Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vastaatte työhaastattelussa

Vierailija
24.03.2021 |

Kun kysytään missä näet itsesi 5 vuoden päästä? Ja mitä vastausta rekrytoija odottaa? Ei mulla ole mitään suunnitelmia 5 vuoden päähän. Toivon että olen hengissä ja terveenä (ja tämä ajatus on ollut jo ennen koronaa).

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaa, että olet yhä heidän hommissaan ja haluat kehittyä siinä mitä teet.

Rekrytoiminen on kallista työnantajalle, virherekrytointi vielä kalliimpaa. 

Vierailija
2/4 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastasin ihan rehellisesti siinä kohtaa, että en tiedä enkä ole tehnyt urakehityssuunnitelmia niin pitkälle. Olen ottanut menneinä vuosina uuden askeleen tyyliin parin vuoden välein. Sanoin, että nyt tekisin tätä hommaa ihan rauhassa enkä välttämättä hae mitään uutta kehitysaskelta lähivuosina. Mutta ikinä ei voi tietää, sen näkee sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ihmetellyt kysymystä! Voisiko vastata, että riippuu teidän päätöksestänne? Jos valitsette minut, näen itseni hoitamassa kyseistä hommaa ja olen kehittänyt toimintaa siten ja täten jne?

Minä sain vakkariduunin vihdoin viime vuonna, mutta haastatteluissa tuli rampattua. Taisin vastata tuohon kysymykseen, että näen itseni tekemässä oman alani työtä jossakin...

Idioottimaisinta tuollaista on kysyä silloin, kun haastateltava on tehnyt siinä samaisessa työpaikassa pätkäduunia vikat 10 vuotta... Sellaisessa taisin vastata, että näen itseni vakituisessa työsuhteessa, koska en halua enää jatkaa pätkätyössä. Näin työnantajalle valkenee, että minun varaani ei voi enää laskea, jos vakinaistavat jonkun toisen. Eli jos haluavat pitää työpanokseni, minut on vakinaistettava.

Vierailija
4/4 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan että haluan työskennellä sellaisessa firmassa ja sellaisissa tehtävissä jotka mahdollistavat itselleni mielekkään urakehityksen.

Vastakysymyksenä kysyn yleensä että onko yrityksessä tapana palkata ensisijaisesti sisäisiä vai ulkoisia kandidaatteja jos ei ole kyse liiketoiminnan kasvattamisesta vaan esim. jonkin olemassa olevan roolin korvaamisesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän