Kannattaako muuttaa Itä-Helsinkiin?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Marjaniemessä on oikein mukavaa, samoin Laajasalossa / Jollaksessa. Halvoista vuokra-asunnoista en tiedä.
Meinasin tulla kertomaan samaa, että nytkin tuolla Marjiksessa on myynnissä muutaman miljoonan asuntoja omalla laiturilla ja rantatontilla :) halpaa ei kyllä ole.
Mutta aloittajan kysymykseen vastaisin, että kannattaa. Vuokra-asuntoa etsivällekin on mukavia lähiöitä kuten Herttoniemi, Roihuvuori ja Vuosaari. Kovin halpoja nekään eivät ole kun Helsingissä kuitenkin ollaan.
Ei se mikään lintukoto ole, mutta jos kestät katsella nistejä ja elämänkoululaisia niin sekaan vaan. Hyvin harvoin ovat sivullisille vaaraksi, enimmäkseen rähisevät keskenään. Halvan vuokran perässä asuin itsekin kontulassa kaksi vuotta. Liikuin ostarilla nuorena naisena kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin vuorokaudenaikoihin eikä ikinä ollut uhkaavaa tilannetta.
Tähän maailman aikaan en ehkä muuttaisi koronatartuntariskin pelossa
Kontulaa dissataan liikaa. Täällä on rauhallista asua, paljon luontoa metsää.
Ostari on rauhaton kyllä.
Asun 5 minuutin kävelymatkan päässä ostarista, ei valittamista.
Tosin en asu hekan taloissa, meininki on siellä toista 🙄
Vierailija kirjoitti:
Serkkupoika tuolta maakunnasta oli täällä luonani vierailemassa ja ei meinannut uskoa että ollaan Itä-Helsingissä kun ajeltiin ympäri itää. Oli kuulemma kuvitellut että koko paikka on yhtä harmaata betonia ja graffitia eikä missään uskalla liikkua, mutta nyt oli ihan ällistynyt kun joka puolella oli metsää ja puistoja, merenrantaa ja normaalin näköisiä ihmisiä :D
Meillä kävi ihan samoin yhden sukulaisen kanssa. Huvittaa lähinnä Idän maine. Siinähän ei ole totuutta kuin prosentin verran. Paljon enemmän nistejä ja levottomuutta on Helsingin keskustassa. Ihan tavallisia lähiöitä suurin osa Itä-Helsinkiä ja paljon omakoti asumista.
Vierailija kirjoitti:
Lähi-itä keskus ainoa ostospaikka ja siellä ei maskeja näy kuin kantiksilla joita siellä vielä muutama uskaltaa liikkua.
Viimeksi kun itse kävin Itiksessä niin ainoat maskittomat oli kyllä keski-ikäisiä suomalaisia kaljamahaisia miehiä.
Itäisessä Helsingissä on ihan mukavia seutuja ja sitten siellä on niitä, mihin ei kannata nokkaansa työntää. Käymällä autolla ajelemassa seuduilla näkee aika äkkiä kannattaako muuttaa vaiko ei. Ikäni Helsingissä asuneena, ennemmin pureskelen kynsiäni kuin muutan Itä-Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään lintukoto ole, mutta jos kestät katsella nistejä ja elämänkoululaisia niin sekaan vaan. Hyvin harvoin ovat sivullisille vaaraksi, enimmäkseen rähisevät keskenään. Halvan vuokran perässä asuin itsekin kontulassa kaksi vuotta. Liikuin ostarilla nuorena naisena kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin vuorokaudenaikoihin eikä ikinä ollut uhkaavaa tilannetta.
Tähän maailman aikaan en ehkä muuttaisi koronatartuntariskin pelossa
Elämänkoululaiset ja tiettyyn rajaan päihderiippuvaiset ei useimmiten ole sivulliselle vaaraksi. Ne on ne muut....
Kauankos siitä on kun tuollapäin asuit? Kontula 80- tai 90-luvulla on aivan eri asia kuin Kontula 2021.
Asun Kontulassa Hekan taloissa ja on kyllä rauhallisempi kuin yksikään edellinen stadin talo (Käpylä, Vallila). Lähinnä lasiperheitä eikä yksiäkään bileitä ole kuulunut. Ostari nyt on levoton ja käynkin mielummin kotimatkalla muualla kaupassa kuin siellä, mut muuten ei valittamista. Tossa kuitenkin omakotitaloaluetta ja yms ihan vieressä. Liioiteltuja Kontulan huonot puolet.
Ehdottomasti!
Puhoksen vierestä iso kämppä ja alivuokralaiset ikkunan alta.
Vierailija kirjoitti:
Kontulaa dissataan liikaa. Täällä on rauhallista asua, paljon luontoa metsää.
Ostari on rauhaton kyllä.
Asun 5 minuutin kävelymatkan päässä ostarista, ei valittamista.
Tosin en asu hekan taloissa, meininki on siellä toista 🙄
Metsiköt rauhoittuu, kun spurgut sammuu?
Itä-Helsinki kohtelee kaltoin, mutta rakastaa silti. Älä ole hutti ja lakkaa blaadaamasta budia jos muutat
Metron vois katkaista kulosaareen ja itsenäistää idän kulttuurivaltion.
Vierailija kirjoitti:
Metron vois katkaista kulosaareen ja itsenäistää idän kulttuurivaltion.
Helsingin suurituloisimmista 10 kaupunginosasta puolet on Itä-Helsingissä eli Karhusaari, Tammisalo, Marjaniemi, Jollas ja Kulosaari.
Vierailija kirjoitti:
Asun Kontulassa Hekan taloissa ja on kyllä rauhallisempi kuin yksikään edellinen stadin talo (Käpylä, Vallila). Lähinnä lasiperheitä eikä yksiäkään bileitä ole kuulunut. Ostari nyt on levoton ja käynkin mielummin kotimatkalla muualla kaupassa kuin siellä, mut muuten ei valittamista. Tossa kuitenkin omakotitaloaluetta ja yms ihan vieressä. Liioiteltuja Kontulan huonot puolet.
Olen samaa mieltä Kontulasta. Ja vaikka se ostari on hieman levotonkin välillä, on siellä kuitenkin palvelut hyvin keskitetysti. Helppo asioida, ei mua ainakaan kukaan uhkaillut siellä. Olin töissä Kontulassa ja tutuksi tulivat kävelyreitit metsikössä ja ostarin palvelut.
Kyllä lehdistö on onnistunut Itä-Helsingin dissaamisessa. Yleensä kaikkein eniten kritisoivat ne jotka eivät ole koskaan Itä-Helsingissä asuneet, korkeintaan ohimennen käyneet. Itse olen syntynyt Stadissa ja suurien osan asunut Itä-Helsingissä. Olen myös asunut keskustassa, Larussa, Kalliossa ja Munkassa. Kaikki ovat kivoja asuinpaikkoja. Nykyään asun taas idässä. Jos näkee vain narkkareita ym ympärillään niin olisiko aika vaihtaa kaveripiiriä. Itse en tunne yhtään narkkia enkä rikollista. Joku haikaili halpaa vuokra-asuntoa Marjaniemestä. Siellä ei kai kaupungin vuokra-asuntoja edes ole ja omistusasunnotkin 7-numeroisia hinnaltaan. Joku ostari tai aseman seutu ei kerro asuinalueesta paljoakaan. Nehän ovat ohikulkupaikkoja. Kansainvälisiä asukkejakin on aika monessa paikassa pk-seudulla.
No huh? Mistäpäin olet muuttamassa? Jos tulet jostain maalta niin saattaapi olla melko shokeeraavaa.
Rastila ehdottomasti ja Roihuvuori oikeesti monet muuttaa kotiseudulleen kun tulee vanhaksi ja kotimaihinsa mihin haudataan.