Onko kamalampaa naapuria kuin päivittäin ulvova oman elämänsä oopperalaulaja?
Alkaa taas pää hajota, kun yritän tehdä töitä ja naapurissa kiljutaan kuin viimeistä päivää. Kertokaa, millaisten hirviönaapureiden kanssa joudutte itse korona-ajassa selviämään?
Kommentit (68)
Yläkerrassa tömistellään koko ajan ja seinän takana on joku hysteerisesti kiljuhaukkuva koira jota ei ole koulutettu olemaan yksin
Mikä siinä on, että laulaa pitää aina vielä oikein erityisen kovaa ja korkealta? Ihan kuin eläisin keskellä kauhuelokuvaa tuon värisevän ulvonnan taustalla. Voi kun pääsisi jo töihin, jotta tuo kidutus loppuisi.
Ap
Apua, kuulostaa kamalalta. :(
Mutta luulen silti, että pahin naapuri on sellainen, joka alkaa vainoamaan.
"Näin on aina tehty" -päällepäsmäri. Pienen taloyhtiön "alkuasukas", joka on ollut mukana rakentamassa näitä taloja ja se antaa hänelle elinikäisen oikeuden määritellä, kuinka yhtiössä eletään. Ajat muuttuvat ja asukkaat vaihtuvat, mutta puskat on jokaisen leikattava omalla takapihallaan silloin ja sillä tavalla kuin naapuri sanoo, koska "näin meillä on ollut tapana".
Yläkerrassa asustaa nuoripari joka bilettää tosi usein, riitelee tosi usen ja harrastaa petipuuhia tosi usein. Harvoin saa koko yötä nukuttua kunnolla koska sieltä lähes jatkuvasti öisin kuuluu jotain mekkalaa.
Isännöitsiää ei kiinnosta.
Ei tuo meidän pianonsoittoa opetteleva naapurikaan ole pelkkää herkkua korville.
Osoittaa kyllä täydellistä pelisilmän puuttumista ja piittaamattomuutta yhteisön muiden jäsenten tarpeista, jos tällaisena koteihin pakkoeristämisen aikana tekee jatkuvasti jotain kovaa ääntä tuottavaa naapureiden kiusaksi. Tällaisessa poikkeustilanteessa metelöintiä ei voi mitenkään perustella normaaliajan säännöillä. Kaikki, aivan kaikki, joutuvat olemaan kotonaan. Jotkut vain välittävät naapureistaan ja toiset hakkaavat surutta pianoa, huudattavat liian kovalla musiikkia ja huutolaulavat muista välittämättä.
Luulisi, että jos on todella sen tasoinen soittaja tai laulaja, että on pakko harjoitella joka päivä, löytyisi tyhjiä harjoitustilojakin kun vain kysyisi.
Anna jotenkin vastaavalla mitalla takaisin.
Vrt eräs kauppakeskus sai notkuvat nuorisojoukot pysymään muualla soittamalla yöt läpeensä klassista musiikkia. Oopperalaulajalle voisi yrittää, miten tehoaisi vaikka Tapanini Kansan "Olen Veikko Nieminen".
Uskon, että jo muutamalla kokeilulla löydät kyllä tepsivää vastamyrkkyä...
Me asutaan varmaan samassa talossa ap:n kanssa. Ihan helvettiä ne sen kiljukaulan lauluharjoitteet äänenavauksineen. Sattuu ihan oikeesti välillä korviin ne kiekaisut. Kaikuu ainakin kahdessa rapussa. Kamalan itsekäs tyyppi. Joudun pitämään nykyisin kuulosuojaimia kotona. Joo, pääsispä töihin.
Jos pitää kotiaan harjoitustilana, pitäisi äänieristää kunnolla se tila.
Omassa seinänaapurissa asuu ulkomaalainen mies, joka aina seisoo ja katselee hiljaa huppu päässä terassiltaan kun vien roskat tai haen postin. Ja jos näkee minun kävelevän jossain ollessaan autolla liikenteessä, ajaa monta kertaa hiljaa ohitseni. Ilmeisesti hieman tylsää työttömänä, ainoa seura vaikuttaa olevan tupakka..
Itse taas olen se kiekuja, en voi elää ilman laulamista.. Joskus harjoittelin vähän oopperaakin rivarinpäädyssäni, mutta enää en viitsi kun naapurissa on koko ajan joku kotona.
Aika ärsyttävä on myös se naapurityyppi, joka hakkaa seiniä ja pattereita harjalla joka kerta kun itse esim. kävelet sukat jalassa olohuoneen poikki tai suljet keittiössä pakastimen oven.
Pianoa erittäin huonosti soittava oman elämänsä celin dion. My heart will go on.
Voitte kuvitella.
Teki mieli leikata korvat irti.
Minulla on naurava naapuri. Ei kuulosta pahalta, mutta kun olen kohta vuoden kuunnellut naapurista noin kymmenen sekunnin välein toistuvaa kikatuskiljahdusta, alkaa tuntua jo raskaalta. Ja tätä jatkuu joka päivä naapurin heräämisestä alkaen aina siihen asti että hän menee nukkumaan.
Tai joku paukuttava pamppa,Kyllä on moninainen kirjo,nauti siinnä sitten rauhasta ..24/7 joku meteli..korpeen muutan jos elän.Oli siellä mitä tahaan eessä.Tää melu inhottaa tähän ei turru päiväpäivältä äksyyntyy vaan enempi.
Minä opettelen säkkipillin soittoa kerrostalossa.
Meillä yläkerran naapuri aloittaa joka ikinen aamu hirveän mekkalan ja paukkeen joskus kuuden jälkeen ja seitsemän aikaan meteli on jo karmea. Kahdeksalta hiljenee mutta siinä vaiheessa olen yleensä jo niin kiukkuinen ja hereillä, että nukkumisesta ei tule enää mitään.
Itse kärsin nukahtamisvaikeuksista ja painajaisista, joten nukkuisin mielelläni kun kerrankin saan unen päästä kiinni lopulta aamuyöllä.
Muut naapurit on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on naurava naapuri. Ei kuulosta pahalta, mutta kun olen kohta vuoden kuunnellut naapurista noin kymmenen sekunnin välein toistuvaa kikatuskiljahdusta, alkaa tuntua jo raskaalta. Ja tätä jatkuu joka päivä naapurin heräämisestä alkaen aina siihen asti että hän menee nukkumaan.
Meilläkin on tuommonen naapuri ;D asutaankohan samassa talossa? Mä en siitä niin kärsi mutta mies hebaa välillä.
Mun ystävällä oli öisin tappaleva juoppopariskunta.