Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kamalampaa naapuria kuin päivittäin ulvova oman elämänsä oopperalaulaja?

Vierailija
24.03.2021 |

Alkaa taas pää hajota, kun yritän tehdä töitä ja naapurissa kiljutaan kuin viimeistä päivää. Kertokaa, millaisten hirviönaapureiden kanssa joudutte itse korona-ajassa selviämään?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa on asunut pitemmän aikaa keski-ikäinen pianomies, joka laulaa epävireellä kovaa, viimeisimpänä lapset liittyivät kuoroon ja rummut. Yritän suojautua kun se alkaa. Onko joku valittanut, kun ei ole vähään aikaan kuulunut.

Vierailija
42/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Mä ainakin harrastan laulua omassa kotonani. Laulan kerrallaan 1-2 tuntia. Ei pitäisi olla kauhean vaikeaa kestää tuota aikaa naapureilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ärsyttävä on myös se naapurityyppi, joka hakkaa seiniä ja pattereita harjalla joka kerta kun itse esim. kävelet sukat jalassa olohuoneen poikki tai suljet keittiössä pakastimen oven.

Mä ainakin hakkaan jos rakas naapurini kävelee kantapäillään ja huutaa samalla pidemmän aikaa putkeen.

Sit välillä tulee sukulaisia ja ai että mikä huuto ja kolina kun kaikki kävelevät kantapäillä ja huutavat yhteen ääneen.

Toinen naapuri aloittaa aamunsa lähes aina yrjöämällä niin kovaa että kuuluu oikein mukavasti myös meille, että hyvää huomenta vaan. Kuuluu ylhäältä myös kusen lorinat ja paskantamisen äänet. Yks mummovielä huutaa puhelimessa päivittäin niin kunnon sirkus täällä.

Ai että on ihanaa!!

Vierailija
44/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku valittaisi, niin kotonaan saa harrastaa musisointia päiväaikaan kohtuuden rajoissa. Siinähän mäkätätte. Menkää vaikka töihin niitä töitä tekemään. Niin menen itsekkin.

Vierailija
45/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan kuoroa, ja korona-aikaan pitäisi jotenkin pitää ääntä "vireillä"... Ärsyttää myös jos kuorossa annetaan harjoiteltavaksi kappaleita, ei kaikki asu omakotitalossa!

Vierailija
46/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha. Mä ainakin harrastan laulua omassa kotonani. Laulan kerrallaan 1-2 tuntia. Ei pitäisi olla kauhean vaikeaa kestää tuota aikaa naapureilla.

Sama täällä.

Vierailija
47/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka joku valittaisi, niin kotonaan saa harrastaa musisointia päiväaikaan kohtuuden rajoissa. Siinähän mäkätätte. Menkää vaikka töihin niitä töitä tekemään. Niin menen itsekkin.

Meillä on etätyöpakko.

Vierailija
48/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sos help kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ärsyttävä on myös se naapurityyppi, joka hakkaa seiniä ja pattereita harjalla joka kerta kun itse esim. kävelet sukat jalassa olohuoneen poikki tai suljet keittiössä pakastimen oven.

Mä ainakin hakkaan jos rakas naapurini kävelee kantapäillään ja huutaa samalla pidemmän aikaa putkeen.

Sit välillä tulee sukulaisia ja ai että mikä huuto ja kolina kun kaikki kävelevät kantapäillä ja huutavat yhteen ääneen.

Toinen naapuri aloittaa aamunsa lähes aina yrjöämällä niin kovaa että kuuluu oikein mukavasti myös meille, että hyvää huomenta vaan. Kuuluu ylhäältä myös kusen lorinat ja paskantamisen äänet. Yks mummovielä huutaa puhelimessa päivittäin niin kunnon sirkus täällä.

Ai että on ihanaa!!

Suurin osa kuvailemastasi kuuluu normaaliin elämän ääniin, ja talon seinät huonot. Joku voi olla vaikka raskaana ja siksi oksentaa, vai miten itse oksennat hiljaa?

Vierailija
49/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on etätyöpakko.

Niin että ihmisten tulisi lopettaa kotonaan harrastaminen, että voisit tehdä jollekkin firmalle rahaa? Jepujee.

Vierailija
50/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yläkerran naapuri on nyt harjoitellut soittamaan Bohemian Rhapsodya pianolla 7 vuotta eikä ole edistystä tapahtunut. Ei joka päivä eikä nyt korona-aikaan edes viikoittain, mutta jostain syystä se harjoittelu on pakko tehdä arkena kymmenen jälkeen ja piano pedaaleineen on tietysti juuri makuuhuoneen yläpuolella.

Ei ärsyttäisi niin paljon, jos tämä samainen naapuri ei olisi tullut jo kahteen kertaan valittamaan liian kovalla soivasta musiikista iltakahdeksalta. Soitan siis levyjä kerran pari vuodessa ilman kuulokkeita, enkä todellakaan millään megavolyymillä enkä yötä myöten.

Vierailija
51/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei asu omakotitalossa, on vaan hyväksyttävä että ääniä kuuluu naapurista. Monesti ihmiset haluaisivat täyshiljaisuuden ympärilleen, mutta eivät huomaa että itse saattaa se oma aamiaisblenderi surista aikaisin aamulla, ja ajatellaan että se oma toiminta on ainoastaan sallittavaa eikä haittaa ketään

Vierailija
52/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin Suomalaista, yhdessäkin viestissä joku kysyi onko joku valittanut yhdessä musisoivasta perheestä. Veikkaan ettei ole paikallinen rokkibändi ja isän ja lasten yhteinen harrastus kestää korkeintaan muutaman tunnin kerrallaan, ei lapset kauempaa jaksa.

Meidän lähistölle on muuttaneet lapsiperhe, jotka ulkona kiljuvat niin kovaa kun keuhkoista lähtee. Kestän sen koska lapsista lähtee ääntä. Tosin naapurin lapsenlapselle jouduin sanomaan koska härnäsi koiriani, että koirat eivät tuosta tykkää, mutta saa silittää jos haluaa.

Vierailija
53/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun yläkerran naapuri on nyt harjoitellut soittamaan Bohemian Rhapsodya pianolla 7 vuotta eikä ole edistystä tapahtunut. Ei joka päivä eikä nyt korona-aikaan edes viikoittain, mutta jostain syystä se harjoittelu on pakko tehdä arkena kymmenen jälkeen ja piano pedaaleineen on tietysti juuri makuuhuoneen yläpuolella.

Ei ärsyttäisi niin paljon, jos tämä samainen naapuri ei olisi tullut jo kahteen kertaan valittamaan liian kovalla soivasta musiikista iltakahdeksalta. Soitan siis levyjä kerran pari vuodessa ilman kuulokkeita, enkä todellakaan millään megavolyymillä enkä yötä myöten.

😂

Vierailija
54/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sos help kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että on ihanaa!!

Suurin osa kuvailemastasi kuuluu normaaliin elämän ääniin, ja talon seinät huonot. Joku voi olla vaikka raskaana ja siksi oksentaa, vai miten itse oksennat hiljaa?

Mieskö raskaana?

Kuule kaljaa se kantaa kämpilleen päivittäin ja syy siihen yrjöäminen.

Vierailija
55/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on naurava naapuri. Ei kuulosta pahalta, mutta kun olen kohta vuoden kuunnellut naapurista noin kymmenen sekunnin välein toistuvaa kikatuskiljahdusta, alkaa tuntua jo raskaalta. Ja tätä jatkuu joka päivä naapurin heräämisestä alkaen aina siihen asti että hän menee nukkumaan.

Mullakin on naurava naapuri, nuorimies. Ei osaa olla yksin eikä osaa olla hiljaa. Vähämielisen oloista höhöttelyä päivät pitkät.

Vierailija
56/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sos help kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että on ihanaa!!

Mieskö raskaana?

Kuule kaljaa se kantaa kämpilleen päivittäin ja syy siihen yrjöäminen.

Jaa, no sitä et kertonut viestissäsi. Toki outoa että kyttäät hänen ostoksiaankin, mutta jos toisten vessakäynnitkin kauhistuttaa niin toisaalta ei ihmetytä.

Vierailija
57/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu piano eikä sähkökitara kerrostaloon ilman kuulokkeita.

Vierailija
58/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä asuu myös naapurissa oopperalaulaja, mutta hän laulaa kyllä hyvin. Eikä laula joka päivä ja vain ehkä 1-2h kerrallaan. Jouluna tykkäsin kun lauloi joululauluja. Tää meidän naapuri on ammattilainen, stalkkasin joskus googlen avulla ja kyllä laulaa ihan ammatikseen. 

Vierailija
59/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin naapurissa asui poika, joka pyrki ammattisellonsoittajaksi ja pääsikin sellaiseksi.

Harjoitteli päivät pitkät. Siis sellaista sormiharjoiyyelua. Ei mitään kappaleita. Melu kuului kauas ulos asti ikkunoiden läpi.

Vierailija
60/68 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira haukkuu ja ulisee aina, kun isäntäväki on poissa. Koira aloittaa ennen kuin itse herään ja jatkaa vielä, kun lopetan työt. Konttorille on hieman ikävä, koska siellä ei sentään tarvitse kuunnella kaiken sortin luontoääniä. Muuten voisi käyttää korvatulppia, mutta istun joka päivä etäpalavereissa... kiva puhua ulinan ja haukkumisen päälle. Nykyään aina aluksi selitän, että asun paperiseinäisessä talossa ja naapurin koira kärsii eroahdistuksesta, sillä joku kumppani otti yhteyttä esimieheeni ihan huolissaan siitä, että koirani kärsii 🤣