Rokotevastaiset: miten korona tukahdettaisiin ilman rokotteita?
Suurin osa ihmisistä haluaisi koronan olevan pian historiaa. Vastaan tulee kuitenkin ihmisiä, jotka eivät halua rokotetta ottaa ja itse olen pähkäillyt että rokote ja sen tuoma laumasuoja ovat ainut väylä kukistaa pandemia.
Miten te rokotevastaiset ajattelette että korona voitaisiin voittaa jos rokote otetaan pois pelistä? Vai surffaatteko ainoastaan rokotettujen siivellä joiden ansiosta pandemia voitetaan?
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ois rokote mikä oikeasti toimii kaikkiin muunnoksiin ja on turvallinen ilman mitään epämääräisiä uutisia veritulpista tai syöpäriskeistä niin kyllä oisin rokotteen kannalla, mutta tässä tilanteessa tuntuu että nuo epämääräiset rokotteet jotka tehoaa jos tehoaa ei tee mitään muuta kun pahimmillaan pitkittää tautia.
Rokotuksia on annettu maailmassa nyt noin 500 000 000 (viisisataa miljoonaa). Epäilty n. 30 harvinaista veritulppaa. Olet kyllä mielestäni hysteerisen varovainen, jos tuon perusteella et uskalla rokotusta ottaa. Syöpäriskistä puhuminen on täyttä huuhaata. Rokotteita on annettu muutama kuukausi ja syöpä vaatii kehittyäkseen vuosia. Maailmassa joka kolmas ihminen saa elämäsä aikana jonkun syövän, joista valtaosa pystytään nykyään parantamaan. Rokotteitten on todettu estävän vakavan tautimuodon lähes 100prosenttisesti. Hieman suhteellisuudentajua kaivataan.
Wau 😲
Ovatko veritulpat vähentyneet sitä mukaan kun rokottaminen on edennyt?
16.3. Uusi suomalainen uutisoi näin:
"Astra Zeneca: Alle 40 veritulppaa, 17 miljoonaa rokotettua – Suomessa ei ole havaittu yhteyttä"
Ja nyt on siis 500 miljoonaa rokotettua ja veritulppia enää 30?
Sen rokotteen täytyy olla hyvää ainetta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt rokotetut ovat muuntovirusmagneetteja. Mitä enemmän rokotettuja, sitä enemmän virus muuntuu....
Eikös tuo ole vähän toisinpäin, mitä enemmän tauti pääsee vapaasti pyörimään, sitä enemmän virus ehtii muuntua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman elämänsä virologit taas vauhdissa tässä ketjussa.
Rokotteet ovat pelastaneet meidät lukuisilta eri taudeilta, paljon hirveämmiltäkin kuin korona. Eiköhän niin käy tälläkin kertaa.
Miten vaan, mutta minä ja moni muu emme aio ottaa mitään koronarokotteita.
Sehän on oma valinta, tulette kyllä vielä siten koronan saamaan, siltä että voi välttyä, varsinkin jos rokotetut vielä sitä voivat tartuttaa, koska se pyörii vielä vuosia ja rokottamattomat siihen sittten sairastuvat ja tuurilla sitten mennään, että tuleeko kovana vaiko lievänä.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko olla rokotevastainen vastatakseen tähän? Varmasti rokotevastaisetkin ajattelevat enimmäkseen niin, että "ottakoot muut, mutta minä en".
Minä kysyn, että miten muuten sadaan säilytettyä terveys ja talous pyörimään, kuin tukahduttamalla, jos rokotteet yksin eivät riitä tukahdutukseen, koska rokotetta kiertävät virusvariantit ja hidas rokotetuotanto?
Jos edessä olisi valinta 3-4 vuoden kitumisesta koronan alla vs koronan tukahduttaminen, sen jälkeen rajavalvonnalla ja rajanylityshotellikaranteeneilla toteutettava turvallinen asuminen ja matkailukupla toisten turvallisten alueiden välillä, niin jälkimmäinen on parempi?
Minulle on ihan sama, jos muutkaan eivät halua ottaa rokotetta. Sitten tehdään suunnitelma B tai C tai D... ja oma mieli elää suunnitelmien vaihtuessa. Samoin joudutaan tekemään uudet suunnitelmat, jos rokotteiden vaikutus lakkaa, rokotteet eivät tehoa tarpeeksi, riittävän moni ei ota rokotetta, jotta syntyisi laumasuojaa jne.
Minulle on ensisijaista se, että juuri nyt en halua itse ottaa rokotetta, ehkä jossain myöhemmässä vaiheessa saatan sen ottaa. Ei muiden velvollisuus ole ottaa rokotetta minun vuokseni.
Otin muuten sikainfluessarokotteen, olin sen 50 % joukossa, joka sen otti. Ehkä tällä kertaa on minun vuoroni olla ottamatta.
Uskon, että korona on olemassa enkä mielelläni sairastuisi Jokainen siihen sairastunut ei joudu sairaalaan, teholle tai kuole.
Vastaus aloituksen kysymykseen: koronaa ei voi tukahduttaa.
Rokote ei estä saamasta virusta. Se ehkäisee vakavan taudinkuvan, mikä taas tarkoittaa sitä, että ihmiset sairastavat tietämättään ja levittävät tautia eteenpäin.
Jos/kun on minun vuoro sairastaa korona, toivon sairastavani sen niin, että tiedän olevani sairas ja pysyttelen karanteenissa.
Eihän siinä ole ainakaan minun logiikan mukaan mitään järkeä, että rokotteella ”piilotetaan” oireet ja tietämättään sairaat ihmiset linkoavat virusta ympäristöönsä. Ja koska virus on ahkera mutatoitumaan, ei rokotteesta ole apua kun mutaation saa.
Virus pitäisi tukahduttaa rankoilla rajoituskeinoilla. Ihmiskunta ei tule tuhoutumaan muutaman viikon matkustus/ulkonaliikkumiskielloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun tää tauti on kuulemma pelkkä luulotauti ja salaliitto niin tukahtuuhan se kun vaan lakataan puhumasta siitä ja biletetään sen sijaan kuin viimeistä päivää...
Totta kai tauti lopulta tukahtuisi ja laimenenisi omia aikojaan kunhan suurin osa ihmisistä on sen sairastanut. Siihen vaan vaaditaan vuosia ja niin hurjat määrät kuolleita ja pysyvästi vaurioituneita ettei kenenkään luonto tai talous sellaista kestä. Sairaaloihin on kenenkään siinä myllyssä turha yrittää, saavat tukehtua rauhassa kotonaan tai kuolla tulppa keuhkoissa. Jos korona ei tartu mutta saat sydärin tai syövän ja sairaala on jo täynnä niin se on myöskin voi voi.
Viime vuosisadan alussa espanjantauti ja tubi vei ihmisiä hautaan urakalla, ja varmaan olisivat kaikki silloin ottaneet rokotuksen jos sellaisia olisi silloin ollut olemassa. Nykyihminen sen sijaan on pöyhkeä ja kiittämätön ja luulee tietävänsä mututuntumalla kaikesta enemmän kuin vuosikymmeniä asioita tutkineet, ja mekastaa luulonsa ilmoille suureen ääneen.
Koronaviruksiin ei ole koskaan onnistuttu kehittämään toimivaa rokotetta. Aikaisemmat yritykset ovat epäonnistuneet. Ja nyt sitten alle vuodessa niitä olisikin useita kappaleita?
Riippuu vähän miten "toimiva" määritellään. Yksikään SARS/MERS-rokote ei ole saanut myyntilupaa mutta useampikin on osoittautunut ykkösvaihee kliinisissä kokeissa alustavasti sekä toimivaksi että turvalliseksi. SARS:n osalta kehitys tietysti tyssäsi kun virus tukahtui, MERS:n osalta se on käynnissä useammalla taholla edelleen. Nämä SARS2-rokotteet eivät syntyneet tyhjästä vaan pohja on mm. juuri noissa aiemmissa rokotteissa.
Asettamalla maahan tulijoille 2vk karanteeni ja testit niinkuin monessa muussakin maassa.
Vierailija kirjoitti:
Rokote ei estä saamasta virusta. Se ehkäisee vakavan taudinkuvan, mikä taas tarkoittaa sitä, että ihmiset sairastavat tietämättään ja levittävät tautia eteenpäin.
Jos/kun on minun vuoro sairastaa korona, toivon sairastavani sen niin, että tiedän olevani sairas ja pysyttelen karanteenissa.
Eihän siinä ole ainakaan minun logiikan mukaan mitään järkeä, että rokotteella ”piilotetaan” oireet ja tietämättään sairaat ihmiset linkoavat virusta ympäristöönsä. Ja koska virus on ahkera mutatoitumaan, ei rokotteesta ole apua kun mutaation saa.
Virus pitäisi tukahduttaa rankoilla rajoituskeinoilla. Ihmiskunta ei tule tuhoutumaan muutaman viikon matkustus/ulkonaliikkumiskielloilla.
Taas näköjään ilmoittautui yksi pälli joka ei tajua mitä eroa on sillä että "tutkimustietoa rokotteen vaikutuksesta tartuttavuuteen ei vielä ole" verrattuna siihen etät "rokotus ei estä saamasta virusta".
Ilmeisesti myöskin elää jonkinlaisessa uutispimennossa kun on täysin tietämätön siitä että nykyään alustavaa tutkimustietoa on jo kertynyt sen verran että voidaan suhteellisen varmasti sanoa ainakin Pfizerin, Modernan ja AZ:n rokotteiden estävän "saamasta virusta" ja vieläpä varsin tehokkaasti. Israelista kertyneen aineiston perusteella esimerkiksi Pfizer antaisi steriloivan immuniteetin (eli virus ei tartu sen vertaa että sitä voisi tartuttaa eteenpäin) jopa yli 90%:lle rokotetuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt rokotetut ovat muuntovirusmagneetteja. Mitä enemmän rokotettuja, sitä enemmän virus muuntuu....
Eikös tuo ole vähän toisinpäin, mitä enemmän tauti pääsee vapaasti pyörimään, sitä enemmän virus ehtii muuntua?
Se on vähän molemmin päin: tehokas rokote vähentää tartuntoja ja siten "virushautomoita" eli ihmisiä joissa virus voisi muuntua edelleen. Toisaalta tehokaskin rokote aiheuttaa viruksen evoluutiolle valintapaineen eli suosii sellaisten mutaatioiden yleistymistä joihin rokote ei syystä tai toisesta ole yhtä tehokas. Tehottomassa rokotteessa yhdistyvät molemmat huonot puolet eli virushautomoita on yllin kyllin mutta vajaatehoinenkin rokote suosii entistä tarttuvampien tai vasta-aineita paremmin kiertävien varianttien kehittymistä.
Rokotemyönteiset: koronaa ei voi tukahduttaa. Se on hullu ajatus. Koronaa voi hillitä talvisin rokotteilla, mutta ei tukahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Rokotemyönteiset: koronaa ei voi tukahduttaa. Se on hullu ajatus. Koronaa voi hillitä talvisin rokotteilla, mutta ei tukahduttaa.
Tuhkarokon tasoinen "hillitseminen" kelpaisi minulle oikein mainiosti eli pieniä epidemioita syntyisi silloin tällöin lähinnä hopeavesiporukan steinerkouluissa.
Mikä laumasuoja on sellainen joka estää pahimmat oireet ja muutut oireettomaksi kantajaksi? Eikö silloin rokotteen tarvitse vain riskiryhmät?
Koronarokotteista on muutamassa kuukaudessa annettu enemmän vakavia haittavaikutusilmoituksia, kuin mitä influenssarokotteista yli 50 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mikä laumasuoja on sellainen joka estää pahimmat oireet ja muutut oireettomaksi kantajaksi? Eikö silloin rokotteen tarvitse vain riskiryhmät?
Mikä rokote noin toimii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuhkarokon tasoinen "hillitseminen" kelpaisi minulle oikein mainiosti eli pieniä epidemioita syntyisi silloin tällöin lähinnä hopeavesiporukan steinerkouluissa.
Tiettyjä steinerilaisia kaikuja näkyy tässä ketjussa muutenkin rokotevastustajien kirjoituksissa. Rudolf Steinerhan suurinpiirtein 100 vuotta sitten julisti että tuhkarokko tappaa ja vammauttaa vain ne joilla on pahaa karmaa. Aavistuksen samansuuntaista fatalismia kuin tässäkin ketjussa esitetyt "tappaa kenet tappaa"-tyyliset kommentit.
Vierailija kirjoitti:
Maapallo tuhoutuu jos hiilidioksidipäästöt eivät vähene radikaalisti. Jokainen ihminen tuottaa huimasti päästöjä. Korona voisi siis autttaa maapalloa selviämään harventamalla popolaatiota. Ainakin Greta kiittää.
Miten maapallo tuhoutuu, selventäisitkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ois rokote mikä oikeasti toimii kaikkiin muunnoksiin ja on turvallinen ilman mitään epämääräisiä uutisia veritulpista tai syöpäriskeistä niin kyllä oisin rokotteen kannalla, mutta tässä tilanteessa tuntuu että nuo epämääräiset rokotteet jotka tehoaa jos tehoaa ei tee mitään muuta kun pahimmillaan pitkittää tautia.
Rokotuksia on annettu maailmassa nyt noin 500 000 000 (viisisataa miljoonaa). Epäilty n. 30 harvinaista veritulppaa. Olet kyllä mielestäni hysteerisen varovainen, jos tuon perusteella et uskalla rokotusta ottaa. Syöpäriskistä puhuminen on täyttä huuhaata. Rokotteita on annettu muutama kuukausi ja syöpä vaatii kehittyäkseen vuosia. Maailmassa joka kolmas ihminen saa elämäsä aikana jonkun syövän, joista valtaosa pystytään nykyään parantamaan. Rokotteitten on todettu estävän vakavan tautimuodon lähes 100prosenttisesti. Hieman suhteellisuudentajua kaivataan.
Wau 😲
Ovatko veritulpat vähentyneet sitä mukaan kun rokottaminen on edennyt?16.3. Uusi suomalainen uutisoi näin:
"Astra Zeneca: Alle 40 veritulppaa, 17 miljoonaa rokotettua – Suomessa ei ole havaittu yhteyttä"Ja nyt on siis 500 miljoonaa rokotettua ja veritulppia enää 30?
Sen rokotteen täytyy olla hyvää ainetta.
Et varmaan ole ihan perillä näistä veritulppa-asioista. Nämä tulpat joista ollaan huolestuneita ovat harvinaisia aivojen laskimotulppia, joista siis muutamaa kymmentä epäillään rokotuksen aiheuttamiksi. Muita tulppia ei ole siis esiintynyt ainakaan tavanomaista enempää. 30-40 harvinaisen tulpan epäilyä ei ole järin suuri luku kun rokotettuja on tosiaan yli 1/2 miljardia.
Vielä v. 2003 kaikki vauvat rokotettiin parin päivän ikäisenä tuberkuloosia vastaan. Ainoastaan jos vanhemmat erikseen kielsivät, ei vauvaa rokotettu.
Nykyään rokotetaan vain ne vauvat, joilla on kohonnut riski altistua tuberkuloosille.
Venäjällä ja monessa muussakin maassa on nykyään antibioottiresistenttiä tuberkuloosia. Se tappaa vuosittain suuren määrän ihmisiä.