Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää koskaan muuttako rivariin, ihan kauheaa!

Vierailija
25.03.2021 |

Tällä hetkellä säästetään miehen kanssa käsirahaa, jotta joskus saisi lainan pankista ja omakotitalon, hermot jo riekalaina rivarissa! Eli ollaan vuokralla, täälläpäin ei kerrostaloja paljoa ole vuokralla eli rivari.. Ja vuosien kokemuksella/useammalla muutolla voin kertoa, että rivarissa:

- Ne s*atanan pahviseinäiset talot, joissa on tullut asuttua! Ei ole niin pientä ääntä, jota ei naapurista tahtomattaan kuullut!

- Kyttäys, jatkuva kyttäys! Kerrostalossa asuin nuorena ja jos joku tuli rappuun, ei mitään tietoa/kiinnostusta mihin kämppään menee. Täällä naapurit kyttäävät vieraasi. Uskokaa pois, ei ole asiaa mitä ei kytättäisi!

- Naapuri joka sekoaa muiden äänistä, itse popittaa päivät pitkät kovaa ja piski räksyttää yms!

- Narkkari/sekakäyttäjä naapuri oli joskus, jota ei saanut häädettyä koska kunnan mielestä senkin piti jossain asua.. Muutin itse lopulta pois!

- Piha-alue, ei jumankauta! Ei tee mieli viettää aikaa pihalla koska se hemmetin kyttäys/biletys/koiranpaskat joita ei tietenkään korjata nurmikolta/röökinkatku seinänaapurin ketjupolttajan pihalta yms yms!

Makkarin vieressä suoraan piha-alue = mahtava yhdistelmä koittaa nukkua, kun kaikki kuuluu pihalta. Naapurin bileet/vieraiden tulo kun ovea paiskotaan/känninaurut ovella/auton starttaamiset yms!!!

Hulluksi täällä tulee, kuka saakeli keksi tämän vihoviimeisen asumismuodon?!

Kommentit (376)

Vierailija
201/376 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että skitso on aina se naapuri. Koskaan se ei katso peilistä.

Vierailija
202/376 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä suuremmalla syyllä omaan taloon jos siktso onkin peilissä.Ja vielä parempi jos itse tietää sen myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/376 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ratkaisu oli pieni erillistalo 75 neliötä,kaksi makkaria, ihan riittävä minulle yksin ja saan kattoa leffoja äänet päällä millon haluan yms.

Toki maksan vastikketta vajaa 250e  + vesi  , mutta pieni hinta umpihullujen naapureiden kuuntelemisesta.

Naapuri on toki lähellä tässäkin,mutta ei seinän takana, ja on pikku piha korkealla aidalla.

Oy tuo pientä turvaa jos jotain sattuu tai jos taas joku skitso muuttaa naapuriksi .

Erillistalossa en ole asunut, mutta oisi okt:n jälkeen heti hyvänä kakkosena unelma asumismuotona. Sääli, että rahatilanne on mikä on eli joudutaan asumaan vuokralla.

Tällä hetkellä rivitalo, harvoin tulee sopiva okt vuokralle ja yleensä ne viedään, erillistalo myös. Sitä oisi monesta muusta asiasta valmis vielä tinkimään rahallisesti, jos vain saisi okt:n/ei edes seinänaapureita.

Onni on ennenkaikkea Kotirauha ja vapaus elää kodissaan kuten tahtoo!!

Vierailija
204/376 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun rivarissa. En ole ikinä kuullut naapurista ääntä. Kerrostalossa minusta tehtiin valituksia kun tilasin taaraa kotiin toimituksella + lounaita yms. Kerroin lähetille ovikoodin ja mikä soppa siitä syntyi.

Vierailija
205/376 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on niin monesta eri asunnosta huonoja kokemuksia (sekä kerros että rivitaloja) että luulen olevani jotenkin jo ääniylihekkä naapureiden äänille.

Kauheaahan tämä on. Yhdessä välissä asuin vuosia vuokralla (tuttu vuokrasi minulle sopivaan eli oikeasti halpaan hintaan, jottei talo oisi tyhjänä) omakotitalon.

Täytyy sanoa, että vaikka talo oli syrjässä palveluista, niin MISSÄÄN muualla en ole viihtynyt asumisen puolesta niin hyvin kuin siellä!

Valitettavasti tuo talo lopulta myytiin, ja jouduin muuttamaan. Näin köyhänä rivitalo oli se ainoa löytyvä vaihtoehto, kerrostalot täälläpäin vielä kauheampia.

Jos joskus vaan saisin enemmän rahaa, niin muuttaisin heti omakotitaloon.

Vierailija
206/376 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan juuri myyty asunto rivitalosta ja paluu kerrostaloon. Naapureissa ei mitään vikaa ja äänieristykset kunnossa. Kaipaan vaan sitä, että kerrostalossa voi olla anonyymimpi ja hävitä. Pienessä rivitaloyhtiössä kaikki tuntevat toisensa ja jos yhtään tulee mitään erimielisyyksiä niin siinähän ollaan. Myös yhtiökokouksissa muutama vastahakoinen seisauttaa kaiken uudistamisen, kun osakkaita ei montaa ole. Ei ikinä enää rivitaloon.

Vierailija
207/376 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tätä suomalaista rakentamisen periaatetta. Maata ja tilaa riittää, pois lukien ehkä ne suurimmat kasvukeskukset. Miksi ihmeessä täällä suositaan kerros/rivitaloasumista? Pois lukien isot, kalliit ja usein perheille tarkoitetut ok talot?

Ihan kaupunki/lähiöalueille voisi rakentaa enemmän ns vanhan ajan mummonmökkejä eli pieniä ok taloja. Veikkaan, että rakentaminen oisi suhteessa halvempaa ja menisivät nopeasti myydyiksi/vuokratuiksi?

Ei kaikki halua asua kolhoosissa jossa naapuri seinän takana, monelle riittäisi vaikka on yksin niin pienikin oma talo. Itselleni oisi ideaali asumismuoto.

Vierailija
208/376 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taloyhtiön pj kuvittelee olevansa lähes jumalsta seuraava. Tarpeelliset rempat jätetään tekemättä, rahaa kyllä laitellaan mm ihan siistin piha-alueen hoitoon.

Onneksi meillä jo useampi ostajaehdokas. Lähdetään heti, kun saadaan jonkun nimi ostopapereihin.. Tämän jälkeen siirrytään vaan omakotitaloon, ollaan uuteen taloon siirtymässä siis.

Vastikkeemme hinnalla maksaa kätevästi kulut ja laittaa remontti rahoja säästöön, saa tehdä milloin haluaa ja ei heti remppaa näköpiirissä.

Rivariin ei palata ikinä.

Vierailija
209/376 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun muutin rivariin niin naapurin esittäytyessä hän toi ensimmäisessä lauseessa esille olevansa taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja. Loppu on historiaa.

Vierailija
210/376 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sille naapurille aina ystävällisesti sanoa että mitähän se hänelle kuuluu? Itse asun rivarissa. Kaikki muut ns. Omistuskämppiä, itse vuokralla. Varmasti moni luullu mua ns. sekakäyttäjäksi mutta on ainakin ennakkoluulot karissu. Omasta käytöksestäki kiinni. Moni nyyt ei osaa asua neukkukuutiossa tai rivarissa, varsinkin ex okt asujat. Vanhemmat asukkaat, varsinkin muorit tuntuvat tykkäävän kun nuori sälli leikkaa heidänkin nurmensa ilman paitaa ;) mutta jos naapurit käy raskaaksi keskustelemalla selviää.

Vierailija
211/376 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkkyä luettavaa. Olen itse asunut samassa rivarissa jo kohta 20 vuotta, eikä mitään tuollaista ongelmaa ole ollut. Yksi asunto tästä on sinä aikana myyty, hinta alkoi kolmosella, joten kellään sekakäyttäjällä tuskin on tällaiseen varaa. Joku kirjoitti, että yhtenä ongelmana on roskaaminen. No en tunnista, miksi ihmeessä kukaan oman talonsa pihalle menisi roskaamaan. Tai että naapurit kyttäävät. Itse en edes tiedä, mitä kukakin on tässä talossa ammatiltaan, en ole kysynyt, harvoin naapureita tapaan muutenkaan. Tässä ketjussa joka toinen on suurinpiirtein asunut kaupungin vuokrarivitalossa. Itse en ole sellaisista kuullutkaan, asun tosin Helsingissä, joten täällä kun asumisneliöt ovat niin kalliita, niin ehkä rakennetaan tehokkuuden maksimoinniksi aina kerrostalo, jos se vuokralle laitetaan. Omat kaikki kokemukseni siitä, kun naapureista kuului jotakin, liittyvät kerrostaloon. Siellä ilmastointikanavien kautta kuului ihan kaikki. Rivitalossa meillä on omat ilmastointikanavat, niin naapurin äänet eivät sieltä kuulu. 

Vierailija
212/376 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunnista yhtään ap:n mainitsemista ongelmista ja asutaan rivarissa. Tosin ei vuokralla.

Vierailija
213/376 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin kaupungin vuokrarivareissa, mitään ongelmia ei ollut! Molemmilla puolella seinänaapurista kuului korkeintaan pesukoneen ääntä tai jos joku meni vauhdikkaammin portaat.

Mutta sitten erehdyimme ostamaan oman rivitalokodin! Pari päivää muuton jälkeen tultiin sanomaan, etteivät  halloween koristeeni (irtokäsi kukkaruukussa, keraaminen kurpitsalyhty) etuovella ole sopivat. Sitten valitettiin, että takapihamme on kuin viidakko (koska emme jyrsi ruohoa multaa myöten heti kun se vähänkin kasvaa). Kun ostimme lapsille trampoliinin, olisi kuulemma kesälomallakin hyppiminen pitänyt lopettaa jo klo 19 koska seinänaapuri menee nukkumaan (kuka hullu menee nukkumaan kesällä seitsemältä?!)  ja ääni kantaa ikkunasta hänen makuuhuoneesensa. Valivalivali jäkäjäkä.

Vierailija
214/376 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:DDD nyt naurattaa, hyvin oot valinnut kämpän. Tommonen on ainut rivitalo koko suomessa melkein

Ei todellakaan ole ainut.Meillä yli 35 v.viihtyisää rivitaloasumista.Kivoja ihmisiä,rauhallista,saa olla ihan rauhassakin jos haluaa,mutta tulee juteltuakin ihmisten kanssa,joiden kanssa on asunut yli 35 v.samassa talossa.Asuntojen välissä on tiiliseinä,joten äänet eivät juuri kuulu.Ei mitään riitoja tai kyttäämisiä eikä melua 35 vuoteen.Todella viihtyisää on ollut.Mitään ei voi yleistää.

Vierailija
215/376 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kerrostaloissa sekä rivitalossa.Joissakin kerrostaloasunnoissa oli aivan rauhallista,joihinkin kuului meteliä naapureista.Rivitaloasunnossa on ollut todella rauhallista ja viihtyisää jo vuosikymmeniä.

Vierailija
216/376 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalossa viihtyvät eivät ehkä ole ajatelleet, että ne eristeet ja naapurit todellakin ratkaisevat ihan kaiken. Meillä taloyhtiössä kyttäys on jotakin käsittämätöntä. Isäni esim tuli kerran käymään, kun mies oli työmatkalla ja jäi yöksi. No, miehen palatessa naapurit raportoivat toki minulla olevan suhde.

Ja postilaatikko vaihdettu aikoja sitten lukolliseen, täytyyhän naapuruston mummojen kurkistaa ainakin se, että keneltä tulee postia. Vaikkei kirjeitä avaisi, niin lähettäjähän voi olla esim ulosotto tms taho kuten yhdellä naapurilla kuulemma oli. Asia, joka tietenkin kiinnostaa näitä kyyliä nyt yli kaiken....

Asia alkanut kyrsiä niin paljon, että myydään vaikka tappiolla tämä. Joskus syvimmässä ketutuksessa olen miettinyt kostoksi myös vuokralle laittoa, hyvinä ehdokkaina mm romanit tai joku nisti jolle sossu maksaa vuokran.. Mutta ihan niin pitkälle ei viitsi tässä mennä, vaikka naapurit oisivat kyllä sen ansainneet. Seuraavaksi vain okt ja valtavalla tontilla. Rivitaloon ei ikinä enää.

Vierailija
217/376 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain rivitaloasunnoissa on kyllä palomuurit asuntojen välissä, niin silloin äänet naapurista eivät kuulu. Ainoastaan joku basson jumputus.

Suurin ongelma näissä rivareissa on hallitus. Uutena kun muutat, alkaa heti painostus, että sinä menet sitten johtokuntaan.  Eli vastaamaan siitä, kun yhtiö ei ole hoitanut asioitaan vuosikymmeniin, niin yhtäkkiä oletkin hallituksen puheenjohtajana vastuussa tekemättömistäkin hommista. On tietenkin poikkeuksiakin, mutta tällainen riski on usein vanhemmissa rivitaloissa.

Vierailija
218/376 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa maksaa rivarista hieman enemmän, niin asukkaatkin on töissäkäyviä.

Työtkö sen ratkaisee? Tästä nousee ihan liian iso numero kaikkialla. Saat olla suurin piirtein murhaaja se on ok, mutta jos et niin jokainen askel tai mitä teetkin on väärin.

Molemmat osaa olla hyviä tai huonoja naapureita.

Vaikka kyllä köyhyys varmaan pahentaa ongelmia.

Vierailija
219/376 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele rivitalo asumista kenellekään kirjoitti:

Täällä kanssa kauheita kokemuksia rivitalosta:

Nuorena ollessani naapurin sekakäyttäjä meinasi mm polttaa koko talon. Kaikin tavoin oli levotonta ja uhkaili mm henkeäni, kun tein valituksen. Tajusi siis sen olleen minä, koska olin ainoa seinänaapuri. Hyi, ihan kauheaa. Rivitalossa onnistuu vainoaminen yms paljon helpommin, kun voi kytätä suoraan pihalle:(

Muutenkin rivitaloissa puuttuu kaikki yksityisyys. Omakotitalon työt eikä vastineeksi vähäisintäkään yksityisyyttä. Kerrostalossa sentään olet vähän anonyymimpi. Jos lisäksi huonot eristeet, ja niissä tupataan ainakin vuokrataloissa säästämään, tai naapuri vihaa niin hyi miten epämiellyttävää elo on..

Asuitko jossain vuokratalossa vai miten sekakäyttäjällä oli varaa ostaa 300-500k€ rivarikämppä?

Suomessa on paikkoja, joissa on jopa enemmän vuokralle rivi, kuin kerrostaloja. Ja kyllä, asun vuokra rivitalossa. Sen verran olen oppinut, että jos joskus saan mahdollisuuden sijoittaa asuntoon niin vain okt käy.

Omistusrivari jossa naapurin kanssa mikään ei toimi oisi pahin mahdollinen skenaario. Ei tarvitse olla sekakäyttäjä edes, jotta naapuri viha saadaan aikaan. Että onnea vain, jos saatte uuden naapurin jonka kanssa ette tule toimeen. Silloin on rivitalossa asuminen tuskaa.

Yksittäinen naapuri ei vielä yleensä ratkaise mitään. Mutta kusipää hallitus joka saa vielä asukkaat puolelleen on jo aika mahdoton tapaus ja ongelma. Varsinkin jos sinulla on omistusasunto tällaisessa tilanteessa.

Silloin ihan laillisinkin keinoin elämästäsi tehdään helvettiä. Ja rahat on kiinni siinä niin paha panostaa muuallekkaan.

Vierailija
220/376 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerrostalossa ääniä kuuluu paljon useammasta suunnasta. Äänieristyksestähän se on silti kiinni, eikä talon pohjapiirustuksesta.