Onko kukaan nähnyt kenelläkään OIKEASTI kaunista ja tyylikästä tatuointia?
Kovin ihmiset hehkuttaa kuviaan että "mulla on suomen upein tatska" ja sitten on joku härän kallo tissien päällä..
Kommentit (121)
Tämäntyyppiset isot tai pienemmätkin luontoaiheiset kuvat ovat minusta kauniita ja sopivat monelle! Suomessakin näkee paljon luontoaiheita ihmisillä, enkä ihmettele.
https://i.pinimg.com/originals/c7/03/89/c703890df0379bc0839c263cbf3a4ff…
Mulla lukee jalassa pienellä "made in Sweden"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvoin näkee oikeasti taidokkaasti tehtyä tatuointia.
Tätä minä aina ihmettelen näissä keskusteluissa. Mistä te, joilla ei ole yhtään tatuointia ettekä tiedä tatuoinneista juuri mitään, muka tiedätte mikä on hyvin tehty ja mikä ei?
Varmaan samalla tavalla vaikkei ollakaan taulunomistajia niin nähdään mitkä taulut on miljoonstauluja ja mitkä tusinatauluja. Taiteilijan kyvyt ratkaisevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä aina ihmettelen näissä keskusteluissa. Mistä te, joilla ei ole yhtään tatuointia ettekä tiedä tatuoinneista juuri mitään, muka tiedätte mikä on hyvin tehty ja mikä ei?
Varmaan samalla tavalla vaikkei ollakaan taulunomistajia niin nähdään mitkä taulut on miljoonstauluja ja mitkä tusinatauluja. Taiteilijan kyvyt ratkaisevat.
Niin ja tuohan on oma mielipide. Ei kaikki arvosta samoja ominaisuuksia taiteessakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan keskiverto sukankuluttaja tunnista arvotaulua ei-arvotaulusta. Siksihän juuri ne mummon vintiltä löytyvät taulut viedään ammattilaisen arvioon. Toki kaikilla ihmisillä on oma silmänsä sille, mikä näyttää kauniilta ja taidokkaalta, mutta se on subjektiivista.
Itselläni on melko paljon tatuointeja ja olen myös kiinnostunut niiden tekemisestä. Katson usein Ink Master - ohjelmaa, jossa tatuoijat kisaavat keskenään ja kokenut tuomaristo arvostelee heidän töitään. Usein kyllä näkee heti mistä työstä tulee kehuja ja mikä ei mennyt niin justiinsa, mutta usein myös käy niin että katson jostain tatuoinnista että onpas hieno, mutta tuomaristo löytää siitä ties mitä teknisiä virheitä (eli huonosti tehty sanan varsinaisessa merkityksessä) mitä en itse huomaa ollenkaan, kun en ole tehnyt tatuointeja eikä silmää niin pienille teknisen toteutuksen asioille ole ollenkaan. Vastaavasti joskus katson että no tuopa ei ole ihmeellinen, mutta tuomaristo sitten ylistääkin sitä miten loistavasti tatuointi on toteutettu ja onpas tasaista jälkeä yms.
Pointtina siis se, että maallikko ei kyllä oikein osaa sanoa, mikä on "hyvin tehty" tatuointi ja mikä ei. Myös väite siitä, että suurin osa tatuoinneista on "huonosti tehtyjä" on aika naurettava, koska suomessa on paljon todella hyviä ja palkittujakin artisteja, jotka kyllä osaavat hommansa. Eri juttu sitten on kuka tykkää mistäkin. Vähän kuin niiden taulujen kanssa: ei sitä heti erota onko joku arvotaulu vai ei, mutta sen kyllä jokainen näkee, miellyttääkö taulu itseä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan keskiverto sukankuluttaja tunnista arvotaulua ei-arvotaulusta. Siksihän juuri ne mummon vintiltä löytyvät taulut viedään ammattilaisen arvioon. Toki kaikilla ihmisillä on oma silmänsä sille, mikä näyttää kauniilta ja taidokkaalta, mutta se on subjektiivista.
Itselläni on melko paljon tatuointeja ja olen myös kiinnostunut niiden tekemisestä. Katson usein Ink Master - ohjelmaa, jossa tatuoijat kisaavat keskenään ja kokenut tuomaristo arvostelee heidän töitään. Usein kyllä näkee heti mistä työstä tulee kehuja ja mikä ei mennyt niin justiinsa, mutta usein myös käy niin että katson jostain tatuoinnista että onpas hieno, mutta tuomaristo löytää siitä ties mitä teknisiä virheitä (eli huonosti tehty sanan varsinaisessa merkityksessä) mitä en itse huomaa ollenkaan, kun en ole tehnyt tatuointeja eikä silmää niin pienille teknisen toteutuksen asioille ole ollenkaan. Vastaavasti joskus katson että no tuopa ei ole ihmeellinen, mutta tuomaristo sitten ylistääkin sitä miten loistavasti tatuointi on toteutettu ja onpas tasaista jälkeä yms.
Pointtina siis se, että maallikko ei kyllä oikein osaa sanoa, mikä on "hyvin tehty" tatuointi ja mikä ei. Myös väite siitä, että suurin osa tatuoinneista on "huonosti tehtyjä" on aika naurettava, koska suomessa on paljon todella hyviä ja palkittujakin artisteja, jotka kyllä osaavat hommansa. Eri juttu sitten on kuka tykkää mistäkin. Vähän kuin niiden taulujen kanssa: ei sitä heti erota onko joku arvotaulu vai ei, mutta sen kyllä jokainen näkee, miellyttääkö taulu itseä vai ei.
Henkilökohtaisesti arvostan tasaista ja tarkkaa jälkeä. ”Käden tärinä” on taidotonta. Hyvä artisti osaa vähintään taiteen perustekniikat, mielellään enemmänkin.
Minulla on tatuointi. Enollani oli studio Helsingissä jo 90-luvulla. Moni näkemäni tatuointi on tehty vähän sinnepäin ja uutena muotina on nämä kotitatuoinnit. Harva on käynyt kuvataidekouluja, joten aikamoisia söherryksiä nykyään tulee vastaan.
Opin lapsena, että tatuointi kuuluu Uuno Turhapurolle.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole vielä nähnyt yhtäkään, tatuoinnit ovat aina suttuisen näköisiä. Näyttää siltä kuin iho olisi likainen. Varsinkin ne harmaasävyiset/mystavalkoiset jotka näyttävät nyt olevan muodissa kun niitä näkyy ihan kaikilla. Ne on pahimpia, niistä ei yleensä saa edes mitään selvää ja näyttää tosiaan siltä kuin ois jossain kurassa tai liassa iho...
Toinen mitkä on kauheita, niin kaikki "hauskat" lapselliset tatuoinnut mitä monet nuoret aikuiset nyt ottaa. Omilla työkavereilla on käsivarsissa esim. Muumeja ja muita sarjakuvahahmoja, rick & mortya, simpsoneita jne. Jotenkin ällistyttää, että naisihminen haluaa tstuoida ihoonsa ikuisiksi ajoiksi jonkun Bart Simpsonin tai Muumipeikon. Eikö oikeasti sitten nelikymppisenäkään harmita joku suttuinen ja kulunut sarjakuvahahmo käsivarressa, kun vaikka bikineissä on lomalla?
No ei harmita, otin 42v synttärilahjaksi Hampaattoman ja ennestään löytyy Mörkö.
Kerran näin nuorella naisella todella taitavasti tehdyt siivet selässä, aihe on idioottimainen mutta siivet olivat kauniit.
Vaikken omista itse yhtään tatuointia ja olen nuorempanakin tatuointisäästöilleni keksinyt aina paremman kohteen (esim. matkustelu) niin nähnyt ja ihaillut paljonkin kauniita tatuointeja. Myöhemmin olen vain miettinyt, ettei minun tarvitse saada kaikkea, mitä muilla. Silti kyllä kehun onnistunutta tatuointia kaverilla, kun se hänellä (yleensä kesäisin tai treeneissä) näkyy.
Tatuointeja on nykyisin eri ammattiryhmissä ja erilaisilla ihmisillä. On kuitenkin edelleen huomattavissa mielipide,jonka mukaan tietynlaisilla ihmisillä niitä on tai ei ole.
Osa ystävistäni ovat hyvinkin varakkaita ja heillä on tatuointeja,ei se heitä ole urallaan estänyt - toki, ehkä naamassa tai alueilla, joita ei saa tarvittaessa puvulla tai hihoilla peitettyä niin edelleen on vaikutusta muiden ihmisten mielipiteisiin ja JOS sen henkilön mielipiteellä on vaikutusta tavoitteittesi saavuttamisessa - kyllähän se harmittaa, mutta mikäs teet, jos se valinta vaikuttaa yrityksen imagoon tai maineeseen.
Vähän sama kuin tatuoinnit rokkarilla tai jollain nyrkkeilijällä, onhan ne rouheita ja tuo uskottavuutta ;) Harvoin pääsee niin lähelle katsomaan, että tietäisi onko ne mauttomia vai ei, mutta hyvältä näyttää ;)
Kuvissa joskus, en livenä. Jotkut alkuperäiskansojen perinnetatuoinnit on ihan hienoja jos on jotain taidolla tehtyjä symmetrisiä kuvioita.
https://i.pinimg.com/originals/0a/6f/bb/0a6fbb7627ff3146e223ead31644cf5…
Tämän tyyppiset koko selän kokonaisuudet jotain melko abstraktia/geometrista/koristekuviota ovat omaan silmään upeita. Todella jos keho on temppeli, niin tuo on sen ruusuikkuna.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tatskat ovat kammottavia👹👹
Jep, tatskat on vi tun hirveitä. Samoin kaikki lävistykset ja venytetyt korvanlehdet, hyi vit tu!!!!
Jos laittaa googleen ”3d tattoos” tulee aika hienoja.
Vierailija kirjoitti:
Vihaajat vois nyt vaikka ensiksi laittaa Google kuvahakuun: photo realistic tattoos ja tulla sitten väittämään että ovat ihan hirveitä...
Kyllä ne ovat hirveitä. Kuvina ehkä hienoja mutta iholla - kamalia.
Vierailija kirjoitti:
https://i.pinimg.com/originals/0a/6f/bb/0a6fbb7627ff3146e223ead31644cf5…
Tämän tyyppiset koko selän kokonaisuudet jotain melko abstraktia/geometrista/koristekuviota ovat omaan silmään upeita. Todella jos keho on temppeli, niin tuo on sen ruusuikkuna.
Kammottava. Minusta tuo on ahdistavan näköistä noin laajalla ihoalueeella. Hyi.
Oon nähnyt pari syntymämerkin näköistä tatuointia, olivat ihan ok. Siis punaisella tai ruskealla musteella tehty. Ei aluksi edes tunnista tatuoinniksi, sitten huomaa kuvion muistuttavan jotain.
Vierailija kirjoitti:
All Blacksien Sonny Bill Williamsilla on oikeasti hieno tatuointi kädessä oikeassa väsivarressa. Hän on maori ja tatuointi on sen mukainen.
Myös latinoartisti Maluman tatuoinnit on taitavasti tehty.
Uudessa-Seelannissa asuneena tämä Suomen tatuointikeskustelu huvittaa joskus. Siellä suurimmalla osalla miehistä on käsivarsi tai reisi tatuoitu, etenkin jos on yhtään pacific islander -verta. Myös monet naiset ottavat perinteisiä kuvia, ja myös kasvojen tatuointi on sosiaalisesti hyväksyttyä, joskin nykyään harvinaista:
Naisella
https://images.app.goo.gl/qsKx6JwMQGrpCCDK9
Miehellä
https://images.app.goo.gl/fzREuqdAXqXbcKhR7
Ei siellä kuule lainkaan tällaista vinkumista siitä mitä muut iholleen tekevät. T. Tatuoimaton nainen
Yhdellä ystävälläni on todella hillitty tyyli yms, olimme saunomassa isomall naisporukalla ja hänellä oli jalassa nilkan yläpuolella kaunis tatuointi jossa luki lastensa nimet ja oli kaunista kuviontia muutenkin.
Kuva muistutti tälläistä https://images.app.goo.gl/2hyCqdwdAwzPuPji7