Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko opettajat lopettaa ne typerät PARIKOKEET

Vierailija
24.03.2021 |

Ihan turhaa ylimääräistä stressiä lukiolaiselle. Ensin pitää löytää se pari, ei ihan helppoa, kun nyt korona-aikoina tuskin on edes tutustunut juuri kehenkään. Sitten pitäisi toivoa että parilla olisi suunnilleen samanlaiset arvosanatavoitteet, ettei ole vitosen ja kympin oppilas yhdessä. Ja itse koetilanne ahdistava, jos ei ollakaan samaa mieltä oikein mistään parin kanssa.

Ymmärrän kyllä että opelle helppoa kun korjattavaa on puolet vähemmän mutta oppilaille tuo ei tuo mitään hyvää.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajilla on niin suuret ryhmät nykyään, korjaa nyt sitten liki 200 koetta esseevastauksineen koeviikon päätteeksi.

Vierailija
2/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinillä oli parikokeita ainoastaan yläkoulussa, jossa opettaja ilmoitti parit. Ei niissä kyllä ollut mitään järkeä, osallistuminen kokeeseen ei ollut 50%/50%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän varten se peruskoulu valmentaa, hmm...

Vierailija
4/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajilla on niin suuret ryhmät nykyään, korjaa nyt sitten liki 200 koetta esseevastauksineen koeviikon päätteeksi.

Pitäisi lisätä opettajia, jos ryhmät on liian suuria. Pariessee ei toimi tasapuolisesti millään tasolla.

Vierailija
5/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys

Vierailija
6/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannatan kyllä kaikkea, mikä kehittää yhteistyökykyä. Yhteistyökyky myös ei-niin-kivan tai valmiiksi tutun kaverin kanssa on tärkeä työelämätaito. Yksinäisiä puurtajia meillä on jo liikaa, täyden kympin tyttöjä ja poikia, jotka eivät osaa toimia muiden kanssa. Sillä ei enää työelämässä pärjää. Yhteistyötaitoja voi kehittää, mutta eivöt ne kehity, jos jokainen vaan pänttää kopissaan.

Vierailija
7/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytön pariksi ei ole kukaan koskaan halunnut. Hän on saanut tehdä kokeet yksin.

Vierailija
8/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koko ajan pitäisi olla kivaa?

Vierailija
9/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kannatan kyllä kaikkea, mikä kehittää yhteistyökykyä. Yhteistyökyky myös ei-niin-kivan tai valmiiksi tutun kaverin kanssa on tärkeä työelämätaito. Yksinäisiä puurtajia meillä on jo liikaa, täyden kympin tyttöjä ja poikia, jotka eivät osaa toimia muiden kanssa. Sillä ei enää työelämässä pärjää. Yhteistyötaitoja voi kehittää, mutta eivöt ne kehity, jos jokainen vaan pänttää kopissaan.

Kyllä niitä ryhmätöitä on mutenkin ihan riittämiin ja tunnilla tehdään paritöitä. Tuon pariKOE sen sijaan ei ole hyvä juttu kun arvosana tulee suunnilleen suoraan siitä, eikä siinä juuri koskaan mene panostus tasan.

Vierailija
10/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytön pariksi ei ole kukaan koskaan halunnut. Hän on saanut tehdä kokeet yksin.

Luokalla ei ollut yhtään kilttiä poikaa, jolta kysyä?

Vierailija
11/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys

Kielletään perusopetus matalaälyisiltä, niin eiköhän ala sivistyminen sinunkin sukuasi kummasti kiinnostaa.

Vierailija
12/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä ryhmätöitä on mutenkin ihan riittämiin ja tunnilla tehdään paritöitä. Tuon pariKOE sen sijaan ei ole hyvä juttu kun arvosana tulee suunnilleen suoraan siitä, eikä siinä juuri koskaan mene panostus tasan.

Ei uskoisi kun katsoo miten heikolla vuorovaikutus- ja yhteistyötaidoilla nuoria pyrkii työelämään, esim ryhmähaastattelut, videohaastattelut, jne.

Vierailija
13/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteella oli parikoe, jossa opettaja arpoi parit. Parikseni tuli vitosen oppilas, joka sai tästä kokeesta sitten kympin tekemättä mitään ja hänen arvosanansa nousi kasiin todistuksessa.

Vierailija
14/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tulee ihan oikealla tavalla vähän lisää painetta tehdä toimivaa yhteistyötä ja kehittää taitojaan. Ei siitä nuori mene rikki.

Vierailija
15/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläasteella oli parikoe, jossa opettaja arpoi parit. Parikseni tuli vitosen oppilas, joka sai tästä kokeesta sitten kympin tekemättä mitään ja hänen arvosanansa nousi kasiin todistuksessa.

Voihan olla, että hän ei osanut yksin tehdä kokeita, mutta vahvuutena on yhteistyötaidot ja yhdessä tekeminen. Sellaisella sitä pääsee parhaiten eteenpäin, ei muiden nokkimisella.

Vierailija
16/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhriutuminen aloitettu jo nuorena?

Minä olisin kyllä mennyt puhumaan opettajalle, että kun hän antaa tällaisia paritehtäviä, niin hän ei voi toimia niin, että yksi jätetään aina yksin. Hänen kuuluu huolehtia asiasta.

Vierailija
17/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tulee ihan oikealla tavalla vähän lisää painetta tehdä toimivaa yhteistyötä ja kehittää taitojaan. Ei siitä nuori mene rikki.

No puolet porukasta on vapaamatkustjia, ei ne välitä toimivasta yhteistyöstäkään eikä taitojensa kehittymisestäkään. Mitä jos syksyllä lätkäistään kaikille seiska ja kenenkään ei tarvitse tehdä mitään koko vuonna, sitähän parikokeet käytännössä on.

Vierailija
18/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammatinvalintakysymys

Olen samaa miletä, ei ollut mukavaa "viettää" viikonloppua kokeita korjaten ja arvioiden. Ja piti hän ne maanantainkin tunnit siinä vielä valmistella.

Opettajan työstä ei tiedä kukaan muu kuin opettaja. Turha vaivautua kaikki te, jotka olette olleet oppilaita, te ette tiedä.

Vierailija
19/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien tehtävä on tuottaa yhteisön jäseniä. Ei ”kasvattaa” kenenkään uniikkia lumihiutaletta ja miettiä sitä että onhan kaikilla koko ajan kivaa.

Vierailija
20/62 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmätöitä ja tehtäviä tehdään kyllä sen verran, että yhteistyötaidot kehittyy. Koejärjestelynä ei mitään järkeä ihan edes näin ryhmätöitä mielellään tekevän näkökulmasta.

Epäreiluksi tekee myös sen, että niillä lukion numeroilla on pirusti merkitystä jatkohaussa. Itse ainakin haluan olla numeroista vastuussa itse, enkä keskustella työelämää varten koevastauksista mahdollisesti erimieltä olevan kanssa. Jos teen virheen, niin ainakin se on omaa syytä. Puhumattakaan, jos parin taso on 5 ja itsellä 9.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi