Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiiko parisuhde, jossa kahdella ihmisellä on täysin erilaiset arvot?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi. En voisi kunnioittaa.

Vierailija
2/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän huomasin Hesarin julkaisemista lukijoiden tarinoista. Siinä monia naisia ahdisti miehensä, veljensä, appensa tai isänsä rasistinen ja solvaava kielenkäyttö, joka on pahimmillaan johtanut välien katkeamiseen, kun taas miehiä ahdisti vaimonsa, siskonsa tai äitinsä ilmastohysteria ja liiallinen suvaitsevaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi sellaisessa suhteessa. Arvostan itseäni ja pidän mutkattomasta arjestani niin paljon, että en keksi miksi hak-kai-sin pää-tä-ni seinään sen takia, että seurustelisin ihmisen kanssa, jota en ymmärrä. Jos en ymmärrä toista, niin hänkään ei varmasti ymmärrä minua, joten mitä edellytyksiä silloin voisi olla hyvälle tasapainoiselle parisuhteelle?

Tavutinko oikeat sanat, kun eka versio meni hyväksyttäväksi...?

Vierailija
4/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoja on monenlaisia. Riippuu siis arvosta. Mutta miksi ei kristitty ja ateisti voisi olla parisuhteessa, jos kumpikaan ei yritä pakottaa toista omaan muottiinsa.

Nuo ra sismiesimerkit kuvaavat halveksuntaa, ei arvoa. Halveksivan ihmisen kanssa en voisi (enää) olla parisuhteessa, vaikka hänellä olisi samat arvot kuin minulla.

Vierailija
5/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla samat arvot ja samoja kiinnostuksenkohteita yms., helpompi olla vaan yksin kun koettaa löytää niin ihmeellistä ihmistä jonka kanssa haluaisi olla. Vaikka ne arvot nyt menisikin yhteen, niin usein ihmetellyt että mitä muuten täysin erilaiset ihmiset oikein tekee yhdessä. Toinen tykkää kissoista, toinen koirista, toinen pelaa pelejä ja toinen ei, elokuva/musiikkimakukin eri jne. Pelkän seksin vuoksiko.

Vierailija
6/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii, mutta kompromissejä on tehtävä, molempien. Riitaa tulee kyllä väistämättä jos ei kunnioita toista.

Vierailija
7/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän huomasin Hesarin julkaisemista lukijoiden tarinoista. Siinä monia naisia ahdisti miehensä, veljensä, appensa tai isänsä rasistinen ja solvaava kielenkäyttö, joka on pahimmillaan johtanut välien katkeamiseen, kun taas miehiä ahdisti vaimonsa, siskonsa tai äitinsä ilmastohysteria ja liiallinen suvaitsevaisuus.

Kyllä se ahdistus katoaa nopeasti kunhan suomalaiset naiset pääsevät nauttimaan kunnolla mon.i.kult.tuurillisen yhteiskunnan eduista. Kannattaisi ajatella vähän pidemmälle tulevaisuuteen.

Vierailija
8/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotta olin naimisissa miehen kanssa jonka arvot olivat erit kun minulla. Ihan hyvin meni.

Vierailija
9/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla samat arvot ja samoja kiinnostuksenkohteita yms., helpompi olla vaan yksin kun koettaa löytää niin ihmeellistä ihmistä jonka kanssa haluaisi olla. Vaikka ne arvot nyt menisikin yhteen, niin usein ihmetellyt että mitä muuten täysin erilaiset ihmiset oikein tekee yhdessä. Toinen tykkää kissoista, toinen koirista, toinen pelaa pelejä ja toinen ei, elokuva/musiikkimakukin eri jne. Pelkän seksin vuoksiko.

Ai. Minulle rakkaus tarkoittaa eri asiaa kuin kiinnostuksenkohdetta. Olen mieheni kanssa sen takia, millainen hän on sisimmältään, hänen itsensä vuoksi. Enkä sen vuoksi, mitä hän ajattelee tai mistä hän tykkää.

N52

Vierailija
10/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimisi ainakaan itselläni.

Vierailija
11/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai. Minulle rakkaus tarkoittaa eri asiaa kuin kiinnostuksenkohdetta. Olen mieheni kanssa sen takia, millainen hän on sisimmältään, hänen itsensä vuoksi. Enkä sen vuoksi, mitä hän ajattelee tai mistä hän tykkää.

N52

Eli mitä te sitten teette yhdessä, miten se rakkaus ilmenee? Ellei ole juurikaan samoja kiinnostuksenkohteita, niin sehän on sitten vain miellyttämistä kun tehdään yhdessä vain toista kiinnostavia asioita.

Vierailija
12/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Eli mitä te sitten teette yhdessä, miten se rakkaus ilmenee? Ellei ole juurikaan samoja kiinnostuksenkohteita, niin sehän on sitten vain miellyttämistä kun tehdään yhdessä vain toista kiinnostavia asioita.

Outo kysymys. Onhan minulla kaverikin, jonka kanssa olemme kaikesta samaa mieltä, mutta en silti rakasta häntä. Ja sitten minulla on mies, jonka kanssa asia on enemmänkin toisinpäin. Ei minua kiinnosta autot pätkääkään.

Vaikka meillä on paljon eri kiinnostksenkohteita, niin on meillä samojakin, ja sieltä löytyy yhteinen tekeminen. Rakkaus taas ei vaadi yhteistä tekemistä, siihen riittää vaikka sylikkäin makaaminen. Rakkaus on sitä, että toisen hyväksyy juuri sellaisena kuin tämä on.

Vierailija
13/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukissa kirjoitti:

Toimiiko parisuhde, jossa kahdella ihmisellä on täysin erilaiset arvot?

Entä aivot?

Vierailija
14/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi edes yrittää sellaista suhdetta.

Vierailija
15/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Outo kysymys. Onhan minulla kaverikin, jonka kanssa olemme kaikesta samaa mieltä, mutta en silti rakasta häntä. Ja sitten minulla on mies, jonka kanssa asia on enemmänkin toisinpäin. Ei minua kiinnosta autot pätkääkään.

Vaikka meillä on paljon eri kiinnostksenkohteita, niin on meillä samojakin, ja sieltä löytyy yhteinen tekeminen. Rakkaus taas ei vaadi yhteistä tekemistä, siihen riittää vaikka sylikkäin makaaminen. Rakkaus on sitä, että toisen hyväksyy juuri sellaisena kuin tämä on.

Mutta jos oletettaisiin, että kertakaikkiaan mitään yhteistä harrastamista ei olisi, niin mikä siinä siitten muka pitäisi hommaa kasassa, seksi ja läheisyys joka kaiketi rakkaudeksi katsotaan? Muuten sitten viilettää kumpikin omilla teillään.

Vierailija
16/16 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N52

Mutta jos oletettaisiin, että kertakaikkiaan mitään yhteistä harrastamista ei olisi, niin mikä siinä siitten muka pitäisi hommaa kasassa, seksi ja läheisyys joka kaiketi rakkaudeksi katsotaan? Muuten sitten viilettää kumpikin omilla teillään.

Ei kai sitten se toimi, jos arvot ja kiinnostuksen kohteet ovat täysinnerilaiset, mutta sitten ihmettelen, miten ihmeessä nämä kaksi ihmistä edes päätyy yhteen, jos toisessa ei ole pienintäkään asiaa, joka resonoi? Sehän on siis absurdi kysymys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän