Juicen paras riimi
Sanokaapa, mikä on mielestänne Juice Leskisen sanoituksiin sisältyvä paras riimi, siis pätkä Juice-sanoitusta, joka sisältää jonkinlaisen aforismimaisen ajatuksen ja samalla riimin, joka mielellään olisi erityisen oivaltava tai yllättävä riimi. Heittäisin avaukseksi tämän:
Epäselvät mielikuvat täytyy terottaa, hölmöt pannaan etualalle ja nerot taa.
(Enkä tarkoita, että pitäisi olla ehdottomasti vain kahden rivin tekstinpätkä ja siinä selvä riimipari, mutta jokin lyhyt osuvasti sanottu pätkä Juicen sanoituksista, mitä ehdotatte.)
Kommentit (309)
Onkohan se hiivasientä vaiko jalkasilsaa?
Vastatuuleenkin se leyhyy toistasataa kilsaa
Raikastetta ei se oo, ei talkkia, ei hajuvettä
Eikä hikeä, mut jotain eritettä
Sinä olet naaras. Minä leikin urosta.
Sinä vedät kalaa kuivuneesta purosta.
....
Et ole haavekuva, olet henkeä verta ja lihaa.
Sinun nänniesi ympäriltä etsin kotipihaa.
Mielestäni yksi parhaita Juicen biisejä, koskaan ei missään kuule tätä.
Elämä! Sitä se on, miksi sen teen. Saan siltä riemun, saan siltä kyyneleen.
Mut se on yhteistä pomossa ja rengissä
Ne ei elämästä selviä hengissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne ole kaikki tehty vähän nousuhumalassa ja kostona ym.
Ei. Itse hän kertoi, että krapulassa tulee parhaat vuodatukset. Minusta 15. yö on ihan selkeä krapulabiisi.
15. yö on kostobiisi Rinteelle. Juice tuli kotiin ja naapurin mies Juicen vaimon kanssa sängyssä. Juice aloitti kostoksi kahden viikon ryyppyputken ja teki siitä biisin. Juice kutsui Rinteen keikalle ja Rinne luuli, että sovinnon eleenä. Juice kertoi ennen biisin esitystä tapahtuneen ja nolasi Rinteen julkisesti ennen biisin vetoa.
Juice kylläkin kävi kostoksi namassa tämän Rinteen elämänkumppania. Siinä oli takana 14 vuorokautta viinan juontia. Se kosto oli siis silmä silmästä. Rinne luuli, että Juice haluaa sopia, kun kutsui kuuntelemaan uuden biisin. Ja siellä Juice juuri niillä sanoilla ilmoitti kaikille kuulijoille, että tämä biisi kertoo siitä, kun hän kävi kostoksi naimassa Rinteen vaimoa rajun juomisputken jälkeen. Biisi ei ollut se kosto, vaan se, kun hän kertoi kaikille, millä tavalla hän kosti pettämisen.
Voisin kulkee väsymättä maailman ääriin,
voisin tulla takaisin ja hengähtää.
Mutta sinä kun oot mennyt, ei henkeäkään mulle jää.
Voi v#ttu, se meni plörinäks...
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyys ympärillä joskus ottaa hahmon ihmisen
Tiedän mitä haluan tiedän miten vähään kykenen
Yksinäisyys sydämessä, katkeriksi pisaroiksi tiivistyy
Siinä yksinäisyyden on seuraus, siinä on sen syy
Tuo on se, mitä kuuntelin eron jälkeen v. 1999-2000. Uskomaton kuvaus, nerokas. Yksinäisyys sydämessä katkeriksi pisaroiksi tiivistyy. Siinä yksinäisyyden on seuraus ja siinä on sen syy. Juuri tuo tunne. Samassa laulussa myös: Kadehdi en niitä, jotka luotuja on kaksoiselämään. Joskus tuntuu, etten kunnolla saa elettyä tätä yhtäkään.
Onnellinen, ken on sammunut kukkiin,
uskon maailman rauhaan ja joulupukkiin. (Tampereen aamu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä yksinäisyyden on seuraus, siinä on sen syyTuo on se, mitä kuuntelin eron jälkeen v. 1999-2000. Uskomaton kuvaus, nerokas. Yksinäisyys sydämessä katkeriksi pisaroiksi tiivistyy. Siinä yksinäisyyden on seuraus ja siinä on sen syy. Juuri tuo tunne. Samassa laulussa myös: Kadehdi en niitä, jotka luotuja on kaksoiselämään. Joskus tuntuu, etten kunnolla saa elettyä tätä yhtäkään.
Miten kukaa muu kuin mies voi juikee panba? Hyi hlvt. Tais ollaakki niitä..
Vierailija kirjoitti:
Juicen alkuvuosilta jossa riimitys skulaa kuin junan vessa...
"Valssaaja konepajalla"
töitä tein, töitä tein, töitä tein
energialataukseni konepajalle mä vein
siitä leivän sain itsellein, jee, ja saastui rein
minä viilailin, kiilailin, leikkailin, veikkailin, niittailin, viittailin
kintaalla vain, minä porailin, torailin, lakkailin, makkailin
jyrsin ja kyrsin vatsan täyttää sainkyllästyin, kyllästyin, kyllästyin
kun mä rautajauhopölyt keuhkoputkestani ryin
turhan halvalla terveyden myin, yea, mitättömin syin
minä sirkkelöin, smirgelöin, tinasin, kinasin, työstin
ja Kyöstin kanssa korttia löin, minä hitsailin, vitsailin, sorvailin
lorvailin, juotin ja tuotin ja huonosti söinsitten kerran pomo sanoi, mene valssaamaan siitä
ja aikaa on huhtikuun kolmanteen, ja jumalauta jätkä paskiainen
aika jos ei riitä niin sinusta työttömän
"...sitten kerran pomo sanoi, mene valssaamaan siitä
ja aikaa on huhtikuun kolmanteen, ja jumalauta jätkä paskiainen..."
Valssin tahtilaji on 3/4. Luuli päivämäärää siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä yksinäisyyden on seuraus, siinä on sen syyTuo on se, mitä kuuntelin eron jälkeen v. 1999-2000. Uskomaton kuvaus, nerokas. Yksinäisyys sydämessä katkeriksi pisaroiksi tiivistyy. Siinä yksinäisyyden on seuraus ja siinä on sen syy. Juuri tuo tunne. Samassa laulussa myös: Kadehdi en niitä, jotka luotuja on kaksoiselämään. Joskus tuntuu, etten kunnolla saa elettyä tätä yhtäkään.
Ai, unohdin erään parhaista riimeistä. Yksinäisyys yksinäisen, joskus siihen hermostun. Halki aavikon jäisen rämmin kunnes havahdun.
Musta aurinko nousee= mulla stondaa.
Olipa kerran on nimeni mun. Vain aluksi kelpaan satuun.
Vierailija kirjoitti:
Musta aurinko nousee= mulla stondaa.
Ei se ollut noin yksiselitteinen. Juice kertoi haastattelussa v. 1990, että sille on kolme tulkintaa, kolme erilaista merkitystä. Yksi näistä oli se, että ennen maailmanloppua nousee musta aurinko. Jonakin aamuna ennen sarastusta huomaat että musta aurinko nousee.
Ei liput liehu sotaa julistain. Eli sota loppuu ydinräjähdykseen. Juice oli todennäköisesti lukenut saman kuin minä aikoinaan, että ydinräjöhdyksen valo olisi niin kirkas, että siihen verrattuna aurinko näyttäisi mustalta.
"Ei tärkeää se ole, mä miksi lähden
On tärkeää vain se mä miks en jää"
Terveisiä vaan exälle, tiedät kyllä mitä tarkoitan...
Elämäni ikkuna, oli koottu sirpaleista. Oli puheet vain sanan helinää.
Tuhka toiveistani, niin loppuun palaneista, minä nauroin niin, ja minulle naurettiin.