Paras hevibändi, jolla on naislaulaja?
Mikä on paras hevibändi, jolla on naislaulaja? Minun mielestäni Nightwish siltä ajalta, kun Tarja Turunen oli sen laulusolisti.
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki liputtaa Flooria? Toki on ammattilaulaja, mutta ei nyt minusta mitenkään erikoinen. Siis soundiltaan tai miltään. Ja usein tuntuu, että hänen ääni häviää Nightwishin soiton sekaan. Tässä ehkä se suurin ero Tarjan ja Floorin välillä, Tarjan aikaan laulu oli isossa osassa, nykyisin musiikki on etusijalla.
Viimeisin virkkeesi on oikeastaan aika hyvä kuvaus ja sinänsä olen samaa mieltä. Tosin siitä ei ole varsinaisesti johdettavissa mitenkään päätelmiä laulajien paremmuudesta tai bändin paremmuudesta tai biisien paremmuudesta eri aikakausina. Nightwishin alkupään tuotanto perustui tosi vahvasti klassisen/oopperatyylisen naisvokalismin ja varsin perinteisen heavy-metal musan fuusioon. Se oli se kikka, jopa teema, jolla bändi erottautui massasta ja sai oman peruskannattajakuntansa. Sitä siis korostettiin tarkoituksella että hei katsokaas nyt kun sopraano vetää oopperaa hevisäestyksellä.
Aikojen saatossa Holopaisen säveltäminen ja bändin ilmaisu laajenivat ja monipuolistuivat. Musiikillinen kunnianhimo kaikilla osallisilla on kasvanut ja taito kehittynyt. Samaa alkuaikojen kaavaa ei muutenkaan kannata toistaa loputtomiin vaan uudistua, ellei satu olemaan sähköalan terminologiaa käsittelevä yhtye Australiasta.
Floor on laulajana kyllä paljon monipuolisempi aikaisempiin verrattuna ja sikäli palvelee koko bändin musiikillista ulosantia paremmin. Ilman häntä paljon olisi jopa voinut jäädä tekemättä ja koko pumppu jäädä historiaan. Kantsii muistaa että hän on myös yhtyeen pitkäaikaisin päävokalisti kaikilla mittareilla.
Mun vastaus alkup. kysymykseen on myös Nightwish ja eritoten Floorin ajalta. Nightwish on jotain enemmän kuin mikään muu, eikä ihan edes verrattavissa kokonaisuutena yhteenkään toiseen yhtyeeseen.
Floorin ääni ei kyllä häviä mihinkään tai millekään.
Mikä on paras hevibändi, jolla on naislaulaja? Minun mielestäni Nightwish siltä ajalta, kun Tarja Turunen oli sen laulusolisti.
Olen kuunnellut Nighwishiä 90 luvulta lähtien ja mielestäni Floor pyyhkii lattian - pun intended
Metallin puolelta:
- Tarja Turunen (Nightwish)
- Nitte Valo ja Noora Louhimo (Battle Beast)
- Yvonne Wilczynska (Darkened Nocturn Slaughtercult)
- Melissa Gray (Adorior)
Rokin puolelta:
- Farida Lemouchi (The Devil's Blood)
- Anneke van Giersbergen (The Gathering)
- Jasmin Saarela (Jess and the Ancient Ones)
Aika vähissä on, mutta ne mitä on, on hyviä.