Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten apteekista voi ostaa laskulle?

Vierailija
25.03.2021 |

Yritin etsiä Yliopiston apteekin sivuilta, mutten löytänyt

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä?

Vierailija
2/14 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/toimitusehdot

"Lasku

Laskulla maksettaessa korotonta maksuaikaa on 14 päivää tilauksen lähetyksestä. Saat aina tilaamasi tuotteet ennen kuin olet maksanut ne. Maksun myöhästyessä maksumuistutuksesta veloitetaan voimassa olevan lainsäädännön mukainen muistutusmaksu, alkaen 5 € sekä kulloinkin voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko (viitekorko lisättynä 7% lisäkorolla). Luottotiedot tarkistetaan ennen luoton myöntämistä. Laskulla maksavan henkilön tulee olla täysi-ikäinen ja tilaus toimitetaan ainoastaan Klarna Ab:n hyväksymään osoitteeseen. Lasku lähetetään sähköpostitse. Laskusta peritään laskutuslisä 3,95 € (sis. alv)."

Maksutapahan valitaan nettikaupoissa siinä vaiheessa kun alat maksamaan. Eiköhän sieltä silloin tuo laskulle ostaminen löydy valinnaksi koska näkyy olevan mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita netistä tilaamista vaan ihan tiskiltä ostamista. Jos ostan esim sukulaisen puolesta ja edunvalvoja maksaa laskut.

Ap

Vierailija
4/14 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita netistä tilaamista vaan ihan tiskiltä ostamista. Jos ostan esim sukulaisen puolesta ja edunvalvoja maksaa laskut.

Ap

Tiskiltä ei onnistu.

Vierailija
5/14 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitokodeissa asuvien lääkkeet ostetaan laskulle, mitenköhän ne sen tekee?

Vierailija
6/14 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ostetaan hoitokodin nimissä, eli yritykselle. Yritysten väliset kaupat ovat pääsääntöisesti laskutuskauppaa.

Vierailija
7/14 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kotihoidossa tehdään niin, että laskujen maksamisesta huolehtiva henkilö (esim. edunvalvoja tai omainen) tekee apteekin kanssa kirjallisen sopimuksen, jonka mukaan apteekki toimittaa lääkkeet kotihoidolle ja lähettää laskun maksajalle.

Vierailija
8/14 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Maksat laskun ja pyydät kuitin, jossa näkyy kenen lääkkeet on kyseessä. Pelkkä kassakuitti ei riitä. Sitten teet itse laskun, jossa maksajana on sukulainen ja saajana sinä. Laskun toimitat edunvalvontaan.

Vierailija
9/14 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kotihoidossa tehdään niin, että laskujen maksamisesta huolehtiva henkilö (esim. edunvalvoja tai omainen) tekee apteekin kanssa kirjallisen sopimuksen, jonka mukaan apteekki toimittaa lääkkeet kotihoidolle ja lähettää laskun maksajalle.

Ok, mutta apteekin sivuilta ei kyllä kyseistä asiaa löydy, miten se sopimus tehdään

Vierailija
10/14 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkkaa käytäntöä mutta kyllä se on mahdollista. Mulla on seitsemänkymppinen tuttu, joka on ainakin 10 vuotta ostanut lääkkeet "tiliin". Kerran kuussa maksaa kertymän pois, viimeksikin yli 200 euroa. Eikä hänellä mitään edunvalvojaa ole, itse hoitaa maksamisen.

Vierailija
11/14 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy suoraan kyseisen apteekin henkilökunnalta, miten heillä toimitaan.

Vierailija
12/14 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tarkkaa käytäntöä mutta kyllä se on mahdollista. Mulla on seitsemänkymppinen tuttu, joka on ainakin 10 vuotta ostanut lääkkeet "tiliin". Kerran kuussa maksaa kertymän pois, viimeksikin yli 200 euroa. Eikä hänellä mitään edunvalvojaa ole, itse hoitaa maksamisen.

Tämä voi toimia jossain pikkupaikkakunnalla jossa kaikki tuntee toisensa. Mun äiti osti lääkkeet noin, asui 2000 asukkaan kunnassa. Mutta ei kyllä mikään yleinen käytäntö. 

Vierailija
13/14 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/14 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi toimia jossain pikkupaikkakunnalla jossa kaikki tuntee toisensa. Mun äiti osti lääkkeet noin, asui 2000 asukkaan kunnassa. Mutta ei kyllä mikään yleinen käytäntö. 

Onko Jyväskylä pikkupaikkakunta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi