Kesän leirit peruuntui taas eli myös mun 'lomaloma'
Olen saanut pitää kesäisin leirin ajan ihan oikeeta lomaa, kun erityislapsi on ollut leirillä. No eipä taas tänäkään kesänä.
Kommentit (55)
Hei nyt oli kyse kesäleiristä, jonka peruuntuminen jo toistamiseen harmittaa. Varmasti monella taviksellakin sama homma.
En valittanut mistään muusta.
Ap.
Anna mulle töitä ja itsellesi lomaa. Laita työpaikkailmoitus että etsit hoitajaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Anna mulle töitä ja itsellesi lomaa. Laita työpaikkailmoitus että etsit hoitajaa. :)
Miksi luulet, että etsin hoitajaa?
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Kesän leirit peruuntui taas eli myös mun 'lomaloma'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit lapsen ja nyt kadut asiaa?
Mikä teitä naisia oikein vaivaa?
Naisia vaivaa se, että jätetään yksin huolehtimaan erityislapsista, kun isän mielestä perhe-elämä on niin rankkaa.
Miehiä ei tarvita mihinkään, siemenen saa tanskasta.
t. naiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.Kesän leirit peruuntui taas eli myös mun 'lomaloma'
Tää leiri on ollut jo 10 vuoden traditio ja mulla on ollut omaa ohjelmaa sillä aikaa. Mutta en sen takia työnnä lastani vaan johonkin säilöön. Molemmille ollut kiva viikko ja tietysti peruuntuminen harmittaa, kumpaakin.
Ap
Olisiko mahdollista saada jonkinlaista apua sosiaalitoimen kautta? Tiedän erään perheen, joka sai sieltä tukiperheen juuri vastaavan tilanteen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista saada jonkinlaista apua sosiaalitoimen kautta? Tiedän erään perheen, joka sai sieltä tukiperheen juuri vastaavan tilanteen vuoksi.
Ai sen takia, että leiri peruuntui koronan takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teit lapsen ja nyt kadut asiaa?
Mikä teitä naisia oikein vaivaa?
Naisia vaivaa se, että jätetään yksin huolehtimaan erityislapsista, kun isän mielestä perhe-elämä on niin rankkaa.
Sitä se teettää kun on liian kiire siihen rakkauteen. Jo seurustelu vaiheessa huomataan ne viat ja puutteet, mutta silti perustetaan se perhe, jos ei kuitenkaan löydy parempaa, kyllä se siitä muuttuu, kun tulee niitä lapsia, jne...ja kun huomataan että mies on lähtemässä suhteesta kun se ei niitä lapsia halua ehkäisy pettää.
Voi v**** näitä jeesustelijoita! Onko teillä lapsia? Saati erityislapsia? Ei se ole vanhemmalle varsinaista lomaa, kun pitää herätä kuudelta aamulla, vaikka väsyttää, syötettävä luotettava, pyyhittävä pylly, lähdettävä hiekkalaatikon äärelle vaikka voisi jäädä peiton alle kattomaan Netflixiä. Missään välissä ei ehdi tehdä mitään omaa, esim. lukea tai katsella dokkareita yms. Toki tämä on vaan elämää ja ihan ok ja lasten kanssa on monia ihania hetkiä ja se aika on arvokasta, mutta KYLLÄ sellainen edes parin päivän loma, jolloin saisi tehdä ihan mitä itse haluaa ja huolehtia ihan vaan itsestään olisi joskus ihan kiva. Mutta tätähän ei saa ääneen sanoa, koska itepähän teit lapsesi + yhtä fiksut kommentit.
Pitäisi tehdä lakialoite kaiken varalle, että jos maamme vaikka ajautuisi sotaan, tällaisia välttämättömiä juttuja ei peruutettaisi. Moni lapsi nauttii leirillä olemisesta ja vanhempien pitää saada huokaista.
Vierailija kirjoitti:
Voi v**** näitä jeesustelijoita! Onko teillä lapsia? Saati erityislapsia? Ei se ole vanhemmalle varsinaista lomaa, kun pitää herätä kuudelta aamulla, vaikka väsyttää, syötettävä luotettava, pyyhittävä pylly, lähdettävä hiekkalaatikon äärelle vaikka voisi jäädä peiton alle kattomaan Netflixiä. Missään välissä ei ehdi tehdä mitään omaa, esim. lukea tai katsella dokkareita yms. Toki tämä on vaan elämää ja ihan ok ja lasten kanssa on monia ihania hetkiä ja se aika on arvokasta, mutta KYLLÄ sellainen edes parin päivän loma, jolloin saisi tehdä ihan mitä itse haluaa ja huolehtia ihan vaan itsestään olisi joskus ihan kiva. Mutta tätähän ei saa ääneen sanoa, koska itepähän teit lapsesi + yhtä fiksut kommentit.
Ei ole pakko jaksaa yksin! Apua on saatavilla!
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt oli kyse kesäleiristä, jonka peruuntuminen jo toistamiseen harmittaa. Varmasti monella taviksellakin sama homma.
En valittanut mistään muusta.
Ap.
Valitit kun oma lomasi meni siinä
Ei ihme et suomessa on työttömyyttä kun kaikki halutaan hoitaa ite eikä tarjota töitä ja käyttää ulkopuolisia palveluita..
Mun erityislapsi täytti juuri 18v. Tänä kesänä pääsenkin terassille ottamaan yhden sidukan, kun voin ottaa lapseni mukaan=). Toivottavasti terassit on auki.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole erityislaista mutta 3 ala-asteikäistä. Mulle loma on lomaa silloin kun lapset on mummolassa yötä, samoin viikonloput tuntuu yrittäjän elämässä ihan eri tavalla vapaalta silloin kun mummot kysyy lapsia yöksi tai päiväksi mummolaan. Saa tehdä ja esim. syödä mitä haluaa milloin haluaa, lenkkeillä ja vaikka katsoa telkkaria rauhassa ja vaikka tissutella miehen kanssa viiniä koko päivän. Joten ymmärrän ap:n harmistuneen.
Mmm mun elämä on tuollaista aina. (Ei lapsia).
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme et suomessa on työttömyyttä kun kaikki halutaan hoitaa ite eikä tarjota töitä ja käyttää ulkopuolisia palveluita..
Palstalta opittua, että henkilökohtainen avustaja on vihonviimeinen homma.
"Avustettava teinipoika tahtoo uimaan, iiik en kyllä julkisesti näyttäydy vähissä vaatteissa!!"
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, eikä tule. Lapsi on aina henkilökohtainen arvovalinta ja kenellekään ei pitäisi tulla tulla yllätyksenä, että siitä voi joutua vastuuseen yksin, sen tuomat muut haasteet eikä varsinkaan se, että sitä ei voi laittaa hyllyyn odottamaan, kun koko ajan ei olekaan kivaa. Pidä turpasi kiinni ja tyydy siihen osaasi jonka olet itse omilla arvoilla, valinnoilla ja päätöksillä valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole erityislaista mutta 3 ala-asteikäistä. Mulle loma on lomaa silloin kun lapset on mummolassa yötä, samoin viikonloput tuntuu yrittäjän elämässä ihan eri tavalla vapaalta silloin kun mummot kysyy lapsia yöksi tai päiväksi mummolaan. Saa tehdä ja esim. syödä mitä haluaa milloin haluaa, lenkkeillä ja vaikka katsoa telkkaria rauhassa ja vaikka tissutella miehen kanssa viiniä koko päivän. Joten ymmärrän ap:n harmistuneen.
Mmm mun elämä on tuollaista aina. (Ei lapsia).
Päivittäinen tissuttelu on merkki alkoholiongelmasta. Siihen on kyllä apua tarjolla.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/11/16/erityislapsen-aiti-anu-annoin-…