Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesän leirit peruuntui taas eli myös mun 'lomaloma'

Vierailija
25.03.2021 |

Olen saanut pitää kesäisin leirin ajan ihan oikeeta lomaa, kun erityislapsi on ollut leirillä. No eipä taas tänäkään kesänä.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v**** näitä jeesustelijoita! Onko teillä lapsia? Saati erityislapsia? Ei se ole vanhemmalle varsinaista lomaa, kun pitää herätä kuudelta aamulla, vaikka väsyttää, syötettävä luotettava, pyyhittävä pylly, lähdettävä hiekkalaatikon äärelle vaikka voisi jäädä peiton alle kattomaan Netflixiä. Missään välissä ei ehdi tehdä mitään omaa, esim. lukea tai katsella dokkareita yms. Toki tämä on vaan elämää ja ihan ok ja lasten kanssa on monia ihania hetkiä ja se aika on arvokasta, mutta KYLLÄ sellainen edes parin päivän loma, jolloin saisi tehdä ihan mitä itse haluaa ja huolehtia ihan vaan itsestään olisi joskus ihan kiva. Mutta tätähän ei saa ääneen sanoa, koska itepähän teit lapsesi + yhtä fiksut kommentit.

Ei ole, eikä tule. Lapsi on aina henkilökohtainen arvovalinta ja kenellekään ei pitäisi tulla tulla yllätyksenä, että siitä voi joutua vastuuseen yksin, sen tuomat muut haasteet eikä varsinkaan se, että sitä ei voi laittaa hyllyyn odottamaan, kun koko ajan ei olekaan kivaa. Pidä turpasi kiinni ja tyydy siihen osaasi jonka olet itse omilla arvoilla, valinnoilla ja päätöksillä valinnut.

Koskeehan tämä sitten molempia vanhempia? Miksi niin usein se yksin lapsen kanssa sinnittelevä on äiti?

Vierailija
42/55 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän käy rippikoululeirien. Oma teini odottaa leiriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v**** näitä jeesustelijoita! Onko teillä lapsia? Saati erityislapsia? Ei se ole vanhemmalle varsinaista lomaa, kun pitää herätä kuudelta aamulla, vaikka väsyttää, syötettävä luotettava, pyyhittävä pylly, lähdettävä hiekkalaatikon äärelle vaikka voisi jäädä peiton alle kattomaan Netflixiä. Missään välissä ei ehdi tehdä mitään omaa, esim. lukea tai katsella dokkareita yms. Toki tämä on vaan elämää ja ihan ok ja lasten kanssa on monia ihania hetkiä ja se aika on arvokasta, mutta KYLLÄ sellainen edes parin päivän loma, jolloin saisi tehdä ihan mitä itse haluaa ja huolehtia ihan vaan itsestään olisi joskus ihan kiva. Mutta tätähän ei saa ääneen sanoa, koska itepähän teit lapsesi + yhtä fiksut kommentit.

Ei ole, eikä tule. Lapsi on aina henkilökohtainen arvovalinta ja kenellekään ei pitäisi tulla tulla yllätyksenä, että siitä voi joutua vastuuseen yksin, sen tuomat muut haasteet eikä varsinkaan se, että sitä ei voi laittaa hyllyyn odottamaan, kun koko ajan ei olekaan kivaa. Pidä turpasi kiinni ja tyydy siihen osaasi jonka olet itse omilla arvoilla, valinnoilla ja päätöksillä valinnut.

Koskeehan tämä sitten molempia vanhempia? Miksi niin usein se yksin lapsen kanssa sinnittelevä on äiti?

Isyys saadaan äidin armosta, äiti on se elämän antaja, joka voi päättää lapsen elämästä tai kuolemasta ja äitiys on sen verran erikoisominaisuus, että nainen joutuu tekemään toisenlaisia valintoja elämässä kuin miehet. Pienet lapset tarvitsevat äitejään ja isä ei osaa olla äiti. Mitä siitä tulisi, jos miehet alkaisi päättämään milloin pari tekee niitä lapsia ja hän on sitten se joka saa erossa ne lapset?

Vierailija
44/55 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole erityislasta, vaan pari rauhallista ja omatoimista tavallista lasta, ja silti minäkin niin haluaisin joskus parin päivän oman loman! Joten voin vaan kuvitella mikä sellaisen tarve on erityislapsen vanhemmilla. Tsemppiä teille kaikille!

Vierailija
45/55 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän se on. Minun mielestäni ei sitten omaishoitajakaan ole oikeutettu vapaisiin ja hoidettavansa jaksohoitoihin, koska ”itsepä puolisosi valitsit, niin myötä- kuin vastamäessäkin!”.

Vierailija
46/55 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän se on. Minun mielestäni ei sitten omaishoitajakaan ole oikeutettu vapaisiin ja hoidettavansa jaksohoitoihin, koska ”itsepä puolisosi valitsit, niin myötä- kuin vastamäessäkin!”.

Ja lisään vielä että IÄKÄS omaishoitaja. Mutta lapsiperheillähän koronakriisi maksatetaan. Mitäs sitä väsyneistä vanhemmista, kunhan +80v saa elää vielä vähän.

Vierailija
47/55 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit lapsen ja nyt kadut asiaa?

Mikä teitä naisia oikein vaivaa?

Naisia vaivaa se, että jätetään yksin huolehtimaan erityislapsista, kun isän mielestä perhe-elämä on niin rankkaa.

ei se ny aina noin mene. Tiedän monta perhettä joissa isät nimenomaan hoitavat erityislapsen ja viettävät heidän kanssaan aikaa kun äiti ei jaksa

Vierailija
48/55 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isä liukeni paikalta kun erityilapsi oli 15v. Kaveriperheiden miehet pystyi jo vapaasti kulkemaan kun lapset oli isoja, meillä elettiin edelleen pikkulapsiarkea.

No, minä olen yksin nyt hoitanut lapsen ja asumispaikkaa odotellaan saatavaksi vielä tänä vuonnna, lapsi on 20v.

Vierailija
49/55 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teit lapsen ja nyt kadut asiaa?

Mikä teitä naisia oikein vaivaa?

Naisia vaivaa se, että jätetään yksin huolehtimaan erityislapsista, kun isän mielestä perhe-elämä on niin rankkaa.

Myös yhteiskunnan puolelta on turha odottaa minkäänlaista apua ainakaan ilman tappelua. Se vaivaa.

Vierailija
50/55 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun erityislapsi täytti juuri 18v. Tänä kesänä pääsenkin terassille ottamaan yhden sidukan, kun voin ottaa lapseni mukaan=). Toivottavasti terassit on auki.

Sama täällä 😊

Vierailija
51/55 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole parempaa kuin käydä oman lapsen kanssa terassilla. Yhdessä on paljon hauskempaa ja olen lapseni kanssa kuin parhaat kaverit :) 

Vierailija
52/55 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri mainoksen jostain viikonlopun leiristä, joka sopi erityislapsillekin. Voin yrittää etsiä mainoksen, jos kiinnostaa.

Vierailija
53/55 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstistä päätellen sun henkinen hyvinvointi on erinomaisilla valinnoilla saavutettu. Sun elämä on varmaan yhtä juhlaa, kun kehtaat erityislasten vanhemmille alkaa aukoo päätä. Säälittävää, mutta pohjattomasta arvottomuuden tunnosta tuollainen kait kumpuaa, ihan vinkkinä vaan niin vois olla helpompaa sunkin käyttäytyä kunnioittavasti muita kohtaan, kun pistät pääsi ensin kuntoon. Sairashan sä selkeesti oot.

Vierailija
54/55 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vanhemmat viettää oikeeta lomaa, kun lapsi on pois kotoa. Mitä jos kokeilet viettää oikeeta lomaa yhdessä lapsesi kanssa?

Osaako taukki lukea? Kyse on erityislapsesta. Sellaisen hoitaminen on usein ihan eri kaliiberin asia, kuin "kokeilla viettää oikeaa lomaa yhdessä lapsensa kanssa". Käsittämätöntä, miten typeriä jotkut ovat. 

Vierailija
55/55 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai vanhemmat viettää oikeeta lomaa, kun lapsi on pois kotoa. Mitä jos kokeilet viettää oikeeta lomaa yhdessä lapsesi kanssa?

Tiedätkö yhtään millaista on omistaa erityislapsi ei pärjää hetkeäkään yksin ja on iso taapero joka streasaantuu kaikesta jos ei ole täydellinen päivärytmi.

13 vuotta hoitanut taaperoa että niin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi