Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun liikkumisrajoitus iskee päälle millaiset matkat joudut jättämään tekemättä?

Vierailija
24.03.2021 |

Miten on?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä saako käydä kaupassa vai ei. Jos ei niin sitten pitäisi tilata kamat kotiin, olisihan se helppoa, toki rahaa siihen menisi. En tiedä saisiko ne ruuat hakea kaupan lokerosta, sitä olen ajatellut kokeilla muutenkin, tympii se ainainen kaupassa käyminen.

Muuten en liiku missään, mies käy töissä ja tuossa lähellä veljensä luona. Lapset ovat olleet jo puoli vuotta pois koulusta ja käyvät vain ulkoilemassa, mutta ovat niin nuoria että liikkumiskielto ei koskisi heitä.

Työhaastattelutkin on tehty etänä, mutta jos saisin töitä niin sinne luultavasti saisi sitten omalla autolla ajaa.

Me asutaankin maakunnassa jossa on koko ajan ollut maan pienimmät määrät koronatartuntoja, nollapäiviä suurin osa parin viikon ajalta, yhtenä päivänä tuli 5 mutta nekin ulkomaisesta rahtilaivasta. Eli luultavasti tänne ei edes ulkonaliikkumiskieltoa tule. Monissa maissahan se on ollut esim. kello 21-6 joka estää lähinnä baariin menemisen. Täällä taitaa olla porukka aika omissa oloissaan muutenkin ja siksi tilanne on pysynyt hyvällä tasolla koko ajan.

Onko joku oikeasti näin lammas?Saako käydä kaupassa :D

Tarkoitin sitä, että kun en käy kuin kaupassa, niin vain sen kieltäminen estäisi minulta jonkun "matkan".

Ulkomaillahan on rajoitettu myös kaupassakäyntiä, sitä montako kertaa viikossa saa käydä, tai mitä sieltä saa ostaa ja montako asiakasta on kerrallaan kaupan sisätiloissa.

Vierailija
22/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikeastaan mitään. Käyn nimenomaan ruokakaupassa, apteekissa, terveydenhuollon käynneillä ja ulkoiluttamassa koiraa, jotka olivat kaikki sallittua liikkumista. Eli henkilökohtaisesti ei vaikuta elämääni mutta kyllä ketuttaa aivan helvetisti tällainen pelleily ihmisten perusoikeuksilla.

On se sitten kiva jos poliisi tuossa raitilla pysäyttää, ja kyselee että mitäs olet tekemässä ja selitän että tätä koiraa tässä ulkoilutan. Minnekäs kauas neiti aikoo mennä? No niin pitkälle kuin koiravanhus tänään jaksaa kävellä. Tai pysäyttää auton että minnekäs olet menossa, no tuohon kauppakeskukseen kauppaan ja apteekkiin. Onkos neiti nyt aivan varma ettei meinaa käydä vaatekaupassa samalla. Vannon että olen menossa ostamaan vain ruokaa ja lääkkeitä, herra konstaapeli. No mites neidillä ei ole maskia naamalla, pitäisikö antaa neidille sakko. No en tiennyt että poliisi aikoo pysäyttää ja meinasin siellä parkkihallissa laittaa vasta, anteeksi herra konstaapeli.

Ei jumalauta.

Ei poliiseilla tuollaiseen ole aikaa. Meitä on 5,5 miljoonaa ja poliiseja vain muutama tuhat ja niillä on ihan muita hommia, kuten selvitellä rikoksia. Mutta tuolla kiellolla saataisiin ne mielenosoittajien perseilyt loppumaan. 

Kun juottolat on menneet aikaisemmin kiinni, on poliisivankilan asiakkaat vähentyneet kolmanneksella. Myös itsemurhien määrä on laskenut. Kyllä tässä on paljon positiivistakin.

Eikö ole aika hämmentävää, jos laitetaan voimaan perustuslain turvaamia perusoikeuksia voimakkaasti rajoittava laki, jos tiedetään jo etukäteen ettei lain noudattamista ole edes mahdollista valvoa ja lain rikkomista ei aiota sanktioida?

-sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on kielletty jo aiemmin niin eipä tässä ollut jäljellä enää mitään syytä liikkua.

Vierailija
24/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kampaajalla käynti kielletty rajoitusten aikana? Kampaajahan on yrittäjä, ja yrityksen pyörittäminen on sallittua.

Vierailija
25/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kampaajalla käynti kielletty rajoitusten aikana? Kampaajahan on yrittäjä, ja yrityksen pyörittäminen on sallittua.

Ei ole. Kampaajan on sallittua mennä töihin eli työpaikalleen, mutta asiakkaan ei ole sallittua liikkua ulkona mennäkseen kampaajalle. Tai kauneushoitolaan. (Paitsi ehkä poliitikkojen ja valtion virastojen johtajien, joilla se on välttämätöntä töiden tekemiseksi?)

Vierailija
26/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
27/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään matkaa. 

Olen jo eläkkeellä. Tilaan ruuat kotiinkuljetuksella kaupoista.

Kaikki asiani hoidan netissä.

Koronan aikana kaikki tapaamiset ja harrastukset ja menot ovat olleet jo vuoden alusta lähtien kokonaan minimissä.

Myös apteekista voi tilata lääkkeitä kotiin, mutta toistaiseksi olen itse asioinut apteekissa ja aion tehdä samoin jatkossakin. Kirjatkin tilaan yleensä pokkaripainokset netistä, ja niitä voi lukea myös kirjastojen kokoelmista.  Kirjasto tarjoaa myös elokuvia netissä.  Areenassa on katseltavaa niin paljon kuin vain ehtii.

Minulla on myös ostettuna suoratoistoja.  Tilattu sanomalehti tulee kotiin.

Ja jos ei viitsi tai jaksa aina itse tehdä ruokaa, saa valmiin ruuan tilaamalla sen ravintoloista kotiin.

Yhteyttä muihin voi pitää puheluilla, videopuheluilla, skypellä, tekstiviesteillä ja muilla.

Netistä saa myös voimisteluohjeita, keskusteluseuraa, ja lääkärin etävastaanoton tarvittaessa.

Jotenka kun tätä epätäydellistä elämää on jo viettänyt vuoden verran, niin eipä joku liikkumiskielto vaikuta siihen yhtään mitään. Kuulun paitsi ikäni takia, myös sairauksieni takia riskiryhmään.

Ja yksi rokote on jo plakkarissa, mutten en silti toimi vastuuttomasti, koska rokote tehoaa kunnolla vasta kakkospiikin jälkee.

Ja mikä tärkeintä, edelleen saa ulkoilla mielein määrin.

N. 68.

Vierailija
28/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Yritykset saa pyöriä mutta asiakkaat ei saa sinne tulla. Näin ei tarvitse maksaa korvausta yrityksille.

Vierailija
29/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se koske kuin PKS ja Turkua. Joten ei koske minua mitenkään.

Vierailija
30/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En muutenkaan käy kuin töissä ja ruokakaupassa niin korona ei vaikuta mun elämään millään tavalla.

Vierailija
31/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän varmaan pääsiäisen Dubain matkan tekemättä

Marttiina, Helsinki

Vierailija
32/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin ostamassa "turhan" jutun muualta kuin ruokakaupasta. Saan sen myös sieltä ruokakaupasta joten ei tuo mitenkään rajoittaisi.

Esim sisaruksilla voisin yhä käydä, tavata ystävääni, koska kukaan ei tuolla matkalla tuolisi pysäyttämään ja jos tulee olen ulkoilemassa.

Vierailija
33/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ramadan pitää moskeijassa käydä ja yöllä syödä pienellä porukalla, meille mahtuu vain 30 henkilöä.

Vierailija
34/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mitenkään. En ole viimeisen vuoden aikana tehnyt mitään mikä on noiden liikkumisrajoitusten piirissä. Asun Suomen ykkös-tautipesässä Vantaalla, eli rajoitusalueella.

Vierailija
35/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mennä puolen päivän ratsastusvaellukselle mutta kun ei ole omat hevoset vaan talliyrittäjän, niin on ilmeisesti kiellettyä. Oliskin ikävästi saanut raitista ilmaa ja kuntoilua ja ajatukset pariksi hetkeksi pois korona-ahdistuksesta ja muista murheista.

Vierailija
36/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en varmana mitään, kun kaikkea saa edelleen tehdä. Jos metro ei kulje niin sitten en ehkä mene töihin. 

Vierailija
37/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en varmana mitään, kun kaikkea saa edelleen tehdä. Jos metro ei kulje niin sitten en ehkä mene töihin. 

Kyllä ne julkiset liikkuu ihan normaalisti. Eri asia jos alkavat rajoittaa matkustajamääriä mutta en näin pk-seudulla keksi miten sitäkään vahdittaisiin.

Vierailija
38/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä saan tulla Helsinkiin mun miesystävän luokse normaalisti? Eli sellaista sulkua ei ole suunnitteilla kuin viime keväänä?

Vierailija
39/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai piskien kusettajia aleta pysäyttelemään, nuorten kokoontumisia ja asiattomia malekselijoita ne kyttäävät. jos niillä resursseja sellaiseen riittää.  

Kuka nyt koiran kanssa lähtisi bilettämään :D

Kohta lähtee :D

Vierailija
40/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lapsen viedä harrastukseen? Lasten harrastustoimintaan ei kaiketi ole tulossa uusia rajoituksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi