Minkä ikäisen lapsesi antaisit juoda itsensä humalaan?
Minulla ei vielä ole kuin puolivuotias vauva mutta olin itse 12v kun sain vanhempirn luvalla juoda itseni humalaan kun tein sen kotona heidän valvonnassaan.
Kommentit (22)
En antaisi ennen 18 v ikää. Keskimmäinen täytti just 18. Ei ole humalassa ollut koskaan. Vanhin joi jo 16 vuotiaana. En tiennyt moista, kun asui asuntolassa ja isällään. Nyt 20-vuotiaana kertoi.
En antaisi, mutta varmaan viimeistään viidentoista vanhana tekee sen.
15-16 v, valvonnan alaisena toki.
No siinä 9v, ei ole mitään hauskempaa kun todistaa lapsia hiprakassa, parasta seuraa :D
Ap taitaa olla ihka-aidosta weetee-perheestä?
Mikäli minusta olisi kiinni, lapseni eivät joisi itseään ikinä humalaan. Toistaiseksi on onnistunut heidän omasta valinnastaan, lapset 28, 25 ja 23.
Eipä ole tarvinnut vielä miettiä. Teini täyttää kesällä 17 eikä varmasti ole vielä alkoholia maistanutkaan. Tiedän tämän siitä, kum kerran kauppareissulla ostin yhden Breezerin, ja tyttö sanoi, että häntä toisaalta kiehtois maistaa sellaista, kun "niitä moni juo", mutta se (juominen) ei vain sovi hänen elämäntyyliin.
Minun lapseni eivät tule koskaan saamaan minun hyväksyntää humalahakuiseen juomiseen.
"Juoda saa, mutta ei juopua", opetti aatelinen äitini.
18 , vaikka toivoisin kyllä että ei silloinkaan. Toivoisin lapsien oppivan, että alkoholia voi juoda sen verran ettei tule humalaan.
Eikös nuo juomiset yleensä aloiteta omin päin kaveriporukassa, eikä niin että vanhemmat kantaa viinaa eteen ja katsoo vierestä?
Mitä hauskaa on 12v juoda itsensä känniin porukoiden valvonnassa? Koko kännäämisen pointti tuossa iässä on tehdä se vanhemmilta salaa jossain koulun pihalla kavereiden kanssa. Kyllä poliisi hoitaa sen valvonnan siinä kohtaa jos tarvetta on.
Lapsi on noin 0-17 vuotias. Teinille voisin ostaa muutaman siiderin ja valvotusti saisi kokeilla. Ei tarvitse humalaan asti juoda. Vannottaisin teinin ja kaveriensa pitämään aina joka tilanteessa toisistaan huolta. Ja ennen kaikkea haluaisin tuntea lapseni kaverit. Jotenkin tuntuu että parempi antaa kotona vaikka lomalla kokeilla siideriä niin ei sitten tarvitse salaa sitä tehdä. Viinaa en missään tilanteessa antaisi nuorille. Keho ei kestä eikä ole mitään kokemusta heillä jos vaan juovat nopeasti ja saavat alkoholimyrkytyksen.
Miksi nuoren pitäisi "juoda humalaan" itsensä, eikö teoriassa pienempi annosmäärä riitä 1-2, osa on siitäkin ihan tarpeeksi huppelissa - sen ajan mitä se vaikuttaa. Aikuisena ei tee enää mieli.
"Isona" lapsena 80-luvulla saatiin sitä juomaa juhlissa, jossa oli hyvin pieni prosentti alkoholia, jota sai kaupasta. Siideri (keltainen väri ja kuplivaa) vai mikä lie isossa pullossa. Ei siitä kukaan humalaan kyllä tullut, korkeintaan höyhenen kevyeen joka haihtui melko nopeasti.
Me asuimme lapseni nuoruusvuodet Italiassa. Hän sai aina illallisilla juoda viinilasilliset .
Hän on nykyään ruokaviinin juoja. mutta siinä varmasti on juuri malli se miksi.
Jos olisi saanut esimerkin, että vanhemmat perjantaina ostavat lonkerot tms ja itse ryyppävät lauantaikrapulan, voisi olla tilanne toinen.
Tai jos me tuolla olisimme ottaneet monta lasia viiniä ja olleet kännissä, ihan samoin.
35v