mitään yksityisyyttä ole. En silti haluaisi asua kerrostalossa, nyt on vain yksi seinänaapuri ja polkupyörän kanssa huomattavasti helpompaa kun saa omaan varastoon säilöön.

Vierailija
387/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan ei ole kytännyt, johtuu varmaan siitä, että naapurit on niin vanhoja, etteivät jaksa tulla ulos. Kannattaa selvittää millaista porukkaa talossa asuu jo ennen kuin ostaa tai tekee vuokrasopimuksen."

Mahtava naapurusto, kun vanhukset eivät koskaan kuole eikä heiltä vapautuviin asuntoihin koskaan muuta muita kuin uusia vanhuksia. 

Vierailija
388/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavis rivariin en menis mistään hinnasta, mutta meillä hyvä luhtitaloasunto alemman kerroksen kolmio, jossa on hyvä yksityisyys, hyvin äänieristetyt asunnot myöskin, ja hyvät päätyautopaikat metsän reunassa (en tykkää jos ne ois tossa suoraan asunnon oven edessä) mökki toki löytyy myöskin.

Vierailija
389/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on makkari lasten leikkipaikan vieressä, onneksi kesällä ei ole tarvinnut tehdä aikaista aamuvuoroa, kun monesti kiljutaan kymmeneen asti illalla. Takapihalla ei tee mieli viettää ikinä aikaa, kun pensasaita nyrhitään huoltoyhtiön toimesta aina niin lyhyeksi, ettei mitään yksityisyyttä ole. En silti haluaisi asua kerrostalossa, nyt on vain yksi seinänaapuri ja polkupyörän kanssa huomattavasti helpompaa kun saa omaan varastoon säilöön.

Niin itse oot ton asunnon valinnut ja leikkipaikankin sijainnin tiennyt?

Vierailija
390/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rivarinpätkä, 30 asuntoa, eli iso yhtiö. Parempaa porukkaa saa hakea. Jokainen moikkaa, toisia autetaan ja talkoissa on hauskaa.

Vierailija
391/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me omistamme rivitalon päätyasunnon joka on kolmio. Viereisessa asunnossa asuu pariskunta jolla ei ole lapsia. Heidän olemassaoloaan ei edes huomaa.  Itse asumme omakotitalossa ja tämä rivariasunto on vuokrattuna.

Vierailija
392/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kolmessa eri rivarissa, kaikki tosin omistusasuntoja. Missään ei ole ap:n kaltaisia ongelmia ollut.

Nykyinen on ns paremmalla asuinalueella, eikä noita kunnan elättejä täällä näy. Taloyhtiöllä on talous kunnossa, naapurit eivät metelöi ja yhtiön tontti järven rannalla. 

Tästä en muuta pois kuin pakon edessä.

Vierailija
393/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä se helv##tti repeää kun kun rivitalonaapureille selviä ammattisi. Sitten ollaan koko ajan neuvoa kysymässä. Ja valitettavasti rivitalossa ei pysty teeskentelemään ettei kotona muka oltaisi

Höpö höpö.

Mulla on naapurissa hammaslääkäri, kaupungin talousjohtaja ja kirurgi.

En ole kyllä käynyt konsultoimassa ketään

Vierailija
394/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureistahan kaikki riippuu, millaisia sattuu ole maan. Ei ole rivitalon eikä kerrostalon syytä... 

Onneksi vielä saamme asua omakotitalossa ja naapurit ovat mukavia.  Osan kanssa en ole missään tekemisessä.. eikä haittaa..  Eikä kunnan asuntoihin ikinä...

N 60

Vierailija
395/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi hyvä talo, asorivari, olemme lähes kaikki 50-60-vuotiaita. Toiset seinänaapurit vaihtuivat toukokuussa, tuli hiukan alta kolmekymppinen pariskunta ja siitä olin vähän aikaa huolissani. Mutta ihan kivasti on ainakin toistaiseksi mennyt, niillä ei ole onneksi lasta vaan pieni valkoinen bischon frise eikä sekään usein hauku. Ainakaan nyt kesäaikana niillä ei ole ollut kotibileitä, ovat olleet paljon viikonloppuja poissa. Saa nähdä, miten talvella käy. 

Muuten tosi hiljainen ympäristö vanhan metsikön reunassa, kuusi taloyhtiön taloa pitkällä kapealla tontilla vierekkäin ja vähän lomittain, ja meidän talo on reunimmaisena vielä vähän enemmän erossa muista. Tässä talossa ei tiedä yhtään mitään, mitä muissa taloissa tapahtuu. 

Niin, ja makuuhuone yläkerrassa pihan eli metsikön puolella. Saa nukkua ihan rauhassa. 

Vierailija
396/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpoihin rivareihin muuttaa arvotason mukaista porukkaa. Omassa häiriöt nollassa, ketään ei kiinnosta naapureiden tekemiset ja menemiset. Jos jotain naputettavaa haluaa löytää, niin aivan turhaa pihistellään taloyhtiön kuluissa muutaman euron vastikesäästön takia. Itse voisin maksaa muutaman kympin kuussa enemmänkin, jos huolto ja pihanhoito hoidettaisiin viimeisen päälle.

Vierailija
397/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin joskus erään vanhan pariskunnan luona kylässä. Asuivat rivarissa omistusasunnossa, ei vuokralla. Kyttäsivät ikkunasta kaikki liikkeet mitä ulkona tapahtui. ”Katohan naapuri, voi raukkaa, sillä on semmonen ja semmonen sairaus, pälä pälä” . Jouduin kuuntelemaan kaikkien naapureitten asiat. Nyt en enää käy kylässä kun ukkonsa kuoli, ja rouva on dementoitunut.

Kerrostalossa näitä kyttääjiä vasta onkin, heh heh.

Vierailija
398/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin rivitalokohtaista. Itse kohta 9 vuotta asunut maaseudulla rivarissa ja olen tykännyt asua enkä pois aio muuttaa.  Todella mukavaa ja rauhallista. Myin talon kaupungista ja muutin tähän enkä kadu päätöstä.

Vierailija
399/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin joskus osakerivitaloyhtiössä, joka oli paras asuinpaikka, mitä ikinä on ollut. Siisti, meluton, avuliaat naapurit jne. Muut olosuhteet pakotti muuttamaan sieltä pois.

Vierailija
400/414 |
31.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me omistamme rivitalon päätyasunnon joka on kolmio. Viereisessa asunnossa asuu pariskunta jolla ei ole lapsia. Heidän olemassaoloaan ei edes huomaa.  Itse asumme omakotitalossa ja tämä rivariasunto on vuokrattuna.

Eli oikeasti et tiedä hevonveetäkään, mitä siinä rivarissa livenä tapahtuukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi