Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa "demiseksuaali"?

Vierailija
24.03.2021 |

Tinderissä tullut termi muutaman naisen profiilissa vastaan.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ehdottomasti demiseksuaali vaikken sille mitään nimeä kaipaakaan.

Mulla ei ole koskaan ollut yhden yön juttuja enkä ole ikinä mennyt 1. yönä sänkyyn edes potentiaalisen seurustelukumppaninkaan kanssa.

Mitä suurempi henkien ja fyysinen läheisyys ja yhteys sitä parempaa seksiä. Koen mieletöntä intohimoa vuosikymmentenkin jälkeen ihmisen kanssa jonka tiedän rakastavan ja haluavan minua.

Sama. Ja olen kaveripiirini ainut joka ei irtosuhteita harrasta eikä ole koskaan esim. Yökerhossa nähnyt hyvännäköistä ihmistä ja ajatellut "tuon kanssa haluan sänkyyn". Sellaisia ei vain tapahdu. Kerran yritin ja menin sänkyyn liian nopeasti, hajosin siitä täysin ja ahdistus kesti monta vuotta. Samaan aikaan kaverini voivat harrastaa yhdenillanjuttuja ja hymyillen kertoa että olipa kivaa ja hyvää seksiä. Eli kyllä me demit ollaan erilaisia.

Juuri noin. 

Saatan pitää jotain näkemääni ihmistä jopa seksuaalisesti viehättävänä, hyvännäköisenä tai "pantavana" mutta en halua häntä. En vain koe fyysistä halua häntä kohtaan samantien. Sen sijaan jos hän saa kiinnostukseni ja ihastukseni heräämään ja vakuutun että hänessä on "sitä jotain" intohimo herää. Kai tähän liittyy myös se etten saa masturboinnista mitään muuta kuin helpotuksen vesirajalla, mun mielikuvitukseni ei vaan anna mitään kokonaisvaltaista nautintoa. Toinen ihminen sen tekee

Ja tosiaankaan en ole mikään aseksuaali, olen ollut aina omassa parisuhteessani se aktiivisempi ja kokeilunhaluisempi. 

Vierailija
62/81 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 26v kirjoitti:

Demiseksuaalisuudessa ei ole kysymys itsehillinnästä tai minkäänlaisesta valinnasta tai selibaatista vaan siitä, että seksuaalinen halu muuten "täydellistäkin" ihmistä kohtaan jää kokonaan syttymättä, ellei se toinen ihminen ole niin tuttu ja läheinen että häntä kohtaan on jo valmiiksi kehittynyt voimakkaita romanttisia ja/tai kiintymyksen tunteita, käytännössä yleensä rakkautta.

Riippuen ihmisestä, jotkut demiseksuaaleiksi itsensä tunnistavat voivat kokea yleisellä tasolla halua ja tarvetta harrastaa seksiä, vaikka eivät kykene haluamaan erityisesti ketään toista ihmistä. Osa taas ei halua seksiä yhtään ennen kuin kehittää niitä voimakkaita tunteita jotain toista ihmistä kohtaan. Eli demiseksuaalejakin on erilaisia.

Olen itsekin demiseksuaali, ja olen tuntenut seksuaalista vetoa ja halua kokonaista kahta (2) ihmistä kohtaan koko elämäni aikana. Seksiä tekee kyllä jatkuvasti mieli, mutta en vain syty seksuaalisesti millään tasolla vieraista ihmisistä vaikka olen yrittänyt. Sitä ei yksinkertaisesti tapahdu, mulla menee vissiin aivoissa viritykset jotenkin eri tavoin kuin muilla. Rakkaudettomat tai esim. kevyeen ihastumiseen perustuvat suhteet eivät näin ollen toimi seksin osalta - rakastavassa suhteessa taas homma toimii enemmän kuin hienosti.

Mulle ei kannata tulla kertomaan, että mun pitää "unohtaa estot" tai "heittäytyä välillä" tai "löysätä pipoa", koska kyse ei ole mistään noista. Mä nyt vaan oon tällasta hitaasti lämpeävää tyyppiä ja mun seksuaalinen kiinnostukseni (tai sen puute) muita ihmisiä kohtaan kulkee tiukasti käsi kädessä niiden vakavien tunteiden kanssa, joita mulla on (tai ei ole) heitä kohtaan. Libido on sitten asia erikseen. Hankalaahan tää monella tapaa usein on, mutta minkäs teet :)

Kuulostaa normaalilta. Miksi tarvitsee jonkin erikoisnimikkeen sille, että ei halua harrastaa seksiä kenen kanssa tahansa?

Koska nykyään käsketään lääkäriin jos tuntee näin eikä tuntemattomat kadulla kulkijat himota.

Ei oikeen jaksa kuunnella näitä "ookko joku homo vai", "haluat vaan olla erityinen", "leikit vaan vaikeesti tavoteltavaa" -sönkötyksiä, vielä vähemmän alkaa selvittämään asiaa muille.

Yhdellä sanalla kuittaan sekä puheet että selitykset vaivattomimmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ettei tee mieli harrastaa irtoseksiä kuin vasta vakavassa sutheessa.. Esim itse en harrastanut seksiä lainkaan ikävuosina 18-27, vasta 28 vuotiaana kun olin sitten rakastunut mieheeni.

Vierailija
64/81 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa kavereeta viikko- tai kuukausikaupalla, ennen kuin mahdollisesti ehkä voisi ottaa vaatteita pois.

Ei jatkoon.

Vierailija
65/81 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täysin toisin päin, eli en voi kiinnostua kenestäkään romanttisesti, ennen kuin olemme harrastaneet seksiä. Demiseksuaalin tapailusta ei siis tule koskaan mitään, kun toiveemme ja tarpeemme ovat ristiriidassa.

Vierailija
66/81 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selkeästi demiseksuaali. Koen sen vapauttavana, koska minulla ei ole ajattelua häiritsevää, pakonomaista panetusta eikä minun tarvitse hakea seksiseuraa kännissä olevilta random miehiltä baarista tai Tinderistä. Ihastun kuitenkin helposti, joten tunnen välillä useinkin seksuaalista halua, sillä vain on tietty kohde. Mutta ihastuminen on ihana tunne eikä sellainen pakonomainen panetus (joskus teininä oli hetkittäin tämä minullakin), jolla ei ole kohdetta. 😄

Vierailija
67/81 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksitreffit - https://hespac.com/victoriamilanfi.htm Liittyminen on ilmaista ja suurinta osaa sivuston ominaisuuksista pääsee käyttämään ilmaiseksi. Täysjäsenyys ei ole ehkä ihan markkinoiden edullisin, mutta seuranhaussa laadusta kannattaa maksaa. 

Vierailija
68/81 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demiseksuaali tuntee seksuaalista vetovoimaa vain sellaiseen henkilöön, johon on muodostanut vahvan tunnesiteen. Tarkoittaa siis sitä, että ei harrasta yhden illan juttuja tms., vaan harrastaakseen seksiä toisen kanssa, täytyy olla rakastunut, ihastunut tai tuntea muita vastaavia voimakkaita tunteita toista osapuolta kohtaan.

Mä olen aina ollut tällainen. 

Mulla ei ole yhtään 1 yön suhdetta eikä pelkkä pano anna mitään nautintoa. 

Intohimoa on vaikka muille jakaa, nautin seksistä ja läheisyydestä vaikka päivittäin mutta vain ihmisen kanssa joka tuntee samoin mua kohtaan. 

Vierailija
69/81 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse olen huomannut että ihastun kyllä, välillä aika herkästikin jos joku kantaa itsensä mun mielestä kauniilla tavalla. Tunteet syvenee/ osaan ilmaista niitä tai ylipäätään avata itseäni tai keskustella mistään, vasta kun tutustutaan pikkuhiljaa. Olen ymmärtänyt/ huomannut tämän olevan ongelma kun olen itse mies ja tuo "kavereita ensin" ei tunnu toimivan- kun pitäisi vissiin kuulemma saada se kipinä siitä  ensivaikutelmasta. Noh, mä olen tottunut olemaan itsekseni, koko elämän ajan kokemusta taustalla. Mulla kuitenkin tosi hyviä ja välittäviä ystäviä( joiden kanssa voidaan puhua mistä vaan ja jakaa kokemuksia) ja mahtavat lähimmäiset muutenkin niin en voi valittaa

Vierailija
70/81 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Itse olen huomannut että ihastun kyllä, välillä aika herkästikin jos joku kantaa itsensä mun mielestä kauniilla tavalla. Tunteet syvenee/ osaan ilmaista niitä tai ylipäätään avata itseäni tai keskustella mistään, vasta kun tutustutaan pikkuhiljaa. Olen ymmärtänyt/ huomannut tämän olevan ongelma kun olen itse mies ja tuo "kavereita ensin" ei tunnu toimivan- kun pitäisi vissiin kuulemma saada se kipinä siitä  ensivaikutelmasta. Noh, mä olen tottunut olemaan itsekseni, koko elämän ajan kokemusta taustalla. Mulla kuitenkin tosi hyviä ja välittäviä ystäviä( joiden kanssa voidaan puhua mistä vaan ja jakaa kokemuksia) ja mahtavat lähimmäiset muutenkin niin en voi valittaa

Tosin, mitä olen kuullut muista joilla sama homma, niin se eka kumppani on saattanut löytyä melko myöhään- mutta ollut sen arvoista. Eikä ole ollut kiire mihinkään/ voitu edetä rauhassa ja tutkailla tunteita ja asioiden kulkua ilman että "kaiken pitää tapahtua heti"

Vierailija
71/81 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen selkeästi demiseksuaali. Koen sen vapauttavana, koska minulla ei ole ajattelua häiritsevää, pakonomaista panetusta eikä minun tarvitse hakea seksiseuraa kännissä olevilta random miehiltä baarista tai Tinderistä. Ihastun kuitenkin helposti, joten tunnen välillä useinkin seksuaalista halua, sillä vain on tietty kohde. Mutta ihastuminen on ihana tunne eikä sellainen pakonomainen panetus (joskus teininä oli hetkittäin tämä minullakin), jolla ei ole kohdetta. 😄

Äh, oispa itselläkin asiat noin/osaisin suhtautua sanoin. Ihastuminen tuntuu välillä ihanalta mutta monesti tekee olon sitten niin kauhean yksinäiseksi että se mukavuus katoaa

Vierailija
72/81 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukee naistenlehtiä voimaantuneena

Vierailija
73/81 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, eli se ei siis sinänsä eroa henkilöstä joka haluaa seksiä vain parisuhteessa. Jännä että sillekin oma terminsä pitää olla.

AP

Ei välttämättä vaadi parisuhdetta.

Voi olla intohimosuhde, rakkaussuhde, seksisuhde, sivusuhde...

Olennaista on se ettei ole hinkua pelkkään random panoon tuntemattoman kanssa vaan sängyssä on 2 ihmisen lisäksi intohimoa, läheisyyttä ja tunnetta mukana.

Sellainen yhteys ei synny baaritiskin hämärässä pilkun aikaan. 

Mulle ainoa oikea seksin ja suhteen muoto. Ja todellakin nautin seksistä!

Vierailija
74/81 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vielä kerran rautalangasta: demiseksuaalisuus EI OLE synonyymi sille, että ei harrasta irtosuhteita, tai että ei kiinnostu tuntemattomista kännipanoista. Nämä eivät kosketa valtaosaa "normaaliseksuaaleistakaan". Demiseksuaalisuus on sitä, että ei tunne seksuaalista vetovoimaa toista ihmistä kohtaan, jos ei ole tiivistä tunnesidettä.

"Tavallinen" nainen ei yleensä harrasta (toki jotkut harrastavat) irtosuhteita tai lähde sänkyyn uuden tuttavuuden kanssa, koska arvioi haitat hyötyjä suuremmaksi. Mutta "tavallisella" naisella voi tulla seksuaalisia ajatuksia esim. karismaattista ja komeaa työkaveria/naapuria/tuttavaa kohtaan ilman kovin syvällistä tutustumista, ehkä jo muutaman lyhyen kohtaamisen perusteella. Se ei tarkoita sitä, että "tavallinen" nainen avaisi heti haaransa, jos seksuaalisesti vetovoimainen mies ottaisi tämän yhtäkkiä syleilyynsä. On hienoa, että ihmisten itsetuntemus lisääntyy, ja oman demiseksuaalisuuden tunnistaminen helpottaa varmasti elämää, mutta se ei sinänsä ole sellainen piirre, joka jotenkin helpottaisi ihmisen parinmuodostusta ja jota kannattaisi kadehtia. Seksuaalinen vetovoima on osa sitä voimakasta kemiaa, joka kahden ihmisen välillä toisinaan sähköistyy jo ensi hetkistä (toki se on myös muutakin), ja demiseksuaalit jäävät tällaisista kokemuksista kokonaan paitsi. Toki eivät kokene menettävänsä mitään. Monelle "normaaliseksuaalille" tämän seksuaalisen kemian yksipuolisuus alussa voi kuitenkin olla jonkinlainen tunnelmanlatistaja. 

Vierailija
75/81 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa "normaaliseksuaaleista" odottaa treffikumppaniltaan kunnioittavaa käytöstä, eli mm. sitä, että ei ylitetä rajoja, lähennellä liian intiimisti tai vongata seksiä liian varhaisessa vaiheessa tapailua. Ihmisillä on paljon järki- ja tunnesyitä lykätä seksin harrastamista. Mutta eivät ne "normaaliseksuaalille" ole mitkään täyden kympin treffit, jos sitä halua ei kuitenkin näe treffikumppanin katseesta ja tunne tämän suudelmasta. Tämä on se ero, ja syy, miksi demiseksuaalisuudesta on hyvä ilmoittaa jo Tinder-profiilissa. Edellyttää tietynlaista asennetta vastapuolelta, jos tämä ei ole myös demiseksuaali. Seksuaalisen jännitteen puuttuminen on valtaosalle ihmisistä jonkinlainen ongelma - osalle ylitsepääsemätön, osalle ei. 

Vierailija
76/81 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa tänään tätä mieltä, huomenna toista. 

Vierailija
77/81 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että ihminen miettii 24/7 omaa oloaan ja päätyy siihen, että on demi. Seuraavat 24/7 miettii taas samaa. Ja tuleekin siihen tulokseen, että onkin semi. Kierros jatkuu ja kaikki ahdollinen käydään läpi. Tämä on sitä, mitä vihervasemmistolainen "nuoriso" kutsuu elämäksi.

Vierailija
78/81 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka ei harrasta irtosuhteita. Pitää seksistä tutun, luotettavan henkilön kanssa.

En kyllä tajua, miksi sen on muka oma seksuaalisuutensa. Ei irtosuhteita harrastavallekaan tarvitse uutta seksuaalisuutta keksiä. kai siinä yritetään vihjata, että ihminen, joka haluaa parisuhteen, on jotenkin normaalista poikkeava ja siksi tarvitsee erityisen nimikkeen seksuaalisuudelleen. Intersektionaalinen feminismi: prostituutio on tavallista työtä muiden joukossa ja vakaa parisuhde uusi kummallinen seksuaalisuuden laji.

Se on oma suuntauksensa siksi, että demiseksuaali ei voi tuntea vetovoimaa ihmistä kohtaan jota ei tunne. Ainoastaan heihin joita kohtaan vahva tunneside on olemassa. Keskivertoihminen voi tuntea seksuaalista vetovoimaa ilman syvällistä tutustumista ja rakastumistakin. 

Vierailija
79/81 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän kun luki läpi niin kys. termi tuntuu kuvaavan meikäläistä hyvin. En ole tähän päivään mennessä kertaakaan ihastunut saman tien. Ne muutamat kerrat kun olen ihastunut olen kyseisen naisen tuntenut jo pitemmän aikaa, mutta tällä välillä on yleensä paljastunut ja tullut selväksi, että hän on jo suhteessa, tai ei etsi kumppania tms. joten se siitä sitten.

Ei sillä ettenkö pitäisi naisia seksikkäinä, kuumina, nätteinä yms. muutaman sekunnin perusteella, mutta se on vain enempi sellainen "huomio", ei mikään pika ihastuminen tai "hitto kun tuolta sais" ja saman tien seisoo.

Tiedä sitten löytyykö sitä kumppania joskus. Ei ole kummoinen tuuri käynyt edes treffien kanssa. Siihen kun lisää, että jos nainen ei jaksa "odotella" minua ehkä kuukausienkin ajan, niin todennäköisyydet tuntuu olevan aika pienet. Mutta minkäs teet? On sitä tähänkin asti eletty.

M30

Vierailija
80/81 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen luullut olevani bi ilman mitään muuta seksuallsuutta mutta tutkittuani näitä olen aian varmasti demiseksuaali koska olen aivan varma että en sorru yhden illan juttuihin.