Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras hevibändi, jolla on naislaulaja?

Vierailija
24.03.2021 |

Mikä on paras hevibändi, jolla on naislaulaja? Minun mielestäni Nightwish siltä ajalta, kun Tarja Turunen oli sen laulusolisti.

Kommentit (386)

Vierailija
161/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin kiekaistu kohdassa 4.58. Tuollaisen äänen kun saisi herätysääneksi kännykkään niin tekisi mieli ylösnousta joka aamu

Vierailija
162/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The 3rd and The Mortal ja The Gathering

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevibändit on kaikki hirveitä. Jotenkin noloa se tukanheilutus ja rääkyminen.

Vierailija
164/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo vähän kyllästynyt tähän "sinfonia heviin", missä kaikki bändit ja laulajat kuulostaa samalta. ja niitä on muuten hirveesti. tuntuu että nykyään joka toinen uusi hevibändi, mihin törmää, on tyyliä "naissopraano keulakuvana". Alkaa olla sama juttu kuin pop- musiikissa, missä kaikki kuulostaa samalta.

örinä on mun mielestä ihan hyvä tehokeinona mutta kun naisilla se kuulostaa jotenkin koomisen "rääkyvältä" tai "raakkumiselta". tää on vain mun mielipide.

Itse pidän Battle Beastista, tosin kun se Kabanen lähti, niin kappaleiden taso on laskenut. Nää uusimmat on liian poppia mun makuun.

Pidän Noora Louhimon raspikurkkuääntä virkistävänä poikkeuksena ooperahevin keskellä.

Hän myös pystyy moneen eri tyyliin. Hänellä on mieletön ääni. monet on sanoneet että hän on kuin Doron ja Dion salattu lemmenlapsi.

Pidin myös Nitte Valosta samasta syystä kuin Noorasta mutta en tiedä laulaako hän enää missään Battle Beastin jälkeen.

Vierailija
165/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Floor saa minunkin ääneni.

Myös Amy Lee Evanescencestä on hyvä.

Lisäksi olen aina tykännyt laulaja Skinin äänestä, toki Skunk Anansie ei ole metallibändi vaan jotain grungahtavaa brittirokkia. Mutta Skinillä riittää volyymiä sekä herkkyyttä ja erikoinen äänenväri.

Vierailija
166/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blackhole 

Vierailija
167/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
168/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jinjer 🤟

Vierailija
169/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo vähän kyllästynyt tähän "sinfonia heviin", missä kaikki bändit ja laulajat kuulostaa samalta. ja niitä on muuten hirveesti. tuntuu että nykyään joka toinen uusi hevibändi, mihin törmää, on tyyliä "naissopraano keulakuvana". Alkaa olla sama juttu kuin pop- musiikissa, missä kaikki kuulostaa samalta.

örinä on mun mielestä ihan hyvä tehokeinona mutta kun naisilla se kuulostaa jotenkin koomisen "rääkyvältä" tai "raakkumiselta". tää on vain mun mielipide.

Itse pidän Battle Beastista, tosin kun se Kabanen lähti, niin kappaleiden taso on laskenut. Nää uusimmat on liian poppia mun makuun.

Pidän Noora Louhimon raspikurkkuääntä virkistävänä poikkeuksena ooperahevin keskellä.

Hän myös pystyy moneen eri tyyliin. Hänellä on mieletön ääni. monet on sanoneet että hän on kuin Doron ja Dion salattu lemmenlapsi.

Pidin myös Nitte Valosta samasta syystä kuin Noorasta mutta en tiedä laulaako hän enää missään Battle Beastin jälkeen.

Joo, se oli silloin kun Nightwish aikoinaan aloitti aika käänteentekevä konsepti tehdä sinfoniallista metallia ja ottaa siihen vielä koulutettu naispuolinen oopperalaulaja laulamaan. Within Temptation olla toinen silloin hieman samantyyppinen bändi.

Sen jälkeen alkoi tulla kuin sieniä sateella bändejä, joissa oli melodisesti laulava kaunisääninen naislaulaja. Osa oli ihan okei, mutta osa tavallaan oli omista ideoista täysin tyhjiä bändejä, joissa vaan yritettiin toistaa Nightwishin and Within Temptationin "kaavaa".

Vierailija
170/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jinjer 🤟

Todellakin!

https://music.youtube.com/watch?v=SQNtGoM3FVU&feature=share

N57

Vierailija
171/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jefferson Airplane

Vierailija
172/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallhammer

Vierailija
173/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiteollisuus

Vierailija
174/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei tule Nightwishin lisäksi mieleen yhtään hevibändiä, jossa olisi naislaulaja. En kyllä kuuntele muutenkaan heviä.

On niitä muitakin, mm. Evanescence ja Within Temptation.

Ja vieläkin paremmat suomalaiset Battle Beast ja Beast In Black.

Vierailija
175/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiteollisuus

Siinähän on M. A. Numminen laulajana, ei se mikään nainen ole

Vierailija
176/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infected rain

Vierailija
177/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kenellekään mieleen, minkä bändin kappaleen olisin kuullut, kun noin vuosi sitten satuin kuulemaan radiosta todella hyvän metallikappaleen, jossa oli naislaulaja. Kuulin juontajan sanoneen, että bändi olisi ollut "Nuera" tms. mutta en löydä netistä sen nimistä julkaisevaa bändiä, jossa olisi naislaulaja. Jos muistan oikein, sanat oli englanniksi ja tietysti jotain synkkää.

Nimi olikin Noira. Täältä ketjustahan se selvisi. Tämä oli kuulemani kappale:

Vierailija
178/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkbändeistä esim. H* ora. Anni Lötjönen. Ei toki ole metallia.

Pakko sensuroida.

Vierailija
179/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Infected rain

Näissä slaavilaisissa bändeissä tuntuu olevan enemmän naissolisteja. Kuten Jinjer.

Vierailija
180/386 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Infected rain

Näissä slaavilaisissa bändeissä tuntuu olevan enemmän naissolisteja. Kuten Jinjer.

Tai siis itäeurooppalaisissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän