Astmalääkkeet ja tykytys
Aiheuttaako teille kyseiset lääkkeet sydämen tykytystä tai tärinää? Kiinnostaa onko se kuinka yleistä.
Itselle ei normaalilla annoksella tule juuri mitään mutta isommasta annoksesta kyllä. Eilen lääkettä tuli jostain syystä liikaa piipusta ja oli useamman tunnin tykytystä , pulssi 95-110. Nyt pulssi normalisoitunut, mutta hetkittäin tuntuu vahvemmin. Lisäksi käsien tärinää.
Kerran sain sairaalassa spiralla avaavaa lääkettä, sormet kramppasi ihan kasaan usean minuutin ajan.
Kommentit (6)
Saitko oireet jo pienellä annoksella nro2?
Astmalääkkeet aiheuttavat joillekin sydämen tykytyksiä. Ainakin mulle aiheuttivat lapsena. Puhu asiasta lääkärille. Ehkä saat jotain sopivampaa lääkettä. Muistelisin, että itselläni lääkkeitä vaihdettiin juuri tykytysten vuoksi.
Avaava Ventoline aiheuttaa sydämentykytystä. Ota inhalaattorilla.l. astmapiipun jatkeella. Ei tule kurkku kipeeksi. 1suihke kerrallaan. Ehkei tarvitse enempää. Ota sitten kortisooni joka pitää putket auki.
Mulla ei siis yleensä ventoline aiheuta. Nyt siis ilmeisesti liian iso annos teki sen. -ap
Minulla ventoline teki alussa tuota. Ei ole sen koommin vaivannut vaikka joskus joutuu ottamaan paljonkin astmakohtaukseen.
Mä jouduin testaamaan hengenahdistuksen takia astmalääkettä ja sain just sydämen tykytystä ja tärinää. Ihan kuin olisi ollut jossain huumeissa. Ei liittynyt hengenahdistus astmaan.