Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitan pelaamaan Skyrimia

Vierailija
24.03.2021 |

Siitä on vuosia kun viimeksi sitä pelasin. Jostain tuli yhtäkkiä sellainen olo että nyt täytyy. Siinä oli kauniit taustamusiikit. Uppoutuukohan siihen tällä kertaa yhtä intensiivisesti kuin silloin ekalla kerralla..

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

parantaa todella paljon, mutta tuo peli ei vaan ollu mun juttu, muut kyllä.

Vierailija
22/48 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri sattumalta pelasin herken aikaa Skyrimiä edeltävää osaa, Oblivionia. Molemmat on kyllä hyviä pelejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Skyrim. Odotin sitä aikoinaan kieli pitkällä ja rehellisesti sanottuna satoja tunteja on tullut vietettyä sen kimpussa. Olen itsekin miettinyt uudelleen pelaamista monen vuoden tauon jälkeen.

Kannattaa ladata siihen Survival Mode, niin menee vähän jännemmäksi, kun pakkaseen ym. luonnonvoimiin voi kupsahtaa ellei pääse ajoissa suojaan :)

Vierailija
24/48 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/48 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran olen aloittanut Skyrimiä ja Fallouttua uudestaan pelaamaan. Pelin modaamiseen menee aina kauemmin kuin itse pelaamiseen. Sitten sitä jaksaa pelata muutaman tunnin ja todeta että ei se peli oikeastaan tarjoa enää mitään uutta ihmeteltävää. Falloutissa lemppari on se robotti DLC ja huvipuisto, ne on tullut mentyä läpi moneen kertaan.

Vierailija
26/48 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nice!! Tänähän vuonna Skyrim täyttääkin jo sen 10 vuotta. Itse olen pelannut viimeksi joskus v. 2015, ja monta kertaa vuosien saatossa on tullut tuo sama syyhy että ”pitäisikö…”, mutta koskaan ei ole sitten kuitenkaan tullut lähdettyä. Mutta tänä syksynä, ihan jo pelin kymppisynttäreiden tähden, on vain PAKKO.

Ja nimenomaan mahdollisimman vanillaa Skyrimiä; lataan vain yhden vanhan tutun modin, jolla saan hahmostani tehtyä ns. puoliörkin (pelin omaa hahmonluontia käyttäen), sekä hahmolle sopivan hiustyylin. Ja jos *oikein pahasti* sorrun, niin Bandolier, Bags & Pouchesinkin, immersioystävällistä kantotilaa varten. :P Koska itse en ainakaan pysty pelaamaan Skyrimiä keräämättä kaikkea mahdollista vastaantulevaa roinaa mukaan…

Vierailija
27/48 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fus Ro Dah!

Vierailija
28/48 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, itse aloitin edellispäivänä taas vuosien tauon jälkeen 😁

Vierailija
29/48 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skyrimin hahmot eivät kyllä ole vanhenneet kovin arvokkaasti... Näyttää tyyliin joltain Sims 2 -tasoisilta. :D Muuten kyllä hyvä peli, jota on välillä ikävä. Harmaa ympäristö vähän häiritsi itseäni, pelasin pleikkarilla, joten ei mahdollisuutta modeihin. Harkitsin viime keväänä ostavani taas Skyrimin, vuosia sitten pelasin sitä poikaystävän konsolilla. Päädyin kuitenkin ostamaan uuden pelin, Horizon Zero Dawnin, ja suosittelen tätä kyllä kaikille. Tarina on mielestäni parempi kuin Skyrimissä ja luonto on upean värikästä ja hienosti animoitu. Kakkososaa odotellessa!

Saa suositella muitakin fantasiapelejä, mielellään open world -henkisiä. En ole juuri pelaillut viime vuosina, joten ei ole hirveästi kokemusta uusista peleistä. Witcheriä hehkutetaan paljon, mutta jotenkin se ei ole innostanut. Ehkä pitäisi vain kokeilla.

Vierailija
30/48 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei itse jaksa pelata niin voi youtubesta katsoa kun filosofi pelaa.

Vierailija
31/48 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin joskus vuosia sitten mutta jäi kesken reilun 10 tunnin jälkeen. Ihan kivat maisemat mutta tarinat näytti olevan paperinohuita, samoin henkilöhahmot. Lisäksi kypsytti ainakin siihen aikaan isot läjät korjaamattomia älyttömyyksiä joita tuli vastaan joka puolella. Nythän noi alkaa olla kait tuunattu modeilla pelattavaan kuntoon mutta en ole jaksanut aloittaa uusiksi. 

Vierailija
32/48 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skyrimin hahmot eivät kyllä ole vanhenneet kovin arvokkaasti... Näyttää tyyliin joltain Sims 2 -tasoisilta. :D Muuten kyllä hyvä peli, jota on välillä ikävä. Harmaa ympäristö vähän häiritsi itseäni, pelasin pleikkarilla, joten ei mahdollisuutta modeihin. Harkitsin viime keväänä ostavani taas Skyrimin, vuosia sitten pelasin sitä poikaystävän konsolilla. Päädyin kuitenkin ostamaan uuden pelin, Horizon Zero Dawnin, ja suosittelen tätä kyllä kaikille. Tarina on mielestäni parempi kuin Skyrimissä ja luonto on upean värikästä ja hienosti animoitu. Kakkososaa odotellessa!

Saa suositella muitakin fantasiapelejä, mielellään open world -henkisiä. En ole juuri pelaillut viime vuosina, joten ei ole hirveästi kokemusta uusista peleistä. Witcheriä hehkutetaan paljon, mutta jotenkin se ei ole innostanut. Ehkä pitäisi vain kokeilla.

HZD olis muuten kiinnostanut, mutta taistelut oli turhan kikkailua siinä kun pitäs käyttää eri elementtejä, jne...

Hyviä open worldeja, on tietty Witcher 3 kuten mainitsit ja Cyberpunk 2077 (mutta tätä ei ehkä kannata tällähetkellä hankkia muulle kuin PClle) samalta firmalta.

Fallout 4 on hyvä, sama firma kun teki Skyrimin.

No Man's Sky on aika erillainen, mutta itse tulee pelattua paljon.

Asassins Creed Valhalla on hyvä.

Vierailija
33/48 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HZD olis muuten kiinnostanut, mutta taistelut oli turhan kikkailua siinä kun pitäs käyttää eri elementtejä, jne...

Hyviä open worldeja, on tietty Witcher 3 kuten mainitsit ja Cyberpunk 2077 (mutta tätä ei ehkä kannata tällähetkellä hankkia muulle kuin PClle) samalta firmalta.

Fallout 4 on hyvä, sama firma kun teki Skyrimin.

No Man's Sky on aika erillainen, mutta itse tulee pelattua paljon.

Asassins Creed Valhalla on hyvä.

DaI ja MeA on ihan hyvää ajanvietettä. Kohtalaisen siistit maisematkin. MeA on vaan rpg-shooter eikä fantasiaa ja DaI on fantasiaa mutta parempi niiden kahden ekan DA-pelin jälkeen.  Siis Mass Effect Andromeda ja Dragon Age Inquisition. RdR on myös aika suosittu muttei varsinaisesti fantasiaa. 

Vierailija
34/48 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vr on mahtava, kannattaa.

Vierailija
35/48 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VR skyrimiä pelasin kymmenkunta tuntia, iha liikaa kaikkea krääsää mitä kerätä tai sitte ei kerätä ja joka purkilla  suurinpiirtein yks tarkotus vaa yms. Turhaa  hifistelyä siis.

Sais olla suoraviivasempaa menoa .

Elder of Scrolls-sarjan juttu on ollut aina nimenomaan se. että maailma on todella iso, jossa riittää, tutkittavaa. Se sitten on makukysymys, tykkääkö sellaisesta, vain enemmän hiukan suoraviivasemmasta pelattavuudesta.

Uskoisin, että Elde of Scrolls menettäisi osan sieluaan, jos siitä tehtäisiin lineaarisempi.

Vierailija
36/48 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/48 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran olen aloittanut Skyrimiä ja Fallouttua uudestaan pelaamaan. Pelin modaamiseen menee aina kauemmin kuin itse pelaamiseen. Sitten sitä jaksaa pelata muutaman tunnin ja todeta että ei se peli oikeastaan tarjoa enää mitään uutta ihmeteltävää. Falloutissa lemppari on se robotti DLC ja huvipuisto, ne on tullut mentyä läpi moneen kertaan.

Näiden pelien suurin synti on se miten huonosti ja tylsästi ne on kirjoitettu. Modasin kerran 5kk skyrimiä, 1500 modia ja sitten pelaamaan. Pari päivää pelaamista ja olin totaalisen tylsistynyt loppuun palanut. Voi johtua siitä että modasin niin kauan että paloin jo siinä loppuun kun matkustelin kuitenkin ympäri karttaa ja tsekkasin että kaikki toimii niin kuin pitää. Taidat puhua fallout 4? Siitäkin pelistä saa modattua tosi kauniin mutta niin huonosti kirjoitettu tarina joka ei anna yhtään anteeksi, tylsistyminen on taattu viikon sisällä.

Fallout new vegas, no siinä on peli missä on mielenkiintoinen ja hyvin kirjoitettu tarina, mutta että siitä pelistä pystyy nauttimaan enää vakiona niin sitäkin pitää modata rankalla kädellä, koska noh.. eihän se peli kaunis ole ja pelin antiikkinen kone ei anna yhtään anteeksi sitä tosiasiaa kun lähdetään modaamaan. Pelin koneella on vain 4gb videokortin muistia käytössä ja se tulee liian nopeasti vastaan.

Jollain hullulla tavalla nautin aikoinaan ehkä konsolilla pelaamisesta enemmän. Tietokoneella ei jotenkin osaa keskittyä siihen pelaamisen vaan aina tulee modattua ja säädettyä kaikkea ja sitten ei edes jaksa pelata niitä itse pelejä enää :D. Helpompi hypätä johonkin fps peliin ja antaa aivoille helppoa dopaa ownaamalla nyyppiä putkijuoksussa kuin hamsteri juoksupyörässä. Blaah... ehkä tarvitsen tauon kaikesta tästä? Alan olla väsynyt... 30 vuotta perseellä istumista ja nappien painelua/hiirellä klikkailua.

Vierailija
38/48 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
39/48 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en yhtään osaa samaistua näihin Skyrimiin kyllästyneisiin. Olen pelannut peliä satoja tunteja – ja nimenomaan peruspeliä, ilman modeja. Modaamaan aloin ensimmäisen kerran vasta saatuani peruspelin + lisärien tarinat päätökseensä.

Rakastin nuohota kartan joka kolkan, tutkia joka ikisen pienimmänkin luolan, ja kerätä taskuihin kaiken mikä irti lähti. Myöskin NPC:iden taloista... :D Ensimmäinen maxaamani taito olikin jokin ns. ”thieving skill”.

Innostuinpa myös keräilemään joka ikisen kirjan mitä pelistä löytyi. Followereidenkin hyödyllistyyteen heräsin oikeastaan vasta sitten, kun tajusin heidän voivan kantaa lisää tavaraa... :D Ilman taistelun tuiskeeseen juoksevaa apuria olisin preferoinut vain hiiviskellä ympäriinsä ja snaipata vihut kaukaa jousipyssyllä, mutta valitettavasti yksi ihminen ei kanna kokonaista kirjastoa selässään, ei edes Dragonborn...

Mutta Skyrimissä sitä vain sielu lepää. Riverwoodista kohti Whiterunia avautuva maisema on näkynä niin tuttu, että tuntuu kuin olisin oikeasti ollut siellä. Ja pitkään sitä tuli Skyrimin teitä tallattuakin; en tainnut koskaan käyttää pelin omaa fast travel -systeemiä... :D

Vierailija
40/48 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä koetin lukuisia kertoja takoa loppuvastus Paarthunaxia eri aseilla ja ihmettelin kun siihen ei tule minkäännäköistä vahinkoa vaikka kuinka kehitin aseita ja panssareita.

Sitten googletin asian ja kyseessä on bugi. Kun aloittaa tarpeeksi monta kertaa uudestaan taistelun niin Paarthu alkaa ottamaan damagea. Sen jälkeen lopputaistelu olikin helppo homma.

Just tän takia Skyrimiäkään ei pelata konsolilla vaan pc:llä, että saa ladattua nuokin bugit korjaavat modit jo ennen pelin ensikäynnistystä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme