Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako siis mennä ostamaan kengät kenkäkaupasta jos tarvitsee uudet kengät?

Vierailija
25.03.2021 |

Vai onko sekin kiellettyä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellettyä on.

Vierailija
2/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netti on täynnä kauppoja. Mikä pakko on mennä luuhaamaan hyllyjen väliin kauppoihin? Itse en ole yli vuoteen käynyt kuin pikaisesti lähikaupassa jonkun kahvipaketin ostamassa. Olen ostanut vuoden aikana netistä mm.

-kasveja (ja multaa ym.)

-sisustustavaroita

-vaatteita (aikuisten ja lasten)

-kenkiä

-joka viikko viikon ruuat tulee kotiin

- lahjat suoraan lahjan saajalle

-maskeja (kirurgin maskeja + ffp2-maskeja)

-kirjoja

-maalaustarvikkeita

-urheilutarvikkeita

- harkitsen apteekkitilauksen tekemistä kotiin kannettuna

Ei ole ollut vuoden aikana yhtään syytä mennä kauppoihin. Hyvin on pärjännyt ja pystynyt elämään.

Elämä on ollut jopa helpompaa näin, kun ei ole aikaa kulunut kaupoissa juostessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa. Netistä en ostaisi ikinä kenkiä ellen olisi niitä jossakin jo sovittanut.

Vierailija
4/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin rasittavaa kun pitää ymmärtää tahallaan väärin. Idea on nyt vähentää minimiin kaikki kontaktit mitkä eivät ole täysin välttämättömiä. Jos ainoat kenkäsi menevät niin pahasti rikki ettet pärjää muutamaa viikkoa niillä, käy toki ostamassa kengät.

Vierailija
5/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin netistä ostanut, kuten yleensäkin ilman koronaa. Nyt viime aikoina olen kuitenkin käynyt tekemässä pakottavat vaatehankinnat (uusi työ ja lapsen vaatteet) kivijalkamyymälässä, koska olen tarvinnut ne nyt enkä viikon päästä. Varasin juuri puhelimitse yhdet kengät ja pari vaatetta liikkeeseen huomiseksi.

Huomisen jälkeen olkoon puolestani kaikki sapessa kesään asti, niin päästään tästä hulluudesta eroon.

Vierailija
6/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netti on täynnä kauppoja. Mikä pakko on mennä luuhaamaan hyllyjen väliin kauppoihin? Itse en ole yli vuoteen käynyt kuin pikaisesti lähikaupassa jonkun kahvipaketin ostamassa. Olen ostanut vuoden aikana netistä mm.

-kasveja (ja multaa ym.)

-sisustustavaroita

-kenkiä

-kirjoja

-maalaustarvikkeita

-urheilutarvikkeita

Ei ole ollut vuoden aikana yhtään syytä mennä kauppoihin. Hyvin on pärjännyt ja pystynyt elämään.

Elämä on ollut jopa helpompaa näin, kun ei ole aikaa kulunut kaupoissa juostessa.

Minä taas olen käynyt ihan normaaliin tapaan töissä ja kaupoissa. Hyvin olen pärjännyt ja pystynyt elämään. Elämä on ollut helppoa ja aikaa on luonnollisesti muutenkin.

Vierailija
7/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisliikkeet tuskin pitävät ovia auki, jos niihin ei saa mennä. Että sinällään asian pohdiskelu on turhaa.

Vierailija
8/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-kasveja (ja multaa ym.)

-sisustustavaroita

-kenkiä

-kirjoja

-maalaustarvikkeita

-urheilutarvikkeita

Lapselle on hankala ostaa kenkiä netistä, koska tarkka koko ei ole tiedossa.

Se ohje, että mittaa jalka tai piirrä sen malli paperille, ei ole yhtä toimiva kuin sovittaminen. Meillä on tällä metodilla ostettu lapselle liian leveälestiset kengät, joilla lapsen oli hankala kävellä.

Vierailija
9/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kaupat auki, mutta niissä ei saa käydä...? Paitsi juuri tuossa äärimmäisessä hädässä (ainoat kengät rikki....)

Vierailija
10/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkiä on vaikeaa ostaa netistä kun ei tiedä onko malli hyvä ja koko sopiva. Joutuu tilaamaan kenties useampaa kokoa tai eri malleja. Autottomana ei olekaan sitten enää kivaa kantaa niitä isoja tilauksia. Kotiinkuljetus maksaa ja ei saa kotiinkuljetusmaksua takaisin jos joutuu palauttamaan tilauksen eli pahimmassa tapauksessa joutuu maksamaan ja kengät menevät palautukseen. Koot myös vaihtelevat vaikka olisi muuten tuttu merkki ja malli. Itse olen vuosia käyttänyt Adidaksen ja Asicsin kenkiä tietyssä koossa mutta nyt ei ollutkaan enää sopiva vaan koko muuttunut (ainakin käyttämissäni malleissa) ja jouduin ottamaan isomman koon.

Vierailija
11/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vaikka lahtelainen, niin saat täysin vapaasti käydä kaupassa. Ihan sama muuten helsinkiläisten kanssa, ulkonaliikkumiskielto tulee voimaan pääsiäisen jälkeen eikä silloinkaan koske sitä, että menet ostoksille. Mutta et saa jäädä maleksimaan kauppaan!

Vierailija
12/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan pysty ostamaan kenkiä netistä. Pakko on päästä kokeilemaan, jotta tietää, mahtuuko sisälle kunnolla virheasentoa korjaavat pohjalliset. Enkä todellakaan ala lähettelemään kenkiä takaisin kerran toisensa jälkeen.

Vierailija
13/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa, ei kukaan tiedä minne menet ja jos kysyy, menet apteekkiin. Ihan höpö höpö koko liikkumis"kielto" ja mitään ne ei pysty valvomaan, kotibileet ja illanistujaisia pidetään ihan samalla tavalla.

Vierailija
14/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene Prismaan tai Cittariin, niin jo löytyy popoja, ettei tartee paljasjaloin läpsytellä.

Vierailija
15/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä muutaman viikon pärjäät sukkasillasi. Tai mene tänään jos niin kenkien tarpeessa olet.

Vierailija
16/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sulku on aivan naurettava tekele. Totta kai saa mennä hakemaan kengät, sillä myydäänhän kenkiä esim. Citymarketissa tai Prismassa, jotka ovat ruokakauppoja, jotka ovat sulun ulkopuolella. Ja millä helvetillä se määritellään, että mikä nyt sitten on näitä välttämättömyyshyödykkeitä ja mikä ei. Jos menee vaikka putki hajalle, niin silloin pitää päästä rautakauppaan. Jos lähtee kengästä pohja irti, niin on mentävä kenkäkauppaan.

Poikkeuksia on niin paljon, että kukaan ei voi tosiasiassa ottaa niistä edes selvää ja kaikki jatkuu ihan kuin ennenkin. Jos oltaisiin oltu järkeviä ja haluta koronasta samantien eroon, niin oltaisiin etukäteen ilmoitettu, että ihmiset olisivat kerinneet varautua, ja sen jälkeen pistetty koko helvetin valtio pariksi kolmeksi viikoksi ihan totaalisesti säppiin, että ovestaan ei saa ulos astua paria metriä pidemmälle, ellei työskentele jossain sairaalassa, voimalassa tms. välttämättömän tärkeässä paikassa. Ja nämäkin pääsisivät kämpästään ulos vain negatiivisella koronatestillä. Tällä, että on sitä ja tätä poikkeusta ja saa mennä sinne ja saa tavata tätä, ei tehdä yhtään mitään muuta kuin pitkitetään tätä helvetin kituutusta ja tauti leviää ihan samalla tavalla kuin ennenkin. Mitään merkitystä tällä ei ole.

Vierailija
17/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa tuolta

Rajoitukset | Testaa HS:n koneella, miten liikkumis­rajoitukset vaikuttaisivat sinuun:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007881559.html

Vierailija
18/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko kaupat auki, mutta niissä ei saa käydä...? Paitsi juuri tuossa äärimmäisessä hädässä (ainoat kengät rikki....)

Juuri näin. Kun kaupoille jätetään mahdollisuus pitää ovet auki, valtiolla ei ole mitään velvollisuuksia rajoitusalueiden yrittäjiä kohtaan, vaikka käytännössä ne ajetaankin sulkemaan ovensa.

Vierailija
19/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenkiä on vaikeaa ostaa netistä kun ei tiedä onko malli hyvä ja koko sopiva. Joutuu tilaamaan kenties useampaa kokoa tai eri malleja. Autottomana ei olekaan sitten enää kivaa kantaa niitä isoja tilauksia. Kotiinkuljetus maksaa ja ei saa kotiinkuljetusmaksua takaisin jos joutuu palauttamaan tilauksen eli pahimmassa tapauksessa joutuu maksamaan ja kengät menevät palautukseen. Koot myös vaihtelevat vaikka olisi muuten tuttu merkki ja malli. Itse olen vuosia käyttänyt Adidaksen ja Asicsin kenkiä tietyssä koossa mutta nyt ei ollutkaan enää sopiva vaan koko muuttunut (ainakin käyttämissäni malleissa) ja jouduin ottamaan isomman koon.

Joo ei ainakaan mulla tule mitään kenkien ja vaatteiden tilaamisesta netistä ja jaksa sitä palautus- ja vaihtorallia.

Vierailija
20/30 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et. Mikä tässä on epäselvää?